الفصل التاسع
"مع بداية الفصل التاسع، بتشتعل الأحداث، وتتصاعد المخاطر، وبتواجه سارة حقيقة مرعبة عن أبوها... خلونا نشوف إيه اللي هيحصل، ونتابع الأحداث مع بعض
ليا ويوسف راحوا يقابلوا احمد ف المكان اللي اتفقوا عليه وركبوا عربية احمد وراحوا علي العنوان اللي صاحبه حدد منه مكان العربيه اللي خطفت ساره
*************عند چيهان
چيهان كانت قاعده بتعيط وقلقانه جدا علي ولادها اللي ملهاش غيرهم وكانت بتدعيلهم
چيهان:انا هتصل ب ليا اتطمن عليها
چيهان بتتصل علي ليا بس مش بترد واتصلت علي احمد وبرضو مش بيرد
چيهان : لا كده كتير يارب احمي ولادي
فجأه خطرت ف بالها فكره وكأنها تذكرت شيئ
چيهان : ايوا سعاد دي اكيد قلقانه علي ساره انا هتصل بيها
*********** ف الجانب الاخر عند امرأه صغيرة ف السن ولاكنها كبيره ف الهم
وهي سعاد والدة ساره چيهان اتصلت بيها
سعاد: الو ازيك ياچي چي عامله ايه
چيهان: (بتعجب ) الو يا سعاد انا كويسه ياحبيبتي انتي عامله ايه
سعاد: انا بخير ياحبيبتي كنت لسه هتصل بيكي علشان اسألك علي ساره مش عارفه اتأخرت كده ليه وكمان قافله موبايلها
چيهان: (بتوتر) لا ياحبيبتي ماتقلقيش عليا هي كويسه انا لسه مكالمة ليا واتمنت عليهم بس هما عندهم محاضرات كتير انهارده
سعاد : طيب كويس طمنتيني
چيهان : ماشي ياحبيبتي انا بس كنت بتطمن عليكي
سعاد: انا بخير والله يا چي چي مع الف سلامه
چيهان قفلت مع سعاد وهي قلقانه لسه قررت تتصل ب ليا بس المره دي ليا ردت
چيهان : الو يا ليا طمنيني عليكم يابنتي
ليا : اتطمني يا ماما احنا بلغنا البوليس ورايحين وعرفنا مكانها ورايحين لها اهو
چيهان :وتروحوا ليه يابنتي طلاما بلاغتوا البوليس
ليا : احمد مش راضي يا ماما بيقول انه لازم يجيب ساره بنفسه. احمد اخد الموبايل من ليا وقال ل مامته بعصبيه اقفلي ياماما والله انا مش ناقص
چيهان يابني انا خايفه عليكم
احمد: ماما اوعي تكوني عرفتي طنط سعاد حاجه
چيهان : لا يابني ماقولتش حاجه بس انا خايفه عليكم اوي يابني
احمد قفل الخط بعصبيه ورمي الموبايل
يوسف : انا كمان شايف انه طلاما بلغنا البوليس يبقي ماكانش لازم نروح
احمد وقف العربيه وقال ل يوسف : لو مش عاجبك انزل وانت ساكت
يوسف : لا طبعاً انا معاك
احمد :(بعصبيه) يبقي تسكت خالص. ومش عايز نفس لحد مانوصل
°°°°°°°°°°°°°°°°°°عند سارة ف المخزن المهجور ومع ذالك الأب القاسي
علي: ايوا طبعاً مش مصدقه نفسك
ساره : عارف انا عمري ماشوفتك قبل كده غير ف الصور بس عمري ماسمعت عنك حاجه حلوه
علي : بنت ماتنسيش اني ابوكي مايبقاش لسانك طويل زي امك
ساره : امي دي انت ماتجيش ضفرها حتي
علي : انا مش هرد عليكي علشان انتي تربية سعاد يعني اتوقع منك كده عادي. اااه صحيح احمد عامل ايه عرفت انكم بتحبوا بعض
ساره : وانت عرفت ازاي
علي: مش مش ده المهم انا كنت عايزك ف موضوع اهم
ساره : يعني انت عملت كل ده علشان موضوع
علي : لا ماهو مش اي موضوع ده موضع مهم اوي
ساره : عايز ايه
علي : عايز افرح بيكي يابنتي هجوزك ل واحد من اهم رجال الاعمال ف البلد
ساره: تقصد من اهم تجار المخدرات ف البلد
يتبع""
(بقلمي سالي على )❤️