حبيبي حلوف - الفصل 22 - بقلم عشق القاسم - مكتملة | روايتك

اسم الرواية: حبيبي حلوف
المؤلف / الكاتب: عشق القاسم
حالة الرواية: مكتملة
الفصل الحالي: الفصل 22

الفصل 22

*ـ ࢪوايه ﺣبيبي ﺣلووف😂❤!''((جزء22. ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ *- الحلقة 22. صلى علىَ النبي يـَ زوق 💕💕💕💕💕💕🐢"". "" ___ .... 22) الحلقة الثانية و العشرون (22 من رواية "ح ـبيبي حلوف 🙂😹 إستغفروا الله💗 في مصـــــــــــــــــــــــــــــر وصل فارس اسكندريه .. بسنت نايمه لكن قامت علي ضوء الشمس و لاقت نفسها نايمه في العربيه و احمد نايم و فارس مش موجود و الشارع كبير و في عربيات و جنبهم سور كبير و ورا السور باين البحر بحر إسكندريه (البحر المتوسط . بسنت بقلق وقالت وهي بتتكلم مع نفسها : يا ربي فين فارس؟ و قاعده و هي حطه ايديها علي وشها و بتمسح وشها بكسل... و في نفس الوقت اتفتح الباب و دخل فارس وقال : صباح الخير بسنت بصتلوا باطمئنان وقالت : ا انت كنت فين فارس طلع الاكل من الشنط جبنه و عيش ابيض سخن و انواع جبن كتير و فينو و لانشون وقال : جبتلكم اكل لحد ما اتصل بصحبي يبعتلي مفتاح البيت بسنت : اممم احنا فين فارس : احنا وصلنا اسكندريه وانتم كنتوا نايمين بسنت بضيق وقالت : انا محتاجه اعمل مكالمه لي امي محتاجه اطمنها عليا .... فارس أنا جبت تليفون بس كنت مستنيكي تقوليلي الرقم عشان اتصل بسنت : تمام الرقم هو......01122.... فارس كتب الرقم و بدأ يتصل بي ام بسنت لكن التليفون مغلق و خارج نطاق التغطيه فارس : الرقم مغلق بسنت : ازي دي دائما بيكون معاها التليفون فارس : تمم معاكي رقم تاني بسنت : ممكن تجرب تتصل بي جارتنا أم ملك هي علطول بتكون مع امي فارس : تمم قولي الرقم بسنت : ثواني افتكر فارس : امم كلي و افتكري براحتك لحد ما اروح اشتري سجاير بسنت : ايو لازم تاكل الاول السجاير غلط الصبح كده فارس : هروح و ارجع بسرعه بسنت بغضب و بتقول في نفسها دا متخلف و ربنا ..... و مسكت ازازه المياه غسلت وشها و بدأت تعمل سندوتشات ليها هي و احمد و صحت احمد من النوم ..... احمد بدهشه وقال : فين فارس ؟ بسنت : راح هنا يشتري سجاير و جاي ... قوم انت عشان تاكل لحد ما فارس يرجع احمد : اممم ماشي بدأ ياكل احمد و بسنت .... لحد ما فارس جي .... بسنت : أنا افتكرت الرقم من زمان و انت كل دا كنت بتشتري السجاير فارس بتجاهل وقال : قولي الرقم بسنت قالت .......01501 دا الرقم التاني جرب تتصل عليه فارس واقف بره العربيه و قرب علي رصيف البحر و بدأ يرن و يرن و يرن ... و في نفس الوقت ردت عليه واحده فارس : الو لو سمحت دا رقم ام ملك ام ملك : ايو يا ابني انت مين فارس : أنا صاحب الشغل اللي فيه انسه بسنت ام ملك بلهفه وقالت : بسنت فين مرجعتش من امبارح لي فارس : امم حصلت مشكله في الشغل ولازم تبقي في الشغل الفتره دي ام ملك بحزن وقالت : سائق عليك النبي يا ابني عرفها اني البيت ولع بي امها امبارح و امها في ذمه الله و قولها تشد حيلها و تبقي تيجي تقعد عندي بيتي مفتوح ليها فارس سمع الخبر و واقف مصدوم .. بسنت جت من وراه ضهره وقالت : يا استاذ يلي بتحب في التليفون انا عايزه اتكلم مع امييي لازم اطمن عليها فارس قفل التليفون في وش ام ملك و قال : احم واضح اني الرقم دا كمان معلق بسنت بغضب : ازي يعني و انت بقالك ساعه بتكلم مين في التليفون فارس : زي ما سمعتي و انا مكنتش بكلم حد و انجزي يلاا عشان نروح بسنت بغضب وقالت : طب ممكن احاول أنا اتصل بي امي فارس بضيق وقال : لااا بسنت : أنا قلقانه عليها ولازم اطمن عليها و هي تطمن عليا خليك انسان معايا ارجوووكك فارس بغضب و مسكها من درعها و دخلها في العربيه و ركبت و هي مضايقه و قالت : لو سمحت بطل تسمكني من دراعي جامد و تدخلني العربيه بالعافية أنا مش عبيده عندك فارس بدأ يسوق العربيه بدون اهتمام لكلامها ........... و بسنت ساكته و مخنوقه طول الطريق و مش طايقه نفسها .....و احمد ساكت و متابع غضب بسنت و معامله فارس ليها. ............. بقلمي /ڪآتبة آلآسآآطير آلمغربيـة فرح عـمـرو ح ـسن سبحان الله و بحمدة سبحان الله العظيم في امريكـــــــــــــــــــــــــا . .. في اخــــــــــــر الليــــــــــل روز قاعدة في اوضتها بتحاول تفكر ازي ترجع زين زي الاول يعني يكون انسان عندو نخوه بيعرف في دينه و حياتوا و يكون انسان كويس ملتزم و بيهزر و بيضحك و مش بيفكر في اي حاجه غير المرح و العبط زي الاول .....و بدات تحس بفرح لما افتكرتوا وهو بيكلمها و غيران عليها عشان خرجت مع إلياس و في نفس الوقت سمعت صوت خارج من البلكونه اللي جنبها كان صوت انچي بتتكلم بلهجه غريبه و متعصبه و روز مش فاهمه ولا كلمه بس كل تفكرها في نوع التليفون اللي مع انچي لانه جامد ايڤون بقي و شغل عالي ..... خلصت انچي المكالمه و روز دخلت الاوضه بتاعتها و هي بتكلم نفسها و بتقول البومه الحربايه دي معاها ايڤون و انا لا اصلا مستنضفش امسك الايفون دا 😏 وأنا تليفوني الزراير دا جميل علي الأقل صغير و كيوت ولا حد يقدر يبصلوا و يفكر يسرقوا اصلا ....🙂 عقل روز: بطلي كلامك الفاضي دا يهبله قلب روز: منا عيله تافه وعندها فراغ عقل روز: اوقات بحس اني عيله اوڤر اوي و باردة زي التلج نننننن قلبها: انتي واحده تافهه اوووي نيهااا عقل روز: وبعدين مفيش نوم لي قلب روز: الواد الحلوف زين دا هيحس بينا امتا عقل روز: افتحي المسجل بتاع الياس و اسمعي صوته لحد ما تتخمدي قلب روز: بقول اي انا عايزه اعمل حاجه مجنونه عقل روز: نام يلاا روز: 🙄 انا هقرا قران و انام و كفايه جنان ...حاولت روز تنام بس حست بملل و اني النوم طاير و مش عارفه تنام و قرارات تدخل البلكونة و تتمشي و دخلت تتمشي و تشم هواء و وهي بتتمشي في البلكونه بدأت تفكر في بسنت و انها لازم تشتري خط امريكي عشان تقدر تتواصل معاها و تطمن عليها و تتكلم معاهااا .... وفي نفس الوقت بصت روز في الجنينة عند الاشجار و هي واقفه مندمجه و بتكلم نفسها و فجاه شافت شجره بتتحرك ... روز بغضب : انچي الكل*ب اكيد بتعملي حاجه من ورا زين و مخبيه عليه و الرجل اللي لابس شجره دا و بيتحرك دا تبعك ... لسا مكملتش كلامها لاقت انچي نزلت و بتتكلم في التليفون بس هي مكنتش بتتكلم في التليفون لا دي كانت بتكلم الرجل اللي لابس شجره و روز مرقباهم من بعيد لكن مكنتش سامعه حاجه منهم ..... ..... خرجت روز من اوضتها و فتحت الباب براحه و وقفت جنب السلم بتراقب دخول انچي "الڤله" عشان تعرف هي انچي ناويه علي اي. .... بعد لـــــــــــــــــــحظـــــــــــــــــــــات ... روز مراقبه حركات انچي و دخولها و مراقبه الشنطه الكبيره اللي مع انچي و شافت انچي طالعه علي سلم القصر و دخله علي اوضه زين و عيونها مش ناويه علي خير ..... فضلت روز تراقب انچي لحد ما انچي وصلت لي اوضته زين .... و فتحت الباب و دخلت ... روز بسرعه دخلت و فجاهه😳😳😳😳😳😳لاالاااا يتبع...