إدماني سرق حبي - الفصل ال5 - بقلم شهد عبد الهادي عيساوي محمد | روايتك

اسم الرواية: إدماني سرق حبي
المؤلف / الكاتب: شهد عبد الهادي عيساوي محمد
حالة الرواية: مستمرة
الفصل الحالي: الفصل ال5

الفصل ال5

إدماني سرق حبي البارت 5 (في المساء) رجع كل الموظفين لبيوتهم (في بيت محمود) في الصالون محمود :ساره تعالي يا حبيبتي، ساره:نعم يابابا في حاجه ،محمود :اقعدي الأول عشان نتكلم، قعدت ساره قصاده وقالت :مالك يابابا في حاجه شغلاك، محمود :اه لأن في شخص جى وطلب ايدك مني ،ساره بحزن ظهر في عينيها :وانت وافقت عليه ،محمود :لسه يابنتي وانتي تعرفيه كمان ،ساره بتعجب :اعرفه ؟! ،محمود :ايوه الشخص دا بيكون فارس، ساره :فارس مين، محمود:فارس بيه مديري في الشغل، ساره :فارس طلب يتجوزني بجد ،محمود :ايوه وايه رأيك ،ساره:رأيي في ايه، محمود:موافقهولا لا ،ساره :اللي تشوفه يابابا، محمود :بكرا فارس هيجي عشان يطلبك رسمي ويشوفك كمان.. وكمان صلي صلاه استخاره، ساره :كنت هعمل كدا.. استأذنك هروح انام شويه ،محمود :ماشي ،راحت ساره الحمام واتوضت ودخلت اوضتها وبدأت تصلي صلاه الاستخاره وبعد ما انتهت صلاه دخلت تحت الغطا وبدأت تفكر بصوت مسموع :فارس طلب أيدي.. معقوله فارس يتجوزني معقوله يكون حس اني بحبه لا لا.. انام احسن وبإذن الله يكون من نصيبي، وغمضت عينيها في الصباح (في قصر فارس) في اوضه فارس، احمد :فارس يلا اصحى فارس هغرقك بالميه لو مصحيتش، فارس:صحيت خلاص ياأحمد، احمد :للدرجه دي بتكره الميه ،فارس :اه عندك مانع، احمد :أمال هتستحمي ازاي كدا ساره مش هتقبل بيك ،فارس:ما انا هتستحمي اه بس محدش يرمي ميه عليا يافالح في بيت محمود ساره :ماما هو فارس في الصالون مع بابا بجد، منال:ههه ايوه ياحبيبتي.. يلا روحي ودخلي العصير ليهم ،ساره بخجل :ااا لا دخليه انتي ،منال :لا انتي ههه، ساره :حاضر، وخرجت من المطبخ وهي شايله صينيه العصير وراحت عند فارس ومحمود و قالت بصوت منخفض خجول:مماجد خد العصير ،محمود:تعالي ياساره، ضحك ماجد فبصتله ساره فزاد خجلها ،محمود :ساره اقعدي جار اخوكي، ساره :حاضر، وقعدت جار ماجد ،ماجد بهمس :ليه شكلك عامل زي الطماطم المضروبه في الخلاط ههه،ساره بهمس :ماجد اسكت وحسابك معايا بعدين انا فيا اللي مكفيني يااخي، محمود :ساره فارس عايز يكلمك عن نفسه، ساره :اا مش فاهمه ،فارس :عايز اتكلم عني عشان انتي متعرفيش حاجه عني أو عن حياتي الشخصيه، ساره :ماشي، فارس :انا اخدت أعلى شهادة في مجال الاختراع للروبوتات والأجهزة كمان ورغم اني اتوليت اداره الشركة وكل املاك ابويا دي كملت تعليمي ،ساره :ماشي ،فارس:انا جيت وحدي هنا لأن أبويا وامي ماتوا في حادثه من15سنه ساره :سبحان من له الدوام، فارس:ونعم بالله بعد مرور شهرين بعد الخطوبه في الكوافير المزينه :بسم الله ما شاء الله ربنا يحميكي من العين والحسد، منال :اللهم صل وسلم على نبينا محمد ،ساره :عليه افضل الصلاة والسلام ،منال :قمر يجنن يابنتي دا هيخلي فارس ينبهر بيكي اكتر ههه،زاد خجل ساره فسمعوا صوت كلاكس عربيات ،منال :لا دا شكله بيجي عالسيره، فضحكت ساره وراحت منال وفتحت الباب فدخل محمود وماجد فجرت ساره علي ابوها وحضنته فقال بحنان :وأخيرا شوفتك بفستان الفرح طالعه قمر، ماجد بسخريه :دي اللي قمر أمال الغزال تبقى اي ،محمود :لا دا انت مزعج بشكل، ساره :ههه هتوحشني اوي ،ماجد :ليه هتروحي فين ،ساره :ربنا يعينك يااميره عليه ،ماجد :لا دا هي تبوس ايدها وش وضهر وتحمد ربنا انها لقت واحد شبهي وبالجمال دا ههه ،ساره :ماهو باين الجمال دا طافح على الغباء بتاعك ههه،ماجد :انا طب حاضر، فارس :ماكفايه ترخم على مراتي يارخم،ماجد :قبل ماتكون مراتك فهي اختي ،فارس راح عند ساره وقال وهو بيمد ايده ليها :يلا ياحبيبتي، ساره حطت ايدها في ايده وخرجوا وركبوا في العربيه ودخل احمدومصطفى قعدوا من الامام واتولي مصطفى القياده ،احمد :لو كان ماجد بنت مش ولد كنت اتجوزته، فضحكت ساره بصوت مكتوم فمال عليها وقال بهمس وحب :ربنا ميحرمنيش من الجمال دا، ساره بخجل :آآمين ،فارس :بجد اتجوزنا،ساره بخجل :اه ههه ،وصلت عربيه فارس وساره القاعه (في قاعه الملوك) قعد فارس ومعاه ساره عالكوشه، فارس :ليه ساكته، ساره :اا حاسه اننا استعجلنا اوي لاني لسه مأخدتش.. ااعليك كويس،ابتسم فارس وقال :خير البر عاجله وكمان هتاخدي عليا بسرعه بس مش عايز الكسوف دا انا عايزك على طبيعتك، ساره :ههه حاضر بس متتفاجأش بعدين ياحبيبي ههه،فارس :طالعه زي العسل من بوقك، بعد مرور اربع ساعات في قصر فارس وصلت عربيه فارس القصر فنزل منها ومد يده لساره فحطت ايدها في ايده ونزلت من العربيه ودخلوا القصر ساره :هو مفيش حد هنا، فارس :لا مفيش غيرنا لاني عايش لوحدي وبصراحه انا مبحبش اني اجيب خدم ففي بدالهم روبوتات عامله بشغلهمودا هيخليكي تقعدي في القصر زي ماعايزه باي لبس.. تعالي نروح لاوضه بتاعتي هتعجبك اوي ،ساره :فارس.. انا بحبك ،فارس بحب:وانا كمان حبيتك من اول مره شوفتك فيها، وراح قبلها وشالها وركب اوضته في الاوضه قعدت ساره عند المرايا وبدأت تشيل الدبابيس وقالت :فارس معلش ساعدني وتعالي شيل معايا الدبابيس دول ،فارس :حاضر ياقلبي، وساعدها وشال الدبابيس من الطرحه ،فارس :اساعدك عشان تغيري الفستان، ساره :ااا لا،قرب منها وقال :ليه لا عالاقل مش هناخد وقت ،ساره :ااا لا،فارس :ههه بس انا خلصت، فبصت ساره علي نفسها فشهقت وقالت :ازاي عملتها، وجرت ودخلت تحت الغطا فراح عندها وخلع قميصه ودخل تحت الغطا واطفئ الانوار في الصباح صحيت ساره فشافت انها نايمه في حضن فارس فابتسمت ورجعت نامت تاني بعد مرور ثلاثه أشهر رجع فارس من الشركه وركب اوضته فشاف ساره قاعده على السرير وماسكه حاجة في ايدها وشارده الذهن فراح عندها وقبلها في خدها وقال :مالوا الجميل ليه سرحان كدا ،انتبهت ساره لفارس فقالت :رجعت امتى ياحبيبي، فارس :دلوقتي.. مالك ليه سرحانه كدا ،عطته الشريحه اللي في ايدها وقالت :خد دي ،فارس باستغراب:ايه دا، ساره :اختبار حمل، فارس :يعني ايه، ساره بسعاده :انا حامل، فارس :حامل.. بجد حامل ياقلبي، ساره :ههه ايوه انا حامل ،فشالها ولف بيها وراح قبلها بقوه وقال بسعاده :الف مبروك ياساره.. طب مفيش حاجه ليا ،ساره :زي ايه، خلع قميصه وقال وهو بيشيلها ويحطها عالسرير :عايز شويه حنيه ودلع ،ساره :ههه بس كدا حاضر بعد مرور 8شهور ساره بحزن وغضب:فارس بطل البتاع دا كدا هتموت نفسك ،فارس بعدم وعي وحده :ابعدي عني، اخدت منه البودره اللي في ايده (الافيون) وقالت :لا مش هبعد الا لما ترجع لفارس بتاع زمان اللي مكانش بيسيب فرض ولا يعرف الإدمانوالقرف دا حرام عليك حتى عشان ابنك اللي في بطني، فارس بغضب :انتي اتجننتي عشان تاخدي مني دا ،ساره بدموع :عشان خاطري ابعد عن القرف دا، فضربها على وشها فوقعت على الارض فحست بألم في بطنها ولكن تحملت الألم واخدت الكيس اللي فيه المواد المخدره وراحت الحمام ورمتها في المرحاض فزاد غضب فارس وقال:انتي ازاي اتجرأتي تعملي كدا ،راحت عنده وقالت :لازم تفوق قبل ماتدمر نفسك ارجوك يافارس ،وحطت ايده على بطنها وقالت :حاسس بحركه ابننا عشان خاطره بطل القرف دا، فدفعها بعيد عنه بقوه عن غير قصد فاصتدمت راسها بالحائط فصرخه بألم وحطت ايدها على راسها فشافت ان في دم على ايدها فبصت على فارس وقالت بترجي وتقطع :فارس الحق..اا ابننا، التفت فارس عليها فشافها انها فقدت الوعي وسقطت على الأرض والدماء تخرج من راسها وقف مصدوم وو..... يتبع.... ياترى هل فارس هيقدر ينقذها ولا خلاص خسرها خسر حبه وهل ابنه هيعيش وساره اي هيكون مصيرها معلش والله مش قادره اكتب لاني صباعي واجعني حتى مش بعرف اكتب ورقي ولا بعمل حاجه ببسبه وبحاول اعمل حابه بأيدي الشمال بس مش عارفه فمش هعرف اكتب الا لما يخف صباعي اسف كمان مره