غرام العيسي - البارت السابع - بقلم غرام العيسي - مكتملة | روايتك

اسم الرواية: غرام العيسي
المؤلف / الكاتب: غرام العيسي
حالة الرواية: مكتملة
الفصل الحالي: البارت السابع

البارت السابع

*ـ ࢪواية. غرام العيسي🥳🥀↻≯🍒⸙•♡»»)) 27/28/29 ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏ ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏ ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ غرام الروايات ‏تابع قناة غـ͓̽ـرٍآمـ͓̽ـ آلَرٍوٌآيـ͓̽ـآتـ͓̽ـ 🧚‍♀️📚💅💫 في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VakuN1aHwXbJf5jj7w0J ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏ ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏ #غرام_العيسي part27 غرام وعيسي بصدمه:تتجوز؟! عيسي وغرام بصو لبعض بصدمه حسن بتوتر:ااه وجيت اخد رايك غرام بإبتسامه:هتتجوز ميين بقا حسن بهيام:حب عمري غرام بعدم فهم:مش فاهمه عيسي:تقصد نورا حسن بذهول:انت عارفها عيسي بإبتسامه:اكيد بعد ما انت سافرت جت وسألت عليك كتير جدا هنا ولما عرفت انك سافرت زعلت ومشيت معيطه انا شفتها بس اتقابلتو تاني ازاي حسن بهيام:هحكيلك ..... Flas back.... كان حسن ماشي بعربيته ومتجه للقصر فجأه خبط واحده بس هيا متخبطتش بس كان في ايدها سبت فيه خضار وكدا ووقع منها من الخضه وكل حاجه وقعت علي الارض حسن نزل بخوف وزعر:انتي كويسه يامدام نورا بعصبيه:مش تاخد بالك.... حسن حسن بدهشه:نورا نورا بسعاده:انا مش مصدقه نفسي انك قدامي حسن بحب:عامله ايه يانوراة البلد نورا بهيام:ياااه انت لسا فاكر الاسم دا بعد مرور 20سنه حسن بتوتر:تعالي اركبي هوصلك نورا:بس الحاجه وقعت حسن بإبتسامه:تعالي نلمهم سوا...... ووطي حسن ونورا ولمو الحاجه وحسن حطهم في العربيه ونورا ركبت جمبه حسن بعشق:وحشتيني يانورا نورا بخجل:وانت كمان ياحسن حسن بضيق:اتجوزتي يانورا نورا بخجل:لاء لسا انا محرمه اي راجل عليا غيرك ياحسن وانت اتجوزت حسن بحزن:يااااه يانورا نورا بزعل:يعني اتجوزت حسن:وبنتي مرات عيسي الهواري كبير البلد كمان نورا:ليه ياحسن حسن اتنهد ووقف العربيه وحكالها كل حاجه حصلت معاه نورا بمواسه :معلش ياحسن ربنا يعوضك حسن بإبتسامه:ماهوا عوضني اهو بيكي يانواره البلد كليتها نورا بكسوف:بس احنا كبرنا علي الكلام ده حسن بحب:انتي حلويتي اكتر ياقلب حسن نورا بخجل:حسن بتكسف حسن بهيام:لسا بتتكسفي يانورا ياحبيبت قلبي back..... حسن بتوتر:قولتي ايه ياغرام انا جيت اخد رايك يابنتي غرام بصت لعيسي بتوتر وبعدين بصت لابوها بإبتسامه واسعه: الف مبروك يابابا بس عاوزه اتعرف عليها الأول حسن بفرحه:طبعا ياحبيبتي وقام وقف وغرام وقفت وحسن حضنها بقوه وباسها من خدها وراسها وعيسي كان بيغلي من الغيره حسن بسعادة:تصبحو علي خير ياحبايبي وخرج حسن وقفل الباب وراه وغرام بتلف لعيسي بإبتسامه لقته قابض ايده بغضب وعيونه حمرا غرام بخوف:في ايه ياعيسي مالك عيسي بغيره وجنون:ازاي تسمحيله يحضنك وكمان يبوسك غرام بتوتر:عيسي دا ابويا عيسي بحده:ولو امك محدش ليه الحق يعمل كدا غيري وصدقيني لو اتكررت هبلعك سنانك فاهمه غرام شالت النقاب والاسدال عنها ورجعت بهيأتها الاولي تاني وعيسي لسا متعصب غرام لفت ايديها حوالين رقبته بدلع:انت زعلان عشان كدا خلاص معدتش هتكرر يانن عين غرام عيسي حس أن غضبه اتشفط وابتسم غصب عنه غرام بفرحه:يخربيت ابتسامتك الي بتقتلني دي يا اخي عيسي مد ايده وشاله من علي الارض وبقت قصاده بظبط وغرام حطت جبينها علي جبينه عيسي بعشق:جننتيني يابنت الهواري حرام عليكي انا مش قدك غرام بزعل وبدلع:يخص عليك ياعيسي انا دا انا نسمه وبعدين انت مبقتش تحبني عيسي بذهول:ياشيخه اتقي الله دا انا شويه وقلبي هيطلع يقولك بعشقك غرام باسته من خده وهوا ضمها ليه اكتر وخايف من الي جاي عيسي:انا عاوزك تبقي قويه لاي موقف هتقابليه ياغرام حتي لو الموقف دا كان خسارتي ارجوكي غرام بصتله بصدمه:انت بتقول ايه يانور عيوني عيسي انا مقدرش اعيش من غيرك عيسي انا ممكن اموت من غيرك عيسي انا شايله روحي وحطاها فيك ارجوك اوعا تسبني عيسي اتنهد واتجه للسرير وحطها عليه برفق وباسها بشغف وشوق وخوف وحزن وهيا تجاوبت معاه بخوف عليه ووووووو........ (استغفر الله العظيم واتوب اليه) @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ في الصباح علي الفطار كان متجمع الجميع علي الفطار وسامي كان لسا مافاقش وموده حد بعتولها الفطار في غرفتها عامر:عيسي يا ولدي رايح الشركه النهارده عيسي:ان شاء الله كفايه. اكده انا قاعد بقالي يومين ورايا شغل متلتل نور:بعد اذنك يا اخوي هاخد غرام معايا انا ومريم وننزل نشتري شويه حاجات اكده عيسي ببرود:عندك اهي هيا حره اسأليها غرام بتحدي:موافقة يانوري انا كمان ناقصني كام حاجه كدا حتي عاوز اجيب فستان عشان فرح ميرنا ومالك كمان يومين مريم:خلاص ياجماعه نفطر ونروح قولتو ايه دياب:وانتي كنتي قولتيلي انك رايحه ياست مريم ولا انا مليش لازمه مريم بسرعه:لاء والله ياحبيبي دا هيا لسا مفجأني حالا وطبعاً كنت هسألك عادي دياب بضيق:مفيش خروج نور بغضب:واد يادياب والله لو عكننت عليها لهدبحك انت فاهم يوسف:اهدا ياوحش وانتي قولتيلي انا كمان نور بذهول:نعممم مش انا لسا قايلالك امبارح بليل يوسف بخبث:وانا كنت فاضي وقتها انتي لغوشتيني في الكلام وانا كنت شغال في الاب نور سكتت بكسوف:يعني موافق يوسف بإبتسامه:موافق يا نوري عيسي بقرف:يخربيتك.علقاتكم الملزقه انا عارفه بتتلزقو في بعض ازاي كدا دياب بمرح:ايه ياعم عيسي انت كمان مبتتلزقش ... وغمز عيسي كان هيموت يبتسم وغرام نزلت راسها بخجل وعيسي لسا علي ملامحه البروود عيسي ببرود:لاء والله اصل لسا ملقتش الي تخطف قلبي عشان اتلزق فيها دا انا حتي بفكر اتجوز الجميع اتصدم وساره وبنتها بصو لبعض بفرحه وعامر بص لعيسي وكلعاده خبي عيونه منه وعامر فهم وكمل أكل ساره بدلع:متضايقين ليه هوا حر بس الي جنبك دي مخطفتش قلبك ياسي عيسي عيسي في نفسه وبص لغرام الي كانت مضايقه:انا قلبي متخطفش انا روحي نفسها معاها انا ادمنتها خلاص بعشقك يا غرامي ونور عيوني غرام كانها فهمت وابتسمت:والله ياساره ياحبيبتي انتي ميخصكش دي حاجه تخصني انا وجوزي ملكيش فيه وبعدين مإسمهاش الي جبك دي اسمها مراتك يا كبير مش سي عيسي خالص لانه مش جوزك بعيد الشر فتلمي احسن المك فاهمه ولا ايه ساره بتمثيل الحزن ودلع:يخص عليكي ياغرام انا كنت قولت حاجه بردو يرضيك ياسي عيسي الي بيحصل دا عيسي بغضب:غرام احترمي نفسك معاها هيا مغلطتش انتي غلطانه ساره بتمثيل الدموع:خلاص يا سي عيسي مش عاوزها تعتذر عيسي بحده:تعتذر اه فعلاً متعذرش ليه اعتذري حالا لساره حسن بغضب:جرا ايه ياعيسي انت عاوز بنتي انا تعتذر لدي لاء وكمان بتزعقلها ليه روحيه:هوا في ايه ياعيسي مالك ياولدي أكده عيسي بجمود: محدش يدخل بيني وبين مراتي فاهميين بسمه بخبث:متعتذري يابنت وخلاص يلا اخلصي وبوسي دماغها عيسي بأمر:غرام اعتذري حالا لساره وبوسي دماغها كمان مش هكرر كلامي غرام وقفت وبغضب وقوه:انا مبعتذرش غير لما اكون غلطانه ياعيسي وانا مغلطتش وحتي لو غلطت مع الحيزبونه دي هيا وامها عمري مهعتذر عيسي بحده:يعني انتي مش هتعتذري غرام بتحدي وبغضب:ميكش تولع ساره علي امها عليك انت كمان ياعيسي انا مبعتذرش لحد انا مش غلطانه فيه وانا لو عليا اقوم اجيبهم من شعرهم انا بقيت اكرهك ياعيسي ولوسمحت طلقنيي ياعيسي فاهممم الراجل الي ميكبرنيش ميلزمنيش عيسي بغضب جحيمي:المأذون الي هيجوزني بكرا لساره هيطلقنا ياغرام الجميع:اايه؟! عيسي بحده:انا بكرا كتب كتابي علي ساره وطلاقي علي غرام غرام ببرود وقوه:هقول ايه جزمه ولقت فردتها ياعيسي وفعلا انتو مناسبين لبعض جدا وطلعت علي فوق جري وهوا اتعصب ورما الكوبايه علي الارض فإتكسرت وساره وبسمه كانو في قمه سعادتهم ساره بدلع:حقك عليا ياسي عيسي لو حصل دا بسببي رحمه بغضب:انتي تخرسي خالص انتي وامك كان يوم اسود يوم مادخلتو بيتنا وانتو خربتوه عيسي بحده:يما خلاص هما ماعملوش حاجه تستاهل انا الي مراتي معرفتش اربيها بسمه بخبث:متقلش كدا يابني غرام طيبه بس سوده شويه زي امها عيسي بنفاذ صبر:خالتي انا مسمحلكش تغلطي فيها تمام حسن بغضب:لو سمحتو ياجماعه انا بكرا بعد الطلاق هاخد بنتي وهنسافر برا مصر كلها عيسى بصلهم بنظره غريبه مفهمهاش غير دياب وعامر وطلع علي فوق @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ في غرفه غرام وعيسي كانت غرام طلعت وقلعت نقابها وقعدت علي السرير وكانت مضايقه ودخل عيسي وقفل الباب عيسي بحده:جزمه ولقت فردتها ياست غرام واولع ها غرام بعضب:عيسي امشي من وشي انا عاوزه انام عيسي كان بيفك الحزام وهيا اترعبت غرام بتوتر:عيسي ايه هتضربني ولا ايه عيسي بخبث:اصل الجزمه بتعمل كدا .... وقرب عليها وهيا طلعت تجري وضربها ضربتين بالحزام بس براحه وبعد كدا مسكه جامد عيسي:اقفي بقا ايه خايفه دلوقتي ولا حاجه غرام بزعل:لاء بس انت بجد هتطلقني ياعيسي وتتجوزها عيسي دفن وشه في رقبتها وبعشق:انا اطلقك دا كان يتقطع لساني قبل ما انطقها يا غرامي اصبري بس دا انا هبهرك غرام بحب :بجد ياعيسي انا بحبك اوي اوي قد الدنيا كلها عيسي خلاص مكنش عنده كلام تاني يوصف حبه ليها فقرب منها وباسها بحب وشوق وهيا اتجاوبت معاه لحد ماقاطعه رنه تليفونه وهوا ما اهتمش وكان في عالم تاني وبعدين الموبايل رن تاني فبعد عن غرام لما حس انها محتاجه للهواء وحط جبينه علي جبينها بحب (استغفر الله العظيم) عيسي بهيام وابتسامه ابهرت غرام:ايه رايك بحبك ولا لاء ياست البنات غرام حضنته جامد وهوا حضنها بقوه وخايف من الي جاي بس الموبايل رن تاني فبعد عيسي وقرب ورد وكان جابر عيسي:امممم جابر:لو سمحت يارئيس عاوزينك خمس دقايق بس عيسي ببرود:اشمعنا جابر بتوتر:لاء احنا عاوزينك في المقر بس عشان الرجاله عاوزاك في موضوع كدا عيسي بحده:تقصد موضوع منتصر جابر بصدمه:انت عرفت ازاي عيسي ببرود:انا مفيش حاجه بتخفي عني جابر بخوف:احم هتيجي يعني عيسي بحده:ساعه وجاي.... وقفل الخط غرام:رايح فيين يا بابا عيسي بحب:رايح مشوار ياقلب بابا انتي راحا مع نور ومريم غرام :بعد اذنك يعني عيسي:روحي يا حبيبي واشتري الي نفسك فيه غرام ابتسمت وباسته من خده وعيسي باس جبينها ونزل اخد دياب ويوسف وخرج @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ في غرفه سامي فتح عينه ببطئ وكانت موده وقفه بتجهز الجهاز وعطياله ضهرها سامي :انا انا لسا عايش ااه دي اوضتي لفت ليه موده وقربت منه بتوتر:اهدي وارتاح تاني سامي بدهشه:انتي؟! موده بتوتر:احم ااه انا انت عارفني سامي حاول يتعدل معرفش فقربت منه وسندته وحطت مخده ورا ضهره لحد ماقعد وهوا مصدوم سامي:مش انتي البنت الي الشباب كانت بتضايقها موده بإحراج:ااه انا يابيه سامي بستغراب :اومال انتي بتعملي هنا ايه وانا عايش ازاي انا فاكر اني عملت حادثه موده بتنهيده:فعلا وجابوك المستشفي وايدك اتكسرت ودماغك مجروحه هيا وجنبك الشمال وانا الممرضه بتاعتك لحد ما حضرتك تقوم بسلامه وانت بذات اخدمك بعيوني جميلك في رقبتي يابيه سامي:متقوليش كدا دا واجبي بس بس انا جعان موده:تمام هركبلك بس الجهاز دا لانه قبل الاكل ومبيخدش وقت هنستني و بعد كدا هنزل اجبلك اكل سامي بهدوء:تمام بس ممكن ادخل حمام قبل الجهاز موده:طبعا اتفضل ..... وقربت وشالت الغطا وكان عاري الصدر وحاولت متبصلوش وهوا نزل براحه وهيا سندته لحد باب الحمام وهوا دخل .......... بعد مده بيطلع سامي من الحمام وموده بتاخده علي طول وبتوصله للسرير وهوا بيقعد براحه موده بخجل:احم:هنغير علي الجروح معلش سامي ببرود:اتفضلي قربت موده وجابت معدتها وقربت من سامي وبدأت تغيرله علي الجرح الي في جمبه وهوا كان بيتألم وبعدين غيرتله علي دماغه وهوا كان كل شويه يبص في عيونها وهيا خدودها بتحمر اكتر موده:واخيرا بس معلش ممكن اعرف مكان تشيرتات حضرتك احسن تاخد برد سامي:عندك جوا الدريسنج دا افتحي الباب وادخلي الغرفه الي هناك دي موده اتجهت مكان ماقال وكانت مبهوره بس الفخامه بس جابت تيشرت بيج وخرجت موده بتوتر:اتفضل البس سامي برفعه حاجب:انتي شايفه اني هعرف البس بإيدي دي يا انسه موده بإحراج: ااه اسفه حضرتك..... وبدأت تلبسه التيشرت وهيا هتموت من الكسوف وبعد كدا عدلته وركبتله الجهاز ولمت حاجتها علي جنب ورتبت كل حاجه ورشت معطر في الغرفه وهوا استغرب سامي بستغراب:بترشي معطر ليه موده بتوتر:احم اسفه بس عادي مش عاوزه حضرتك تحس انك في مستشفى وكدا سامي بصلها بصه غريبه وسكت وهيا قعدت علي السرير قصاده سامي بفضول:قوليلي بقا مين الشباب الي كانت ماشيه وراكي دول موده بتوتر:احم انا هنزل اجبلك اكل عن اذنك.... وطلعت تجري علي تحت وهوا اتضايق @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ في مقر الماڤيا كان جميع الاعضاء متجمعين حوالي تربيزه سوده كبيره معادا الكرسي الرئيسي فاضي وكان النور خافت ومفيش غير إضاءه حمرا خفيفه بس وشوشهم باينه جابر:هوا اتأخر كدا لييه احد الرجال:انت متأكد انه جاي جابر بتوتر:قال ساعه وجاي احد الرجال توفيق:خلاص ياجماعه نستنا دا مش اي حد برضو رجل اخر مسعد:واحنا نتدمر وهوا يتأخر عيسي من وراه بصوت رجولي خشن:بكيفي يامسعد عندك اعتراض ...... وقف الجميع احتراما لعيسي الهواري واقترب عيسي من الكرسي الرئيسي وقعد عليه ببرود وحط رجل علي رجل ورجع بضهره ودياب وقف علي يمينه ويوسف علي شماله مسعد اترعب واترعش من وجوده:لا.لاء يارئيس دا دا عيسي بحده:قفل علي الكلام اترزعو قعد الجميع ومسعد كان مرعوب والباقي ميقلوش عنه حاجه لان هيبه عيسي كفايه انها ترعبهم عيسي بغضب:ها عاوزين ايه جابر بتوتر:احم يارئيس احنا عاوزينك معانا تاني عيسي ببرود:لاء توفيق بخوف:تب مترجعش بس شوفلنا حل في منتصر عيسي بهدوء مخيف:منتصر العدلي ماسك الوجهه الغربيه ومعلم عليكم وبقالكو شهرين مش عارفيين تاخدو ثفقه منه واخر حاجه عملها انه ق*تل رجالتكم وسرق المخزن الصحراوي مش كدا الجميع كان مصدوم ومبهور من عيسي جابر بصدمه:انت عرفت كل دا ازاي عيسي بحده:ميخصكش المهم اني عارف توفيق:تب ممكن تساعدنا يارئيس ارجوك بيوتنا هتتخرب عيسي وقف وحط ايده في جيبه ببرود:هفكر وارد عليكم وخرج ووراه دياب ويوسف والباقى لسا مصدومين @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ استوووووب اسفه علي التأخير بس حقيقي انا تعبانه اوي اليومين دول وجالي حاله تسم"م امبارح والحمدلله وبعتذر تاني وشاركوني بتعاليقتكم الجميله وعاوزه اعرف توقعاتكم للجاي وشكرا ليكم بجدد❤‍🩹#غرام_العيسي part 28 عند غرام ومريم ونور كانو قاعدين في كافيه في المول وبيضحكو ووراهم الحرس وماسكين الشنط ودي كانت اوامر عيسي نور:بس اقولكم حاجه الجواز دا حلو اوي مريم:فعلا دا جمييل والحب اجمل غرام بسخريه:دا تحفه ياختي ولسا اما تحملو هيهي مريم:صحيح ياغرام. ايه سبب مشاكلك مع عيسي اليومين دول غرام بتنهيده:الحمدلله علي السراء والضراء خير يابنات خير ان شاءالله ربنا مخبي لينا خير كبير بس قولو يارب مريم ونور:يارب نور:بس بجد احنا ملحظين انكم متغيرين جدا وكمان معامله عيسي اخوي عمرها ماكانت كدا مع الحيزبونه الي اسمها ساره هيا وامها غرام بتوتر:يمكن عجبته مثلا وانا بنسبالي اتقفلت من عيسي وانتهت بكرا هنتطلق خلاص وانا مش زعلانه انا هسافر مع بابا وهشوف حياتي بقا مريم ونور بصدمه:تسافري؟! غرام بهدوء:ااه همشي عشان خلاص انا وهوا جوازنا كان غلط من الاول يبقا ننفصل بهدوء مريم بذهول:انتو بتتكلمو جد غرام بزهق:خلصنا يابنات يلا نجيب باقي حاجتنا نور بشك:تغير عيسي والحوارت دي وراها حاجه وانا متأكده ان في حاجات كتير احنا معرفهاش مريم:سبيها لله انا متأكده ان عيسي اخوي مش هيسيبها انتي متعرفيش عيسي ولا ايه و يلا غرام مشيت @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ عند عيسي..... وتحديدا في الشركه كان قاعد في مكتبه وبيقرأ كام ملف قدامه ومركز وقاطعه رنه تليفونه وكانت ساره بص للتليفون بقرف ومردش بس لاحظ كميه رسايل علي الواتساب الشخصي بتاعه فقرر يشوف وفتح وكانو كلهم من امريكا وروسيا ودول كتير بس لفت نظره رساله من سامي ففتحها وبدأيسمعها لانها كانت ڤويس..... (سامحني ياعيسي لو انا اذيتك في حاجه يا اخويا انا كنت مغفل والله كنت اناني انا ندمت علي كل حاجه والمخزن ااصحراوي انا الي قلت لسليمان علي مكانه عيسي انا رحتله وكنت هموته بعد ما قالو انك مت ومتتخيلش فرحت قد ايه انك عايش وكمان انا في مره كنت معدي وسمعت بسمه وساره بيقولو انهم عاملين ليك عمل وخلي بالك هما الي اجرو واحد ودخلوه عشان يضرب غرام وانا متأكد ان بسمه مش هتسيبني وهتأذيني لاني واجهتها وانا بقولك كدا عشان في عربيه مش مظبوطه ماشيه ورايا انا اسف يا ابن عمي سامحني لو جرالي حاجه امانه عليه سامحني وخلي بالك من امي وابويا واخر حاجه بحبك يا ابن عمي واكتشفت اني كنت غبي.... ااااااه) وبعدها سمع عيسي صوت تكسير العربيه والڤويس خلص وعيسي اتنهد بقوه وقام اخد الجاكيت بتاعه وخرج بسرعه .... خارج المكتب كان متجه لاسانسير جريت وراه سلمي السكرتيره سلمي:ياباشا ياباشا عيسي بيه عيسي بحده:عاوزه ايه سلمي بخوف:حضرتك عندك انهارده خمس اجتماعات عيسي ببرود:الغيهم سلمي بتوتر:ازاي حضرتك دا الوفد الايطالي جاي مخصوص والثفقه دي بنرتب ليها من شهر عيسي بغضب:بما ان هما الي جايين يبقا اكيد هما الي محتاجني مش انا يبقا تخلصي كدا ومش عاوز كلام سلمي برعب:تب اقولهم ايه يا عيسي بيه عيسي بغضب جحيمي:قوليلهم اي حاجه هيا مش ناقصه الغي الثفقه سيبيهم متعلقين اعملي اي زفت انا مش ناقصاك .... وسابها ومشي وهيا اترعبت اتجه للاسانسير ونزل وقابله يوسف ودياب يوسف:علي فين ياعيسي عيسي ببرود:عملت ايه يوسف:كله تمام يارئيس عرفت مكانه وعرفت مخبي البضاعه فين واتمركزنا في المكان ومستنين اشارتك عيسى:تمام استني مني اشاره وفي ملف في مكتبي عاوزك تاخده وتكمله هوا معدش كتير يوسف بمرح:تحت امرك يا كبير ما انت خال العيال بقا عيسي:تب يلا ياخفيف..... ويوسف مشي دياب:ناوي علي ايه ياصاحبي عيسي بخبث:ناوي علي كتير دياب:علي فين دلوقتى عيسي:هطلع القصر عقبال ما انت تجهز الرجاله عشان عندنا مشوار دياب بضحك:اوامرك يا عيسي ياخال العيال عيسي:كان يوم اسود يوم ماجوزتكو اخواتي اه والله واتجه عيسي الي الخارج ودياب ضحك عليه ومشي وراه وعيسي ركب عربيته واتجه للقصر @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ في مكان مجهول كان يجلس رجل في الاربيعنات من عمره وهذا هو منتصر العدلي وكان في يمسك بيده كأس من الخمر واليد الاخري حاطتها علي طرف الاريكه وتحت زراعه وجانبه تجلس فتاه وترتدي ملابس شبه عاريه ولا تستر شيء من جسدها وممسكه بكأس هيا الاخري منتصر بوقاحه:انتي حلوه اوي كدا ليه البنت بدلع:لاء وحياتك دي عيونك الي حلوه هيهي وضحكت ضحكه خليعه منتصر بضحك:العب دا احنا ليلتنا فل الفل ياقمر البنت بجراءه:وانا معاك يا بيبي منتصر قبلها بوقاحه وشه*وه ولاكن قاطعه مساعده خليل خليل بتوتر:لو سمحت يابوص منتصر :اممم... وابتعد عن البنت خليل:عندي خبر مش كويس خالص منتصر بقلق:قول في ايه البضاعه تمام خليل برعب:كله تمام. بس. بس عي. عيسي الهواري رجع منتصر جحظت عينه من الصدمه والكأس وقع من ايده اتكسر وجسمه اترعش :عي.عيسي . الهو. اري. عيسي الهواري خليل:ااه ياباشا وهوا كان في المقر هناك وانت عارفه مش هناخد في ايده طلقه منتصر بعدم وعي وجنون:عقلي طار عيسي مكنش لازم يتدخل مينفعش هيدمر كل مخططي دا ممكن يعمل ايه خليل بتوتر:اعمل ايه دلوقتي احنا مستحيل نقدر عليه منتصر بسرعه وخوف:زود حراسه علي المخزن وااه وعلي الفيلا وعاوز سلاح كتير مع الرجاله خليل بسخريه:ياباشا دا الراجل من رجاله عيسي بميه من عندنا دا مربيهم علي ايده دول ياكلو الزلط منتصر بغضب:تنفذ وانت ساكت ويلا غور من وشيي خرج خليل وهوا متأكد انهم مش هيقدو علي عيسي الهواري والبنت قربت وحطت ايدها علي كتف منتصر بوقاحه البنت بدلع:مالك يابيبي متشغلش بالك اكيد هتقدر عليه منتصر زقها بغضب ورعب:ابعدي انتي كمان لاء انا مقدرش عليه دا وحش دا لو اتحول ورجع زي زمان ممكن ي. ي. يقتلني وفضل مرعوب من عيسي ورايح جاي بخوف @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ في القصر.... وتحديدا في غرفه سامي كان قاعد ومستني المحلول يخلص وبيفكر في ياترا مين الي دبرلو الحادث بس قاطع تفكيره دخول موده وهيا شايله صينيه عليها شوربه خضار وفيها قطع فراخ موده بهدوء:يلا عشان تاكل يابيه.... وحطت الصينيه علي الكومدينو وقربت وبدأت تشيل من ايده الابر*ه سامي بزهق:بقالك سنه تحت ايه كل دا موده بسرعه:اسفه والله بس كنت بعمل لحضرتك شوربه الخضار سامي بدهشه:هوا انتي الي عملتيها موده بستغراب:ااه اومال مين يعني سامي بإحراج:لاء عادي بس اقصد يعني في خدم موده بإبتسامه:لاء ياباشا متشغلش بالك عادي وبألف هنا وقربت وشالت الصينيه وحطتها قدامه موده:اتفضل يابيه الف هنا سامي بتوتر:مش هعرف اكل عشان ايدي اليمين مكسوره والشمال بتوجعني موده بغباء:وانا المفروض اتصرف ازاي بقا سامي بزهق:يعني تعالي اكليني ياذكيه موده:ااه تمام.... وقربت وقعدت علي حافت السرير ومسكت الصينيه حطتها علي رجلها وبدأت تأكل بخجل وتوتر وهوا كمان كان متوتر بس نسي لما داق الاكل موده بإبتسامه:ايه رايك سامي بإعجاب:تحفه والله جميله اوي تسلم ايدك يا.. موده:اسمي موده سامي:تسلم ايدك ياموده وبدأت تاكله لحد ما خلص الطبق وهيا مسكت منديل وقربت وبدأت تمسحله بوقه براحه وهوا سرح في عيونها وهيا بصتله وسرحت معاه قاطعهم خبط الباب وموده اتنفضت وبعدت وسامي اتوتر سامي:ادخل دخل عيسي وهوا حط ايده في جيبه عيسي بإبتسامه:حمد الله علي سلامتك يابطل سامي:الله يسلمك يا اخوي موده بتوتر :عن اذنكم انا هنزل انا.... وقربت وشالت الصينيه وخرجت وقفلت الباب وعيسي قرب وشد كرسي جمب السرير وقعد عيسي:عامل ايه دلوقتي سامي بتوتر:الحمد لله عيسي:ايه الكلام الي سمعته ده سامي بخوف:سمعت ايه عيسي:الڤويس ياواد عمي سامي بتوتر:ااه دا دا يعني عيسي بإبتسامه:اهدا اهدا ياواد عمي انا مسامحك وعارف من زمان انك انت الي قلت لسليمان عن مكان المخزن من يوم ما انت رحتله اصلا سامي بدهشه:بجد والله انا اسف حقك عليا عيسي:ياواد افهم انا عمري ماكرهتك بس مكنتش عاجبني بمشيك مع الحريم وغير اكده كنت عيل خبيث صوح سامي بغيظ:مش اوي يعني عيسي ضحك بصوته الرجولي :خلاص خلاص انا بس عاوز اعرف انت لما واجهت بسمه ايه الي حصل سامي بقلق:ااه صح دي عملالك عمل وكمان هيا الي دخلت واحد يعمل كدا في غرام وكمان سمعتها بتكلم حد اسمه جابر عيسي:عارف كل دا بس لما انت واجهتها حصل ايه سامي :الي حصل Flash back....... كانت بسمه وساره قاعدين في غرفه بسمه وبيتكلمو علي عيسي وتغيرو مع غرام بسمه بخبث:بس شوفتي لما شتمها وقالك اعمليلي قهوه ساره بضحك:هههه كلهم اتصدمو بس حوار العمل دا حلو قوي بسمه بشر:عيب عليكي هيا امك اي حد بردو ساره:لا ههههه ولما غرام عيطت ياحرام فجأه الباب اتفتح ودخل سامي وقفل الباب وهما اتصدمو بسمه بصدمه:انت ازاي تدخل كدا سامي بقرف:اسمعي بقا انتي وبنتك انا عارف الي انتو عملتوه وهقول كل حاجه لعيسي بسمه بخوف:تقول لمين عيسي مش هيصدقك سامي بغضب:لاء هيصدقني وكمان هحكي للكل عليكم ياشياطين ساره:اسم الله عليك بتعشق عيسي اوي سامي بعصبيه:انتي تخرسي خالص وصلت معاكم انكم تبعتو حد يقتلها يا ظالمه انتي وبنتك بسمه بخبث:بقولك ايه ياشاطر العب بعيد انت مش قدي وقد دماغي وبلاش اركز معاك سامي بقرف:انتي انسانه وسخ*ه اه والله وخساره فيكي قعدتك معانا في قصرنا انتي مين عشان يبقا ليكي الحق هنا انتي مجرد ضيفه ياقذره بسمه بغضب:ماتتلم يا ابن تفيده احسن بالله هقتلك انت سامي:ولا هتعرفي تعملي. حاجه عشانك. شيطانه وانا رايح لعيسي وهقولو علي كل حاجه بسمه. بشر:هقتلك ياسامي هقتلك صدقني سامي بقرف:اتفووووو.... وتف في وشهم وخرج وبسمه وساره مسحو وشهم بغضب وقرف ساره بقرف:اقتليه ياما اقتليه بسمه بتوعد وشر:هيحصل والليله هيحصل ENd back....... عيسي بحده:ياولاد الكل*ب سامي بحزن:انا اسف يا واد عمي اني. معرفتش اعمل حاجه معاهم عيسي بهدوء :انت ملكش ذنب ياسامي وكفايه انك اتغيرت عشان نفسك وصدقني حقك راجع يا واد عمي سامي بفرحه:بجد ياعيسي يعني صوح انت سامحتني عيسي:مسامحك يا اخوي مسامحك طيب اسيبك انا عشان ترتاح سامي بإبتسامه:بسلامه يا اخوي وخرج عيسي وسامي كان فرحان انه سامحه ودخلت تفيده ورحمه وعامر وروحيه ومصطفي تفيده قربت وحضنته :حمد لله على سلامتك ياضنايا الف سلامه عليك سامي:انا كويس ياما متقلقيش رحمه بضحك:حمد الله علي سلامتك يا حمار ياصغير سامي بضحك :الله يسلمك ياما رحمه ياحبيبت الحمار مصطفي :شد حيلك اكده يابطل سامي:ان شاءالله يا ابوي عامر بإبتسامه:فوق اكده عشان تشتغل في الشركه يا واد سامي بذهول:شركه عامر بضحك:ااه انت خلاص بقيت محترم سامي ضحك وكان فرحان اوي وعرف ان العيله بتحبه بس هوا شيطانه الي كان عميه @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ عند غرام والبنات كانو بيتمشو ولسا الحرس وراهم غرام :انا زهقت من البتوع الي ورانا دول مريم:اصل دياب الي امر بكدا عشان يبقا مطمن علينا غرام بصتلها وابتسمت لانها عارفه ان عيسي الي عامل كدا نور بتصفير:شوفو المحل دا بصو مكان ما بتشاور ولقو محل ملابس حريمي للنوم غرام بخجل:انتي قليله ادب والله نور بمرح:الله مش هلبس لجوزي مريم :تعالي يابت نتفرج غرام بصدمه:تتفرجو علي ايه تب والوحوش دول ايه نور ببرود:هنخليهم يستنو تعالي بس مريم:خليكو هنا وشويه وجايين احد الحرس:تحت امرك ياهانم ودخلو وشدو غرام معاهم والحرس اتمركز حوالي المحل كله وكان مرقبينهم كويس نور:اوبا ايه الحلويات دي انا هشتري حاجات كتير اوي مريم:فعلا في حاجات كتير اوي حلوه غرام مكنتش مهتمه وهما جريو واختارو حاجات كتير حلوه بس غرام لفت نظرها قميص تحفه من اللون النبيتي بس كان قصير وقربت واخدته وبقت تجيب حاجات حلوه ........ بعد مده بيخلصو وبيطلعو نور:انا كدا استكفيت معتش عاوزه حاجه مريم:وانا كمان غرام بإبتسامه:وانا كمان بس ناقصني حاجه نور:اايه هيا غرام بخجل:هديه لعيسي مريم :ياسيدي علي الحب انا بقا عندي احسن هديه لجوزي الليله نور وغرام:اايه هيا مريم بتوتر:انتو مالكو ويلا انتي وهيا نور :اشمعنا انا والله لهجيب هديه للواد يوسف اليتيم ياقلب امه مريم وغرام ضحكو عليها ومشيو وغرام جابت هديه ونور ومريم كمان واتجهو للقصر @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ عند سليمان كان قاعد في بيته وتحديدا في الصالون وكمان بنته ومراته حكمت بعوجه بوء:مالك ياسليمان سليمان بسرحان:مفيش بس حاسس بقلق مش عارف لييه ابتسام:لو سمحت يا بابا انا عاوزه فلوس سليمان بضيق:ابتسام انتي الاسبوع. دا صرفتي فوق 60الف جنيه ابتسام:انت مستخسر فيا يابابا دا حتي كلهم راحو علي الشوبيج حكمت بحده:ادي البت يا سليمان دي بنتك الوحيده سليمان بغضب:سيبوني بهمي انتو الاتنين انا فيا الي مكفيني حكمت :لاء بقا انا لازم اعرف مالك يا اخويا سليمان حط ايده علي راسه بتعب:معرفش من يوم ماعيسي رجع وانا مدخلش في مخزني حتت بضاعه واحده ومكسبتش ثفقه واحده حتي انا مش عارف عيسي دمرني دمرني عيسي من وراه لان الباب كان مفتوح:ولسا انت شوفت حاجه سليمان بصدمه ورعب:عيسي.عيسي عيسي قرب وقعد علي الكنبه ببرود ودياب قعد جمبه :ايه ياسليمان متقبلناش من قبل ما اموت مش كدا سليمان كان قاعد مرعوب وحكمت مستغربه وابتسام مبهوره ومعجبه بهيبه وحلاوه عيسي عيسي بحده:ايه اتخرست ولا ايه مش دا نفس الي كنت بتعمله في التجار في غيابي ولا ايه سليمان بخوف:هوا هوا عيسي بغضب:مفيش هوا انت استجرأت ولعبت مع عيسي الهواري وصدقني مش هرحمك حكمت بعصبيه:انت مين ياجدع انت وازاي تدخل كدا وبتتكلم مع جوزي كدا ليه عيسي بحده:اتلم يامره واقعدي علي جمب لما انا اتكلم انتو تخرسو ابتسام بدلع:هوا في ايه يا استاذ عيسي اهدي كدا شويه عيسي بصلها بقرف ودياب قرب وهمس لعيسي دياب بهمس:دي شكلها دايبه يامعلم بس مش حلوه عيسي مردش وحط رجل علي رجل وطلع علبه سجايره وطلع سيجاره وولعها وبدأ ينفث دخانه الي زاده هيبه اكتر سليمان بتوتر:جاي ليه. ياعيسي عيسي ببرود:جيت اشوفك عامل ايه بعد ماوحيت ناس تضرب ابويا طلقه لاء وكمان تخبطه بعربيه وكمان تمنع دخول الدم ليه في المستشفي سليمان بدهشه ورعب:انا انا معملتش كد عيسي بغضب:وديني وما اعبد لهربيك ياسليمان ووقف بغضب وحط ايد في جيبه والتانيه فيها السيجاره عيسي بحده للرجاله:هاتوه سليمان بصراخ:انا معملتش حاجه سيبني ياعيسي حكمت:سيب جوزي هتوديه فين عيسي بصلهم بقرف وخرج ووراه دياب ووراهم الرجاله وهيا ماسكه سليمان الي بيعيط. من الرعب (ودي نهايه كل ظالم بيجي الي اقوي منه ويظلم 👌) @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ في القصر في المساء......وتحديدا في جناح عيسي دخل عيسي بتعب من اليوم وقلع الجاكيت بتاعه ورماه علي الكنبه بإهمال وكانت الغرفه مظلمه ومكنش فيها غير ضوء القمر الي جاي من البلكونه فقعد علي الكنبه بتعب بس فجأه لقا باب الدريسنج اتفتح وطلعو غرام الي كانت لابسه قميص نبيتي وقصير جدا وبحملات وعلي الرقبه مطرز كانه الماظ وكانت سايبه شعرها الطويل وحاطه لمسات خفيفه جدا من الميكب وكانت شديده الجمال غرام بخجل:احم بص عيسي مكان ماهيا واقفه وانبهر من جمالها وبلع ريقه بصعوبه وبصلها من تحت لفوق وقام وقف وقرب منها ووقف قصادها بظبط عيسي بإنبهار:ايه الحلاوه والقمر دا غرام بكسوف:لاء عادي قولت اجرب يعني عيسي بخبث:عشان تجربي تتعبيني انا ياغرامي غرام قربت وبدأت تفك ازرار قميصه بدلع وبعد كدا قلعتهوله وبقا عاري الصدر وهوا مقدرش وباسها بشوق وحب وبعد كدا بعد وحاوط خصرها بإيده وحط جبينه. علي جبينها عيسي بعشق:بحبك غرام بخجل:وانا كمان عيسي:تؤتؤ عاوز اسمعها غرام بحب:بحبك ياعيسي عيسي بهيام :وانا بعشقك ياغرامي...... وقرب باسها وشالها واتجه للسرير ووووووو......... (استغفر الله العظيم واتوب اليه) @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ في غرفه دياب دخل الغرفه ولقا النور مطفي وقرب فتحه وكانت مريم قاعده. علي السرير بخجل وكانت لابسه قميص طويل من اللون الابيض وبحملات وعليه الروب الطويل وكانت جميله جدا دياب:ايه الحلاوه دي متجوز قمر مريم بخجل:احم هوا يعني هوا عاوزه اقولك حاجه قرب منها دياب وشدها قعدها علي رجله وهيا لفت ايدها حوالين. رقبته دياب بحب:قولي يامريومتي مريم بتوتر:انا.انا. انا حامل دياب :اه ماهوا... اايه حامل مريم بإبتسامه:ااه حامل دياب بفرحه وعدم تصديق:ونبي حامل لاء متهزريش انا هكون اب ونبي بجد مريم هزت راسها بفرحه دياب حضنها بحب كبير وباسها بشغف وبعدين وووووو.... @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ في الصباح.... وتحديدا علي الفطار كان الكل متجمع معادا سامي عيسي ببرود:فين التجهيزات ياجماعه عامر:تجهيزات ايه عيسي بحده:مش قولت هتجوز النهارده وهطلق كامل:انت بتتكلم جد عيسي:ااه بتكلم جد اومال بهزر مصطفي:تب ومراتك يا ابني عيسي بص لغرام الي كانت بتعيط :خلصنا طلما مراتي مش محترماني يبقا انتهت ساره بفرحه:بجد والله يا سي عيسي هنتجوز الليلة عيسي ببرود :ااه هتجوزك الليله انتي احسن من الغريب بسمه:وانا موافقه ياولدي علي بركه الله رحمه بغضب:وانا مش موافقه يا عيسي كله الا انك تتجوز البت دي لاء دا يوم حادثه ابوك مرضتش تتبرع بعد كل الي عاملينه معاهم عيسى بدهشه:اايه مرضتش تتبرع ساره بسرعه:كنت تعبانه والله ياسي عيسي وانت مش خايف علي صحتي عيسي بإبتسامه خبيثه:خلاص ياما متكبريش الموضوع وابويا كويس اهو رحمه بذهول:انت مش طبيعي لاء انت مش ابني الي اعرفه وبردو مش موافقه. حسن بغضب:وانا مش هرضي المهزله لبنتي اكتر من كدا وهاخدها ونمشي نور بزعل:ليه كدا يا اخوي دي بتحبك عيسي بغضب:وانا مش بحبها معتش بطيقها فجأة دخل عليهم الشرطه والجميع وقف بستغراب عيسي بحده:خير ياحضرت الظابط الظابط:انت متهم بخطف سليمان المحمدي وو........ @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ استوووووب معتش كتير وقريبا النهايه وانتظروني في بارت جديد💞 وشكرا لتعليقاتكم الحلوه💓#غرام_العيسي part 29 الظابط: انت متهم بخطف رجل الاعمال سليمان المحمدي عيسي برفعه حاجب: محصلش انا معرفش مكان سليمان من اصلو الظابط: لاء حكمت مرات سليمان بتقول انك دخلت فيلته الي برا الصعيد واخدته منها انت ورجالتك عيسي بحده: قولت معرفش هو فيين مش هكرر كلامي الظابط بتوتر: تب لازم نفتش القصر انا معايا اذن نيابه عيسي بغضب: تفتش ايه ياجدع انت مش قصر الهواري والي كبيره عيسي الهواري الي يتفتش فاهم الظابط بخوف: بس دي اوامر عيسي بغضب وحده: قولتلك اتفضل وسليمان انا معرفش عنه حاجه الظابط: تمام ياكبير.... وخرج ووراه العساكر وعامر بص لعيسي وعيسي بصله وعامر ابتسم وفهم كامل: وانت الي اخدته ياعيسي عيسي بصله بغضب وطلع برا القصر ووراه دياب ويوسف عامر: اظن عيسي ميعملش اكده اكيد ده ملعوب كامل:بس يا ابوي اني قلقان عليه اوي دا تصرفاته اخر يومين مش مظبوطه اكده عامر بصرامه:جرا ايه يا كامل ولدك مش صغير عاد ولدك كبير البلد الي الكبير قبل الصغير بيهابه وبيترعب منه ياكامل ابنك سيد العاقليين وهتلاقيهم شويه ضغوط ووهيعدو لحالهم حسن بغضب:ياابوي دا عاوز يطلق بنتي هوا الجواز لعبه تب ليه اتجوزها من الاول عامر بهدوء مخيف:عيسي راجل ويعمل اي حاجه ولو علشان هيتجوز ساره ف.هو مش غلطان ولو عاوز يطلق غرام بردو مش غلطان الراجل ميعبوش اي حاجه حسن بضيق:انت بتقول ايه يا ابوي ازاي يعني يضيع مستقبل بنتي ويتجوزها وبعد اكده يطلقها وبيتهيألي محدش غصبه يتجوز عامر بجمود:قفل علي الحديد الماسخ ده ياحسن ميجيش منه الكلام وانا قولت الي عندي روحيه:اهدي ياعامر وان شاء الله خير بس انت مش واخد بالك ان الكلام دا في ظلم لغرام وانت مش ظالم ياعامر عامر بصلها ومشي ووراه كامل ومصطفي وخرجو برا القصر كله بسمه بغيظ:ماخلاص يامرات عمي سبيه يعمل الي عاوزه وبعدين الشرع محلل اربعه روحيه بحده:انتي ازاي تتجرأي وتكلميني اكده يابنت المركوب انتي هنا في قصري يبقا تتكلمي معايا عدل ساره بشر:جرا ايه يا جدتي ماتتكلمي عدل ما امي روحيه شهقت بصدمه :اني روحيه الهواري انتي يابنت الشم"ام وتاجر المخدرا*ت هتعلميني اتكلم كيف بسمه بغضب:لاء بقا احترمي نفسك ايه الي انتي بتقوليه دا رحمه بحده:بسمه اتحشمي انا اقطعلك لسانك يوم ماتفكري تعلي صوتك علي امي الحاجه حسن بغضب:مرضيه ياست رحمه مجايبك السوده كان يوم اسود يوم دخلتيهم دارنا بسمه بعصبيه:انا الي يوم اسود يا الي مراتك خانتك قدام عينك ياراجل ياكيس جوافه عشان مش مالي عينها وياعالم بنتك دي من الحر. ام ولا جايه ازاي عم السكوت المكان لما نزل علي وشها كف قوي من غرام وصدم الجميع غرام بغضب:اسمعي انا ممكن اكون سكتلك كتيير انما انها توصل انك تتكلم في الشرف اقطعلك لسانك فاهمه يامرا ساره بغضب:انتي ازاي تستجرأي وتمدي ايدك علي امي اتصدمت ساره لما نزل علي وشها هيا كمان كف قوي من غرام غرام بحده:واي حد عاد هيفكر يرفع عينه في عيني او يقولي كلمه مهتعجبنيش هنزل علي وشه بالمركوب مش بالقلم بسمه بغيظ وشر:هتدفعي تمن القلم دا غالي اوي يا بنت الخواجيه هتدفعي تمنه من عمرك وطلعت علي فوق وساره وراها والجميع مصدوم نور بتصقف بحراره:بجد برافو بجدد بقا برافو عليكي ياروما رحمه قربت منها وضربتها بالقلم والكل اتصدم وغرام بصتلها بدهشه مريم:ضربتيها ليه ياما حرام عليكي كل دا ورحمه بتبصلها بقوه ومستنيه غرام تتكلم غرام:ليه ضربتيني ياما انا عملت ايه رحمه بحده:انا مش معترضه انك ضربتيهم بس انا ربيتك علي الادب والاحترام وعيب لما تمدي ايدك علي الاكبر منك هيا مهما كان ست كبير فسن حتي لو عدوتك انما لو علي بنتها ف. انا معاكي اه بس اوعك تمدي يدك علي حد اكبر منك عيب وحرام فاهمه غرام بضيق:دي اتكلمت في الشرف وكمان قالت اني بنت حرا.م ياما يرضيكي رحمه:لو كنتي استنيتي كنت انا هعرفها شغلها بس بعد اكده ايدك متترفعش علي حد اكبر منك لو غلطان وظالم اتكلمي انما متمديش ايدك فاهمه غرام بزعل:فاهمه ياما رحمه رحمه بإبتسامه:بس منكرش انك عجبتيني في ردك وقربت وحضنت غرام والكل ابتسم وغرام نسيت كل حاجه حسن:تب انا عاوزك في مشوار اكده ياغرام غرام بستغراب:مشوار ايه دا حسن بتوتر:الي اتكلمنا فيه فوق روحيه:علي فين ياحسن غرام فهمت:اه تمام هطلع اجيب شنتطي واجي حسن:ماشي انا هستناكي متعوقيش روحيه:رايح فين ياحسسن حسن بتوتر:رايح اعرفها علي نورا تفيده بسعاده:نورا ياحبيبتي دا انا اتوحشتها جوي روحيه:وانت قابلتها فيين مش اتجوزت حسن بفرحه:لاء متجوزتش وكانت مستنياني كل ده وانا هتجوزها ياما روحيه :بس.... قاطعها حسن حسن:مفيش بس ياما مع احترامي لقطع كلامك بس انا مش هسمحلك تفريقنا تاني ارجوكي انا بحبها وسافرت عشان انتي منعتيني عنها 20سنه روحيه بإستسلام:ياولدي انا كنت فكراها طمعانه فيك بس لما انت سافرت وجت سألت عليك انا عرفت اني كنت غلطانه اعمل الي في خاطرك ياحبيبي رحمه:مبروك ياحسن حسن بإبتسامه:الله يبارك فيكي يامرت اخوي مريم ونور:مبروك ياعمي ............ في جناح عيسي غرام طلعت وقفلت الباب بالمفتاح ودخلت وقلعت نقابها ورنت علي عيسي عيسي:نعم يا حبيبي غرام بخجل:وحشتني اوي انت فيين عيسي بخبث:لو عوزاني اجيلك طياره بس. نعيد ليله امبارح غرام بسرعه:لاء لاء مش عاوزه عيسي ضحك عليها:في حاجه ولا ايه غرام بتوتر:اصل كنت عاوزه استأذنك في حاجه اكده عيسي بقلق:خير ياحبيبتي انتي كويسه جرالك حاجه غرام:لاء يا قلبي انا بس كنت عاوزه اروح مع ابوي مكان عيسي بغيره:علي فين ياست البنات غرام بسرعه:رايحين نقابل نورا حبيبته عيسي ببرود:لاء متروحيش غرام بحب:ونبي ياعيسي عشان خاطري وحياتي عندك عيسي :انتي اغلي حاجه في حياتي بس لاء غرام بخبث:وحيات حبنا تب والله لو وافقت لهعملك زي امبارح وحياتي بقا عيسي بضحك وخبث:مش ياستي بتساوميني عموما ياحياتي من غير ما اوافق او لاء هتعملي بس عشان خاطر عيونك روحي بس اول ما ارن عليكي تردي غرام بفرحه:حبيبي حبيبي بعشقك ياعيسي عيسي بحب:وانا بعشقك ياغرامي غرام بحزن:بس هو هو انت هتتجوز بجد ياعيسي عيسي بتفكير:سبيها لله ياغرام انا لسا مخطتتش غرام بغيره وعصبيه:نعم وربي ياعيسي لو فكرت تتجوز غير لهقتلك واقتل نفسي بقا عيسي ضحك عليها وعلي برأتها:ماشي ياستي سبيها لله واوعدك ان كل حاجه فيا ملكك ياغرام ومستحيل تكون لوحده تانيه غرام ابتسمت عليه وعلي حبه:باي ياقلبي بحبببك كتير اوي سلام ياحبيبي..... وقفلت وعيسي ابتسم وغرام قامت ولبست ونزلت لابوها @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ في مخزن.. يتبع لعيسي كان في هناك كرسي وكان مربوط عليه سليمان وجمبه منصور مساعده ومربوط هوا كمان ووشهم مليان جروح منصور برعب:عيسي.عيسي مش هيرحمنا سليمان بتوتر:ايه هيقتلنا ولا ايه مش معقول منصور بخوف:انا مرعوب انا مش عاوز اموت عيسي مش هيرحمنا قولتلك بلاش نلعب معاه واصل سليمان بعصبيه:انت ازاي تتكلم معايا كدا يازفت وبعدين عيسي مين دا انت متعرفنيش ولا ايه منصور بسخريه وخوف:ياشيخ اتنيل دا انت بتعملها علي روحك من الخوف من اسمه بس بلا معرفكش سليمان بدهشه:انت بتتكلم معايا كدا ليه يامنصور وازاي تستجرأ منصور بغضب:بقولك ايه يا جدع انت انا ساكتلك بقالي زمان فحل عن سمايا عشان انا مرعوب لو عيسي وصل مش هيسيمي علينا دا شيطان مربينه عيله الهواري عارف يعني ايه شيطان ماشي علي الارض سليمان بصله بصدمه وخوف وسكت ومنصور سكت برعب وفجأة اتفتح باب المخزن الكبير ودخلت عربيت عيسي بسرعه جنونيه ولف حواليهم بالعربيه كذا مره وهما مرعوبين وفرمل قدامهم بسرعه ووقف العربيه في وشهم بالظبط ونزل وطلع قعد علي الكبوت وحط رجل علي رجل وطلع سجارته وولعها وبدأ ينفث دخانها ببرود عيسي ببرود:منوريين سليمان ومنصور بصو لبعض بتوتر وحطو وشهم في الارض عيسي بصوت رجولي خشن ومرعب:مش قولت منوريين سليمان ومنصور برعب واتخضو:بنورك ياكبير عيسي :قولولي بقا ايه دخلكم في حوار انس سليمان اتصدم واتوتر جامد عيسي بحده :انت لسا هتتصدم مترغي يالا ولا هقتلكو هنا وهعرف بردوو سليمان بخوف:انا معرفش حاجه انس انس ميين فجأه اتضرب طلقه في رجل سليمان الي اترعب وكانت من مسدس عيسي منصور برعب:اناعارف ياكبير وهقولك كل حاجه بس ونبي ماتموتني عيسي ببرود:لو كلامك عجبني هشوف منصور بخوف:سبب معرفه انس بجابر الشناوي كان سليمان والبت الي كان بيحبها انس كانت بنت اخو سليمان شروق وابوها مي"ت وكانت بتحب انس بس سليمان حب يفرقهم لان بنته كانت بتغير منها اوي وعشان يرضيها اخد كل ماتملك شروق ورماها في الشارع هيا وامها الي جالها سك'ته قلبيه وما"تت بحسرتها وشروق مكنش ليها الا انس الي راح لسليمان وهدده فسليمان وحي جابر عليه وكمان في واحده من اهل بيتك بس والله ما اعرف مين هيا الي كانت مبتحبش انس واتفقت مع جابر وسليمان يق*تلوه واصلا الي دخل الرجاله القصر حد من عيلتك يومها وهيا مكنتش بتحب انس عشان حاولت تقت"لك كتير بس انس كان بيقف في وشها من غير علمك وكمان سليمان خلي رجالته تغتصب شروق ولع فيها بعد موت انس لانها كانت هتتجوزه غصب عنه وحطها في قبر انس وولع في القبر في شروق الي كانت مي'ته محر*وقه وانس الي كان مقت*ول والله دا كل الي حصل ياكبير عيسي نزل من علي العربيه بذهول وغضب وسليمان اترعب لدرجه انه عملها علي روحه وعيسي قرب منه ونزل فيه ضرب ومنصور مرعوب اكتر سليمان بخوف:ابوس رجلك ياعيسي ارحمني ونبي ارحمني صدقني معتش هعمل حاجه والله عيسي بغضب جحيمي وجنون :ليييه دا كان بيحبها دا ضحي بكل حاجه عشانها لييه بس انا مش هموتك كدا لاء انا هحرق قلبك الاول زي ماعملت فيه... هاتوهم ودخل الرجاله وفي ايدهم حكمت وابتسام الي بيصوتو حكمت بخوف:سيبونا انتو مين سليمان الحقنا يا اخويا ونبي دياب ويوسف:تمام ياعيسي سليمان بصدمه:انت هتعمل ايه ياعيسي ابتسام برعب:بابا الحقني يا ابوي هو في ايه عيسي بحده:يلا يارجاله اعملو معاهم الواجب ومع بنته بذات اتوصو الرجاله بدهشه:نعمل ال.. بجد ياباشا عيسي بغضب وجبروت:زي مابقولك اكده يلا يارجاله اتبسطو وهنا قدام سليمان سليمان بصراخ:لاء ياعيسي لاء ابوس رجلك لاء ياعيسي عيسي:يوسف نفذ قرب يوسف من سليمان ومسك عينه كويس سليمان:ابعد عني سيب عيني عيسي ببرود:لاء هتشوف كل حاجه زي ماكنت بتتفرج بدمبارد زعلي بنت أخوك لحمك ودمك ببرود اتفرج علي مراتك وبنتك يلاااا يارجاله وبالفعل الرجاله كلها قربت من حكمت وابتسام وقط"عو ملا"بسهم بوحش'يه وبالفعل اغتصبوهم كل الرجاله قدام عيون سليمان الي كان بيعيط بحرقه وافتكر شروق الي كانت بتستنجد بيه كدا بظبط وهو كان واقف ببرود بيتفرج ابتسام بصراخ:يابابا الحقني يابابا انا معتدش قادره هموت يابابا الحقونيي عيسي بجبروت:اتفرج ياسليمان اتفرررج علي بنتك اتفرج حلو عشان تفتكر الغلبانه اليتيمه الي عملت فيها كدا ....... بعد شويه عيسي بصرامه:خلاص يارجاله كفايه كداا وبالفعل الرجاله بعدت بسرعه وسليمان كان بيعيط حكمت ببكاء:حسبي الله ونعم الوكيل فيك ياظالم عيسي بغضب وصراخ:انا الي ظالم ياجاحده انا اومال البت الي كنت مشغلها عندك خدامه دي ايه انا الي كنت بضربها بليل وبنهار ياكف"ره انتو لسا شوفتو حاجه سليمان بدموع:سيبهم يمشو ياعيسي مش عملت الي عاوزه عيسي ببرود:انت لسا شوفت حاجه دياب سويهم...... وطلع سيجاره وولعها وبدأ ينفث دخانه بغضب دياب قرب وجاب جركن ابيض كبيير وقرب وكان فيه بنز*ين وبدأ يكب علي ابتسام وحكمت وهما بيصرخو ومش قادرين يقومو او يتحركو سليمان برعب:هتعمل ايه لاء ياعيسي لاء بالله عليك ياعيسي بلاش تعمل كدا عيسي بسخريه:صحيح ياسليمان انت ملاحظتش ان بنتك منزلتش دم عذريه معني كدا انها مكنتش بنت حكمت بصدمه ورعب:ااه صح يامري عيسي بشماته:هههه مش بقولك خرووف سليمان بصراخ:بسس ياعيسي متعملش كدا ارجوك انا هربيها بس مشيهم من هنا ارجوك موتني اني عيسي بحده:كان زمان يا سليمان.......... ورما سجارته عليهم والنا"ر هبت فيهم والاتنين بيصخو ودياب ويوسف غمضو عيونهم حتي الرجاله ومنصور معادا عيسي الي كان بيتفرج ببرود اعصاب وسليمان الي كان مقهور وبيفتكر عذرية البنت اليتيمه الي ضيعها وظلمه ليها وانه شافها بتتح"رق قدامه وكان بيبصلها بكل برود اعصاب زي عيسي .......... بعد شويه بيسكت صوت حكمت وابتسام الي كانو خلاص اتفحمو وسليمان كان بيصرخ بقهر سليمان بقهر وصراخ:يااااارب انقذهم لااء مش عاوزهم يموتو لاء يارب سامحني يارب متعاقبنيش فيييهم لاءءءءء عيسي ضحك بهستريه وجنون :ههههههه.هههههههه.مش قادر خلاص ياسليمان انا اخدت حق انس لسا حقي وحق ابويا الي حاولت تقتله والمخزن الي سرقته وحق الناس الي نهبته...... وطلع سلاح"ه وضربه طل'قه في رجله التانيه ومنصور مرعوب منصور برعب:وانا وانا ياباشا معملتش حاجه والله عيسي ضربه طلق"ه في راسه ببرود وسليمان كان مقهور وموجوع وبيبكي بحرقه دياب:ريحو بقت ياعيسي خلاص عيسي ببرود:لاء انا كدا دوقتو الي ابويا حس بيه والتجار انما الي انس حس بيه لسا مشافوش .... وقرب مسك الجركن الي فيه بنزي"ن وكبه علي سليمان ومنصور سليمان بقهر وبوجع فظيع:سامحني ياعيسي خلاص انا اسف سيبني بقا عيسي بجبروت:لاء مفيش سماااح خلاص كنت تفكر وانت بتعمل كدا في اتنين شباب كانو بيبنو احلامهم سوا ....... ومسك الولاعه الحديد وفتحها عيسي بسخريه:ابقي سلملي علي صاحب عمري... ورما الولاعه الي النا"ر اشتعلت بسرعه وسليمان كان بيصرخ لحد ما ما'ت عيسي بحده:اخلصو منالزباله دي وتنضفو المخزن..... وخرج وهو مرتاح ووراه دياب ويوسف @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ في القصر....... وتحديدا في غرفه بسمه كانو قاعديين وبيغلو من الشر والسواد بسمه بغضب:بقا بنت الخواجيه الي مستشيخه علينا دي تمد يدها عليا اناا ساره بغل:وكمان ضربتني بس لوعيسي كان هنا كان قتلها بسمه بخبث:وهنا الفكره بعد ماعيسي يطلقها ويتجوزك هنقتل"ها ساره بفرحه:بجد والله بسمه بشر:جد الجد كمان دا الدجا"ل ده مش خساره الفلوس الي اخدها ساره بتوتر:تب لو عيسي عرف اني مش بنت بسمه بغضب:ماهوا لو كنتي صبرتي لحدما تتجوزيه وتعملي الي عاوزاه بس هقول ايه غبيه ساره بحقد:ما انتي عارفه ان هوا ضحك عليا وخلع بعد ما اخد الي عاوزه مني بسمه:ما انتي الي غبيه وراحا تغلطي مع حتت عيل مش عارفه تغلطي مع عيسي ولا حد غني بس هقول ايه تتعوض ساره:المهم سيبك من الي فات هعمل ايه مع عيسي اليله بسمه بتفكير:لما هتتطلعو الاوضه هيكون في عشا وعصير انا هديكي حاجه تحطيهالو في العصير فميحسش بحاجه ويحصل المراد تقومي تجيلي هكون مجهزه شويه د"م تاخديهم وتكبيهم علي السرير وخلصت ساره بفرحه:يابنت اللعيبه ياما والله انتي احسن ام في الدنيا بس والي اسمها غرام بسمه بشر:اصبري عليا وانا هربيها بعد جوازك من عيسي @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ في بيت بسيط في وسط البلد ومحاط بالزرع وصل حسن وغرام بعربيته الفخمه وطبعا كل البلد عارفه احد المزارعين:منورنا ياحسن بييه حسن:بنورك ياحااج الرجل:معوزش حاجه جاي لمين عاد حسن بإبتسامه:تشكر ياحاج جاي لبنت العم همام رايدها في الحلال ان شاء الله الراجل بإبتسامه:مبروك يابييه نورا من احسن بنات البلد كليتها وانا عارف انكم رايدين بعض من زمان ولو احتجت حاجه انا موجود حسن بسعاده:تسلم يا ابو عمو يلا ياغرام ودخل هوا وغرام البيت وخبطو علي الباب نورا:ميين حسن:احم .. دا انا يانورا نورا فتحت بسرعه:حسن حبيبي حسن ابتسم عليها :معايا ضيف نورا بتوتر:ميين حسن:احم تعالي ياغرام ظهرت غرام الي كانت جمب الحيطه نورا بتوتر:اتفضلو اتفضلو..... ودخلت وغرام وحسن دخلو وراها وقعدو علي الانتريه البسيط ونورا قفلت الباب حسن بتوتر:اقدملك يانورا غرام بنتي اقدملك ياغرام نورا حب حياتي الاول والاخير نورا ابتسمت غصب عنها وغرامكمان ابتسمت علي حبهم غرام بهدوء:تعالي اتفضلي اقعدي دا بيتك ياطنط نورا قربت وقعد جمبها:اسمك حلو قوي يا بنتي انا سمعت عنك كتير وعن عيسي زين ما اخترتي غرام بحب:تسلمي ياطنط حسن بحب:مالك يانورا مكسوفه ليه نورا بخجل:انا مهتكسفش عاد بس بتك هيا الي شكلها مش مبسوطه غرام بسرعه ومسكت ايدها:بالعكس ياطنط والله انا فرحانه اوي ومرحبه بالموضوع بس كنت عاوزه اتعرف عليكي مش اكتر نورا ابتسمت علي طيبتها:انتي شكلك طيبه اوي يابتي ربنا يخليكي يارب بس ممكن طلب غرام:طبعا اتفضلي نورا بخجل:ممكن اشوف وشك حسن:اه ياغرام انا بقالي كتير مشوفتش وشك ولا اعرف شكلك اما كبرتي غرام اتوترت وافتكرت كلام عيسي :ااه طبعا عادي يابابا نورا:علي راحتك يابنتي غرام ابتسمت ورفعت النقاب ببطيء ونورا وحسن انبهرو من جمالها وحسن فعلا ماشفهاش من يوم ما رجع نورا:بسم الله ماشاء الله الله واكبر عليكي ياضنايا ربنا يحميكي حسن بإبنبهار:ماشاء الله اتغيرتي عن ماكنتي صغيره وعيسي عاوز يسيب القمر ده دا انا لو كنت اعرف مكنتش وافقت عليه حتي واخدتك وخبيتك ياغرام غرام بإبتسامه ظهرت غمازتها وزادتها جمال:ياجماعه الموضوع مش مستاهل نورا بدهشه:وه وغمزات كمان لا دا انتي الحمدلله انك لابس النقاب يابتي ربنا يحرسك غرام ضحكت بخفه ونزلت النقاب تاني حسن:نزلتيه ليه تاني غرام في نفسها:لو عيسي عرف هيعلقني اليله هات العواقب سليمه يارب غرام:احم معلش بس مش متعوده ارفعه غير في اوضتي معلش مش متعوده نورا:خدي راحتك يابتي تشربي ايه غرام:ولا اي حاجه انا جيت بس عشان اطلبك لابوي انتي زينه وفعلا طلعتي زينه بنات البلد يا طنط نورا نورا اتكسفت وحسن ضحك بقوه :لسا بتتكسفي بردو غرام:قولتي ايه يا خاله نورا بكسوف:موافقه دا حسن ده حبيب عمري وايامي غرام:علي بركه الله عاوزين تتجوز امتا بقا حسن بسرعه:اليله نورا بدهشه:اليله تب والعيله حسن:ملكيش صالح ب العيله انا هكتب عليكي اليله موافقه نورا بخجل:موافقه ياسي حسن غرام ضحكت علي حبهم:والله انتو عسل ربنا يخليكو لبعض نورا وحسن:يارب حسن :هجيب المأذون واجي جهزي خلجاتك ولا اقولك هجيبلك جديد خليكي ياغرام دقايق وجاي.... وقام بسرعه نورا بخجل:انا مش عارفه هو مستعجل علي ايه غرام بضحك:الراجل بيحبك ياخاله نورا بتوتر:احم ممكن تقوليلي ياما عادي غرام غمضت عيونها وافتكرت لما كانت تيجي تقول لمونيكا ياماما كانت تزعقلها دايما وتقولها قولي موني وبس غرام فتحت عينها ودموعها نزلت من غير صوت نورا بحنان:وه انتي ليه بتبكي خلاص متقوليش خاله حلوه غرام متكلمتش ونورا شدتها لحضنها وبقت تطبطب عليها بحنان وغرام حست بلحنان منها @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ في القصر.... وتحديدا في غرفه سامي كان قاعد بيلعب في الموبايل فجأة دخلت موده موده بتوتر:احم معاد الدوا ياسامي بيه سامي بصلها ومتكلمش وموده قربت منه وفي ايدها صنيه عليها فاكهه متقطعه وجمبها كوبايه عصير مانجو سامي برفعه حاجب:ايه دا بقا دا الدوا موده:لاء دول عشان تاكلهم ويغيرو طعم بوقك بعد الدوا لاني لاحظت انه مر عليك ومعجبكش سامي اابتسم غصب عنه علي اهتمامها:تب هاتي الدوا قربت موده وجابت الدوا وبدأت تدهوله في بوقه وتشىربه ميه وهو مبسوط بإهتماها موده بإبتسامه:كدا خلاص بالشفا ان شاء الله يابيه سامي بهدوء:بلاش بيه دي وخليها سامي عادي ياموده موده بسرعه:يا بيه العين متعلاش عن الحاجب سامي بإبتسامه:ياستي مش عاوز كلمه بيه دي تاني تمام ويلا هاتي البتاع ده اكليني عشان مش قادر ارفع ايدي موده مدت ايدها واخدت تفاحه وقربتها منه بتوتر وهو ابتسم عليها بس فجأة سامي حس بحاجه فرصته في رقبته سامي بألم:اااه ايه دا موده بقلق:انت كويس سامي:بسرعه شوفي في حاجه قرصتني في رقبتي من ورا موده قربت منه بسرعه وقلق وكان وشها قصاد وشه مباشراً وسامي بص علي شفايفها ونسي الالم وموده حطت ايدها الناعمه علي رقبته الي جسمه قشعر اول ما حطت ايدها وهوا فجأة مقدرش يقاوم وباسها وووووووووو....... @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ استووووب كفايه عن نعست هسيبكم على نار 😈😈😂 بكرا نكمل قلولي بقا ايه رايكم في البارت وفيا ك. كاتبه يا بنات بجدخصوصا اني بكتب في سن صغير وكدا بصراحه👌🙂 وشكرا لتعاليقتكم الحلوه💓 ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏