الفصل الرابع
*#صدفة~ملكت_قلبي《04》❤*
*#بقلم~المــآب*
*★★★ــــــــــــــــ★★★ــــــــــــــــــــ★★★*
"مشتاق ليك بطريقة ما بتتوصف،
مو بس لوجودك،
أنا مشتاقة لنبرة صوتك، لطريقتك في تناديني،
لضحكتك اللي بتطمن قلبي،
لحنيّتك وقت أنا ما بكون بخير،
أنا مشتاقة ليك كأنك وطن،
كأنك حضن دافي في عزّ التعب،
كأنك الحكاية الوحيدة اللي ما بملّ أسمعها كل يوم.
في بعدك، كل شيء ناقص...
وفي حنيني ليك، قلبي بيعيشك ألف مرة وما يشبع ❤
نرجع..!!!
بلسان المــــاب:
رجعت القروب زي العادة بعد ما اختفيت يومين
محمد: يا جماعه الزولة البتدخل وتطلع اكتر من مدير الشغل 😂
ضحكو الناس وانا كتمت غيظي 😔.
المــــاب: لو المدير دا انت فا الشغل رسمي ضايع
اشتغلت التعليقات كالعادة لما نتناقش هو يحب يستفزني وانا برد اوجعه
لكن جوا قلبي في شي تاني بقرا كل كلمه بعيون تانيه رغم ببين العكس
بلسان محمد:
بمر الايام وكل مره بستفزها ماعارف ليه! وهي بترجع وانا بكوم عندي فضول يمكن شي اكبر!
يوم كنت بغني:
وانا قلبي للي اختارك ماعرفت بلقى بديل!
المــــاب: قلبك اختار بالغلط شكلو!
محمد: الغلط في رد مو الاختيار
الكلام كان زي سهم دخل في المــــاب بس ما ردت!!
المــــاب: مع نفسها...
هو لسه مستفز بس اقل واحده وانا؟
لسه في بالي فكره واحده هل يممكن؟......
بلسان المــــاب:
رجعت الايام تمشي على نفس الوتيره انا هو موجودين في نفس القروب نضحك مع الناس نتجادل نرمي كلمتين سمحات الف كلمه فيها لسعه ❤
مرة دخلت ولقيت محمد صوتو ما طبيعي وبغني في اغنيه هادئة ورومانسية قبلت وجهي من الشاشه كاني ماقدرت اكمل ماعارفة قلبي ليه عمل كده!
شوية رسل لي خاص:
محمد: الاغنيه دي مناسبة للي بيرجعوا دايمٱ رغم زعل والعصبية ❤
ماعرفت ارد لي بي شنو
هل هو بيقصدني؟
ولا دي صدفة كمان؟
كل ما اقرر اهرب كان هو يجي بكلمه تخلي الهروب صعب.
يسالني راي يضحكك يعلق على غيابي!
بس في حاجات كتيرة بتتقال من غير ما تتقال!
اي حد يسالني دا ايه انتي ومحمد ردي كان انا بكرهو بكرهو!
كسرة:
"أنا ما كنت بدوّر على حب،
بس جيت إنت، وصرت الحُب اللي ما بتمنّى غيره،
صرت الحضور اللي بيريّح قلبي،
والتفاصيل اللي بخاف عليها من الوقت.
معاك، الدنيا أهدأ… وأنا أطيب." 🤍
يتبع....!!!
#المــــاب ❤
#صدفة ملكت قلبي ❤
*•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••*
*★★يتبــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــع★★*
*#♡♡عبد الباقي أحمد محمدزين♡♡*