الفصل الثالث
...
..
.
راحوا اكلوا من الموز وبعدين رجعوا ناموا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في فله فخمه اول مره نروح لها
كانت جالسه وحده في الاربعين من عمرها تبكي
نجلاء: يا كمال انا ابي ولد حيحصل ايه لو خليتني اتبنى ولد واربيه
كمال: طيب ليه انا معترض؟ انا ماعندي مانع بس انتي ماتبين نجيب ولد ونربيه انتي مصممه نجيب ولد كبيره
نجلاء: طيب وحيحصل ايه انا ولدي مات وهوا كبير عشان كذا انا ابي ولد في عمره عشان ماحسش انه مات
كمال: طيب ليه مانجيب ولد صغير ونربيه وخلاص
نجلاء: عشان خاطري يا كمال وافق عشان خاطري انت عمريك مازعلتني
كمال: خلاص ولا تزعلي بعد مانرجع من فرنسا نروح نتبنا
نجلاء: طيب انت راح تكون مشغول في فرنسا شهر ماتجيبه الان
كمال: انا الان مشغول في الصفقه وماراح اركز في اي شيء لحدما اخلصها الي صبرك الشهور دي اصبري شهر
نجلاء باستسلام: حاضر
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بعد اسبوع
كان كريم يلف في الشوارع ينظف السيارات
وفريده تبيع مناديل
ومازن وبسمه ورود
كريم: بريزه مفك فناره يلا كفايه اليوم كدا
فريده: طيب يلا يا اولاد
روحوا لبيتهم الي الكرتون
لكن تفاجأوا بولد نفس عمر كريم ومعه بنت واثنين عيال جالسين مكانهم
كريم بحده: انت مين ياحلو انت وهو
الولد الكبير بغرور: كيف تكون من المنطقه دي وماتعرف الزعيم
الولد التاني: دا الزعيم احذر دا بيطيرك في سن ورمح
كريم: شكل اليوم من اوله قرف
فريده: بلا سن بلا قرف دا مش موضوعنا انتوا مين الي مقعدكم في بيتنا
الكبير بسخريه: طيب دا بيت دا نحنا سبقناكم واخدناه القانون بيقول كدا وورونا اش عندكم
كريم بغضب: لاا دا قانون امك دا
وهجم عليه واصحاب الولد حاولوا يساعدوه وهجموا معاهم فريده ومازن وبسمه
العيال اتعوروا كثير وهربوا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡•
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ