شغف الغرام - الفصل 15 - بقلم عشق القاسم - مكتملة | روايتك

اسم الرواية: شغف الغرام
المؤلف / الكاتب: عشق القاسم
حالة الرواية: مكتملة
الفصل الحالي: الفصل 15

الفصل 15

بارت ( 15) (شغف الغرام ) غرام : حبيبي انا جهزت اتجه زين ناحيتها و حملها غرام بخضة : اعاااا لا نزلني زين : لا غرام : زين سيبني امشي ، عيب كدة قدام العيلة زين : قولت لا ، انتي مراتي و ممنوع تنزلي على السلم لوحدك و لا تتحركي كتير غرام بضحك : احنا هنبقا مسخرة يا زين و هيبقى شكلي وحش اوي قدام جدو زين : لا متقلقيش غرام بتوتر : طب خد بالك حملها زين و اتجه الى الاسفل تحت انظار كل العائلة رباب : وه يا زين حامل البت كدة ليه عطر بضحك : وانتي ايه حشرك بينهم سيبي الاود براحتهم ملاك بابتسامة : ابقو طمنونا ع النونة ليث : الو مين معايا اسماء : مش فاكر صوتي ليث ببرود : لا مين معايا اسماء : انا اسماء ليث بحدة : وعايزة ايه اسماء : عايزة اعزمك على فرحي ليث بضحكة ساخرة : اخيرا لقيتي مين يلمك اسماء : ليث انا مش عايزاه انا عايزاك انت ارجوك يا ليث انا بحبك ليث بغضب : حبتك عقربة ، بصي يا بنت الناس انا قولتلك مليون مرة ابعدي عن طريقي و انتي لازقة ، بقولك ايه قسما بالله لو ما بعدتي عني لافضحك وسط الخلق و هبعت تسحيلات المكالمات لابوكي وقتها متلوميش غير نفسك ، قولتلك سيبيني بحالي انا دلوقتي خاطب هند و بحبها و هتجوزها انتي فاهمة اسماء بدموع : هتتجوز المعفنة هند ليث بغضب : اخرسي دي انضف منك روحي دوريلك على حد يلمك و ارمي بلاكي بعيد عني ، سلاام وقفل بوشها بعد وقت رباب : بت يا ملاك روحي مع عطر و اختاري فستان الفرح ملاك بابتسامة : حاضر يا عمتو عطر : رباب خديجة قالت عايزة تزورك بعد شوية و يمكن تجيب معاها بدرية رباب : ماشي يا عطر قولي لام هند تحضر ضيافة قد المقام عطر : قولتلها ، هروح اشوف فريد و بعدها اروح مع كلاك عشان الفستان عند الدكتورة كانت حاطة جهاز على بطن غرام و بتبص للشاشة الدكتورة : ما شاء الله يغرام في تحسن كبير في حالتك واضح انك التزمتي و ماشية صح غرام بسعادة : اه والله يدكتورة و بعدين زين ما سابنيش خالص الدكتورة : ربنا يخليكو لبعض زين : مش هنعرف جنس البيبي ؟ اعتقد فات عليه وقت مناسب الدكتورة : والله صعب هي لسا باول الرابع بس عندي ليكو خبر حلو غرام بلهفة : ايه الدكتورة بابتسامة : انتي حامل بتوأم غرام بصدمة : بجد زين بسعادة : طب ازاي انا مش شايف حاجة الدكتورة : بص هنا في كيسين كل كيس بيكون فيه جنين قعدت تشرحله و توريه الدكتورة : تحبو تسمعو دقات قلبهم ؟ غرام و زين بلهفة : طبعا رباب : يا الف اهلا وسهلا بالست خديجة و الست بدرية بدرية : يا هلا بيكي يا ست رباب و الله ليكي وحشة رباب : تسلمي يا حببتي ، اتفضلو اتفضلو البيت بيتكم نزلت ملاك ملاك بابتسامة : السلام عليكم ، عمتو هروح انا مع هند و بعدين هتبقى طنط عطر تلحقنا رباب بابتسامة : ماشي يا بتي ربنا معاكي و نظرت للنساءو قالت : دي ملاك كنتي بنت اخويا رفاعي اخت زين و ليث و هتتجوز ابني معتز خديجة : ما شاء الله البت زينة يا رباب يا زين ما اخترتي بدرية : بس انا كنت فاكرة ان العروسة فرح بت فريد مش بت رفاعي رباب : لا يبقا الي وصلكم الاخبار غلطان يحببتي اصل فرح يحببتي طول وقتها مسافرة تدرس برة مصر هي جات قعدت كم يوم و بعدها سافرت كمان بدرية : ايوة والله يمكن خديجة بخفوت : بقولك ايه يا ست رباب رباب باستغراب: ايوة خديجة: بس سايق عليكي النبي ما تزعلي مني بالي هقوله رباب : قولي يا ولية قطعتي نفسي خديجة : هو صح بنت الشغالة الي عندكم حبلة من ابن رفاعي و عايزين تجوزوهم عشان تسترو على البت ؟ رباب بشهقة : انتي بتقولي ايه يا ولية يا خرفانة ، جايبة الكلام ده منين انطقي بدرية : مالك يا ست رباب اهدي ده كل البلد بتحدتت بالموضوع ده رباب بغضب : مين الي قالكم انطقي و انا هربيه خديجة : البت اسماء صاحبة غرام لاقتني في الشارع و قالتلي وقالت لكل الحتة رباب بصدمة : اسماااء دي بت ناقصة و كانت بتلف على ليث ابن اخويا و لما هو رفضها طلعت الكلام ده و بعدين ليث عايز البت هند وهي اصلا ما وافقتش لغاية دلوقتي مش ابننا الي يعمل حركات ناقصة و يعيش بالحرام يا ست خديجة و ست بدرية بدرية : والنبي ما تزعلي مننا يا ست رباب والله مكنا نعرف ان البت اسماء عملت كدة عشان عينها منه رباب : حصل خير والبت اسماء دي حسابها معايا بعدين ، الفاجرة بتتكلم في اعراض الناس شريف : فرح تعالي المسلسل هيبتدي فرح : جيت اهو فجأة دلفت رتاج بدون ما تخبط رتاج : مش هتصدق يا شريف شوفت مين النهاردة نظرت لها فرح بضيق شديد شربف : اهلا رتاج ، شوفتي مين رتاج بعبوس : اول مرة تقولي رتاج مش ريري شريف ضحك : مش مركز بقالي مدة و بدأت رتاج بالحديث مع شريف و كل شوية تنقل نظرها لفرح كأنها بتوصلها رسالة و اندمج شريف معها بالكلام و نسي وجود فرح تماما حتى انها راحت للمطبخ بس هو محسش عليها رتاج : هقوم اعمل نسكافيه شريف : ماشي قال باستغراب : ايه ده فرح راحت فين رتاج : هشوفهالك حالا دلفت المطبخ و نظرت الى فرح من فوق لتحت وحست بالغيرة منها فرح كانت بتحضر كوباية لبن رتاج : فرح ممكن تعملي اتنين نسكافيه فرح : ليه اتنين ؟ رتاج : ليا و لشريف عشان هنقعد نتكلم و هنسهر للصبح مع بعض فرح بجدية : رتاج اعتقد انتي دكتورة و فاهمة انه شريف ممنوع يشرب المنبهات انا عملتله كوباية لبن هيشربها و بعدين كمان ممنوع السهر انتي ناسية انه عنده جلسة علاج بكرا رتاج نظرت لفرح بصدمة : ايه ده ايه ده وانتي بقا ليه بتهتمي بالتفاصيل بتاعته فرح : عشان شريف يهمني اوي رتاج : بس متنسيش ان انا الدكتورة بتاعته و كمان صاحبته المقربة فرح بابتسامة جانبية : عمرك ما هتكوني مقربة زيي لشريف و ذهبت وهي تطقطق بكعبها و اعطته الكوباية ملاك : غرام ها قوليلي حددتو جنس البيبي غرام بسعادة : لا بس الدكتورة قالت انهم توأم زين : غرام لازم تهتمي بنفسك كويس يحببتي ملاك بحماس : بصي لو كانو ولد و بنت هتسمي البنوتة على اسمي هند : ولو كانو بنتين هتسميهم ملاك و هند ليث : الولد على اسمي رباب : ولو كانو ولدين هنسميهم ع اسم المرحومين اخواتي رفاعي و ياسر غرام بصدمة : ايه ده ، انا مش هسمي على اسم حد هتشاور انا و جوزي و نسمي الي يعجبنا بس نعرف جنسهم ايه الاول ، هروح اطمن على ماما انا زين : تعالي يحببتي هروح معاكي اليوم التالي ( فرح معتز و ملاك ) ملاك بدموع : مش هلبس الفستان و مش هتجوزه يغرام و ده اخر كلام عندي غرام بصدمة : لا بصي انا حامل و مش فاضية لهرموناتك دي كفاية عليا هرموناتي هند : عادي يملاك انزلي قولي لزين مش عايزة معتز وخلاص يطير منك للأبد ملاك بخوف : لا لا انا بحبه بس خايفة هند بضحك : يا بنتي مش هيقربلك هترجعي لاوضك هم ساعتين زمن نرقص تحت و بعدين ترجعي تعيشي حياتك طبيعي جدا ملاك : امري لله بس يا رب ما اتكعبلش بالفستان النصيبة ده بعد ساعات نزل زين ماسك بايد ملاك وصلها لعند المأذون و تم كتب الكتاب و بدأت اجواء الاحتفال و الرقص و طول الوقت معتز بيبص لملاك باعجاب و استغراب شديد مر الوقت سريعا و صعدت ملاك لاوضتها و خلعت الفستان و لبست بجامة توم وجيري هند بضحك : ههه هو في عروسة تلبس كدة يا بنتي ملاك بضحك هي الاخرى : شوفتشي هند بغمزة : معتز كان طاير عقله فيكي طول الوقت بيبصلك ملاك بخجل : بجد هند :اه والله ، ملاك معتز هيحبك صدقيني ، محدش كان متوقع ان زين و غرام يحبو بعض و اهو لما تبصيلهم هتحسي انهم بيعشقو بعض من سنين ، انا حاسة انه هيحبك ملاك : يسمع من بوقك ربنا ، المهم قوليلي انتي مش بتحبي ليث؟ هند ببحة : بحبه ملاك : طب ليه ما توافقي هند : عشان هو جرحني اوي يا ملاك خايفة لو وافقت يفضل يجرحني على طول ملاك : مستحيل ليث مش كدة ابدا ، هو جرحك قبل كدة عشان كان متعصب اوي من الزفتة اسماء ، انا كلمته و حسيت انه بيحبك اوي هند بدموع : يعني اوافق ؟ ملاك : ده قرارك بس لازم تفكري كويس زين : بحبك غرام بخجل : وانا كمان زين : غرامي انتي وحشتني اوي غرام بدلع : منا معاك اهو حضنها بقوة وقال : حتى و انتي معايا بتوحشيني ، انا اول مرة بحياتي احب بجد يغرامي اول مرة احس الاحساس ده غرام بدموع : وانا كمان اول ما فتحت ع الدنيا ابويا قالي انتي لزين و زين ليكي زين : غرام ممكن اسألك سؤال غرام : اه طبعا يحبيبي زين : هو انتي ليه طلبتي من نعمان البواب يهرب لما جدي غصبك عليه غرام : عشان هو كان بيحب بنت تانية و انا اصلا مش عايزاه فقولتله يهرب عشانها زين : طب ممكن اعترفلك بحاجة ؟ غرام باستغراب : اه زين : ……………يتبع