حب وسط العسكر - الفصل 7 - بقلم المجنون - مكتملة | روايتك

اسم الرواية: حب وسط العسكر
المؤلف / الكاتب: المجنون
حالة الرواية: مكتملة
الفصل الحالي: الفصل 7

الفصل 7

_*ࢪواية.حـب وسـط الـعـسـكـر.🤗🤍♡゙⤹*_ ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​‏​​‏​​‏​​‏‏ *🌑🤍آلحلقهہ‏‏ 7🤍🌑* تم مشاركة الروايه بواسطة يوني الكوريه من قناة عالم الروايات الرومانسيه التابعه لقناة مجرة الروايات https://whatsapp.com/channel/0029VacHFvHJf05VA7Innh2r مجرة الروايات https://whatsapp.com/channel/0029VaeeXEQ6buMSde2YXG1D *`آلج ـزء آلسابع`🤍* _انا وعبدالله واحد =نعم يختي _ احمد انا هفهمك كل حاجه بس لازم امشي دلوقتي =.. _ متعرفش اييي مخرج للمعسكر دا؟ = لازم تنط من السور ، تعال هشبكلك وتنط كان لسه بيكلمني كأني لسه راجل ، لسه مش مستوعب الي بيحصل ، انا ازاي عملت كده! روحنا ناحيه هاديه وبص يمين وشمال عشان يضمن إن محدش شايفنا = هتحط رجلك علي ايدي وانا هرفعك _ احمد انا اسفة ، انا.. = لو سمحتي مش عاوز اسمع ايي حاجه خالص ، ويلا بقي عشان محدش يشوفنا شبك ايده ف طلعت ونطيت ، بصيت للسور الي بيني وبينه وحطيت ايدييي عليه وعيطت ، انا مش عارفه اعمل اييي * مريم _ ايوة ، يلا بينا * انتي نطيتي ازاي؟ _ هبقي احكيلك بعدين ، يلا بينا مفيش وقت ركبنا عربيه ونزلنا قبل بيت منة بشوية ، اتمشينا لحد بيتها ، كنت ساكته طول الطريق ، بفكر فيه وفي منظره لما عرف ، وفي شكل الحزن الي غرقه ، عاوزة اصلح كل دا بس ازاي؟ وصلنا ولقيت عبدالله قاعد في العربيه ° ما لسه بدري _ اي الي بتعمله دا؟ ومين سمحلك تيجي هنا؟ انا قايلة ل بابا مش لازم خالص تعرف ، الحركات دي مبحبهاش ° انا خطيبك وهبقي جوزك يعني المفروض متروحيش اي مكان غير لما اقولك ماشي عليه _ لما تبقي جوزي ، ب اعتبار لو حصل يعني ° يعنيي اييي؟ _ يعني تروح دلوقتي ، انا هفضل مع منة ° والي بيتمشي بيتمشي بشنطة هدومه؟ ، عبيط انا هصدق ؟ _ اقولك علي حاجه ؟ مش فارق معايا تصدق ° كنتي فين يمريم؟ _ كنت في داهيه ، سيبني في حالي بقي جيت اطلع البيت مسك ايدي جامد ° انا قولتلك هتروحي معايا ، اركبي العربيه _ اه سيب ايدي ، انت اتجننت ؟ شدني ودخلني العربيه وقفل الباب ، ركب وساق يسرعة _ نزلني ، نزلنيييي بقولك ° اهدي بقي ، انا بجد مش عارف انتي بتعملي كده لي! _ عشان مبحبكش وقف العربيه وبصلي ° انتي قولتي اييي؟ _ انا موافقتش عليك ، كل دا حصل غصب عني ° هو انا يعني الي اختارتك؟ ، مهو اهلنا الي شايفين اننا مناسبين لبعض _ سيبك من اهلنا دلوقتي يعبدالله ، المهم احنا ، احنا شايفين اي؟ احنا عمرنا ما كنا شبه بعض ، احنا الي لازم نقرر احنا عاوزين ايي ، عشان احنا الي هنعيش مع بعض مش هما ° هما مقررين كل حاجه ، كتب الكتاب هيتحدد النهارده عيطت _ كتب كتاب؟ ، انت هترضي تعيش مع واحدة مش بتحبك؟ مش عوزاك؟ هنعرف ؟ ، طب لما اخلف ويشوفوا اننا بنتخانق علي اقل حاجه ويتعقدوا؟ بالنسبالك عادي؟ ، عشان خاطري يعبدالله قولهم لاء ، لو انت قولتلهم ، مستحيل يخلوا الجوازة تتم ° انا مش هقول لاء عشان حاجة واحدة بس _ حاجة اييي؟ ° انك دايما شايفه نفسك احسن مني ، من واحنا صغيرين وكل الناس بتعتمد عليكي انتي ، عمرك مشوفتيني غير قليل ، ب الفلوس والعربيه واللبس بردو عمرك ما بصتيلي نظره احترام ليا ، لأول مرة اشوف نفسي انا الاحسن لما القرار يبقي في ايدي ، ف سامحيني مش هعرف اقول لاء ساق وانا فضلت اعيط ، وصلنا البيت ونزلنا ، كان طالع ف وقفته _ عمري مهسامحك ، مهما عملت ليا بعد كده عمري مهحبك ، وعمري ما هحس معاك ب الامان ، وعيشتي كلها هتبقي جحيم بسببك ، عمري مهسامحك يعبدالله طلعت قبله وخبطت ماما فتحتلي وجريت علي الاوضه وقفلت علي نفسي ، رميت الشنطة جمبي وقعدت علي السرير ، الباب خبط فتحت لقيتها منة *اهدي اهدي خلاص _ هيحددوا كتب الكتاب النهارده *قوليلهم مش عاوزة _ قولت كتير ، قولتله هو شخصيا ، بس مفيش فايدة *طب وهتعملي اييي؟ _ مش عارفة فوني رن كان رقم غريب ، رديت _ ايوة ، مين؟ = انا احمد ، روحتي؟ _ ايوة = انتي بتعيطي؟ _ لاء انا كويسه = ماشي ، هقول للقائد هنا اي حاجه تبرير ل انك مشيتي _ هو ممكن تجيلي بكرة؟ = اجيلك بكرة ؟ فين؟ _ البيت ، محتاجة اتكلم معاك ، هبعتلك العنوان ، حاول تيجي قفلنا ، كنت محتاجه ابرره ، اشوفه! ، بعتله العنوان واتس ، منة باتت معايا عشان تهديني ، نمت من كتر التعب صحيت الصبح علي خبط في كتفي ، صحيت بسرعة علي امل يكون كل دا حلم وانا لسه معاه في المعسكر الرواية فقط على قناة الزوز * قومي يختي عشان نفكر في مصيبتك دييي _ انتي قريبت احمد يمنة؟ نفس الرجة سبحان الله * كتب كتابك الخميس الجاي _ بلاش هزار علي الصبح * والله مامتك الي قيلالي مش شويه _ النهارده اييي؟ *السبت غمضت عيني ب قلة صبر ، بتهيقلي خلاص بقي واقع! مينفعش خالص اهرب منه ، خالص . قومت فطرت مع منة ، وعملت الغدا ، خلصنا غدا ولقيت الفون بيرن ، كان احمد اتنفضت من مكاني ورديت = انا تحت البيت _ تمم اطلع قفلت وروحت جريت علي الدولاب ، لبست دريس وظبطت شعري ، في لحظة كنت ناسيه كل زعلي ، الي فكراه اني هشوفه تاني . الباب خبط وماما فتحتله ودخل الصالون ، طلعت وقعدت معاه _ اهلا ، نورت =.. *اهلا يبني ، تشرب اييي؟ _ احمد ، ماما دا ، دا زميلي في الشغل *اهلا وسهلا _ شاي ولا قهوة؟ = ولا اي حاجه متتبيعش نفسك يفندم _ طب قهوة بقي يماما *لا تعب ولا حاجه يبني ، منور ماما مشيت ورجعت بصتله _ انا عارفه انك زعلان مني = انا معرفكيش ، انا اعرف صاحبي الي كان معايا في المعسكر ، وإلي كنت فاكر اني خلاص بقي ليا صاحب بجد! _ انا اسفه والله و.. = عملتي كده لييي؟ مخوفتيش حد يعرف ؟ انتي عارفه لو حد كان عرف كان اي الي ممكن يحصلك؟ _ كنت عاوزة اثبت اني حاجه ، اعرف اعمل حاجه غير التنضيف والكنس والطبيخ ، حتي في شغلي مهمشه ، كل الاهتمام للرجالة ، كنت عاوزة اثبت اني ممكن ابقي.. = راجل؟ _ اعرف اعمل الي بتعملوه = وكده ارتاحتي؟ مش مبرر عشان تعملي كده _ مكنش قصدي ازعلك ، مينفعش ارد كل الي عملته معايا ب حاجة توجعك بس والله غصب عني فونه رن ف رد _ ايوة يحبيبتي؟ اه واخد ساعتين استئذان من المعسكر ، وانتي كمان خلي بالك من نفسك ، مع السلامة = انت قولتلهم اي في المعسكر؟ _ انك عندك ظرف طارئ مش هتعرفي تكملي الاسبوع = انا متشكرة يا احمد _ ماشي ، انا همشي بقي = استني ، انا مش عوزاك زعلان مني قام من مكانه _ مزعلش من مريم ولا من عبدالله؟ بصيت في الارض ب زعل ° اهلا ، مين الاخ؟ _ عبدالله! ، انت جيت امتي؟ ° لسه حالا ، متعرفناش؟ _ احمد زميلي في الشغل ° اهلا وسهلا ، اتفضل اقعد بصلي = متأخر علي شغلي ، فرصه سعيدة يعبدالله مشي ورجعت بصيت لعبدالله _ كان المفروض متدخلش ، افرض كنا بنتكلم في الشغل ومش عاوزين حد يزعجنا؟ ° زماله الرجالة دييي مبحبهاش _ طب متحبهاش انا مالي انا؟ ° لاء مهو معتش فيه شغل خالص _ دا الي هو ازاي؟ ° محبش إن مراتي تشتغل الصراحة _ هبقي لا انا ولا انت بنشتغل ؟ ضحك ° قال قوليلي يمريم ، لو حد عرف انك كنتي في معسكر رجالة ، هيحصلك اي ساعتها ؟ _ ايييي!!(البسي😼😂) *♡... يـتــبـع.