الفصل 1
*ࢪواية طيف الفيروز 🤍🕊️⊁.↻))*
الفصل 1
🟩🟩🟩🟩🟩💞🟩🟩🟩🟩🟩🟩🟩🟩💞🟩🟩🟩🟩🟩🟩🟩🟩🟩
1🖤
رواية #طيف_الفيروز❤️
– عم محمد : اتفضلي المفتاح يبنتي
– فيروز ::تسلم يا عم محمد
–عم محمد : الله يباركلك يبنتي ، اقفلي ع نفسك كويس وبلاش تنزلي بالليل العماره مكونه من ست ادوار وانتي ساكنه في الدور الرابع وهنا كل واحد ف حاله
– فيروز : حاضر يا عم محمد ممكن تساعدني في شيل الشنط
– عم محمد : طبعاا يبنتي وشالو الشنط لحد ما وصلت قدام باب شقتي.... امال اهلك فين يبنتي ؟
– فيروز بحزن : اتوافوا من وانا صغيره
–عم محمد : الله يرحمهم ويغفر لهم. . امال كنتي عايشه مع مين؟؟
–فيروز : كنت عايشه مع عمتي وبعد ما اتخرجت اشتغلت علطول ..
وبعدين حوشت مرتبي عشان يكون عندي مكان لوحدي واخد راحتي
– عم محمد : ربنا يحميكي يبنتي ويسترها عليكي .. لو احتجتي حاجه انا موجود ف اي وقت
فيروز ابتسمت بحب وامتنان : ربنا يخليك يا راجل يا طيب .. معلش تعبتك معايا
– عم محمد : تعبك راحة يست البنات . عن اذنك انا
اخدت نفس جامد ولفيت عشان ادخل شقتي حطيت ايدي ع الباب عشان افتح بس كان حاجه غريبه
– فيروز : اول ما فتحت الباب حسيت برعشه غريبه ونسمة هوا شديده بتقرب مني غمضت عنيا بسرعه بس الغريبه ان حسيت بنسمة الهوا كأنها شخص بس غير مرئي فضلت مغمضه عنياا لحد ما حسيت انها مشيت فتحت عنيا ببطء مكنش فيه حاجه
– اتنهدت ورجعت دخلت شنطي وقفلت الباب
– فيروز : بدأت اتفرج ع الشقه وهيا مبسوطه اوي وبتكلم نفسها
– اعاااااا اخيرا يا فيروز بقي عندك مكان لوحدك من غير زن عمتك وكلامها اللي بيوجع ياااه
( اوبس نسيت اعرفكم
/ انا فيروز 25سنه اهلي متوفين من وانا صغيره وبعدها عشت مع عمتي .... قصيره سيكا ورموشي طويله وعيوني خضرا )
🖤نكمل بقاا🤎
– خلصت تفكير وكلام مع نفسها وقامت عشان تنضف الشقه
🖤بعد ساعتين🖤
كانت خلصت بس فاضل اوضه واحده اللي هتنام فيها طبعا
– فيروز قربت من الباب الاوضه : اول ما حطت ايدها عشان تفتح حست بنفس الرعشه ونسمة الهوا
خافت بصراحه خصوصا لما حسيت بنفس حد قدام وشي حطيت ايدي ع وشي وبعد شويه كانت مشيت
فيروز : شيلت ايدي وقالت بمرح ...
– الاااااااه احنا هنلعب ولا ايه
– فيروز : فتحت الاوضه مره واحده بس كانت المفاجأه …...
🤎🖤🤎🖤🤎🖤🤎🖤🤎🖤🤎🖤🤎🖤🤎
يتبع ❤️
🟩🟩🟩🟩🟩💞🟩🟩🟩🟩🟩🟩🟩🟩💞🟩🟩🟩🟩🟩🟩🟩🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩