حب وسط العسكر - الفصل 2 - بقلم المجنون - مكتملة | روايتك

اسم الرواية: حب وسط العسكر
المؤلف / الكاتب: المجنون
حالة الرواية: مكتملة
الفصل الحالي: الفصل 2

الفصل 2

_*ࢪواية.حـب وسـط الـعـسـكـر.🤗🤍♡゙⤹*_ ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​‏​​‏​​‏​​‏‏ *🌑🤍آلحلقهہ‏‏ 2🤍🌑* تم مشاركة الروايه بواسطة يوني الكوريه من قناة عالم الروايات الرومانسيه التابعه لقناة مجرة الروايات https://whatsapp.com/channel/0029VacHFvHJf05VA7Innh2r مجرة الروايات https://whatsapp.com/channel/0029VaeeXEQ6buMSde2YXG1D *`آلج ـزء آلثآني`🤍* =قوم في سهره بره. _ سهرة ايييي؟ = سهرة رجالة (اشربي😂) _ اييييي!! حط ايده علي بوقي = ربنا سترنا هتيجي انت تفضحنا يعني ولا اي(قصده عشان بيسهرو من وره القائد وشوفو اللي جاي انيل من اللي راح🤌🏻😂) ؟ قوم وانت ساكت قومت وطلعت معاه ، انا دلوقتي حوالين مجتمع رجالة؟ أرقع بالصوت؟ لا لا اثبتي يمريم انتي بميت راجل *السجاير دي مستوردة ، بس مش معايا الا علبة ف هنخمس فيها _ هو مش المفروض الحاجات دي ممنوعة هنا؟(المفروص🤷🏻‍♀️) كل الي قاعد بصلي _ مجرد استفسار يرجالة والله! • انت اسمك اييي ؟ _ عبدالله (كذاااابه يا مريم😂) • طب روق يسي عبدالله عشان احنا مخنوقين خلقة الله يسترك ° هات يعم السجارة انت قفشت حرامي! ، محدش يعرف الاجازة أمتي ؟ = كمان عشر ايام ° الواحد هيستحمل عشر ايام كمان! طب اعمل اي في ابويا طيب؟ المعسكر تطوعي يخليني اقدم غصب عني ليييي = طب الحمد لله اني مقدم بمزاجي ، عشان بعد كلية شرطة مكنتش عاوز اشتغل علي طول ° يعني انت اصلا ظابط؟ = ايوة (انا كعلياء انبهرت) ° اجرييي يالا كبسة كبسة = يعم اقعد اتنيل ، وانتوا عاوزين تنزلوا إجارة لييي؟ ° اهو يومين نعمل فيهم الي احنا عاوزينه ، احنا مش بنشوف البنات الا في الاجازات دييي _حطيت ايدي علي وشي ، احيهه! اييي المستنقع الي اترميت فيه دا!! = وانت يعبدلله عاوز تنزل اجازة لييي؟ _ مش عاوز والله خليني قاعد = شوفتوا هي دي الرجالة التمام *انا اخلص مدة التدريب ومعتش جاي هنا تاني ، دا الواحد اتربي من اول وجديد والله ، الواحد يكمل نص دينه بقي روايات الزوز ° اه والله ، عاوز اخلص ملاحقش علي الخطوبات يرجالة ، انا عن نفسي حاجز واحدة _ حاجز؟ هي ساعتين بلاستيشن؟ ° يعم يعني متكلم عليها ، نصنا قارئ فاتحة اصلا ، وانت يباشا خاطب ولا متجوز؟ = لاء مفيش لسه _ ربنا يتمملكم علي خير ، تصبحوا علي خير كنت قايمه اقوم احمد شدني قعدني = يعم اقعد هو النوم هيطير؟ _ لو معرفتش اقوم عشان التدريب القائد هيطيرني = طب خدني معاك بقي جيت اشده وقعت علي الارض = انشف ابوس ايد اهلك انشف ، هات ايدك قومنا ودخلنا الاوضه _ انت هتعمل ايييي؟ = هو انا كل يوم هقولك الدنيا حر ولا اي؟ _ متنام ب هدومك زييي يعم اي المشكلة؟ = انت معندكش دم يالا ، كن في سريرك روحت قعدت علي السرير ولفيت وشي الناحية التانية بعد شويه لفيت لقيته لسه منامش _ في اييي؟ شكلك مضايق = لما فتحوا برا حوار الخطوبة والجواز افتكرت بنت عمي _ بنت عمك ؟ مالها؟ = ابويا عاوزني اتجوزها _ طب وأي المشكلة؟ = بيني وبينك ؟ _ قول سرك في بير = مكنتش عاوز اقول قدامهم بس انا عاوز الي اتجوزها اكون بحبها _ ايدا انت ليك في الحب ؟أفضل الهدايا لأحبائكم = اكيد يبني ، مهما كنت مبين ال24 ساعة إن قلبي ميت بس اكيد هكون عاوز انسانة احبها تحبني نعرف نعيش مع بعض ، مش اي جوازة والسلام! عارف ليي؟ _ لييي؟ = عشان الي بحبها اي حاجه غلط هتعملها بمجرد ما نقعد مع بعض وتعملي أكلة حلوة وتضحك في وشي هسامحها ، لكن لو خدت واحدة انا مغصوب عليها اخرنا محاكم الاسرة! _ انت محبتش قبل كده؟ = حبيت مرة بس ربنا يصلح حالها بقي _ مالها حصلها اييي؟ = معاها يس وحبيبة دلوقتي ، يلا تصبح علي خير _نام وانا مستغربه ، دا طلع عنده قلب! ، مختلف عن اي حد هنا ، مش عارفة حساه طيب و.. وسيم! ، لاء نامي كده يحبيبتي عشان تدريبات بكرة الي هتجيب اجلك نامي . صحيت علي خبط في كتفي _ مهو محدش بيصحي حد كده والله! انت بترجني أكني علبه صودا متهدا! = اخلص التدريب هيبدأ قومت غسلت وشي وطلعت ، كان تدريب رصاص! ، لافوني السلاح وعد الجثث يابا = انت مجبتش ولا واحدة صح لحد دلوقتي! _ مش بعرف اضرب نار ، بعرف اضربك بس = طب اسكت عشان عينك لسه وارمة اسكت ، بصيلي كده ، بتمسك السلاح كده وسن نملة الذبانة(كان بودي اهزر معاكم بس تقمصت شخصيه مريم لانها شبهي 😂😶) _ نملة وذبانة؟ متتكلمش تاني بقيي = اسمع بس ، واهم حاجه في طلق النار ت.. _ ايوة اهم حاجه اي انا محتاج اعرف؟ هرش في راسه ورجع بصلي = تسمي الله طلق واحدة وجت في النص _ ما شاء الله ، ظابط ظابط يعني = يبني عيب عليك ، يلا جرب كان بيساعدني لحد ما عرفت اطلق صح ، انا من فرحتي كنت هفرتك دماغه ب السلاح الي معايا * يلا يجماعه ميعاد الغدا روحنا كلنا مكان كان فيه طربيزات ، الاكل اتحط قدامنا ، كان شوربة عدس _ عدس اي في الحر دا! = كل ووطي صوتك بدل ما تبقي عبرةشربت وبعدين تفتها _ لاء مهو احنا مش حيوانات بقي! القائد جه ووقف قدامي *ثابت قومت واديت التحية _ افندم *مش عاجبك الاكل ولا اييي؟ _ناقص ملح يفندم ، ملوش طعم يفندم ، اشربها ازاي يفندم؟(جبتبه لنفسك يا فندمه 😂) قاولوني يفندم ، سهلوها علينا ربنا يكرمكم يفندم الكل ضحك *سكات العنبر كله سكت والقائد قرب مني وهو متعصب *تمم بس انت بقي الي هتطبخ بعد كده _ اطبخ! يفندم انا.. *ولا كلمة ، كلامي واضح ، تخلص تدريبك وتيجي تطبخ ، وابقي اعمل الاكل ملحه مظبوط بقي مشي من قدامي ف قعدت وحطيت ايدي علي خدتي = متزودش ملح بقي عشان مبحبش الاكل مملح _ اقعد ساكت يا احمد عشان هيطلع عين اهلي في المعسكر دا = كنت اشرب وخلاص _ يعم منا عندي حاسه اسمها التذوق! الي هي معدومة عندكم كلكم! = احنا كرجالة بنستحمل اي حاجه ، ف استحمل زينا عشان مزعلكش _ يعم ماشي يعم ، انا لو محطتش سم في الاكل بكرة وريحت العالم كله مننا مبقاش انا ماشي ضحك وكمل اكل ، قومنا كملنا تدريبات وروحت وانا مش قادرة ، تاني يوم وبموت! لسه تمانية ويا عالم بعد كده هيبقي لسه كام يوم! هقولهم اي في البيت؟ والأهم هقول اي لعبدالله؟(عبدالله بقا ابن عمها.اللي هي جت مكانه صحبت واجب يختي ) *رايحين علي فين؟ = هنام بقي الواحد معتش قادر ° الصراحة يباشا؟ جايبين صنف عالي اوييي لازم تجربه = يعم منا قولتلك مليش في السجاير *لاء دا شرب ، مومعتبر _ انتوا بتدخلوا الحاجات دي هنا ازاييي؟ ° مفيش حاجه صعبه علينا المهم يعني هتسهروا معانا؟ _لاء يعم استغفر الله العظيم منكر اي بس! ° بقولك ويسكي _ لما قولت اسمه بالانجليزي كده بقي عادي يعني ولا اي؟ *تعالي يباشا انت ، السهرة بدأت تحلو = طب بصوا انا هقعد بس مش هشرب امين؟ *ماشي يزعامة الي تشوفه _ هروح انام انا ، تصبحوا علي خير روحت الاوضه بسرعة وخدت شاور ، يخرابي دا الواحد مكنش عايش! قصدي الواحدة ، انا دلوقتي اي مش فاهمه؟ لبست اللبس الرجالي والباروكة تاني بسرعة ، قعدت علي السرير ولقيت الباب بيخبط بالجامد ف فتحت _ في اي يا احمد مالك! = الله شكلك حلو اوييي!! _ انت شربت؟ دا كده كملت ، إلحقونا يجدعان *♡... يـتــبـع... ♡*