الفصل السادس
رواية ندم عمري الفصل 6,7
مقدمة الفصل السادس:
"في ليلة مليانة توتر، ليا بتجد نفسها في مواجهة مع الماضي... سارة بتكشف عن سر خطير... والغضب بيغلي في قلب ليا... فهل هتقدر تسيطر على نفسها؟
الفصل السادس
- "الغضب يسيطر على ليا"
ليا كانت غضبانة جداً لما شافت الرسالة اللي سارة بعتتها لأحمد:
"حبيبي انت وصلت ولا لسه"
ليا كانت حظرت سارة أكتر من مرة تبعد عن أخوها، بس سارة معملتش حساب.
ليا: (بغضب وشر) ماشي يا سارة... أنا هوريكي
أحمد خرج من الحمام، ولقى ليا واقفة في البلكونة
أحمد: (بصوت عادي) ليا... في إيه؟ مالك؟
ليا: (بصوت غضبان) مفيش... بس كنت بتشم هواء
أحمد: (بيضحك) طيب... خلينا نتغدى سوا
ليا: ماشي... بس بعد شوية
احمد: هي ماما اتأخرت كده ليه
ليا: ( بعصبيه) معرفش يا احمد وانا مالي انا ماتتصل بيها
احمد: مالك يالولو في ايه
ليا:شوف موبايلك شوف حبيبة القلب بعتالك ايه
احمد : فتح موبايلو وشاف الرساله اللي ساره بعتتها
ااه دي ساره بنت عمي وبتطمن عليا مالك في ايه انتي بغيري علي لولتي ولا اي 😂
ليا : احمد انا قولتلك 100 مره تبعد عن ساره وانت بتطنش
احمد :(ببرود) ادي انتي قولتي اهو بطنش عادي بقي يا لولو خليها ميه وواحد 😂
ليا: (بيأس) ماشي يا احمد روح شوف هتعمل ايه
احمد : ماشي ياحبي انا هنزل شويه مع صحابي
ليا : تمام وانا كمان هنزل
احمد: ماشي يقلبي بس ماتتأخريش
ليا:( بصوت واطي ) لا راجل يا واد 😒
أحمد مشي، و ليا فضلت تفكر في إزاي ترد على سارة
فجأة، ليا قررت إنها تقابل سارة، وتكلمها عن اللي حصل
ليا: (بشر) أنا هوريكي يا سارة...
ليا بعتت رسالة لساره:
"ممكن نتقابل في الكافيه اللي فاتحينه جديد"
سارة ردت بسرعة:
"ماشي... هكون هناك"😊
ليا فضلت تستنى الوقت يمر، وهي غضبانة ومتوترة
يوسف كان بيراقب ليا من بعيد، وشافها وهي بتتكلم مع نفسها
(للعلم يوسف ساكن ف العماره اللي جنب ليا ف ممكن يسمعها ويشوفها عادي)
يوسف: (بتعجب) إيه اللي بيحصل ده انا لازم اعرف ايه اللي بيحصل
ليا راحت للكافيه، ولقت سارة جاية
سارة: (ب ابتسامه) ليا... إيه أخبارك؟
ليا: (بدون مقدمات) مفيش... أنا جاية أكلمك عن الرسالة اللي بعتتيها لأحمد
سارة: (بتوتر) أي رسالة؟
ليا: (بصوت غضبان) الرسالة اللي قلتي فيها "حبيبي انت وصلت ولا لسه"
سارة: (بثبات) آه... أنا بعترف... أنا بعتها
ليا: (بصوت غضبان) ليه؟ أخويا مش لعبة في إيديكي
سارة: (بتوتر) ليا... أنا...
ليا: (بعصبيه) لا... اسمعيني... أنتِ بقي اخويا مش زي اللي عرفتيهم قبل كده.وانا هوريكي إنك غلطتي
سارة: (بحزن) ليا... أنا بحب أحمد بجد
ليا: (بعصبيه) بحبه؟ إيه اللي بيحصل معاكي؟ كل أسبوع بتحبي واحد جديد... أنتِ مش جدية يا ساره فوقي بقي يابنتي
سارة: (بصوت حزين) ليا... أنا آسفة... بس المرة دي مختلفة
ليا: (بغضب) مختلفة؟ مش كفاية... انك مش عامله حساب لأنه ابن عمك
ساره:(ببكاء) ليا انتي بتجرحيني بكلامك
ليا:ساره لو مابعدتيش عن احمد دي هتكون اخر ما بيني وبينك عارفه اني قولت كده كتير بس المرادي جد
ليا سابت ساره ومشيت عند الباب وساره كانت بتعيط جوا
ليا وقفت تاكسي ومشيت
وساره اتصلت ب احمد وهو كان قاعد مع صحابه
احمد: الو ياحبي عامله ايه
ساره :(ببكاء) الو يا احمد الحقني
احمد: (بقلق) اي ياساره في اي مالك
ساره حكت لأحمد علي الحوار اللي دار بينها وبين ليا
احمد:( بغضب) ازاي ليا تعمل كده والله لأوريكي يا ليا
سارة: احمد اتصرف انا بجد بحبك
احمد:(بجديه )روحي دلوقتي ياساره وانا هتصرف
سارة قفلت مع احمد وكانت هناك عيون تراقبها وهي عيون يوسف اللي كان قاعد علي التربيزه اللي وراها
ساره طلعت ويوسف طلع وراها
ركب عربيته وساره كان واقفه قدام الكافيه مستنيه اوبر فجأه يوسف شاف ف مرايه العربيه مشهد غريب جدا بيحصل
يوسف:(بدهشه)ايه اللي بيحصل ده ساره بتتخطف😨😨
يتبع,,
بقلمي سالي علي