حب وسط العسكر - الفصل 4 - بقلم المجنون - مكتملة | روايتك

اسم الرواية: حب وسط العسكر
المؤلف / الكاتب: المجنون
حالة الرواية: مكتملة
الفصل الحالي: الفصل 4

الفصل 4

_*ࢪواية.حـب وسـط الـعـسـكـر.🤗🤍♡゙⤹*_ ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​‏​​‏​​‏​​‏‏ *🌑🤍آلحلقهہ‏‏ 4🤍🌑* تم مشاركة الروايه بواسطة يوني الكوريه من قناة عالم الروايات الرومانسيه التابعه لقناة مجرة الروايات https://whatsapp.com/channel/0029VacHFvHJf05VA7Innh2r مجرة الروايات https://whatsapp.com/channel/0029VaeeXEQ6buMSde2YXG1D *`آلج ـزء آلرآبع`🤍* _شد مني الفون وهو بيضحك = ارد انا عشان صدعت (كنت خود بنادول أكسترا احسن😕) فتح المكالمة والاسبيكر *في اي يمريم مبترديش لييي؟ =مريم!!! _مريم؟ بصلي ب استغراب = مريم مين؟ _ اه مريم دييي ، دي اختي وانا واخد الخط بتاعها خدت منه الفون وقفلت = امال مين الي كان بيتكلم دا ؟ _ اه دا ابن عمي غمز = اه اخو العروسه _ احمم اه تقريبا إن شاء الله = انا لو منك اوافق زيتنا في دقيقنا وخلاص _ طب متوافق علي بنت عمك انت كمان! = يبني انا مش شايفها غير اختي ، ابقي حمايتها ماشي لكن جوزها؟ لاء ، مش شبهي ولا انا شبهها _ امال انت عاوز الي هتتجوزها عاملة ازاي ؟ = عاوزها بتعرف تتصرف كده ، حيطة كده تعرف تسد في اي حاجة _ حيطة! دا انت ما شاء الله في الرومانسيه فنان = هو لازم اكون متسهوك يعني ولا اييي ؟(عندك حق يا فنان) _ صدقني هتطفش من معاملتك دييي(ريحي انتي يا ام روحين😂) = وانت فاكر اني هعامل مراتي زيكم يا جرابيع؟ دا انا سايبلها كل الحلو الي فيا والله هي تيجي بس _ هتلاقيها ، انت تستاهل كل خير = حبيبي يعبدلله والله ، عندك اخوات غير اختك بقي ولا ايي؟ _ اختي مين؟(الذاكره في ذمه الله 😕) = مش انت يبني لسه قايل انك ليك اخت اسمها مريم!! _ اه اه ، لاء هي بس = ربنا يخليهالك ، انا معنديش اخوات _ وملاحظ ان علاقاتك مع الكل محدودة اوييي = اه من صغري وانا كده ، مش بحب اختلط بالناس كتير _ لييي؟ = لما جربت حظي وقولت اتعامل ، اول بنت حبيتها سابتني ، صحابي موقفوش جمبي زي ما كنت بعمل معاهم ، ف قولت كده احسن _.. = اي يعم! قلبت نكد ليي كده ، انا مبحبش الدراما غير الحوار _ ممكن نبقي صحاب؟ = مالك يالا! انت اتأثرت ولا اييي؟ _ يمكن المعسكر جمعنا عشان نبقي صحاب ، لا انا كنت اعرفك ولا تعرفني = اكيد صحاب يعم ، اتخمد بقي عشان قلبت عليا المواجع _ متزعلش يا احمد = مخلاص يحبيبي في اي! مش زعلان والله ، اتقلب بقي ضحك واداني ضهره ونام ، كل دا جواه ومن برا ميبنش عليه كده خالص! يبان عليه قد اي حاجه يتحط فيها لكن فعلا الصورة عمرها مكانت كاملة! نمت وصحيت علي خبط في كتفي _ يادي النيلة علي صحوبيتك الهم = التدريب هيبدأ ، فوق وحصلني قومت غسلت وشي وصليت وطلعت وقفت جمبه ، كان يوم مجمع بين كل التدريبات ، نط حبل وزحف وضرب نار ، كان اكتر يوم تعبنا فيه ، بعد ما خلصت روحت المطبخ ، مكنتش قادرة وكنت حاسه اني هقع من طولي ، كان لازم اجي بدل عبدالله واعمل فيها سبع رجالة في بعض يعني! ، = انا مش هقشر البصل _ ايي؟ مش فاهم! = هطبخ انا ، شكلك تعبان اوييي ، اقعد قشر البصل بس _ احمد انت بتعرف تطبخ؟ = انا بنافش الشربيني يبني ، أنا بس مبحبش ابين قدراتي عشان متحسدش _ اممم ، انت متأكد ؟ = مهو انت لو كملت وانت عامل كده روحك هتطلع مننا ، وانا مش فاضي اعيط علي حد _ ايدا انت هتعيط؟ = سيبك من ام المشاعر دييي ، اقعد قطع البصل _ هو انت بتعمل اييي؟ = مش طابخين كشري؟ بدور علي اليوتيوب طريقه عمل الكشري في خمس دقايق بدون روت(لا لا قصدك بدون نت اكيد 😂) _ احيه! لبسنا بالشفا بقي كان بيحاول يساعدني علي قد ما يقدر ، كنت بقوله يعمل اي ويعمله ، بتهيقلي عمري ما قابلت حد طيب كده! = دوق كده ، ها لسه عايش؟ _ حلو شغال = طب الحمد لله ، هروح انادي علي الرجالة زمانهم جعانين ، وانت اتغدي وروح ريح شويه في الاوضة خرج نادي عليهم ، اتغدينا وروحت الاوضه ، قعدت علي السرير وانا بغمض عيني من كتر التعب ، فوني رن ورديت _ ايوة يعبدالله ، فيه حاجه ؟ ° لما كلمتك امبارح كان فيه راجل جمبك ، مين دا؟ _ وانت مالك؟ ° مالي؟ اييي الهبل دا ، انا هبقي خطيبك علي فكرة(كنت روحت الجيششش) "تم نشر الروايه من قناة روايات مجهول" _ الصبر من عندك يا رب ، زميلي في الشركة ومعايا في السفرية ، ها حاجة تانيه ؟ ° لما ابقي ارن عليكي ابقي ردي _ يبودي انا واحدة بشتغل ، مش بابي بيصرف عليا ولا باخد مصروف من مامي ، هقفل دلوقتي عشان تعبانة مع السلامة قفلت ولقيت احمد داخل _ مش عارف اقولك اييي والله ، تسلم علي الي عملته النهارده = لو عرضوا عليا اقدم في مسابقه احسن شيف والله ميلزمني _ يعم اتنيل اقعد بقي = تعرف انا نفسي في اييي؟ _ اييي؟ = صنيه مكرونة بشاميل ، البشاميل فيها يكون كتير ، وعلي الوش حبه جبن و.. _ احمد نام ،( دا انت الكشري مقوي قلبك بجد😂) = انا ماشي ب مبدأ اقرب طريق لقلب الراجل معدته _ كان الله في عون الي هتتجوزك ، ثواني انت بتعمل اي؟ = هو انا كل يوم هقولك الدنيا حر؟ عاوزين نعيش بالله عليك خنقتني _ جرب كده تنام بالتيشيرت ، هيبقي اجمد علي فكرة = والعضلات ديييي متبانش؟ الباي والتراي والكلام الكبير دا ، انا دافع دم قلبي في الجيم دا _ طب نام ، تصبح على خير = وانت من اهله الرواية فقط على قناة الزوز قومت من النوم وانا مرعوبه ، حاسه إن قلبي هيطلع من مكانه ، حلم وحش ، وحش اوييي مش عارفه اخد نفسي! ، جتلي نوبة ضيق التنفس وبدأت اخد نفسي بصوت عالي = مالك يالا؟ انت هتموت ولا اييي؟ _.. =عبدالله انت سامعني؟ اهدا حاول تهدا، نظم نفسك قام من سريره وقعد جمبي ، كان قريب مني اوييي ف زقيته ب رجلي وقع عي الارض = انت ملبوس يالا؟ ، انادي علي الدكتور الي هنا؟ مسك ايدي ف بصتله = اهداا ، بس بس مفيش حاجه ، حصل اييي؟ _ كابوس حط ايده حوالين رقبتي = طب خلاص اهدي _ انت كده بتوترني اكتر! خلاص انا بقيت كويسة ، قصدي كويس = طب الحمد لله ، الف سلامه عليك _ الله يسلمك يصاحبي ، ابعد عني بقي بدل ما ازعلك بعد وهو بيضحك = تصدق يالا اني غلطان ، انا واحد غيري علي الخضه دي كان اداك عيارين ودا اقل واجب بس مقبولة منك _.. = افضل معاك لحد متنام ولا اتخمد انا؟ _ لا اتخمد انت = طب هفضل معاك لحد مننام بقي ، الكوابيس دي بتجيلك دايما ولا اييي _ لاء دا كل فين وفين = دلوقتي احسن يعني ؟ _ ايوة الحمد لله ، تصبح على خير = هو سلامتك وكل حاجه بس لو سمعت صوتك تاني هدشملك عشان انت قطعتلي الخلف ، نام العشر ايام خلصوا! بكرة اخر يوم ، حصل فيهم حاجات كتير اوييي ، واتعلم حاجات اكتر ، بعد يومين هاجي تاني اسبوع ، هيبقي اخر اسبوع ، والي عاوز يكمل بيكمل والي مش عاوز يبقي كده مدة التدريب بتاعته انتهت ، اه انا تعبت اوييي في العشر ايام دول ، بس بتهيقلي خلوني اعرف اواجه اي مشكلة مهما كانت صعوبتها لو اتحطيت فيها بعد كده . صحيت كالعادة علي خبط في كتفي _ تصدق بالله؟ انا هترحم من الرجة دييي! = فوق يلا ، بقيت احسن من امبارح؟ فركت عيني وبصتله _ اه الحمد لله احسن كتير = طب الحمد لله ، ابقي حصلني بس متطولش عشان التدريب هيبدأ خرجت وقفت جمبه = جاهز للعجن؟ _ والله وشي ما قادر ، اضرب حد تاني كل واحد فينا وقف قصاد حد مختلف ، احنا الاتنين في دقيقتين كان الي قدامنا علي الارض ، ضربنا كف ب كف واحنا بنضحك ، طلعنا فوق نطينا الحبل ، معتش بخاف! ، خلصنا كل التمارين وروحت العنبر عشان اطبخ _ احمد انت مش هتصدق! = اييي طابخين ايييي؟ _ مكرونة = يحبيبتي فاكرها ، ام صلصه دي؟ اه عارفها(يعيني مسكين وغلبان) _ دا احنا في حرمان اقسم بالله ، هناديلك لما اخلص = استني هساعدك وقف ساعدني ، انا مليش صحاب ولاد خالص ، ولا بعرف حتي اتعامل معاهم ، لكن هو كان غير اي حد .(ولاد ليه يا فنانه في بنت تصاحب ولاد برضو خسئتي هوووف نكمل الدشمله 🫸🏻) خلصنا غدا وكله راح يحضر شنطته = كانوا عشر ايام ، يلا ربنا ميعيدهم روايات الزوز _ يومين وراجع = كلها اسبوع هانت ، عشان استلم التكليف بقي واشوف الدنيا _ مش حاسس انك ظابط = ولا أنا والله ، بس نعمل اي بقي هتصرف _ حاول تاكل كل الاكل الي بتحبه اليومين دول = انا هروح اكل بس ، بقولك اييي شيلت شنطتي علي كتفي وبصتله _ اييي؟ = هتوحشني _ مبحبش لحظات الوداع ، هما يومين ونشوف بعض تاني لحد ما نزهق = ايوة حتي بعد ما نخلص المعسكر دا نتقابل بردو _ إن شاء الله يصاحبي ، خلي بالك من نفسك = وانت كمان ، اشوف وشك علي خير فتحت باب الاوضه وابتسمتله ومشيت ، هو ينفع افضل هنا؟ يعني منمشيش احنا الأتنين خالص؟ روحت ل صحبتي عشان اغير عندها وألبس لبسي العادي ، خبطت علي الباب فتحتلي ° أيوة ؟ اي خدمة؟ ضحكت _ معرفتنيش؟ انا مريم يعبيطة ، وسعي وسعي دخلت وهي متنحة ، دخلت الاوضه غيرت ولبست وطلعت تاني قعدت معاها _ هتفضلي متنحة كتير؟ ° انتي عملتي اي؟ انتي قولتيلي راحة اعمل حاجه مهمه وقولتيلي كمان لو حد سألني من اهلك اقوله اننا في سفريه ، لكن اي قلب حالك كده؟ وكنتي فين؟ _ تعالي معايا البيت وهفهمك علي كل حاجة روحت البيت انا وهي وخبطت علي الباب ، ماما فتحتلي وحضنتها ، كان البيت وحشني اوي كأني غبت سنين مش مجرد ايام! _ ماما هو انتوا لييي معلقين زينة في البيت ؟ رمضان قرب ولا اي! • عبدالله قالنا انك راجعة النهارده ، ف ابوكي وعمك اتفقوا تبقي خطوبتكم بالمرة _ ايييي؟ خطوبة مين!!(خطوبتي🙂) *♡... يـتــبـع.