الفصل الثالث
**ـ ࢪواية اليتيمة والوحش9-10-11-12🥳🍒⸙•♡»»))*
#اليتيمه_والوحش_التاسعه
لا يا ماما ده
ده اى يا حبيب امك هو انت جايبها مطلقه لا ده انت هبت منك على الاخر
عمار بجدية:ماما مينفعش اللى انتى بتعملى ده بعد اذنك تعالى ندخل جواء ونتفاهم
وفاء بغضب: نتفاهم على اى يعين امك هو انت خليت فيه تفهم بقا جايب واحده خرج بيت وتقولى نتفاهم
عمار بقوه:ماما انا مقبلش تقولى على مراتى كدا كفايه انى بحبها و عاوزها
وفاء :بتحب حب اى يابو حب انت فاكرنى عيله صغيره هصدق العبط اللى انت بتقوله ده
عمار و هو ينظر الى تلك المسكينه التى تبكى بكل قهر و تحاول ان تستمد القوه من ذلك الصغير
ارجوكى يا طنط كفايه انا مش عاوزه اسبب اى مشاكل ولو جوازى من عمار مضيقك انا مستعده اطلق
وفاء بسخرية:اتاثرت انا كدا بكلمك العبيط ده فاكرنى عيله صغيره هيدخل عليا الكلام ده عاوزه تعملى فيها الشهيده
عمار بغضب:لا كدا كتير اوى يا ماما وبعدين دى مراتى و كرامتها من كرامتى ولو انتى مش متقبله مراتى انا عندى استعداد اخدها و امشي وسبلك البيت خالص
وفاء بصدمه:بقا انت عاوز تسيب امك عشان خاطر دى يا عمار ماشي انا موافقه ان هى تفضل فى البيت بس خالى بالك انت الوحيد اللي هتندم على اختيارك ده لانه غلط
قالت حدا ودخلت الفيلا حته من غير ماتبص ل هند
دخلت هند و عمار الفيلا وطلع على طول على الاوضه
حطت هند زين على السرير وبصت لعمار وقالت :عمار انا مش عاوزه اكون سبب فى مشكلك انت و مامتك وعشان كدا انا. اللى بقولك ارجوك طلقنى دلوقتي على الاقل دلوقتي مامتك عارفه انى مطلقه لكن لو عرفت الحقيقة المشكله هتبقا اكبر وساعتها هيكون عندها حق
عمار بجدية: هند انا عارف انا بعمل اى كويس اوى وبعدين يا ستى انتى مالك دى امى وانا عارف امى اخرها اى عشان كدا رايحي دماغك خالص انا مش عاوزك تفكرى فى اى حاجه غير فيا انا
كان بيقول كدا وهو بيقرب منها وبدا يخدها فى حضنه ويوزع قبلتها على رقبتها
حاولت هند ان تبعده وقالت :عمار مش هينفع ارجوك ابعد
عمار بهدوء:تمام يا هند وانا هسيبك براحتك لان براضو معملنش فتره خطوبه بس معلش بقا مش هينفع اسبلك الاوضه عشان مدام وفاء دى ممكن تعلقنى انا وانتى
حركت هند راسها وقالت: شكرا ليك
عمار بجدية :ادخلى خدى شاور وانا هاخد زين و اتمشي فى الجنينه شويه
قال عمار كدا و خد زين ونزل ام هند فتحت الشنطه واخدت هدومها
خد عمار زين واقعد بيه فى الجنينه فى نفس الوقت اللى داخل عزت
نزل عزت من العربيه ونظر لعمار بستغراب:اى ده
عمار بابتسامه وهو ينظر الى الطفل وقال:ده زين ابن هند
وقعت الكلمه دى على اذن عزت كالصاعقة
عزت بصدمه:ابن مين. .... هند
حرك عمار راسه بيجاب وقال:اه اى رايك فيه قمر الله اكبر عليه
اخذ عزت الطفل من ايد عمار وبصله بصدمه وقال:زين ده ابنى
عمار بهدوء:مالك يا عزت فيك اى
عزت بقوه:بقولك زين ده ابنى انا انا كنت على علاقه بهند وزين ده ابنى انا
عمار بهدوء:وماله يا عزت ابنك هو ابنى
عزت بغضب:انت مالك بارد كدا ليه بقولك ده ابنى وانت تقولى ابنك هو ابنى بقولك اى يا عمار انت لازم تطلق هند ابن عزت التهامى مش هيتربى غير في حضن ابوه
عمار ببرود اكبر :لا انا مش هطلق هند يا عزت حته لو على رقبتي و يا سيدى عشان زين مفيش مشكله انا ممكن اخليه يقضي الاجازه معاك وكدا نبقا قسمنا البلد نصين
عزت بغضب شديد: انا مش هرد عليك عشان انت شكلك اتجننت وبعدين فى راجل محترم يقبل انه يلبس واحده نامت مع صاحبه
عمار : لا يا عزت انت عارف انه غصب عنها وانت السبب فى اللى حصل بس مع ذلك انا مسامحك
نظر عزت الى صديقه واخذ الطفل وغادر دون ان يرد على نده عمار له
داخل عزت القصر وهو يحمل ذلك الصغير الذي يبكى بين احضانه
دولت بستغراب:اى ده يا عزت
عزت بقوه :ده ابنى يا ماما زين عزت التهامى
دولت بصراخ:لا ده انت اتجنتت على الاخر زين مين وابن مين ده انت عاوز ابوك عشان يعرف اى الاهبل اللى انت بتقوله ده
عزت بغضب:لو مين جاه انا مش هسيب ابنى
دولت بصراخ: محمد ، محمد تعال شوف ابنك خلف من واحده من الزباله اللى يعرفهم لا وكمان جايبه البيت
نزل محمد من على السلم وقال :فى اى يا دولت مالك اى الصويت ده
دولت بقهر مش تبارك لبنك بقا اب جبلك الوريث لعائله التهامي بس جايبه فى الحرام
توسع اعين محمد وقال:اى اللى انت مسكه فى ايدك ده يا عزت و اى اللى امك قالته ده انت اكيد اتجننت عاوز الناس تقول علينا اى تقول عزت التهامى جايب ابنه فى الحرام
عزت بسخرية:لا يقول عزت التهامى رامه ابنه فى الشارع ده ابنى و هكتبه باسمي
دولت بسخرية:طب وفين امه يا نن عين امك ولا هتكتبه باسم ام مجهوله بقولك اى يا عزت مش نقصه عبط يا عم بلاش عشانا احنا لا عشان بنتك
عزت بغضب:لا يا امى انا هتجوز امه و ابنى هيبقا بين امه و ابوه
هات ابنى يا حرامى ده ابنى انا مش ابن اى حد تانى انا ممكن اقتلك لو قربت منى او من ابنى
يتبع
#اليتيمه_والوحش العاشره
لا يا هند ده مش ابنك انا طلبت منك انى اصلح غلطتى وانتى رفضتى بس انا بقا مش هسيب ابنى واحد تانى يربيه وحته لو هيكون فى مقام ابنه صح يا عمار
عمار بجدية:انا مش فاهمه انت مضيق ليه
كد عزت ان يرد عليه لكن اوقفه صوت محمد الغاضب وقال:بس كفايه جنان وانت يا عزت ادي الولد ل امه وانتى يا بنتى تعالى المكتب معايا وانت كمان يا عزت معلش يا عمار استنا انت هنا
حرك عمار راسه وقال:معلش يا عمى انا مش هينفع اسيب مراتى لوحدها
محمد بجدية:متخفش يابنى انا معاها انت اشرب قهوتك و كل حاجه هتتحل
قعدت هند على الكرسي وخدت ابنها فى حضنها تحت نظرات عزت الغاضبه
محمد :بصي يا بنتى انا عارف كل اللى حصل معاكى وانا مش موافق بيه بالعكس انا حرمت ابنى من وراثه لحد ما يصلح غلطه
نظرات هند لعزت بسخرية:كنت متاكده انه كان بيدور عليا عشان كدا وخصوصا بعد اللى قراته على النت
محمد بجديه:بس يا هند احنا لو اكلمنا بأمانه مش عزت لوحده اللى غلطان لا يا بناى انتى غلطانه واكتر من عزت كمان طب ابنى انسان حيوان معندوش ضمير انتى تبيعي شرفك ليه وعشان اى مفيش حاجه فى الدنيا تخليكي تعملى كدا فى نفسك
هند ببكاء:لم تكون امى بتموت بين ايدى وانا مش عارفه اعمل ليه حاجه لم يكون الحل الوحيد جسمي يبقا تهون طل حاجه عشان خاطرها
محمد بقوه:لا يا هند الحل الوحيد انك تلجأ لربنا هو الوحيد اللى قادر انه يقف جانبك لكن اللى انت عملتى اكبر غلط وبعدين امك فرحت يعنى بالتضحية اللى انتى عملتيها طب بلاش انا عاوز اسالك سوال تأنى العيال الصغير اللى على ايدك ذنبه اى طب انتى كتبها باسم مين طب لم يكبر ويعرف انه جاه نتيجه عن علاقه غير شرعيه هيشكرك لا طبعا يعنى انتى دمرتى امك و نفسك وكمان العيل اللي على ايدك على فكره انا مش ببعد المسؤوليه عن ابنى لا انا بفكر معاكى بصوت عالى
هند ببكاء:يعنى كان المفروض اعمل اى كنت اقتل عيل صغير ولا اعمل اى
محمد بقوه:لا توجهى انتى عملتى غلط بلاش تكبري اكتر ابنى جالك يطلب ايدك كنتى وافقتى بلاش يا شيخه عشان يصلح غلطته حته عشان الطفل الصغير ده يتكتب باسم ابوه يبقا ليه حقوق فى رقبت ابوه
عزت بتكبر:خالص سهله تطلق من عمار وانا عندى استعداد اكتب عليها دلوقتي حالنا
هند بغضب:انت ليه عاوز تمشي بمزاجك ومين قالك انى ممكن اوفق على القرف اللى انت بتقوله ده
محمد بغضب اكبر :اسكت انت يا عزت وبعدين مين قالك انى حته لو اقنعتها بكدا يبقا عشان خاطرك لا ده علشان خاطر العيل الصغير اللى بين يدها ولا علشان خاطرك ولا خاطرها لان هى كمان غلطت
ثم نظر الى هند بجدية وقال :بصي يا بنتى انا مش هقولك غير حاجه واحده فكرى فى ابنك
بصت هند الى ابنها وكدت ان ترد لكن اوقفها صوت محمد :خدى واقتك و فكرى مع نفسك ادامك عشر ايام لا بلاش عشر ايام اسبوع وتقولى قرارك اى ولو رفضتى اعرفي انك بتدمرى ابنك و نفسك
نظرات هند ل زين وضمته على صدرها وقامت من على الكرسي وخرجت من الاوضه تحت نظرات عزت الغاضبه الذي قام خلفها
عزت بغضب:استنى عندك انا ابنى مش هيخرج من بيتى
هند بغضب:وانا مش هسيب ابنى
عزت ببرود: خالص اقعدى انتى و ابنك هنا
عمار بغضب:لا كدا كتير اوى في اى يا عزت انا ساكت من بدرى لكن اللى بيحصل كتير دى مراتى يا عزت
عزت بسخرية :هو انت مش واثق فى نفسك ولا اى
عمار بغضب: انت فعلا زباله
محمد بسخرية:انتوا الاتنين مش متربين ولو على هند , هند هتقعد فى فندق هو و زين لحد ما تقرار هتختار عمار او تختار ابنه
تعالى يا بنتى معايا
تحركت هند مع محمد من غير ماتكلم حد
ام عمار نظر الى عزت و غادر المكان ام عزت صعد الى غرفة حور
وجد ابنته تلعب مع الداده
حور بحب:بابي واحشنى اوى
عزت بابتسامه:وانتى اكتر يا حور قلبي بس بابي جيبلك مفاجاه حلوه اوى هتفرحي بيها
حور بتسأل:اى يا بابي
عزت بابتسامه:انتى بقا عندك اخ صغير هتلعبي معاه
حور بصدمه:بجد يا بابي هو فين انا عاوزه اشوفه
عزت بهدوء:اسبوع واحد ويكون معاكى و فى حضنى
قال كدا وهو يضع قبله صغيره على راس ابنته
ام عمار راجع لفيلا بتاعته وجد امه تجلس على الكرسي :اى يا سبع الرجال فين مراتك او بلاش عشيقه صاحبك انا بجد مصدومة بقا تسيب بنات الناس وتتجوز دى
عمار بهدوء وبرود غريب:بقولك اى يا ماما انا تعبان ومش ناقص انا طالع انام تصبحي على خير
قال كدا وطلع الاوضه من غير حته يبص لامه اللى كنت هتنفجر من كتر العصبيه
اى رايك فى اللى عاملته كل اللى قولت عليه حصل و اكتر منه كمان
اممم بس مش عارف اى الحل لو فضلت متماسكه برايها ده كدا تبقا مصيبه وكل حاجه اترمت فى الارض
لا هى بتحب ابنها وانا متاكد لان لو عرفت الحقيقة هتبقا كارثه
طب و عزت هنعمل فى اى
لا متخفش عزت ماهيصدق انها تكون تحت ايده
تمام انا هقفل بقا عشان داخل على البيت
بقلم نورهان اشرف
مين دول و اى السر اللى خايفين منه رايكم يهمنى
+تحبوا انزل بارت كمان الساعه 9.30 زي امبارح
#اليتيمه_والوحش_الحادي_عشر
ها يا بنتى رايك اى بس خالى بالك انتى لو موافقتيش انا مفيش فى ايدى غير حل واحد انى هاخد حفيدي و اكتبه باسم واحده تانيه و ده مش ضغط عليكى لا ده بس عشان احفظ حق حفيدي وانه يكون ابن شرعي بس كمان ساعتها تنسي ان ليكى ابن
كان ده كلام محمد لهند بعد انتهاء فترة الاسبوع
هند بحزن وكسره:خلاص انا موافقه بس عندى شرط هيكون اجواز على الأوراق مش اكتر من كدا
نعم يا روح امك انتى بتقولى اى انتى هتتشرطي عليا
كان ده كلام عزت
محمد بغضب: بقولك اى يا عزت البنت عندها حق وهى حره ومفيش حاجه بالغصب خصوصاً الحاجه دى
عزت بغضب :بابا
محمد بقوه:بلا بابا بلا بتاع واللى هند قالته هيتعمل غصب عن عينك انت واللى خلفوك
انا هروح اكلم عمار عشان يطلق بس يا بنتى سوال عشان ابقا عارف عمار داخل عليكى
لم يتحمل عزت اكتر من كدا وقال بغيره:ده انا اقتله و اقتلها
نظرات له هند بغضب ونظرات الى محمد وقالت :لا يا عمى
حرك محمد راسه وخرج من الغرفه وترك كل من عزت و هند لوحدهم
تحركت هند بسرعه وخذت زين فى حضنها
قام عزت من على الكرسى وتحرك تجاه هند ونظر داخل اعينها وقال:هو انتى فكره انك بتحمي نفسك منى كدا ولا يمكن فكره انى لو نفسي فى حاجه مش هعملها
هند بغضب:انت قليل الادب
نظر عزت داخل عينها وقال
عزت بهدوء:قوليلى يا هند ليه مخلتيش عمار يلمسك
بصت هند ليه بقرف ومردتش
اقتراب منها عزت حد الهلاك حته ان انفاسه كنت تضرب بشرتها :اقولك انا ليه لان مفيش حد هيمتعك غير صح
هند بغضب :ارد عليك بايه وانت بجح و سافل انت عارف انا بجد حاسه انى هتجوزك عشان اخلص ذنوبي مش اكتر من كدا
عزت بهدوء:هتشوفي يا هند وحيات ابنى اللى على ايدك لخليكى تتمنى انى اقرب منك وانا اللى هرفض
هند بسخرية فى احلامك لان اللى انت بتقوله ده على جثتي
مسح عزت على ذلك الحجاب الذي يحجب خصلات شعرها وقال:مين قال كدا انا كل احلامى بتتحقق وكل حاجه بعزها بتكون حقيقه
نظرات ل هند بقرف وابعدت ايده من على راسها وقالت :ابعد ايدك لحسن توحشك
عزت بهدوء:لا لو على الحق فى حاجات تانيه واحشنى بس مش مشكله انا عندى استعداد انى استنا شويه كمان
قال كدا وخرج من الاوضه وترك هند لوحدها
ام عند عمار كان يجلس على مكتبه و امامه محمد
عمار بضحك:طب اى لازمه كل ده من الاول يا عمى وبعدين اصلا مانت كتب البيبي باسم عزت من اول يوم اتولد فيه ليه بقا العب ده كله
محمد بهدوء:لان انا عارف ابنى كويس اوى يا عمار وكنت لازم اربي لان فشلت فى الاول وكمان انت كان لازم اقرص ودانها هى كمان
عمار بجدية:طب احنا بقا هنخلى عزت يكتب عليها ازاى وهى اصلا مراته
محمد بهدوء: متخفش الموضوع ده كله هيخلث فى غمضت عين انا هاخد قسيمه طلاق من شيخ مزوره و قسيمه جواز برضوا مزوره و هطلع شهادة ميلاد كظا و كدا ل زين
عمار بهدوء: يخربيت دماغك وانا اقول عزت طالع شيطان لمين اتريه ليك
محمد بغضب: عمار
عمار باسف:اسف يا عمى
محمد بسخرية:ياهبل ايام مانتوا كنتوا رايحين كنت انا جاي وبعدين يلا اطلب ليا كوبايه قهوه عشان اظبط دماغي اه وصح عاوزك تعمل مضيق بقا وزعلان ومفيش مانع لو ضربته كمان
عمار بابتسامه:من عينى يا عمى هو انا هيجيلى اعز من عزت ده حبيبي حبيبي يعنى
قال كدا وضحك كل من محمد و عمار
كان عزت قعد فى مكتبه بشرب نخب انتصاره على كل من عمار و هند فاهو يشعر ان هذا الانتصار اعظم انتصاراته
لكن قطعه دخول عمار الغاضب
انت اى يا شيخ ليه عاوز تاخد كل حاجه عى بتكرهك ومش عاوزك ليه عاوز تدمر حياتى و حياتها
عزت ببرود:مالك يا ميرو فيك اى وبعدين انا قولت بدل ما يبقا ابنى ابنك لا هو ابنى على طول وانا اللى اشيل اليله كلها
عمار بكره اكبر:تصدق انك انسان بارد
عزت بسخرية وقال:يعنى انت كدا وبعدين يا ميرو انت ليه مش قادر تفهم الل. نامت فى حضن عزت التهامى مش هتقدر تكون مع راجل تانى حته لو كان مين
لم يتحمل عمار برود عزت و غرور اكثر من ذلك و انقض عليه واخذ يضربه بكل قوه
عزت بملل :ليه كدا بس انت مش قدى
قال كدا واخذ يرد الضرب لعمار بقوه منه
كنت تجلس هند بجانب الماذون و محمد
محمد بغضب: هو فين الحيوان ده هو لسه مجاش ليه
نظرات له هند بملل واخذت تدعى الله فى سرها ان يكون حدث له اى شئ لكى يبعد عنها
اتصل محمد به مره اخر و رد تلك المره
محمد بغضب:انت فين يا زفت المازون اقعد بقاله ساعه مستنى حضرتك
عزت بجدية:انا خمس دقائق واكون عندك يا بابا
محمد بغضب:اما نشوف
قال كدا وقفل التلفون فى وش عزت حته من غير مايستنا رده
ونظر للماذون :خلاص دقيقه ويكون هنا
المازون:لا بئس يا سيدى
بعد دقيقتين داخل عزت و وشه كله وارم من يره يظن انها خارج من حرب
كدا ان يضحك محمد من منظره وقاله :مالك اى اللى عمل فيك كدا داخلت فى عربيه
لا كنت بيتخانق وبعدين يلا يا عم الشيخ اكتب الكتاب بقا لحسن انا مش فاضي
الشيخ بستغراب:لماذا الاستعجال يا بنى انت تريد الدكتور الان
عزت ببرود:لا ما انا دكتور يلا يا شيخ ونبي لحسن انا على اخرى وبعدين فين الشهود و كيل العروسه
محمد بابتسامه:انا وكيل العروسه ولو عل الشهود ملكش دعوه وانت يا شيخ اكتب ماخر ١٠ مليون دولا
عزت بسخرية:ليه هو انا متجوز هيفاء وهبوس الواوه ولا يمكن جورجينا وانا معرفش
يتبع
بقلم نورهان اشرف
#اليتيمه_والوحش_الثاني_عشر
هو انت ليه مش محترم بص يا بابا بيقول اى وبعدين انا اصلا مش عاوزه منك ربع جنيه مخروم انا بعمل كل ده عشان خاطر ابنى بس لكن لو عليا انا مش عاوزه حته ربع جنيه مخروم ده انا عاوزهم ياخدوا منى فلوس بس مشوفش وشك اصلا
عزت بردح فاهو يشعر بغضب كبير و غيره اكبر بسبب الذي حدث مع عمار
فلوس مين يا ام فلوس هو انتى اصلا حلتك حاجه
محمد بغضب:بس انتوا الاتنين بعد اذنك ياشيخ اكتب الكتاب وخلصنى من الهم ده لحسن
بعد مرور نصف ساعه بارك الله لكم وبارك عليكم وجمع بينكم فى خير
نظر محمد الى عزت وقال :انا هاخد الشيخ وامشي وانت هات مراتك وابنك ويلا على القصر
بعد خروج محمد من الغرفه نظر عزت الى هند وقال:انتى عارفه انا هعمل فيكى اي دلوقتي واحنا لوحدنا والمره دى انتى مراتى يعنى لو عملتى اى محدش ليه حق انه يدخل
هند بخوف ظهر على صوتها :ولا تقدر تعمل حاجه اصلا انت اخرك كلام مش اكتر من كدا
خلع عزت جاكيت البدله وقال:لا بلاش تقولى كدا انتى اكتر واحده عارفه انى بتاع افعال مش اقول ده انا من جون واحد وانتى شيله ابنى على ايدك
هند بخوف وغضب:انت
كدت ان تكمل ولكن قطعها صوت عزت وهو يقول:قليل الادب وسافل و منحط بس انا بموت فى قله الأدب قال كدا وانقض عليها واخذ يقبلها بكل غضب و غير لا يعرف ما سببه لا يعرف لما شعر بفضب فقط انه واجد شخص يدفع عنها بدا يضغط على جسمها بجسمه ويحاول ان يجردها من ملابسها
ام عن هند حاولت ان تدفع عن نفسها وتبعده عنها ولكن لم تقدر بسبب جسده القوى
ولكن اوقفه صوت بكاء زين
قام بسرعه من عليها واخذ الطفل داخل أحضانه و واضع قبله على راسه وقال:مالك يا حبيب بابي فيك اى انت زعلان من بابي ولا اى
قال كدا وبص لهند اللى كنت بتحاول تستر جسدها والدموع تنهمر من عينيها
وقال:دى بس قرصت ودن عشان تعرفي تقولى مره تانى ازاى مش عاوزنى المسك يلا اقومي اجهزى عشان نمشي من هنا وخالي بالك اى حاجه مش هتعجبنى هعتبر ان ده طلب صريح منك
قال كدا واخد زين ودخل بيه البلكون امه هند قعدت على السرير تبكى ولم تجد حل غير الاتصال بولدتها اخذت هاتفها ودخلت المرحاض
هند ببكاء :ايوه يا ماما الحقنى
فضه بستغراب:مالك يا هند فيكى اى يا بنتى عمار عملك حاجه ولا اى
هند بحزن:انا و عمار اطلقنا و اتجوزت عزت
فضه بصدمه:اى انتى بتقولى اى يا بت انتى شكلك اتجننتي اتطلقتى واتجوزتى ازاى
هند: ماما انا مش هعرف اقولك حاجه دلوقتي انا عاوزكى تجيلى
فضه :انا هلبس واخد عمك صابر ونجيلك دلوقتي اقفلى
غيرت هند هدومها و خرجت من المرحاض نظرات لعزت وقالت :انا جهزه هات زين عشان اجهزه
عزت بجدية:انا جهزته يلا ادامى
خرجت هند من الاوضه وخلفها عزت يحمل الصغير بين يده
ام عند فضه قفلت التلفون و دخلت مكتب صابر:صابر الحقنى البت فى مصيبه الحيوان اللى اسمه عزت طلقها من عمار و اتجوزها هو
صابر بجدية:طب و انتى اى اللى فرقك معاكى يا فضه وبعدين حته عشان العيال يتكتب باسم ابوه
فضه :اى اللى انت بتقوله ده يا صابر بقولك اى انا مش ناقصه فلسفه بتاعتك انا عاوزه اسافر لبنتى دلوقتي البنت هتموت من العيط وانا مش هسبها لوحدها
صابر بهدوء :حاضر يا فضه اجهزى وانا هحجز فى اى طياره نزله القاهره
ام عند وفاء كنت تجلس هى و شاكى
وفاء بسخرية:لا شوفتى البيت يا ختى يعنى واخده ابنى سلامه عشان ترجع لحبيب القلب لا وحيات مقصيصي دول لطين عشتها هى و اهلها
شاكي بستغراب:بس انا مش فاهمه ازاى ابنك قبل يتجوز طليقت صاحبه اكيد فى سر
وفاء :سر اى وبتاع اى انا اول ماشوفت البيت دى مرتحتش ليها بت شكلها تلعب بالبيضه و الحجر
شاكى بحزن :بس كدا احنا لازم نحذر دولت منها وانتى عارفه دولت غلبانه و طيبه والبت دى حربايه
وفاء بقوه :مين هو انا هسيب امها ده كفايه انها ضحكت على ابنى
نظرات لها شاكى بابتسامه و سكتت
دخل عزت البيت وهو يحمل الصغير وذهب الى امه
عزت بهدوء:شيلى حفيدك يا ماما
دولت بحزن : شوفت يا عزت اخر تصرفاتك الغلط حرمت نفسك حته من انك تستمتع ب ابسط حق من حقوقك انك تكون مع ابنك فى اول يوم ليه فى الدنيا و لولا ستر ربنا مكنتش هتعرف اصلا ان ليك ابن
نظر عزت الى امه بخجل وقال:انا فعلا ندمان يا امى على كل اللى حصل
اخذت دولت الطفل كن احضان عزت و نظرات الى هند وقالت
اطلعى يا بنتى انتى و جوزك ارتاحوا وانا زين هينام فى حضنى النهارده
هند باسف:بس انا مش بعرف انام غير وهو فى حضنى
مسكها عزت من وسطها وقال بابتسامه بارده:لا معلش انهارده انا اللى هنام فى حضنك يا روحى..... يتيع
اتاكدو انكم عاملين لايك ومتابعه ل البيدج عشان يوصلكم باقي الرواية روايات الملكة
بارت كمان اهو عشان تعرفو ان ام ادم بتحبكم❤❤❤❤❤❤❤💋