الفصل 2
_*ࢪواية.حـب وسـط الـعـسـكـر.🤗🤍♡゙⤹*_
*🌑🤍آلحلقهہ 2🤍🌑*
تم مشاركة الروايه بواسطة يوني الكوريه من قناة عالم الروايات الرومانسيه التابعه لقناة مجرة الروايات
https://whatsapp.com/channel/0029VacHFvHJf05VA7Innh2r
مجرة الروايات
https://whatsapp.com/channel/0029VaeeXEQ6buMSde2YXG1D
*`آلج ـزء آلثآني`🤍*
=قوم في سهره بره.
_ سهرة ايييي؟
= سهرة رجالة (اشربي😂)
_ اييييي!!
حط ايده علي بوقي = ربنا سترنا هتيجي انت تفضحنا يعني ولا اي(قصده عشان بيسهرو من وره القائد وشوفو اللي جاي انيل من اللي راح🤌🏻😂) ؟ قوم وانت ساكت
قومت وطلعت معاه ، انا دلوقتي حوالين مجتمع رجالة؟ أرقع بالصوت؟ لا لا اثبتي يمريم انتي بميت راجل
*السجاير دي مستوردة ، بس مش معايا الا علبة ف هنخمس فيها
_ هو مش المفروض الحاجات دي ممنوعة هنا؟(المفروص🤷🏻♀️)
كل الي قاعد بصلي _ مجرد استفسار يرجالة والله!
• انت اسمك اييي ؟
_ عبدالله (كذاااابه يا مريم😂)
• طب روق يسي عبدالله عشان احنا مخنوقين خلقة الله يسترك
° هات يعم السجارة انت قفشت حرامي! ، محدش يعرف الاجازة أمتي ؟
= كمان عشر ايام
° الواحد هيستحمل عشر ايام كمان! طب اعمل اي في ابويا طيب؟ المعسكر تطوعي يخليني اقدم غصب عني ليييي
= طب الحمد لله اني مقدم بمزاجي ، عشان بعد كلية شرطة مكنتش عاوز اشتغل علي طول
° يعني انت اصلا ظابط؟
= ايوة (انا كعلياء انبهرت)
° اجرييي يالا كبسة كبسة
= يعم اقعد اتنيل ، وانتوا عاوزين تنزلوا إجارة لييي؟
° اهو يومين نعمل فيهم الي احنا عاوزينه ، احنا مش بنشوف البنات الا في الاجازات دييي
_حطيت ايدي علي وشي ، احيهه! اييي المستنقع الي اترميت فيه دا!!
= وانت يعبدلله عاوز تنزل اجازة لييي؟
_ مش عاوز والله خليني قاعد
= شوفتوا هي دي الرجالة التمام
*انا اخلص مدة التدريب ومعتش جاي هنا تاني ، دا الواحد اتربي من اول وجديد والله ، الواحد يكمل نص دينه بقي روايات الزوز
° اه والله ، عاوز اخلص ملاحقش علي الخطوبات يرجالة ، انا عن نفسي حاجز واحدة
_ حاجز؟ هي ساعتين بلاستيشن؟
° يعم يعني متكلم عليها ، نصنا قارئ فاتحة اصلا ، وانت يباشا خاطب ولا متجوز؟
= لاء مفيش لسه
_ ربنا يتمملكم علي خير ، تصبحوا علي خير
كنت قايمه اقوم احمد شدني قعدني
= يعم اقعد هو النوم هيطير؟
_ لو معرفتش اقوم عشان التدريب القائد هيطيرني
= طب خدني معاك بقي
جيت اشده وقعت علي الارض = انشف ابوس ايد اهلك انشف ، هات ايدك
قومنا ودخلنا الاوضه
_ انت هتعمل ايييي؟
= هو انا كل يوم هقولك الدنيا حر ولا اي؟
_ متنام ب هدومك زييي يعم اي المشكلة؟
= انت معندكش دم يالا ، كن في سريرك
روحت قعدت علي السرير ولفيت وشي الناحية التانية
بعد شويه لفيت لقيته لسه منامش
_ في اييي؟ شكلك مضايق
= لما فتحوا برا حوار الخطوبة والجواز افتكرت بنت عمي
_ بنت عمك ؟ مالها؟
= ابويا عاوزني اتجوزها
_ طب وأي المشكلة؟
= بيني وبينك ؟
_ قول سرك في بير
= مكنتش عاوز اقول قدامهم بس انا عاوز الي اتجوزها اكون بحبها
_ ايدا انت ليك في الحب ؟أفضل الهدايا لأحبائكم
= اكيد يبني ، مهما كنت مبين ال24 ساعة إن قلبي ميت بس اكيد هكون عاوز انسانة احبها تحبني نعرف نعيش مع بعض ، مش اي جوازة والسلام! عارف ليي؟
_ لييي؟
= عشان الي بحبها اي حاجه غلط هتعملها بمجرد ما نقعد مع بعض وتعملي أكلة حلوة وتضحك في وشي هسامحها ، لكن لو خدت واحدة انا مغصوب عليها اخرنا محاكم الاسرة!
_ انت محبتش قبل كده؟
= حبيت مرة بس ربنا يصلح حالها بقي
_ مالها حصلها اييي؟
= معاها يس وحبيبة دلوقتي ، يلا تصبح علي خير
_نام وانا مستغربه ، دا طلع عنده قلب! ، مختلف عن اي حد هنا ، مش عارفة حساه طيب و.. وسيم! ، لاء نامي كده يحبيبتي عشان تدريبات بكرة الي هتجيب اجلك نامي .
صحيت علي خبط في كتفي
_ مهو محدش بيصحي حد كده والله! انت بترجني أكني علبه صودا متهدا!
= اخلص التدريب هيبدأ
قومت غسلت وشي وطلعت ، كان تدريب رصاص! ، لافوني السلاح وعد الجثث يابا
= انت مجبتش ولا واحدة صح لحد دلوقتي!
_ مش بعرف اضرب نار ، بعرف اضربك بس
= طب اسكت عشان عينك لسه وارمة اسكت ، بصيلي كده ، بتمسك السلاح كده وسن نملة الذبانة(كان بودي اهزر معاكم بس تقمصت شخصيه مريم لانها شبهي 😂😶)
_ نملة وذبانة؟ متتكلمش تاني بقيي
= اسمع بس ، واهم حاجه في طلق النار ت..
_ ايوة اهم حاجه اي انا محتاج اعرف؟
هرش في راسه ورجع بصلي = تسمي الله
طلق واحدة وجت في النص _ ما شاء الله ، ظابط ظابط يعني
= يبني عيب عليك ، يلا جرب
كان بيساعدني لحد ما عرفت اطلق صح ، انا من فرحتي كنت هفرتك دماغه ب السلاح الي معايا
* يلا يجماعه ميعاد الغدا
روحنا كلنا مكان كان فيه طربيزات ، الاكل اتحط قدامنا ، كان شوربة عدس
_ عدس اي في الحر دا!
= كل ووطي صوتك بدل ما تبقي عبرةشربت وبعدين تفتها _ لاء مهو احنا مش حيوانات بقي!
القائد جه ووقف قدامي *ثابت
قومت واديت التحية _ افندم
*مش عاجبك الاكل ولا اييي؟
_ناقص ملح يفندم ، ملوش طعم يفندم ، اشربها ازاي يفندم؟(جبتبه لنفسك يا فندمه 😂) قاولوني يفندم ، سهلوها علينا ربنا يكرمكم يفندم
الكل ضحك *سكات
العنبر كله سكت والقائد قرب مني وهو متعصب
*تمم بس انت بقي الي هتطبخ بعد كده
_ اطبخ! يفندم انا..
*ولا كلمة ، كلامي واضح ، تخلص تدريبك وتيجي تطبخ ، وابقي اعمل الاكل ملحه مظبوط بقي
مشي من قدامي ف قعدت وحطيت ايدي علي خدتي
= متزودش ملح بقي عشان مبحبش الاكل مملح
_ اقعد ساكت يا احمد عشان هيطلع عين اهلي في المعسكر دا
= كنت اشرب وخلاص
_ يعم منا عندي حاسه اسمها التذوق! الي هي معدومة عندكم كلكم!
= احنا كرجالة بنستحمل اي حاجه ، ف استحمل زينا عشان مزعلكش
_ يعم ماشي يعم ، انا لو محطتش سم في الاكل بكرة وريحت العالم كله مننا مبقاش انا ماشي
ضحك وكمل اكل ، قومنا كملنا تدريبات وروحت وانا مش قادرة ، تاني يوم وبموت! لسه تمانية ويا عالم بعد كده هيبقي لسه كام يوم! هقولهم اي في البيت؟ والأهم هقول اي لعبدالله؟(عبدالله بقا ابن عمها.اللي هي جت مكانه صحبت واجب يختي )
*رايحين علي فين؟
= هنام بقي الواحد معتش قادر
° الصراحة يباشا؟ جايبين صنف عالي اوييي لازم تجربه
= يعم منا قولتلك مليش في السجاير
*لاء دا شرب ، مومعتبر
_ انتوا بتدخلوا الحاجات دي هنا ازاييي؟
° مفيش حاجه صعبه علينا المهم يعني هتسهروا معانا؟
_لاء يعم استغفر الله العظيم منكر اي بس!
° بقولك ويسكي
_ لما قولت اسمه بالانجليزي كده بقي عادي يعني ولا اي؟
*تعالي يباشا انت ، السهرة بدأت تحلو
= طب بصوا انا هقعد بس مش هشرب امين؟
*ماشي يزعامة الي تشوفه
_ هروح انام انا ، تصبحوا علي خير
روحت الاوضه بسرعة وخدت شاور ، يخرابي دا الواحد مكنش عايش! قصدي الواحدة ، انا دلوقتي اي مش فاهمه؟
لبست اللبس الرجالي والباروكة تاني بسرعة ، قعدت علي السرير ولقيت الباب بيخبط بالجامد ف فتحت
_ في اي يا احمد مالك!
= الله شكلك حلو اوييي!!
_ انت شربت؟ دا كده كملت ، إلحقونا يجدعان
*♡... يـتــبـع... ♡*