حبيبي حلوف - الفصل 19 - بقلم عشق القاسم - مكتملة | روايتك

اسم الرواية: حبيبي حلوف
المؤلف / الكاتب: عشق القاسم
حالة الرواية: مكتملة
الفصل الحالي: الفصل 19

الفصل 19

*ـ ࢪوايه ﺣبيبي ﺣلووف😂❤!''((جزء19))* ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ *- الحلقة 19* صلى علىَ النبي يـَ زوق 💕💕💕💕💕💕🐢"". "" ___ .... 19) بقلمي /ڪآتبة آلآسآآطير آلمغربيـة فرح عـمـرو ح ـسن الحلقة التاسعة عشر (19 من رواية "ح ـبيبي حلوف 🙂😹 إستغفروا الله❤. الصبح بدري الساعه 8 .... روز ركبت العربيه الصبح بدري مع المترجم و السواق و وصلت الشركه ... و قاعده علي مكتبها زي الباشا و بدأت تشتغل بانتظام ....... في نفس الوقت خرج ألياس من مكتبه وقال : احم هلا و غلا بي روز روز : هلا صباح الخير ، الحمد الله اني لاقيت حد بيتكلم عربي زي الياس : ههه امم ما تخافي كل يلي هون عم يتكلموا فقط باللهجه المغربيه يعني ما في كتير عم يتكلموا بي الاجنبيه روز : اعععع كلامك جامد 🙃 الياس : عن چاد انتي مهضومه 🙃 روز : يا جامد قلبت من مغربي لي لبناني الله عليك 🙃😹 الياس : شو هو يلي چامد ؟؟؟!🙂 روز : لاا لاا دا موضوع كبير المهم قولي تقبريني مره تاني كدا 😅 الياس : 😹😹 لك تقبريني روز قالت و هي بطالع تليفونها و بتسجيل كلام ألياس و قالت : قولي تقبريني كده تاني بسرعه بس ألياس 😹😹 : لك تقبريني عيونك الحلوين يا روز روز : جاحد اي الجمدان دا ، تعرف تقولهالي 10 مرات🙃 الياس ضحك بصوت عالي وهو بيقول : لك انا ما عم افهم عليكي انتي چنيتي شي؟😹😹 روز : مش مهم تفهم المهم انو جامد الياس : ههههه لك انتي مهضومه كتير يا روز في نفس الوقت الياس و روز سمعوا زين وهو بيقول : لا والله عال استاذ الياس سايب شغله و قاعده يتكلم و يضحك و يهزر مع الاستاذه روز .... روز بضيق : اممم انت بتعمل اي هنا ؟🙄 زين بغرور : دي الشركه بتعتي🙄 روز بضيق : و هو في حد قالك اني عايزه اشتغل في شركتك اصلا 🙄 زين : احترامي نفسك يا بت و خليكي في شغلك 🙄 روز بدون تعليق لكلامه و قاعده علي مكتبها تكمل شغل .....🙄 الياس وقف مبتسم جدا وسعيد بكلامه مع روز ............! زين بضيق : ant fash 5adem dyaly mkd3dash 7dodak (( يعني انت شغال عندي بلاش تتعدي حدودك )) الياس بضيق : اك ((تمام)) رجع الياس لي مكتبه و هو مضايق من كلام زين لي ....... بقلمي /ڪآتبة آلآسآآطير آلمغربيـة فرح عـمـرو ح ـسن الحمد لله علي نعمة الاسلام 💗 في مصـــــــــــــــــــــــــــــر فارس : عايزه اي ؟ مها : عايزه أطلق فارس بتجاهل : اي شوفتيلك عريس جديد !؟ مها : وانت مالك طلقني وانت ساكت فارس : اي الخبر المفاجأة دا والله دا يوم فرحي مها بابتسامه صفره وقالت : اممم انت نسيت اني العاصمه في أيدي اصلا فارس بغضب و كسر كوبيه القهوه في الأرض و قال : عايزه اي اخلصييي مها بدلع و مرقعه : ولا حاجه غير امضي بسيطه منك بس يا نور عيني انتا ... فارس بغضب وقال : ههه دا في احلامك انتي و ابوكي مها : بقولك اي انت وصلت هنا بسببي أنا و بس ... و برضو بوزك هيبقي في الأرض بسببي انت فاهم فارس : أنا راجل اعمال كبير بنيت نفسي بنفسي بس للاسف عشان مخسرش الاسهم بتاعتي وفقت اني اتجوزك و كان أو*سخ قرار اخدتوا فحياتي بس كل دا حصل سبب ابويا و وعد مني يا مها لهتشوفي ايام سوده مني ...... 😡 مها. : انت شكلك نسيت نفسك و الفلوس عمت عينك أنا مها يااا عنيا بنت اكبر ماڤيا في بلدك ... فارس بغضب : انتي بنت اوس**خ راجل في البلد مها بضحكه صفره : ههههه شوف مين اللي بيتكلم هههههههه ياخي روح شوف ابوك فارس : امشي غوري من وشي دلوقتي مها : لا امسك امضي علي العقد دا فارس بغضب و مسك العقد قطعوا في وش مها ، مها بغضب وقالت. : والله لاهاخد حقي منك و هقول لابوياا .... .... و طلعت تجري علي برا القصر و ركبت العربيه بتاعتها .. ... و بعد لحظات . بسنت دخلت الاوضه و هي مفزوعه وقالت : أنا لسا جايه ولاقيت احمد تعبان اوي و اغم عليه و حالتوا صعبه جدا لازم يتنقل مستشفي فارس بسرعه نزل لاوضه احمد و شالوا بسرعه و ركب العربيه و بسنت راكبت معاه و وصلوا المستشفي .... و دخل و الدكتور بيكشف علي احمد فارس بغضب ووجه كلامه لي بسنت وقال : لو احمد حصلوا حاجه هدفعك التمن غالي 😡 بسنت بغضب وقالت : أنا كنت لسا جايه و دخلت الاوضه لاقيت مها خرجه بتجري و احمد مغمي عليه طلعت بسرعه عشان تلحقو لكن أنا معملتش حاجه🙄 فارس بضيق وقال : مها كانت خارجه من اوضه احمد . ..؟! بسنت : اه ... فارس : خلي بالك من احمد لحد ما اجي و بسرعه فارس نزل من المستشفى .... بسنت وقفت جنب باب اوضه احمد و مندهشة من اللي بيحصل ... و في نفس الوقت خرج الدكتور وقال : حاله الولد كويسه بس واضح انو اغمي عليه بس نتيجه صداع بسنت : ازي ؟ طيب هو كويس ؟ الدكتور : اهه تقدري تدخلي تطمني عليه بسنت دخلت الاوضه اللي فيها احمد وقالت : انت كويس احمد. : اممم بسنت : هي مها عملتلك اي ؟ احمد بغضب وقال : ما انتي عارفه بسنت : عارفه اي ؟ احمد بصلها بضيق وقال : اسالي الفلوس اللي مها بتدهالك بسنت : فلوس اي ؟ بلاش الغاز أنا مها دي معرفهاش و مش مرتاحه لشكلها اصلا و كمان انهارده شوفتها بالصدفه و هي خارجه متعصبه من الاوضه بتعتك و خرجت علطول ركبت العربيه بتاعتها من غير حتي ما تشوفني احمد : يعني انتي مش بتاخدي فلوس من مها عشان تديني حقنه تخليني عاجز طول العمر بسنت : انااااا؟ احمد : اممم اي ممرضه كانت بتعالجني كانت بتاخد فلوس من مها و تديني حقن عشان اكون عاجز علطول بسنت بغضب : و اخوك و ابوك عارفين و ساكتين احمد بغضب : لا محدش يعرف أنا بس اللي عارف بسنت بغضب : و ساكت لييي؟ احمد : عشان مش في أيدي حاجه و كرهت الدنيا و نفسي اموت و مش فارق معايا بسنت : لي كل دا و ازي مرات اخوك تبقي عايزه تخليك عاجز علي طول و تموت ببطئ احمد : عشان ابويا هو اللي عمل كده أجبر فارس يتجوز ست اكبر منه عشان الفلوس و يأمن مستقبلنا بسنت : و طبعا هي بتديك حقن عشان تموت ببطئ و متشاركش فارس في الورث عشان هي تبلع كل حاجه لوحدها. ... احمد : معرفش بسنت : بس لازم فارس يعرف و يطلقها و يوقفها عند حدها احمد بغضب : أنا مش صغير أنا فاهم كل حاجه ابويا كان معاه شركه صغيره اشترك فيها هو و صحبوا و صحبوا دا طلب من ابويا انو يجوز فارس لي مها .... فارس رفض ... لكن ابويا أجبروا كل دا عشان يشتري صداقه صحبوا و عشان فلوس صحبوا ..... و من وقتها فارس و ابويا و صاحب ابويا اللي اسموا انور الامير اشتركوا في بناء الشركه و كان أكبر واحد فيهم انور ... و من هنا بقينا أغنياء. ... و سافرت مع امي لكن للاسف و احنا في الطريق عملنا حادث بقيت مشلول و هي سافرت فرنسا تتعالج و من وقتها أنا مشوفتهاش تاني ..... بسنت : طيب المفروض فارس يطلق مها و ياخد كل فلوسوا و يمشي بعيد عنهم و عن شرهم .. احمد : أنا كرهت حياتي و مش عايز اعيش مع فارس و ابويا و حتي مش عايز اعيش في القصر .... بسنت : معلش متخافش انا معاك و مش هسيبك انت زي اخويا و مستحيل ااذيك احمد : شكرا لانك واقفه معايا بس انتي مجرد ما بتمشي بحس بالوحده و الخوف بسنت : لا أن شاء الله هكون معاك علطول 🥺 ...... احمد : اممم بسنت : بس علي شرط لازم اخوك يعرف اللي مها بتعملوا دا احمد : امم بس انا خلاص مش حابب حد يعرف بسنت : لا ..... و قبل ما تكمل كلامها : بتعمل ايي؟ بسنت و احمد بصدمه .... و بصوا لاقوا فارس واقف وراهم .......... بسنت : احم انت هنا ؟ فارس بجموده وقال : .. مها عملت اي لي اخويا انطقي. ...... بسنت بتوتر وقالت : كانت بتحاول تقتل اخوك ببطئ بتدي علاج عشان يبقي عاجز علطول ..... .. ... احمد خايف من رد فعل فارس .... ، فارس خرج من الاوضه و نزل من المستشفى ..... و بسنت بسرعه نزلت وراه عشان تهدي من غضبه .. بسنت و هي ماشيه وراه بسرعه وقالت : استناا بلاش غضبك يسيطر عليك لازم تفكر هتعمل ايه قبل ما تتسرع ... انت في مشكله كبير .... اصبر استناا فارس وقف ومسك بسنت من دراعها جامد وقال : وانتي تعرفي اي عن حياتي ؟ اصلا انتي مالك بي حياتي بسنت بغضب : ابعددد عنيييي فارس مسك دراعها اجمد وقال : قولي تعرفي اي عني ؟ بسنت : اعرف انك متشائم من حياتك اعرف انك اتجوزت انسانه عديمه الضمير اعرف انك كاره نفسك و عايز تنتقم اعرف انك بتحاول تبعد عن ابوك و شغله بس لازم كل خطوه تعملها تفكر فيها بدل المره الف لان انت بتتعامل مع ناس باشاره واحده بس ممكن يموتوك ... فارس واقف بجموده و بيفكر في كلامها و بعد عنها وقال : خلي بالك من اخويا هو امانه في راقبتك .... و سبها و مشي .... بسنت واقفه متوتره و رجعت لي اوضه احمد. ....... احمد بتوتر : فين فارس بسنت : فارس مشي احمد : راح فين كان لازم تلحقي قبل ما يعمل حاجه او يقتل مها انتي متعرفيش فارس عصبيتوا غلط ...هدمروااا بسنت : لا متخافش أن شاء الله فارس يتصرف بشكل صحيح .... .... .... بقلمي /ڪآتبة آلآسآآطير آلمغربيـة فرح عـمـرو ح ـسن سبحان الله و بحمدة سبحان الله العظيم في امريكـــــــــــــــــــــــــا . .. انتهي وقت الشغل و كل المواظفين بداو يخرجوا من الشركه ........... الياس : شو رأيك بدنا نساوي شي چديد و نخرج معاً يا انسه روز روز : عيد السوال تاني🙃 الياس بابتسامه : شو رأيك باش نساوي شي چديد و نخرج معا انسه روز🙃 روز : احم طبعا طبعا بس هنروح فين🙃 الياس : متل ما تحبي يعني شو هو المكان يلي بدك ياه.🙃 روز : اروح الملاهي🙃 ألياس : اي اكيد تفضلي روز : اوعي يا ولعه هنولعها💃 ألياس : اكيد اكيد راح نولع بكلشي 🙂 روز : ايو ياا مغربي يا عثل🙃 ألياس : لك عن چاد انتي بضحكي بزااف😹 روز : خايفه تكون بتشتمني بعد كل الكلام دا ألياس : لك العما ما بيصير مين فيو يشتم هاد الچمال 🙃 روز خدودها احمرت وقالت : وحياه امك عيد الجمله تاني اصل انا واحده ناقصها حنين ألياس : لك انا قولت..لك العما ما بيصير مين فيو يشتم هاد الجمال 🙃😹 روز : صراحه لهجتك جمدااااان يا مااان الياس : والله انا ما بعرف انتي شو بتقصدي روز : لا انا كده لازم اعلمك المصري الاصيل مش هسيبك غير لما تبقي ابو محمد بتاع البصل آلياس بضحك : واش ابو محمد مين هاد ؟ روز : لا دي حكايه طويله اوي اوي 🙃 ألياس فتح باب العربيه وقالها : نكمل حكي بالسيارة روز ركبت في العربيه : اوكي بقلمي / كاتبة الاساطير فرح عمرو حسن ... ....زين متابع روز و الياس من وقت ما خرجوا من الشركه لحد ما ركبوا العربيه .... هو واقف مضايق من قرب الياس ليها بس بيحاول يتجاهل الشعور دا. ...... الياس ركب جنبها وقال : هاا لوين بدك نروح روز : احم عايزه اروح في كافيه جامد كده و بعدين اركب مراجيح الياس : لك تكرم عينك راح وصلك لاي مكان بدك ياااه🙃 روز : خلصانه الياس : شو ؟ روز : مش مهم تفهم المهم اتفسح الياس : تكرم عينك روز : يا جدع عليك كلمه (تكرم عينك) بدوخ الياس : تكرم عينك يا روزيتا 🙃 روز : احم قول اسمي كدا تاني ؟🙂 الياس : روزيتا هاد الاسم بيلبق لك🙃 روز بفرح : اعععع يا جدع دا اسم جامد🙂💃 الياس : هههه لانه اسمك 🙃 روز : احم بس انا اسمي روز🙂 الياس : اعلم الكل يناديك بي روز لكن انا راح ناديك بي روزيتا و هادشي لانك مميزه كتير 🙃 روز : احم طيب الياس : واش ما عچبك الاسم؟ روز بفرح : لا لا جميل جدااا شكرا ليك بجد🙃 الياس : هو چميل متلك و مجنون متلك🙃 روز : تقصد اني انا مجنونه🙂 الياس : لا لا انتي چميله فقط هه😹🙃 روز بغرور : ههه طبعا 😎 الياس : روزيتا 🙃 روز : نعم ؟🙃 الياس : بدك نتغدي هون بهاد المطم ولا ما بدك🙃 روز : احم اي بدي طبعاً🙃 الياس و روز نزلوا من العربيه و دخلوا المطعم .... روز متوتره و بتكلم نفسها كتير اللي هو ازي اخرج مع واحد لسا عارفه من كام ساعه و ازي نتغدي سوا انا عقلي راح فين ؟ و في نفس الوقت ترجع تكلم نفسها وتقول انا كبيره و دا مجرد صديق عندي في الشغل و هنتغدي و نروح و عادي انا مش بعمل حاجه غلط و هو محترم و بعيد عني صح ... الياس : بشو شارده؟ 🙃 روز : ولا حاجه انا تمام 🙂 الياس : شو بدك نتغدي اليوم؟ روز وهي سرحانه في تفكيرها وقالت : لو في صنيه محشي و طبق ملوخيه يبقي تسلم بجد الياس : شنو؟ هاد اكل؟ روز : اه دا اكل مصري الياس : اي بس هون ما في اكلات مصري فقط اكلات مغربيه روز : احم طيب الياس : راح تحبي الاكلات إن شاء الله روز : انت مسلم الياس : نعم اكيد انا مسلم روز بفرح و ابتسامه هادئه رقيقه وقالت : ربنا يقوي ايمانك الياس ابتسم بحب وقال : شو رايك ناكل رفيسه ... و حلو سلو روز باستغراب و عوجت بوقها وقالت : رف اي؟ الياس بضحك : احم هاد اكله اسمها رفيسه شنو ما فهمتي يا مصريه هههههههه😹🙃 روز بضحك : احم طيب هات اي حاجه ناكلها الياس : اك طلب الياس الاكل .... و بعد دقائق دخل الجارسون بالاكل ... روز بتكلم نفسها ...طب دا اكل ولا عك ولا اي دا. ؟؟؟.... الياس : احم راح تضلي شارده هيك🙃 روز : لا بس مش عارفه هاكل ازي ؟🙂 الياس : هاد سهل امسكي شوكه و سكين و بدائي قطعي و كلي 🙃 روز : احم تمم🙂 بدات روز تحاول تاكل ...... و الياس مراقب توترها ... و خجلها و مبسوط بوجودها حدوا .....🙃 بقلمي /ڪآتبة آلآسآآطير آلمغربيـة فرح عـمـرو ح ـسن الحمد لله علي نعمة الاسلام 💗 رجع فارس المستشفى ..... و دخل الاوضة اللي فيها بسنت و قرب من بسنت بدون مقدمات وقال : تقدري تقعدي مع احمد الليله دي تهتمي بيه لحد ما ارجع .... بسنت بفضول : انت هتروح فين ؟؟ فارس بضيق : مليكش دعوه و انصحك تبقي بعيد عن مشاكلي بسنت : اممم انا بس كان .... قبل ما تكمل كلامها قطع كلامها فارس لما قال : سالتك سؤال جوابي علي قد السؤال ..... بسنت : اممم فارس :؟ بسنت : تمام هتصل بي امي اعرفها اني هفضل في مكان شغلي لتاني يوم فارس : تمام .... و قرب فارس من احمد وقال : انت كويس دلوقتي ..؟ احمد : امم كويس فارس : طب يا بطل قوم عشان نمشي احمد حاول يقوم و فارس شالوا و قاعدو علي كرسي متحرك .... و خرجوا باره المستشفي بعد ما بسنت اخدت الاذن من امها بي انها هتروح تاني يوم و تسارعت الاحداث و ركبت بسنت مع فارس و احمد العربيه و رجعوا القصر.. و نزل فارس من العربية و مشي في الجنينة و بسنت نزلت من العربية بعد ما اطمنت اني احمد كويس بس نام في الطريق و اتكلم فارس وقال : انا ماشي خليكي انتي مع احمد بسنت بفضول : استني ممكن اعرف هتعمل ايه بخصوص مها فارس بضيق : خلي بالك من اخويا و بس بسنت : الافضل ليك تبعد عنهم خالص إنت اهم حاجه تكون مرتاح و ابعد عنهم فارس : الكلام اللي بتقولي دا تقولي لحد هيسيب حقوا لكن انا مستحيل اسيب حقي لازم ارجع حق امي اللي ماتت بسببهم و ارجع حق اخويا اللي عاجز بسببهم و ارجع حقي حقي اني اتجوز انسانه بكرهاا و اعيش معاها غصب عني بسبب ابويااا بسنت واقفه مندهشة و مش عارفه ترد .............. في نفس الوقت تليفون فارس رن ... فارس : الو متصل : وصلت لاي يا فارس فارس : انا حطيت الجهاز في چاكت ابويا و هو هيروح بكره يستلم البضاعه هو و انور الامير متصل : جدع يا فارس كده احبك فارس : امم متصل : متاكد اني بكره فارس : اها متصل : مم كده انت بتبعد عن الشر و دي احلي حاجه عملتها فارس بضيق : تمم بسنت وافقه ورا فارس و فارس بيتكلم في التليفون و قفل تليفونه و رمه علي الارض ....... بسنت واقفه و مش عارفه ازاي تتكلم او تهدي غضبه او حتي تساعدو ..... و في نفس الوقت الغفر بتاع القصر دخل الجنيته وهو بيصراخ بأسم فارس .....: فاااااااااااااااااااااارس بيه الحقناااا يا بية تتوقعوا اي اللي هيحصل و فارس هيعمل اي في مها؟ و لي الغفير بيصراخ بأسم فارس؟ و فارس كان بيتكلم مع مين في التليفون؟ و هو اصلا ناوي علي اي؟ و اي مصير بسنت في كل الحكايه دي؟ و هل زين هيغير علي روز و هيبعدها عن الياس و هتبدأ قصة حبهم ولا عوض ربنا كبير و مخبي لي روز حاجه احسن 🙃 ... إنتظرونا في الحلقااات القاادمة ان شاء الله 🟩🟩🟩🟩🟩💞🟩🟩🟩🟩🟩🟩🟩🟩💞🟩🟩🟩🟩🟩🟩🟩🟩🟩