الفصل الثالث
جلست فردوس في الاريكة تنظر الى التلفاز بملل قبل أن تسمع صوت رنين الهاتف
تحمل هاتفها بهدوء وهي تجيب
فردوس:الو
:موحشتكش يا بنتي؟
فردوس:يا نهار ابيض يا امي فين المغيبة انا بجد اشتقت لك
الام:وانا كمان كيف اخبارك؟
فردوس:بخير يما وانتي
الام:والله ابوك مبيخلينيش اكلمك والله بس اي عاملة حياتك مع زوجك فهد
فردوس: عاملة زي الفل كويس
الام :يومها محبة يا رب طب ما تجيبيلنا حفيد؟
تضحك فردوس رغم عنها:تمازحينني؟
الام:لا امازحك يا بنتي طب ايش فيها هههه
ثم تسمع صوت الاب غاضب وهو يصرخ قبل أن ينقطع الخط