وقعت في عشق المنتقم - الفصل 12 - بقلم عشق القاسم - مكتملة | روايتك

اسم الرواية: وقعت في عشق المنتقم
المؤلف / الكاتب: عشق القاسم
حالة الرواية: مكتملة
الفصل الحالي: الفصل 12

الفصل 12

الحلقه الثانيه عشر من روايه "وقعت في عشق المنتقم" مسك فهد التليفون وكلم ادم فهد : ادم ادم: ايه يا فهد حصل حاجه ولا ايه تكام حسن وتقابله بكره ادم:ليه فهد : البضاعه هتدخل الاسبوع ده ادم: ازاي فهد : ازاي ديه سبها عليا تكلمه وتقابله ادم: حاضر فهد : وبعد ما تخلص تروخ تقعد مع ست سعاد في الفيلا عشان انا في اسكندريه ادم: هقعد ازاي واسيل موجوده مش هياخدو راحتهم يا ابني فهد : اسيل معايا ادم: طيب ماشي فهد : الو واليد : الو فهد باشا فهد : انت فين ياض واليد : في اسكندريه بشوف الوالده عمتك يعني فهد : عمتي بردوا ولا عرفت بتعب خالك ومقولتليش يا واطي وليد: هو انت عرفت فهد : تعلالي علي المستشفي وليد: حاضر مسافه السكه وقفل فهد مع وليد وبعد شويه وصل وليد وليد: خير فيه ايه فهد : خير ده انا هنفخك بس مش واقته وليد : ليه بس ده انا حبيبك فهد : هنشوف الموضوع بعدين في حاجه اهم دلوقتي وليد : خير فهد : الصفقه هتتسلم في مينا اسكندريه اخر الاسبوع ده وليد: كش كانت اخر الشهر فهد : كده كده الشحنه موجوده مافرقتش بقي اخر الاسبوع من اخر الشهر وليد: ماشي انا هتصرف ها هتعرف تظبط الدنيا مع اللواء محمد فهد : هبلغك بالمعاد ليليتها قبل العمليه بنص ساعه تمام وليد: اة متقلقش قولي بس وانا هظبط الدنيا هو انت سايب اسيل ومامتها لوحدهم ف القاهره فهد : لا اسيل هنا وست سعاد مع ادم في الفيلا وليد: طيب قوم روح لمراتك وانا هقعد مع طنط يلا فهد : لا روح انت وظبط الدنيا وانا هبات هنا وحسك عينك تقول مراتك ديه تاني ماما ماتعرفش وليد: متعرفش! ؟ انت بتهرج والله مش قايل لامك فهد : لا مفهمها انها السكرتيره بتاعتي وليد: امك لازم تعرف انت هتخبي لحد امتي ما الصفقه اخر الاسبوع وكل حاجه هتنكشف فهد : وهي تعرف ليه الصفقه هتخلص وانا واسيل نطلق وبس وبعدين عيزيني اقولها اني اتجوزت من غير علمها ده يجرالها حاجه وليد: اسيل علي كلامك اخر مره عنهل مش هترضي انكو تتطلقو فهد : وهو مين الي بيطلق التاني وليد: متظلمهاش يا فهد يمكن تكون بتحبك وانت تضيعها بغبائك فهد : مش وقتها دلوقتي خلينا في الخطه وليد: يا سيدي الخطه هتمشي........ وموبايل فهد رن فهد : استنا ده رقم غريب فهد : الو اسيل: ايوا يا فهد انا اسيل فهد : اه أسيل عامله اي اسيل: الحمد لله وصلت المستشفي؟ فهد : اه اسيل: باباك عامل ايه؟ فهد : الحمد لله حالته مستقره اسيل: طيب الحمد لله. فهد : كلمتي مامتك اسيل: لسه مكلمتهاش فهد : طيب روحي طمنيها وبلغيها انا ادم هيجي بكره عشان يبقي معاها وانك مش هتنزلي القاهره دلوقتي لحد ما حسن يترمي في السجن تمام اسيل: هيترمي ف السجن ازاي فهد : يلا يا أسيل سلام اسيل: فهد فهد : نعم اسيل: هتوحشني فهد : سلام يا أسيل اسيل: سلام وليد: ما تعدل طريقتك دي بقا فهد : هو انا قولت حاجه وليد: هي اكيد بتقولك حاجه رانت تقولها سلام يا ابنييي حرام عليك فهد : امال اقولها ايه وليد: تعاملها عدل وترد عليها زي ما بتكلمك فهد بغضب : عشان تحبني وبعد كده اطلقها فقلبها ياعيني ينكسر وبقي انا ابن ستين في سبعين مش كدن وليد: وانت اش دراك ان هي متكونش حبتك اصلااااا وبعدين ايه ال يمنع تحبك ايه فهد : انت عارف لو امي عرفت بالجوازه ديه وحولت تخليني اكمل فيها قسما بالله مكانت زنت عليا كده زي ما انت والزفت التاني بتزنوا علي وداني وليد: لاننا شايفين البنت كويسه وتساهلها بعد كل ال حصل فهد : طيب يا مصلح اجتماعي انت واخوك روح شوف هتعمل ايه وبلغني اول بول ويلا سلام هوينا عيزين ناخد نفس وليد: سلام عند اسيل اتصلت اسيل بمامتها اسيل: الو يا مامي سعاد : الو يا حبيبتي انت. فين لحد دلوقتي اسيل: انا مع فهد ف اسكندريه يا مامي ومش هنرجع اليومين دول وادم صاحبه هيجيي يقعد معاكي بكره سعاد : اهدي اهدي كده وفهميني براحه اسيل: انا مع فهد ف اسكندريه مش هنرجع خالص اليومين دول سعاد : ليه اسيل: فهد عند شغل سعاد: هتسبوني لوحدي وباباه تعبان اسيل: لا ادم صاحبه هيجيي بكره يبات معاكي سعاد : تمام يا بنتي خلي بالك من نفسك اسيل: حاضر يا مامي بقولك يا مامي عايده اتكلم معاكي سعاد : خير يا حبيبتي اسيل: حصل انهارده موقف ومش عارفه حاسه ان فهد بيستعر مني الام : بيستعر منك ؟! ليه اسيل حكتلها ال حصل ف المستشفي الام : بصي يا أسيل هو اكيد طبعا صعب علي اي ام في الظروف الي هما فيها ديه تعرف ان ابنها متجوز اكيد صعب اسيل: مش عارفه بقا الام : اصبري لحد ما فهد يهدي ويخلص شغله مه حسن وبعد كده خدي قرارك الام : ما انا مش عارفه اقولك ايه يا أسيل هو انتي بتحبيه اسيل:مش عارفه.. بس انا مبسوطه وانا معاه بحس اني لاقيه نفسي حاسه ب امان غريب اوي الام : استني الوقت المناسب واطلبيها وعفري لحد ما توصلي لل انتي عيزاه اسيل: مش عارفه بقا يا مامي انا هنام بقا الام: تصبحي علي خير يا حبيبتي اسيل: وانتي من اهله يا مامي وقفلت اسيل مع مامتها وخدت فتره لحد ما نامت وعدي الاسبوع بدون احداث مهمه واغلبيه الوقت سايب اسيل ف الاوتيل ودايما بيطمن علي باباه ومامتخ ‘بيظبط الخطه مع وليد ويوم تسليم الشحنه فهد اتصل بوليد فهد : وليد التسليم بعد نص ساعه اجهز يقفل فهد موبيله أسيل : انت رايح فين فهد : هروح ازور بابا وعندي مشوار هخلصه وارجع اسيل: مشوار ايه فهد : لما اجي هتبقي تعرفي سلام اسيل: سلام نزل فهد من الاوتيل وركب عربيته وطلع علي المستشفي وراح لاوضة ابوه وخبط الام : ادخل ليدخل فهد فهد : سلام عليكم الام : وعليكم السلام يا حبيبي فهد : بابا الاب مابتردش فهد بتنهيدة حزن : انا جي اسلم عليك واطلب منك تدعيلي الام بخوف : ليه يا فهد ؟! فهد : كده يا اعيش وبابا رافع راسه بيه يا يبقي انهارده اخر يوم في عمري الام بدموع : بلاش يافهد فهد باس راس امه : دعواتك الام بدموع : ربنا معاك وينصرك علي الظالمين فهد : يا رب راح فهد لابوه وباس ايده فهد : محتاج دعواتك اوي يا بابا ارجوك ما تحرمنيش منها الاب : ربنا ينصر الحق فهد : امين سلام عليكم الام : وعليكم السلام ومشي فهد ويا تري فهد ناوي لحسن علي ايه! ! يتبع..