اقدارنا بين الحب والغربه - الفصل 4 | روايتك

اسم الرواية: اقدارنا بين الحب والغربه
المؤلف / الكاتب: غير مححدد
حالة الرواية: مستمرة
الفصل الحالي: الفصل 4

الفصل 4

*روايات عربية و عالميه🌧️❤️‍🩹* `بإدارة : > آلُِجوكر 𖠝🍷 ♩⁽📚🖊️₎⇣℡` *البـارت 4☆* *📚📚[أقدارنا بين الحب و الغربة]🎶♥️* للكاتبه: عبير الكبسي _____ ِ ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ . هيثم : خرج اتصل ل فاتن فاتن فااارحه: وينك من اول اتصل وتكنسل هيثم سكت بعدا رد بضبح: كنت مع ابي فاتن: هيثم ! هيثم: نعم؟ فاتن: مال صوتك ؟اليوم شفت اختك. هيثم: ايوه ماتجابرتين ؟ فاتن: خزيت الصدق سلمت عليها ورحت. هيثم اخذ نفس ونفخ: الخزويه حقش هذه ودفت بنا فاتن: ليش ماتشتي افعلها ياسعم. هيثم: فاتن ،شويه واحاكيش فاتن: هيااا ماكرهن قدرت اكلمك ماشفضاش بعدا هيثم: خلاص بكره ، ابي بيتصل باي عبدالرحمن:ولابيجاوووب . نجميه: اصبر يمكن ماسمعش سوسن: ليش يا اباه تزوجوه بالغصب هو رجال. عبدالرحمن: مابش عندي حر .قلتله من الجامعه مابش مابلا امه تختارله. سوسن: بسسس مش هو.. عبدالرحمن هششش: هااا وينك ؟ هيثم: انا خارج ف الحاره عبدالرحمن: ارجع الاان هيثم:حاضر بيت صالح.. هديل بتذاكر:سرحت وتفكر ف كلام خالتها. كيف لما تسير المدرسه وتزنط على صحباتها انها مزوجه. ايمن: هديل ،ذاكريلي. هديل: ماناش فاضيه. في الديوان سامي:بيراسل رهام رهام:تفتح الرساله تقرا وماترد سامي:براحتش،والي تشتيه سويه رهام : ماعد بش بيننا تواصل الا لما تجي تخطبني سامي:رهام وانا بخطبش مابينلعبش عليش بس ماقدرش اجهز لخطوبه في شهر رهام: خلاص يا سامي معك هذه السنه سامي: وانا مواافق وان شاءالله ماتشوفيني الا في بيتكم. بيت عبدالرحمن.. هيثم: دخل وموطي راسه عبدالرحمن بضبح: اجلسسسس هيثم :جلس وساكت نجميه : يا ابني بنت ساع القمر صغيره مالك بس بتعاند. عبدالرحمن بنبره حاده: خلاااص الموضوع هذا انتهى واديت للناس كلمه ماعتكسرش كلمه رجال قبالهم. هيثم بنظره شر: شاف امه وابوه. عبدالرحمن: واعمل حسابك عرسك مع عيال عمك. هيثم ماااااسك نفسه: مش انا بنت تحددو زواجتي مش غصب. عبدالرحمن: وانا قلت لك كلمه زواجه حب ومفراغه مابش عندي. هيثم بنبرره حقد: حاااضرر عبدالرحمن: سيري اشتري قلافد الخطبه وسيري مع بناتش بكره نجميه: حاضر. هيثم حنق: وخرج من الغرفه، دخل غرفته. بسام (اخوه 17 سنه)فتح الغرفه ودخل: هلاا كيفلك في الغرفه هذا الساع. هيثم: مطنشش مع خواتها في الغرفه سوسن واسماء متجمعات بيتجابرين على هيثم اسماء: ثانويه عامه روان صف رابع: بتلعب مع جهال سوسن. ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ بعد اسابيع.... ليله الخميس افراح: ليش ماتعشيتي قدهم خارج مراعيين. هديل: لاا مشتيش تتخرب الحموره وتمتسح. افراح ضحكت: اهم شي الحموره هيا امشي البسي. في الشارع وصلو بيت العريس كبيرررر ودخلت السياره حوووش كبيررر.. هديل بتعجب: بتتفرج للبيت ومستغربه. صالح داخل نفسه : الحمدلله ماظلمتش بنتي مكان سوا اركن عليها فيه. بعد ماوصلوها غرفتها.. نجميه وبناتها : انذهلين من رقتها وجمالها وابتسامتها البريئه.(برغم بساطه لبسها وفستانها) هيثم معصصصصب:بالغصب طلع الغرفه هديل موطيه راسها: و بتفكر كيف عيكون شكله. نجميه بتشاوره: افتح لها الطرحه و.. هيثم قاطعهم: سحب يد امه ،رجاء لاهنا وخلاص نسد احنا فعلت لكم الي تشتوه، نجميه تنهدت: خرجت وغلقت باب الشقه عليهم سوسن: ماعليش شي ماكان متقبلها بس عيشوفها وتعجبه. نجميه: الله يهديه.. بيت صالح.. سامي: مش مرتاح لزوج هديل صالح: ليش ماله ؟ سامي: ببروددد بيسلم وقالب وشه صالح: عريس وتوقع في العرس حنبات. سامي بقهر: حاسس انحنا بعناها ، لكن الله يسعدها دنيا واخره. صالح: انا مابعت بنتي ، انا اشتي اركن عليها بزوج وبيت ، انتو شباب تخارجو نفسكم، لكن لو مت .. سامي قاطعه:بعد الشر عليك. شقه هيثم ... وصل الديوان خلس ملابسه ولبس بجامته وجالس ماسك التلفون. هديل بتتفرج للغرفه والصور وبتتحيلا للسرير والتسريحه. بيت صالح.. سامي رسلها : عقبالنا ياروحي رهام ردت: ان شاءالله سامي استغرب:ليش رسالتها مقطفه ! اتصلها رهام بملل: نعم ياسامي والله مليت وتشتي الصدق سامي: خير ؟ رهام: اقلك بصدق اذا انا راضيه بك وظروفك اهلي عيتشرطو عليك. سامي: الفلوس عتدبر انا بشتغل ، بس لاتستعجلي وتحكمي ع حبنا. رهام: هذا الصدق ماعنعيش حب واصل، كله يشتي. سامي:انتي دايما تهمي المظاهر يارهام، افعلي الي تشتيه رهام انصدمت: وغلقت التلفون. بيت عبدالرحمن..شقه هيثم. هيثم بيسمع هدوء: قام يشوف وينهي ! هديل: جالسه عرض السرير ونعست. هيثم واقف:بيتأمل ملامحها هديل فلتت يدها نكزت :شافته وخزيت. هيثم: قومي ابعدي الجنان الي لابسته وامسحي الخربطه الي في وشش وارقدي. هديل : هزت راسها حاضر. هيثم: شل بطانيه ووساده وخرج الديوان . هيثم: دخل الديوان وبيجابر فاتن ... سمع صوت قام بسرعه فتح غرفه هديل.....!!! ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ هيثم: دخل الديوان وبيجابر فاتن ... سمع صوت قام بسرعه فتح غرفه هديل.....!!! هديل فلتت في الارض: كانت بتدور بالفستان المنفوش قدام المرايه. هيثم بعد مافتح الباب مصدوم: ليش ماغيرتي الفستان؟ هديل داخل نفسها شكله شرير:شنطتي ماطلعوهاش هيثم ذكر فاتن : غلق الغرفه عليها وراح الديوان كان تلفونه طرف المدكا. فاتن: بتتصل . هيثم رد: رحت اشوف ايش في وجيت. فاتن:قد فجاه شفتك سااكت غلقت وبعدين قلقت واتصلت. هيثم: يعني ماسمعتيش امي؟ فاتن: للاسف ماشي. هيثم: فاااااتن فاتن: مالك ! هيثم: لو زوجوش اهلش غصب ماعتفعلي ! فاتن: غصب ؟ مالك بتفاول ! في الغرفه الثانيه.. هديل : غسلت وشها وبعدت الطرحه والقفاز جلست بالفستان ونعست فوق الكنبه في الديوان.. هيثم: جاوبيني. فاتن: الصدق صعب سؤالك ماعرفش ماتخيلش نفسي مع غيرك ابدا هيثم غمض عيونه بقهر: فاتن سامحيني امانه فاتن: اليوم مالك ، مسطول مريض حمى ! ايش فيك. هيثم:كلهن. فاتن بصوت مشاااوره: هيييييثم يلا شاغلق صوت حد جاي باي. هيثم: لااا خليني معش لاتقفلي وتخليني. فاتن: اقسم بالله انك مش طبيعي اليوم بتخرف .باااي هيثم بعد السماعه من اذنه: وشاف التلفون غلقت. ف الغرفه النوم.. هديل جالسه فوق الكنبه : وسارحه للسقف . هيثم خرج الحمام: شاف غرفتها والعه فتح بقوه الباب هديل نكززززت: يماااه بيت عبدالرحمن نسوان الاهل سامرات يجهزين ويقصقصين غدا الصباح مرت عم هيثم: نجميه ولا نعرف وش مرت ابنش نجميه: شانزلها لكن العصر. مرت العم: مدري كيف هم ولاعزمونا ولاشي. نجميه: هم فعلو يوم واحد في البيت للاهل حفله صغيره ماعرسوش. سوسن: زعلانه على اخوها. اسماء: والله ان هذه تجنن احلى من الزناطه حبيبته. سوسن: بس عيظلم تيه معه . الله يهديه ابي بس. غرفه هديل.. هديل: فجعتني. هيثم: مادراني ليش راقده والكهربا والعه غبيه او ايش؟ هديل اقتهرت: بينفتجع هيثم ب استغراب:من ايش بتفتجعي ! هديل: ماقدرش ارقد الا مع اختي . هيثم مسك ضحكته: طيب ارقدي وهي والعه هديل:ناهي اسالهم وين شنطتي ضبحني الفستان بيطبز. .