الفصل 27
27)
بقلمي /ڪآتبة آلآسآآطير آلمغربيـة
فرح عـمـرو ح ـسن
الحلقة السابعة و العشرون (27
من رواية "ح ـبيبي حلوف 🙂😹
صلوا علي الحبيب المصطفى 💗
بدا يفتح عيونه بالعافيه وهو مش قادر ...
و بيبص لاقي وشه في وش روز ....
زين فتح عيونه بسرعه و صدمه و قال : احنا فين ؟؟!! اي المكان دااا.!؟؟
روز بتكلم نفسها و بتبص لزين بغضب وقالت لنفسها : ابن الهبله احول مش شايفني مربوطه و حطه لازق علي بقي هتكلم ازي اصلا🙄......
زين بغضب و بيبص حوليه و مش شايف حاجه غير أوضه صغيره كلها سوده و مفيش غير لمبه صغيره موضحه وجود روز و بس . .... زين قال بتوتر و لقلقه : ا ا ا انا فاكر كنت في اجتماع و شربت القهوه و بعدين نمت و مش فاكر حاجه تاني غيرك وانتي بتتخانقي معايا
روز بتهزق في راسها و عايزه تتكلم مش عارفه.🙄 .....
زين : انا فاكر اني شوفته هو مفكر اني غبي مش عارف انوا عايش ..
روز بتهز في راسها و مش عارفه تتكلم.🙄 .
زين : عايز افك ايدي اعمل ايييي
روز بتهز دماغها بمعني معرفش يا ابن الحوله🙄
في نفس الوقت جي صوت من وراهم كان صوت راجل كبير و بيتكلم مصري مقطع وقال : الوقت قصير اوي اوي اوي و الموت بيجي بسرعه صح ولا اي ؟
زين : فهد ياااه العمر كبير يا راجل انت لسا فيك الروح
فهد : لازم يبقي فيا الروح و اخد حق بينتي ولا اي
زين : حق مين يا ابو حق انت اللي قتلت بنتك
فهد بغضب و غمز لوحد من رجالتوا وقال : هتتعاقب علي كل حاجه بس الاول هتمضي علي شويه عقود و مش برضاك لا دا بالعافيه
زين ضحك بسخرية : انت فاكر اني فقدت الذاكره بس احب اقولك انك اغبي واحد شفتوا
فهد بغضب وقال : اضربوا بالنار ...
الحرس مسك مسدسه وقرب عند زين و رفع المسدس و ضرب عليه نار ....
روز اتصدمت و بتحاول تصراخ عشان تلحق زين او تعمل اي حاجه ...لكن مش عارفه😐😳
بقلمي /ڪآتبة آلآسآآطير آلمغربيـة
فرح عـمـرو ح ـسن
الحمد لله علي نعمة الاسلام 💗
في مصـــــــــــــــــــــــــــــر
فتح عيونه .... ؛ واول ما فتح عيونه لاقها بين حضنه مازلت نايمه ....... قربها اكتر بين عضلاته و بدا يلمس علي شعرها و يشم في شعرها الناعم الجميل .......
في نفس الوقت بسنت فتحت عيونها و قالت بتعب و نوم : عايزه ا. اشرب
بسرعه فارس اخد الازازه من الطربيظه وقال : امسكي اشربي
بدات تشرب بسرعه و هي ميته من العطش و تعبانه و بتترعش و قلقانه ....
فارس : استني براحه هشربك انا عشان انتي تعبانه
بسنت بدات تشرب من ايد فارس بسرعه و قالت : شكرا
فارس : حسة بي اي دلوقتي
بدات بسنت تعبير وشها تتحول لحزن وقالت : انا محتاجه ماما
فارس: انا مكنتش عايز اقولك عشان عارف انك اكيد هتتصدمي و حصل كده فعلا فارجوكي حاولي تتماسكي و تهدي و تكوني قويه
بسنت دموعها بتنزل لوحدها و مش بتتكلم ولا بترد
فارس : كل حاجه هتبقي تمام بس بلاش تحبطي نفسك ماشي ...
بسنت بصه في الارض و دموعها بتقع من عيونها وقالت بصوت شبه مسموع : ممكن اعرف امي ماتت ازي؛ انا لازم اشوف قبرها ارجوك ارجوك
فارس : ا انا اسف بس بلاش نتكلم في اي حاجه دلوقتي انتي تعبانه هتصل اجبلك اكل عشان تاخدي العلاج
بسنت : مش عايزه اكل و لا عايزه اشرب محتاجه اروح عند قبر امي
فارس : مامتك ماتت البيت اتحرق بيها و الناس حاولوا يلحقوها معرفوش
بسنت حطت ايديها علي بقها و هي بتصرخ و بتعيط و صوتها منبوح مش قادره توقف عياط
فارس شايفها بتتحطم و مش عارف يساعدها متلغبط و متوتر ... عاجز عن انو يساعدها او يساعد نفسوا
بدا يقربها لحضنه يطبط عليها يحاول يطمنها و يقويها يمدها بطاقه ايجابيه ...بسنت منهاره في حضن فارس لحد ما غلبها النوم و التعب .......
فارس كقاعد طول النهار معاها يطبطب عليها و يلمس علي شعرها عشان تحس بامان انو مش هيسبها ولا يقدر يبعد عنها ...
و طول الوقت بيفكر فيها يمكن هي لما دخلت حياتوا عايشتوا لاحظت جديده باحاسيس جديده و متنوعه ... وهو لما دخل حياتها حاسسها بالامن لكن خسرت كل حاجه ليها خسره امها ....
هو ناقص حاجات كتير و هي كذالك وهم الانتين بيكملوا بعض ..... ....... . ........
شالها فارس من علي الكنبه و فتح باب الاوضه و دخلها حطها في السرير و غطها بي بطنيه ..... يمكن هي مش مسكت فيه لانها نائمه و مش حاسه .... بس هو فضل انو يكون جنبها يهتم بيها او يجرب احساس انو يكون انسان حنون لان الاحساس دا جميل ؛ و هو مقدرش يجربوا من قبل .... او يمكن حاجه جديده حابب يجريها ....... و بعد شويه دخل فارس يطمن علي احمد و حط لي الاكل و الشرب عشان ياكل و ادها العلاج و رجع لبسنت يطمن عليها و بدا فارس يحاول يهتم بي بسنت و احمد
بقلمي /ڪآتبة آلآسآآطير آلمغربيـة
فرح عـمـرو ح ـسن
الحمد لله علي نعمة الاسلام 💗
فهد بغضب وقال : اضربوا بالنار ...
الحرس مسك مسدسه وقرب من زين و رفع المسدس و ضرب علي الحديد نار .... و الحديد اتفك
روز اتصدمت و بتحاول تصراخ عشان تلحق زين او تعمل اي حاجه .... : اا
زين بسخريه وقام وقف وقال : انت جبتني من امريكا مشاء الله بطريقه ظريفه جدا و مفكر اني كل صحابي هيبقوا معاك لكن انت غبي اصلا هما مش معاك معايا انا حتي انچي
انچي قاالت : اكيد يا باشا
فهد بغضب : تقصدو اي من كلامكم دا.
زين : اقصد اني اول حاجه انت كنت كرهني و تاني حاجه انت قتلت بنتك عشان كتبت املاك كتير ليا مع العلم اني انا بحبها و مكنتش ناوي اغدر بس انت غدرت قتلت كل اهلي و قتلت بنتك وانت مش حاسس الطمع عماك و دلوقتي جي معاد موتك ثبت فارس المسدس علي راس فهد .... و بصلوا بنظرات انتقام وقال : استحرمت اعذبك صراحه قولت اتخلص منك علطول في الاول والاخر هتموت ..... و بص في عيونه بحده ومثبت المسدس فوق راسه و لسا هيتكلم ...
روز بغضب : يخربيت ام الافلام و الدراما بقالي ساعه مستنياك تضربوا بالنار انت مستني اي تحكي قصه حياااتك 🙄
زين بغضب و ابتسم و ضرب طلقه في نص راس فهد العدو اللدود .........فهد وقع في الارض مااااات ....
روز بصدمه : اااااللللللالااا😳
زين : يخربيتك صوتك خرم ام وداني🙄
روز بعياط : يا جاحد قتلت الراجل كده عادي 😳🙄
زين بغضب و مشي وقال : فكوا روز و هاتوها .......🙄
روز بغضب وقالت : انت يا استاذ زين مش بكلمك 🙄
زين : عايزه اي 🙄
روز : انت يا انسان يلي مش عارفه اقولك ايه مش كنت تعرفني اني انت عامل لعبه علي الرجال اللي موتوا دا ولا انا اتشحطط الشحططه دي انت متعرفش انا حصلي اي بسببك
زين بضحك وقال : انا عمري ما شوفت حد اغبي منك
روز بغضب و قامت وقفت بعد ما فكوا ايديها وقالت : طب والله ما هلحقك تاني ولا هنقذك اصلااااا🙄
زين بضحك و سبها و مشي وهي مشيت وراها بغضب و بسرعه
زين : جايه ورايا لي عايزه من امي اي
روز : انا عايزه اخد حقي من الزافتات اللي ضربواني
زين : مين دول و امتا انا مش فاهم اصلا انتي وصلتي هنا ازي و اي جبك معايا المغرب هو انتي مش المفروض بتشتغلي
روز بتفتكر و قالت بغضب ..
انا جيت لعندك عشان تاخد مني الملفات المهم بتاعت شركه كارولاينا عشان الموظفين قالوا اني انت محتاج الاوراق ضروري عشان الاجتماع .
زين : امممم🙄
روز : ككك مو ما تتكلم عدل🙄
زين : قولي حصل ايي بسكات 🙄
روز بضيق وقالت : وصلت الشركه وشوفتك من ازاز كبير بتشرب كوبيه قهوه و جنبك المنيله انچي و معاك ناس كتير كنت عايزه ادخلك و السكرتيره منعتني .....
زين : اه و بعدين
روز : وبعدين دخلت الحمام المهم وقفت قدام المرايا اتسبسب .
زين بعدم فهم وقالت : مش فاهم يعني اي اتسبسب ..؟
روز بضيق : اللي هو ابص في المرايا و اظبط نفسي
زين : اه وبعدين
روز : انا بقي سمعت حد بيزعق و الصوت كان عالي و جاي من شباك الحمام
زين : اممم
روز : طبعا انا كان عندي فضول اعرف في اي المهم وقفت علي حوض الحمام و بصيت من الشباك و شوفتك انت نايم علي سرير مستشفي ووشك متغطي و باين شعرك بس و و دانك
زين : وانتي مشاء الله عرفتيني من وداني و شعري
روز : طبعا اومال دا انا اعرفك من افاك حتي المهم
زين بصلها بغضب :🙄
روز بضيق وقالت : المهم انا خوفت عليك و خرجت بسرعه من الحمام و بصيت في اوضه الاجتماع مش لاقيتك موجود بسرعه نزلت الشارع و روحت ورا الشركه جري و الحمد لله لحقت العربيه المهم
زين : و عملتي اي يا استاذه
روز حطت ايدها علي جنبها بكبرياء وقالت : طبعا ركبت فوق العربيه بسرعه طبعا انا اصلا من توتري طلعت فوق العربيه و معرفش انا طلعت ازي كده المهم
زين : انا بقالي ساعه نفسي أوصل للمهم
روز : اهاا المهم انا ركبت علي العربيه و فضلت ركبه لحد ما وصلوا المطار و كان في عربيات بتمشي ورنا المهم محدش شافني
زين : العربيات دي كلها كانت تبعي وعشان هما عارفينك محدش قدر يلمسك بس انتي غبيه مفكره نفسك دخله فلم اكشن و انت لو حد ضربك علي افاكي هتقعي علي الارض تموتي
روز : احم يعني هما كانوا شايفني
زين : اممم و بعدين بعقلك كده احنا مش في فلم لو كانت عصابه فهد و في صف فهد كانوا قطعوكي بس انا طلبت منهم يسبوكي تتقمصي الهبل
روز : اممم بس انا عايزه اخد حقي
زين : حد عملك حاجه
روز : اممم
زين : قوليلي مين فيهم بس و هظبطهولك
روز : استني احكيلك بقي الحاجات اللي حصلت
زين بنفاذ صبر وقال : اهري
روز : وصلنا للمطار و انا نزلت بسرعه من العربيه و ركبت تحت السرير بتاعك لحد ما دخلنا الطياره و وصلنا للمكان اللي هما هيخطفوك فيه و راحت عليا نومه بس طبعا كنت حسه بكل حاجه وقومت في معادي بالظبط
زين بابتسامه وقال : انتي نمتي لحد ما وصلنا المغرب و المخزن و انا هزيت السرير جامد عشان انتي تصحي و تكملي دور البطله ....
روز بسخريه وقالت : بجد ربنا يكرمك بس علفكره انا كنت صاحيه و ناويه علي الشر
زين : اممم و اي كمان
روز : وصلنا و ربطوك جامد انا بسرعه خرجت و اخدت مطوه لاقتها في دولاب قديم و فكيتك بسرعه و هربت انا وانت و المهم في واحد ضربني علي افايا جامد انا عايزه حقي
زين : ما انتي غبيه احنا مظبطين خطه وانتي جيتي تخطفيني لي حق يضربك علي افاكي صراحه كان نفسي انا اللي اعملها ...
روز بغضب وقالت : لا يا راجل طب علفكره هاخد حقي
زين قال بجديه : حقك وصلك لان انا قولت محدش يلمس شعره منك و هو اتصرف بغباء وانا بعتلوا ناس ضربوا و طردوا بقي في الشارع عايزه حاجه تاني
روز بغضب وقالت : لاا بس انا عملت عمل خيري فيك و انقذتك
زين : اممم شاطره 🙄
روز : اها عندك مانع🙄
زين : لا طبعاا🙄
روز : اممم انت طلعت فاكر كل حاجه و مش ناسي حاجه و الذاكره زي الحديد🙄
زين : طبعا اومال انا اقدر انساه مصر و بنات مصر اللي يجننوا
روز : تقصد انا مجنونه
زين : لا لسمح الله
روز : انا اصلا كنت حسه اني انت مش فقد الذاكره لان واضح مشاء الله بتتكلم مصري احسن مني
زين : طبعا اومال🙄
روز : اممم يعني كنت فاكر كل حاجه و بتسطعبط عليا 🙄
زين مسك دماغه وقال : ابوس افاكي كفايه رغي صدعتي امي🙄
روز : اممم
زين : الطياره هتتطلع بعد ساعه و نص جهزي نفسك عشان ترجعي امريكا عشان تشتغلي لحد ما ارجعلك
روز : اممم انت راجع امتا
زين : راجع إن شاء الله بعد يومين كده اخلص كل حاجه عندي و راجع ....
روز : امممم
خرجت روز مع زين و ركبت العربيه عشان توصل للمطار و تركب الطياره و ترجع امريكا ........ ...........
.
في حلقة انهارده زين اتخلص من عدوه الوحيد بس لسا محدش عارف النصيب مخبي اي وهل زين لي اعداء تاني ولا لاء؟ وهل زين و روز نصبهم في بعض ولا لاء؟ هل فعلا زين هيحب روز ولا لا؟ و بسنت هتتخلص من الصراع اللي جواها ولا هتتعب اكتر و الحياه هتضغط عليها وهل فارس هيحب بسنت ولا دي مجرد مشاعر و مع الوقت هتتحول لي ولا حاجه عرفوني في الكومنتتات و انتظرونا في الحلقات القادمه🙃♥
🟩🟩🟩🟩🟩💞🟩🟩🟩🟩🟩🟩🟩🟩💞🟩🟩🟩🟩🟩🟩🟩🟩🟩