احببت ظابط - الفصل 8 - بقلم عشق القاسم - مكتملة | روايتك

اسم الرواية: احببت ظابط
المؤلف / الكاتب: عشق القاسم
حالة الرواية: مكتملة
الفصل الحالي: الفصل 8

الفصل 8

الحلقة 8 . رواية احببت ظابط الحلقة الثامنة -يعني انت مش فاكرني قولتها بصوت ضعيف من كتر البكا حضن وشي بكفوف ايدوا _ بصي مش مهم اي حاجه احنا عشناها سوا بصي ا ا احنا ممكن نخلق ذكريات جديده نفضل فاكرينا العمر كلوا بعدت ايدوا من ع وشوي وقولت بجمود انا كنت مستغرباه-انت مش مضطر انك تشفق عليا وتقولي اننا نكمل الجواز لمجرد انك قرأت النوت بوك بتاعتي وعرفت قد اي انا كنت بحبك وان غيابك كان فارق معايا مش زي م قولت ف ال مستشفي رد ب استنكار-كنتي كنتي بتحبيني رديت ببرد -اهه كنت انا معنديش استعداد ان اكمل حياتي مع واحد مش فاكرني يا قصي عن اذنك واهه انا هفضل هنا الليله ع بس بابا مع عمر ف المستشفي روحت اوضه الاطفال وقفلت الباب اترميت ع السرير وانا مغمضه عيني كل ذكري م بينا بتمر قدامي كأنها شريط _الو انت فين ياوتين -هاه انا انا ف ف البيت _واي الدوشه اللي حوليكي دي -م انا اصل اصل واقفه ف البلكونه سمعت صوتوا جاي من ورايا وهو بيقول_وبلكونة بيتكوا اي جابها المول ياست هانم لفيت وانا هموت م الخوف قولت ببلاهه-اي دا قصي ازيك يا جدع رد بق”رف _جدع خاطب عسكري معايا ياربي كمل بعصبيه _اي اللي نزلك من بيتكم ياوتين وانا قايل مفيش نزول -مهوو مهووو _انجزييي -بصراحه كدا انت فقري انا كنت نازله اشتريلك هديه لعيد ميلادك واعملك مفجأه وكملت ب اسف بس خلاص انت بوظت الموضوع ابتسم _انا فقري بعدين بصلي بزعل _تؤ تؤ خلاص م تزعليش اي رأيك ندخل ونختار هديه سوا وتعمليلي المجأه وانا هتفاجئ عادي ضحكنا وفعلا عملنا كدا فوقت م الذكري دي وانا ببتسم رغم دموعي اللي نازله ع وشي غمضت تاني _وتين عامله اي -انا بخير متشغلش بالك _مالك -مليش _مالك -قولت مليش _اخر مرة هسال مالك اتكلمت بزعل -مين البنت اللي كنت واقف معاها انهرده ع اول الشارع _بقا الموضوع غيره -قصيييي _وتيين -بطل استفزاز _انت اللي بطلي هبل انا اختارتك انت من وسطيهم كلهم لانك انت اللي قدرت تدخل قلبي وانا عمر م واحده تاني هتملي عنيا غيرك اتكلمت بكسوف-بجد _بجد -برضوا واقف معاها لي ابتسم ع غيرتي_ كانت عاوزه تشتكي ع جوزها ابتسمت-جوزهاااا ضحك _اهه جوزهاااا فتحت عيني بعصبيه وتمتمت -حيو”ووان وطول عمروا البنات بتجري ورااه بس بيعرف يثبتني غمضت تاني -قصي _عيونوا -ممكن نأجل الخروج لبعدين _لي -عادي مفيش _مال صوتك انت تعباانه -عندي برد بس كويسه يعني متقلقش _الف سلاامه يا عيوني بعدها بساعه وصلتني مسج منوا _نزلي السبت يا تيتي -حاضر _هاه اي رأيك -الله دي كل الحلويات اللي بحبها و اي دا شكولاته ب البندق ذكري تاني كان بيتكلم بزعيقق_يختي يافرحتي بيكي والدكتور بتاع الكليه جاي يتقدملك بعدت بخوف وقولت-اهدي محصلش حاجه وبعدين م انت كس”رت الراجل انكلم بغضب اكبر_خاايفهه علييه يا حنينه -لا لا لا م مش كدا اقصد يعني انك فهمتوا انك خطيبي ركبنا العربيه بعد ممشينا م الجامعه وكنا ساكتين لكن هو كسر الصمت _لا و اييه مكلمني يقولي انا عاوز حضرتك ف موضوع يخص بنت عمتك ولازم اقابلك ضروري قولت اكيد عملت مصيبه اتاري هي اصلا المصيبه اتكلمت بمرح بحاول الطف الجو-وبعدين انت المفروض م تدايقش يعني دا معناه اني حلوهه او…. مكملتش لانوا بصلي بصه بعدها لساني ات”شل ع الكلام حاولت اطلع حروف ابرر بيها الكلام اللي قولتوا لكني فشلت بعدها بكام يوم مكناش بنتكلم خالص و سمعت ان الدكتور اتنقل م الجامعه ل الصعيد ف كلمت قصي -انت ازاي تعمل لي اصلا تنقلوا من بلدوا مش حراام عليك _انتت عاوزاني اشوفوا معاكي ف نفس المكان بعد م جهه وطلب ايدك -غلط يا سيدي اي مبتغلطش _داا اعميي م شيفش الدبله اللي ف ايدك بصيت ع ايدي بتوتر وقولت-د د دبله اههه اعمي فعلا معاك حق يلا بقا سلام اتكلم بتحذير_وتيين ااكلمت بهمس م اللي جااي-ن نعم _الدبله ف ايدك -لاا رد _ردي -م انت اللي جايب دبله كبيره قولتها بتذمر قال بهدوء_بكرااا هننزل نغيرهااااا سكت شويه بعدين اتكلم بعصبيه الدنيا كلها_قسما ب الله ياااوتين لو لمحتك ملبساش الدبله تاني لهيكون اخر يوم ليكي وقفل ومن يومها والدبله مبقلعهاش فتحت عيني ع صوت اذان الفجر فقومت اتوضيت وصليت ولبست واستنيت الساعه 6 ونزلت وهو كان نايم ع الكنبه كان شبهه الملايكه قربت منوا وقعدت ع الارض قداموا وانا بلعب ف شعروا -اسفهه يا قلبي ب بس لازم ابعد مقدرش اظلمك اخدت شنطه هدومي وروحت ع المستشفي =اي ياوتين فين قصي -ف البيت ÷مجاش معاكي لي -انا وقصي هننفصل =÷ايييههه -انا مقدرش اظل”موا معايا هو مش فاكرني و ولا فاكر حبنا مقدرش اقولوا لاء احنا كنا بنحب بعض ولازم نكمل مينفعش افضل احكيلوا ف ذكريات هو المفرض تكون محفوره ف دماغواا -انا هساافر وهنا اتفتح الباب ودخل قصي _اب….. يتبع… . 🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔵🔵