تغيرت ل اجله - الفصل 1 - بقلم المجنون - مكتملة | روايتك

اسم الرواية: تغيرت ل اجله
المؤلف / الكاتب: المجنون
حالة الرواية: مكتملة
الفصل الحالي: الفصل 1

الفصل 1

*ـ ࢪواية. تغيرت ل اجله🥳🥀↻≯🍒⸙•♡»»)) 1/2 ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏ ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏ ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ غرام الروايات ‏تابع قناة غـ͓̽ـرٍآمـ͓̽ـ آلَرٍوٌآيـ͓̽ـآتـ͓̽ـ 🧚‍♀️📚💅💫 في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VakuN1aHwXbJf5jj7w0J -مش لو كان الواحد مرتبط دلوقتي كان زمانه بيحب زي الناس اللي هناك دي - يابنتي مانتي مخطوبه ! - ايه ده بجد اومال مش بتحب زي الناس اللي هناك دي ليه ؟! قولتها باستغراب زي فيفي عبده بالظبط وصحابي فضلوا يضحكوا عليا وعلي رد فعلي العفوي بصيتلهم بغي*ظ وانا بج*ز علي اسناني : - انتوا بتضحكوا ؟ ماهو مفيش حد شايف اللي انا بشوووفه واحده صاحبتي بفضول: - هو خطيبك مش بيحب فيكي ؟! رديت بسخريه: - خطيبي هه ده انا حاسه اني مرتبطه بكنبه ده لو كنت مرتبطه بف"يل ابو زلومه ده كان زمانه نطق واحده صاحبتي بتأثير: - ياروحي للدرجادي - واكتر وحياتك واكتر مفكر نفسه الشيخ الشعراوي بروح خالته - ليه يابنتي ؟! رديت بغيظ: - كل حاجه حرام وعيب كل حاجه غل*ط عنده مش فاهمه انا اي ده اقوله مش بتكلمني ليه يقولي حررر**ام انا اجنبي عنك اقوله طب مش بتزورني ليه يقولي حرررررام انا اجنبي عنك طب يابني انا خطيبتك يعني فتره الخطوبه معموله عشان نتعرف علي بعض يقولي حرررررام انا وانتي لا يجوز أننا نقعد مع بعض انا محرم بالنسباااالك اقوله طب انا محتاجه اشوفك واعرفك اكتر يقولي حرررررررام لما نتجوز نبقي نعرف بعض ! وبصيت لاصحابي وانا بقول بسخريه: -ولما اشتكيت لبابا قالي انا كل مره بحترمه اكتر من الاول طب ياحج يهديك يرضيك طب ياحج انا معرفش عنه حاجه يقولي لما تتجوزي طب يابا الحج انا ممكن لو اتجوزت اتطلق منه لو مفهمتهوش يقولي وماله كله نصيب طب ياماما اتكلمي مع بابا فهميه تقولي انا مليش دعوه وبعدين يعني ماله خطيبك ما هو شاب زي الفل طول بعرض ودكتور زي القمر وبعدين ابن عمك يعني مننا وعلينا وانتوا تعرفوا بعض من وانتوا صغيرين مش لازم يعني نح*نحه ولا انتي بتحبي شباب اليومين دول المن*ح*نحين وبصيتلهم وانا بقول بجن$و*ن : - انا مش فاهمه يعني واحنا صغيرين الواد ده كان نينجا كان بتاع بنات ومقضيها حب ونحن*حه جت علي قرمط يعني ؟!!! وبصيتلهم بذهول : - ده كان مرتبط بكل بنات العيله محدش فلت منه إلا انا وبعض الصالحين ياجدعان انا هت*جن*ن واعرف ايه اللي غيره كده ده أنا وافقت ارتبط بيه عشان هو نح*نح*وح وانا بحب جو ف*قع المراره ده بعشق نح*ن*حه المرتبطين واحده صاحبتي وهي بتضحك: - طب ليه يابنتي و*جع القلب ده ما تسبيه بصيتلها لوهله كده وانا بفكر فى كلامها هو انا ليه عمري ما فكرت اسيبه؟! سؤال جه علي بالي دلوقتي وفي الحقيقه مش عارفاله أجابه صاحبتي باستغراب وهي بتشاولي بايديها: - هييي روحتي فين - هه م مروحتش واحده تانيه من صحابي : - ايه ده هو مش ده خطيبك يا مرام! بصيت علي المكان اللي شاورت عليه لقيته واقف مع صحابه كان لابس قميص موف وبنطلون جينز فاتح ورافع شعره لفوق ولابس ساعه سودا براند وشنطه ولادي سودا شايل فيها كل حاجاته قلبي دق وعيوني دابت من شكله اللي بيخط*ف القلب والعقل وبيخ*طفني! كان واقف يتكلم مع أصحابه وبيضحك ضحكه بتخطفني من زمان اوي كل ما تعدي بنت من جنبه يحط وشه في الارض وفجأه بص نحيتي وشافني قاعده لقيته نزل عيونه بسرعه رهيبه ولف ظهره ليا !! كنت مستغربه تصرفاته ليه بيعمل كده ليه بيبص النحيه التانيه للدرجادي مش طاي*ق يشوف وشي ! بصيت لاصحابي اللي كانوا باصين نحيته بهيام عندهم حق هو حلو هو يخ*طف قلب اي حد هو خاط*ف قلبي انا شخصيا بس معتقدش اني خاط*فه قلبه الغيره نهش*ت في قلبي وانا به*بد علي الطربيزه: - مالكم في ايه واحده صاحبتي بهيام: - بقي عايزه تسيبي القمر ده ياشيخه حرام عليكي رفعت حاجبي بغ*يظ: - راعي اني خطيبته ها بصيتلي بتوتر وهي بتبلع ريقها : - هه ا انا انا كنت بهزر علي فكره اتنهدت بحزن وانا بقول : - انا رايحه التويلت اخدت شنطتي وقومت من المكان ومشيت نحيته يمكن الفت انتباهه لكن للاسف كان واقف زي ال*صنم حتي محركش عينه في حين أن كل اللي واقفين بصوا نحيتي بنظرات الاعجاب اللي متعوده عليها من كل الناس إلا هو ! حقيقي لحد دلوقتي مش عارفه ليه خطبني ؟!! دخلت التويلت ووقفت اظبط طرحتي وال*روج بتاعي لقيته خفيف قومت حطيت وفي الحقيقه حطيت كتير مع اني مش بفضل احط ر*وج ملف*ت بس عملت كده عشان يشوفني يمكن ي*غير يمكن يخليني احس اني مرتبطه يمكن يخليني احس ان في حد بيحبني وبيخاف عليا ! اخدت نفس طويل وخرجت وهو كان لسه واقف مع صحابه ابتسمت لما لمحني ولمح الر"وج روحت قعدت تاني مع صحابي وانا براقبه من بعيد كان اتعدل في وقفته و واقف بالجنب بس باين عليه متضايق - اممممم حلو اوي انا كده عرفت ايه اللي بيضايقك - انتي بتكلمي نفسك يابت ؟ - هه ل لا وفجأه لقيته بيقرب مننا ووشه احمر وعيونه حمر*اء كان شكله مر*ع*ب اوي في الحقيقه بلعت ريقي بتوتر لما قرب مننا وهو حاطط وشه في الأرض اتكلم وهو بيجز علي أسنانه : - لو سمحتي يامرام عايز اتكلم معاكي صحابي باحراج: - ا احم طب احنا هنستأذن بقي يامرام نتقابل في المحاضره. رديت بتوتر : - ت تمام بعدوا صحابي وهو خرج منديل من جيبه ومدلي أيده وهو مازال حاطط وشه في الأرض و بيتنهد بضيق : - اتفضلي - ايه ده ؟! اخد نفس طويل وهو بيجز علي أسنانه : - امسحي الرو*ج ده يامرام رديت بعند : - ليه ماله الرو*ج وبصيت في الفون بتاعي بدل*ع: - ده حتي شكله حلو عليا هبد علي الطربيزه بغيظ: - امسحيه رفعت حاجبي ببرود : - ليه ؟! - من غير ليه - وانا مش همسح وبصيتله بسخريه : - روح كمل وقفتك مع اصحابك واعمل كأنك مش شايفيني ولا عارفني يالا روح روح اتنهد بضيق وهو بيغمض عينه: - لو سمحتي يامرام متشلنيش ذ*نب وتشيلي انتي كمان ذن*ب وامسحي الرو*ج ده بصيت له بغيظ: - هو انت ليه مش بتبصلي هو انا شكلي بش*ع للدرجادي ! رد بهدوء : - لأ يامرام بس مينفعش ابصلك ح*رام رديت بعصبيه : - كل حاجه عندك حرررام حرام حراااام هو في ايه انت ليه محسسني انك شيخ ما تفوق يامروان انت ناسي اني بنت عمك وعارفه كل بلاويك بتاعه زمان ولا ايه ليه بتحاول تبان انك شيخ وانت مش كده من الاساس!! واخدت نفس وانا بقلع الدبله بتاعتي وببصله ببرود : - أنا مش عايزه اكمل في الخطوبه ديه قولت جملتي واخدت شنطتي ومشيت من المكان وانا بحاول إداري دموعي و... يتُبعرواية تغيرت لاجله الحلقة الثانية -يالهوووووووي سيبتي خطيبك ؟!! قالتها ماما وهي بت*صرخ في وشي لما روحت وقولتلها اننا سيبنا بعض اتنهدت وقعدت علي الكنبه وانا بحط وشي بين ايديا وبقول بهمس حزين : – اه ياماما سيبنا بعض ردت بعص*بيه وهي بتشدني من دراعي : – هو ايه اللي اه ؟ هو لعب عيال انتي وهو يعني ايه تسيبوا بعض كده من الباب للطاق ومن غير ما تستشيري حد بصيتلها بعصبيه: – انا مش صغيره عشان اخد راي حد في حاجه تخصني زع*قت في وشي : – لا صغيره وكان مفروض تعملي حساب لابوكي ولعمك انتي والبيه رديت بهدوء : – مروان ملهوش ذنب انا اللي قلعت دبله كماااان؟؟ انتي ايه يابت انتي مش عامله حساب لحد ولا أبوكي ولا عمك مالك طايحه كده انتي مفكره نفسك كبرتي عشان تاخدي قرار من غير ما ترجعي لحد و…. ص*رخت مره واحده فيها بعص$ب*يه ودموع : – كفايه بقي كفااااايه انا محدش حاسس بيا انا تعبت خلاص تعبت وقرفت من دي علاقه انا حاسه ان انا مش مخطوبه حاسه ان انا لوحدي طول الوقت لا بيكلمني ولا بيزورني ولا بيخرجني ولا بيعمل اي حاجه من اللي المخطوبين بيعملوها وكأنه مغص*وب عليا انا حاسه ان انا حمل ت*قيل علي قلبه بس كان خايف يقول عشان العلاقه ما بين العيله ما تتقطعش انا تعبت ياماما ده مش بيبصلي ياماما ده علي طول حاطط وشه في الأرض وكأنه مش طا*يق يشوف وشي ،ده مش بيبعتلي حتي ماسدج يتطمن عليا ده ميعرفش عني حاجه صبرت كتير واتكلمت معاه كتير كل مره يقولي حرام حرام حرام حرام انا تعبت بقي تعبت خلاص لما هو مش بيحبني خطبني ليه كل مره اشتكيلك انتي وبابا تفضلوا تمدحوا فيه من هنا للصبح كل مره اطلع انا الغل*طانه وهو الملاك البريئ خلاص بقي كفايه اوي لحد كده انا مش عايزه احس اني تق*يله علي حد انا مش اقل من اي بنت بتحب وبتتحب وبيتجابلها هدايا وبتخرج مع خطيبها تمسك أيده قدام كل الناس من غير خ*وف كفايه اوي لحد كده كنت بعيط بح*رقه وانا بص*ر*خ في وشها لاول مره في حياتي ،كنت حاسه ان في برك*ان جوايا ولو مخرجتهوش ممكن يجرالي حاجه كنت كاتمه في نفسي طول الوقت كنت علي امل يتغير ويحبني زي مانا بحبه من واحنا صغيرين كنت نفسي احس بالغيره في عيونه كنت نفسي يزع*ق فيا وي*ت*خانق معايا عشان غيران عليا بس مكنتش يشوف اي نظره غيره في عيونه كنت حاسه ان انا بالبسباله هواء مكنتش بشوف نظره حب كان دايما تهرب مني في حين أنه كان زمان مرتبط بنص بنات العيله كنت يرتبط بواحده شهر او اتنين ويسيبها ويروح للتانيه ويسيبها كان كاتب مفتوح للعيله كلها لدرجه انه كان بيتقفش من نظرات عيونه للبنت المرتبط بيها انما حاليا فهو بقي غامض بشكل مريب مبقاش حد فاهم هو ده مروان بتاع زمان ؟؟ هو ده اللي مفيش بنت اللي وارتبط هو ازاي اتغير كده ؟! ازاي بقي بيهرب من اي تجمع عائلي ويروح يقعد في مكان لوحده بعيد عن البنات عموما ،ازاي هزاره قل معقوله يكون بيحب واحده من برا العيله وخاي*ف علي شعورها طب لما هو بيحب واحده ليه خطبني انا ليه يعلقني بحبال دايبه !! روحت اوضتي وقفلت الباب ورايا وسندت ظهري وانا بتنفس بسرعه ودموعي نازله علي خدي قعدت علي الارض وضميت ركبتي لصدري وانا مش قادره اتخيل اني سيبته انا اه كنت متضايقه من أسلوبه معايا كنت زعلانه علي نفسي بس علي الاقل هو كان معايا علي الأقل اسمه خطيبي وده الحلم اللي فضلت احلم بيه عمري كله لحد ما اتحقق بس للاسف احلامنا مش كلها بتدوم في شيئ ممكن يكس*رها ويرجعنا لنقطه الصفر من تاني! سمعت صوت ماما من برا وهي بت*زعق وكالعاده بتجيب اللوم عليا مش قادره افهم هي لي بتعمل فيا كده ليه مش قادره تحس بيا ليه مش قادره تحس اني بنت زي اي بنت نفسها تسمع كلمه حلوه نفسها تحب وتتحب مش تحس انها منف*ور منها قومت من مكاني وروحت غيرت هدومي وروحت سندت راسي علي السرير وحطيت الفون جنبي وكل شويه ابص فيه يمكن يكون بعتلي ماسدج اعتذار او اي كلمه تطيب خاطري بس للاسف ملقتش ضحكت بسخ*رية وانا بقول لنفسى: – وكأنه ما صدق نمت في مكاني وصحيت بعد ساعتين بالتقريب بصيت علي يميني وفجأه قلبي اتنفض وانا قومت اتنفضت من مكاني لما لقيته قاعد علي كرسي قدام السرير بتاعي وبيبصلي بهدوء وملامح خاليه من اي تعبير فركت عيني وانا ببلع ريقي وبقول بهمس : – ا ا اكيد بحلم ا ايوه انا بحلم و لقيته قام مره واحده وحط أيده في جيبه وهو بيبصلي بهدوء : – لا مش بتحلمي انا فعلا هنا بلعت ريقي وانا بسحب الغطا وبغطي بيه جسمي بتوتر واحراج : – ا انت ايه اللي جابك هنا ا انت اتجن*ن*ت مينفعش كده ا انا رد بمقاطعه وصوت فيه بعض التملك: – لا ينفع عادي ينفع كل حاجه دلوقتي رديت باستغراب : – يعني ايه مش فاهمه ؟ اتنهد وهو بيقول بجديه: – يعني انا خطيبك عادي رديت بسخريه: – والله ؟! وده من أمتي أن شاء الله رفع حاجبه ببرود وهو بيضحك: – من زمان ياقلبي – قلبك !! قعد علي طرف السرير وهو بيبص في عيوني بهيام: – اه طبعا قلبي وروحي وكل ما ليا فتحت بوقي بصدمه وبلاهه وانا برمش عيني اكتر من مره : – اني تقصدي اني ؟؟؟؟ ضحك بعلو صوته وغمازاته ظهرت خلت قلبي يرفرف من الفرحه والحب اللي في قلبي من سنين مسك ايدي وباسها برقه وهو بيقولي بهمس : – بحبك – لا لا لا انا كده ممكن اطب ساكته و…. انتي يابنتي انتي اتهب*لتي ولا ايه !وفجأه اتن*فض*ت من السرير وانا ببص يمين وشمال بأستغراب وصدمه لحظه ادراكي أن كل ده كان مجرد حلم جميل مكنتش اتمني افوق منه ماما بقر*ف: – قومي حضري نفسك رديت بصوت حزين: – ليه ؟! – في ضيوف جايه رديت بضيق: – مش عايزه اقابل حد ردت من بين أسنانها: – مش بمزاجك ويالا قومي البسي حاجه شيك – هو في أي ياماما هو ده وقته اتزوق فيه بقولك مش عايزه اقابل حد ياماما راعي شعوري شويه انا…. قاطعتني بحز*م: – بلا شعورك بلا بتنجان قومي البسي طقم شيك وظبطي نفسك مينفعش الناس تشوفك كده بالشكل ده يقولوا مغص*وبه فتحت بوقي بصدمه: – مغص*وبه!! مغ*صوبه علي ايه قربت مني مره واحده وهي بتغمزلي بفرحه: – علي الجواز ياقمر قومت مره واحده وقفت علي السرير وانا بص*رخ: – جواززززز !!!!!! ماما وهي بتخرج من الاوضه: – ايوه كتب كتابك بعد ساعه علي مروان وكانت لسه هتقفل الباب بس طلت برأسها مره تانيه وهي بتقولي بتهديد– صحيح مروان مستحلفلك بعد كتب الكتاب استلقي وعدك يُتبع… ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏ ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏ ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏