حبيبي حلوف - الفصل 18 - بقلم عشق القاسم - مكتملة | روايتك

اسم الرواية: حبيبي حلوف
المؤلف / الكاتب: عشق القاسم
حالة الرواية: مكتملة
الفصل الحالي: الفصل 18

الفصل 18

*ـ ࢪوايه ﺣبيبي ﺣلووف😂❤!''((جزء18))* ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ *- الحلقة 18* صلى علىَ النبي يـَ زوق 💕💕💕💕💕💕🐢"". "" ___ 18) بقلمي /ڪآتبة آلآسآآطير آلمغربيـة فرح عـمـرو ح ـسن الحلقة الثامنة عشر (18 من رواية "ح ـبيبي حلوف 🙂😹 الله أكبر❤. في امريکــــــــــــــــــــا .... بلیـــــــــــــــــــــــــــــــل .... في القصــــــــــــــــــــــر ... زين واقف و حطط ايدو في جيبوا وقال : ااااستني عنددددك روز : انت يااا حلوف فزعتني زين : انتي طالعه بتجري علي فوق لي؟ روز : عشان مش طايقه اتكلم مع حد او مع اي حد زين : يا حول الله ما هي هي نفس الكلمه روز : امم زين ببرود وقال : عملتي اي في شغلك انهارده يا هانم؟! روز : وانت مهتم لي اصلا زين : سالتك سوال جاوبي عليه🙄 روز واقفا بضيق و افتكرت اني من اول يوم شغل ليها وقعت من علي السلم بسبب قشره موز .. وقعت من ابن الموظفه الصغير ... و قالت بضيق : اممم ولا حاجه اشتغلت و خلصت شغلي و جيت هاا عايز تعرف حاجه تاني🙄 زين بتجاهل وقال : عايز اعرف كل حاجه عن حياتي في الماضي عشان بحاول افتكر مش قادر روز : اصلا احلي حاجه كانت فيك في الماضي هي خوفك عليا و بتنصحني البس الحجاب الشرعي و مكنتش... 🙄 زين بضيق و قطع كلامها وقال : اممم محتاج اعرف معلومات اكتر عن الحجاب الشرعي دا ! ؛ و عايز اعرف ذكرياتي زمان كنت بعمل اي في حياتي روز بضيق و قالت : دي ذكريات عايزه الحرق…، لي عايز تفتكر اصلا؟ دا انا نفسي افقد الذاكره و اعمل سوفت لدماغي زين : اممم انجزي بلاش هزار اقعدي و احكيلي اي حاجه روز : اممم بس عندي طلب زين : اتفضلي روز : انا مش كل يوم هنام فوق الدولاب🙄 زين بصلها بصه و مش عارف يقولها اي : 🙄 روز : عايزه ابدل الاوضه دي عشان في عرس كتير هناك🙄 زين : القصر كبير عندك اختاري اوضه و اقعدي فيها بدل الاوضه دي 🙄 روز : شكرا بجد تسلملي 🙄 زين : اممم وبعدين؟ 🙄 روز : اه طيب احنا لينا كتير ذكريااات مع بعض 🙄 و كملت ووقاالت : ذكريات تسد النفس 🙄 زين : افندم🙄 روز بضيق : اقصد اني من ايام الطفوله واحنا مع بعض بنرخم علي بعض و بناكل و نشرب و نذاكر و نلعب و نروح و نيجي مع بعض لحد ما كبرنا و كان حلمنا واحده زين : هاا و بعدين حلم اي دا🙄 روز : كنا بنحلم نكون دكاتره في الطب🙄 زين : اه وبعدين🙄 روز : رجلي وجعتني من الواقفه 🙄 زين بضيق : اترزعي🙄 روز قاعده علي الكرسي وقالت : بعد الشر عليا من الرزعه 🙄 ..... زين : هااا كملي و ابهريني🙄 روز : بعد كده كل حاجه اتحطمت🙄 زين : مش فاهم حصل اي🙄 روز : احيانا الابيض بيتحول لاسود و الزمن بيتحول لي وحش قاسي زين بضيق : اي الدراما دي ؟!؛انا مش عايز الغاز احكي و انجزي روز بضيق : كلمه الابيض بيتحول لاسود ... معنها اني انت.. كنت كويس معايا و دايما مع بعض و تسال عني و تهتم و كنت شخص ابيض؛ و بعدين اول ما دخلت علي حياتك نسمه كل حاجه اتغيرت و اتبدلت انت بعدت عني رغم اني كنت متعوده علي وجودك من الطفوله و حلمنا سوا 💔 زين باصص لي روز و بيحاول يفتكر اي حاجه لي ذكريات زمان .... روز : احم بعدين ولدتي ماتت في اوقات الامتحانات وانا كنت مدمره نفسيا و جسديا و دخلت الامتحانات و جبت درجه قليله رغم اني كنت شاطره بس للاسف جبت مجموع قليل و دخلت تجاره و نقلت خالص من مكاني و عاشت في جحيم جدتي 💔 زين بيحاول يفتكر اي حاجه وقال : وانا كنت فين وقت ما انتي سافرتي؟ روز بحزن : انت كنت زعلان و بتعيط عليا زين قاطع كلامها بسخريه وقال : احم بعيط دا انا اكيد ما صدقت خلصت منك🙄 روز بغضب وقالت : طب مش هكمل ولا هقول حاجه🙄 زين : خلاص انجزي احكي وبلاش حركات عيال صغيره 🙄 روز : اممم انا سبتك ومشيت وانت اتغيرت و اتبدلت و بقيت مع نسمه و سافرت و دخلت طب انت و هي و اتجوزتم و معرفتش اي حاجه عن حياتك .... غير من كام يوم بس. زين بيحاول يفتكر وبص لي روز وقال : احيانا الابيض بيتحول لاسود .... ....... وكمل وقال اممم انتي معاكي حق في كلامك روز : هي دي ملخص الحكايه قولي افتكرت حاجه زين : لا🙄 روز : حسبي لله بقالي ساعه بشرح🙄 زين : ساعه؟ 🙄انتي مكملتيش دقيقه🙄 روز : اممم افتكرت بقيي🙄 زين قام من مكانه و قرب علي السلم عشان يطلع... لكن وقفه سوال روز وهي بتسالوا... انت بقيت غني اوي كده ازي بعد ما جيت امريكا؟ زين باستغراب : تقصدي اي ؟ روز عامله نفسها متعرفش حاجه عنه وقالت : اقصد اني انت كانت حياتك عاديه و مش غني و معاك شريكات بس اتجوزت من نسمه و كل حاجه اتبدلت و اتغيرت نهائي ازي زين بصلها بضيق و غضب و سبها و طلع علي السلم .... روز بغضب : انت يا بني ادم 🙄 مش بكلمك انت يا اخ🙄 زين مكنش بيرد عليها و سبها و طلع ينام .... روز بضيق و بتكلم نفسها وقالت : اي الغباء دا مكنش ينفع ادخل للدرجه في حاجاته الشخصيه لي حق مش يرد عليااا و كملت وقالت : انا مني لله🙂 فجاه روز شافت خيال عند باب الجنينه اللي بيطل علي البيسين قربت روز بسرعه و هي خايفه .. لان الخيال دا ماشي براحه جداااا جداااا.... نزلت روز علي الارض و بداء تمشي برجليها واحده واحده عشان باب الجنينه من ازاز و هي عايزه تعرف مين في الجنينه من غير ما حد يشوفها مشيت روز و هي شبه نايمه علي الارض و قربت من باب الجنينه و استخبت في الكرسي اللي جنب الباب و حاولت تبص اتجاه الخيال .... و فعلا شافت انچي ماشيه واحده واحده روز فضلت بصه عليها و مش فاهمه هي لي انچي ماشيه براحه كده و بهدوم النوم المفروض انها نايمه و فجاه طلع واحد غريب من ورا شجره كبيره و اخد اوراق من انجي ... روز مراقبه الواضع كله و مش فاهمه مين دا و ازي خرج من الشجره و لي انچي بتقابلوا في السر و افكار كتير بدات تدور في راس روز زين واقف علي السلم بيراقب روز وهي بتمشي براحه علي الارض و بتكلم نفسها و رياكشنات وشها بتتكلم ... زين قال : هاا مش هنبطل ام الجنان دا روز بصدمه وقامت بسرعه من الارض وقالت : احم هو انت هنا زين : لا هناك🙄 روز قربت عند زين و هي بتهمس و بتقوله تعال بسرعه اقولك انا اكتشفت اي زين بسخريه : ابهريني روز قربت عندو وقالت : هششش اوعا حد يعرف زين قال : هو انتي بتتكلمي زي الحرميه لي وبعدين مفيش حد هنا غيري انا وانتي اتكلمي عادي ممكن 🙄 روز حطت ايدها علي بقه بسرعه و قالت : بششش انا مش عايزه الحربيه تسمع زين مسك ايدها و بعدها عنه و هي بسرعه اتحرجت وقال : مش فاهم فين الحربيه دي روز : الحربيه دي تبقي انچي انا شوفتها خارجه زي الحرميه و قابلت حد فالشجره و اخد منه اوراق و حاجات و انت جيت انا قفشتهم زين : اممم اخدت من الشجره اوراق؟ وانتي قفشتيهم؟ 🙂🙄 روز: لا اقصد الراجل الشجره كان جوه الشجر زين بضيق وقال : روحي نامي يا روز شكل الشغل اثر عليكي روز : انا فعلا تعبانه و دماغي مصدعه لكن مفيش حاجه اثرت علياا🙄 وانا شوفت كده حقيقي زين : امم بالنسبه للصداع دماغي هتنفجر من التفكير في الماضي روز بصت بضيق وقالت : كل بصل و انساه اللي حصل🙄🙄 زين بصلها بطرف عينه وقال : انا هتخمد طالع زين للاوضه بتاعتوا و وقف جنب الشباك ...... و بدأ يتصل بي السكرتير بتاعوا وقال : Lbant lekolt thla anek aliha shonw dert alyom ها البنت اللي أنا قولتلك تخالي عينك عليها عملت اي احكيلي كل حاجه حصلت انهارده بالتفاصيل السكرتير بيتكلم مغربي : Hady ly alsebetar انتقلت انهارده علي مستشفي الشركه زين بصدمه و قال : Hlish لي؟ السكرتير : Lanha weaht ala Selm alsherka awel ma dahelit لأنها وقعت علي سلم الشركه اول ما دخلت الشركه زين بصدمه و استغراب وقال : OM Safi mhem hi zwina اممم يعني هي كويسه السكرتير : Ah wiha zwina أه هي كويسه زين : OM shono dert Gogo امم و عملت اي تاني السكرتير : Safi fash hdem mh hasabat mh m.alias اشتغلت في الحسابات مع مستر إلياس زين بضيق : OM Safi thla fiha طيب تمام خالي بالك منها ... السكرتير : Mezin تمام زين قال بضيق : Hwidek almotrgem dil roz himesh maha ktfhm meno zwin تمام المترجم اللي مع روز هي بتفهم منه و بيكون معاها السكرتير : Weii اه قفل زين معاه التليفون و بدأ يفكر في الماضي و روز و نسمه و حياتوا و بيحاول يفتكر و بيحاول يجبر نفسه اني يفتكر الماضي و لكن دماغوا صداعه و خلاص فقد الشغف و مش عارف يفتكر كل احداث حياتوا .... بقلمي /ڪآتبة آلآسآآطير آلمغربيـة فرح عـمـرو ح ـسن الحمد لله علي نعمة الاسلام 💗 في مصـــــــــــــــــــــــــــــر تانی یوم الصبح بــــــــدری. قامت بسنت جهزت نفسها .... وراحت القصر الكبير عشان تكمل شغلها و تعالج احمد .......... مها: انتي الدكتوره الجديده اللي هناا بسنت قالت بضيق : امم اه مها بتبص لي بسنت من فوق لتحت و نظراتها خبيثه و قالت و بغمزه : شكلك هتنفعيني اوييي؛ بس لبسك عامل كده ليي؟ بسنت بضيق و بصت علي الخمار و الدريس و قالت : مالوا لبسي؟ و بعدين هنفعك في اييي؟ مها بدلع وقالت : براحه مش قوي كده مالك اله انا هحتاجكك في شغل و هظبطك و اخليكي نجمه بسنت بصتلها نظره استحقار و سبتها و دخلت لي اوضه احمد .... احمد بفرح : انتي جيتي بسنت : اه طبعا احمد : اتاخرتي اوي انا قولت انك مش هتيجي بسنت : لا طبعا مقدرش احمد ابتسم وقال : عايزين نرسم انهارده بسنت : الاول اكلت عشان ناخد العلاج؟ احمد : لا مليش نفس عايز ارسم و بسس بسنت : لا الاكل و العلاج الاول وبعدين الرسم احمد بضيق : ممم بسرعه بس عشان عايز اتعلم بسنت : هنتعلم بسرعه ان شاءلله و كمان نزلت فديوهات و برامج من الانترنت عشان نتعلم الرسم اسرع احمد بفرح وقال : اشطا وانا مستعد بسنت : ماشي يصغنن هروح اجبلك الاكل احمد بضيق : انا مش صغنن انا شاب كبير علفكره بسنت ابتسمت وقالت : والله حتي مش باين عليك انك عندك 13سنه اللي يشوفك يقول طفل احمد بضيق : طب انجزي شوفي شغلك عشان بدات اتخنق بسنت : لا يعم الكبير متزعلش نفسك اوي كده هروح اشوفلك الاكل و جايه احمد : اممم بسنت خرجت من الاوضه للمطبخ عشان تجيب اكل لي احمد و لاقت الخدامه بتحضر الاكل بسنت : احم ممكن اساعدك أو يعني محتاجه اعمل اكل لاحمد عشان ياخد العلاج الخدامه صحر : امم الاكل جاهز اتفضلي يا بنتي بسنت : احم شكرا اخدت بسنت الاكل و دخلت اوضة احمد و احمد فطر و اخد علاجه وبسنت كملت يومها طبيعي وسط فرح احمد وهو بيرسم و بيتعلم معاها .الرسم بقلمي /ڪآتبة آلآسآآطير آلمغربيـة فرح عـمـرو ح ـسن سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم في امريكــــــــــــــــــــــــــا .... الساعه خمسه مع ظهور اول خيط من النهار روز قامت بسرعه علي صوت تكسير و نزلت بسرعه من الاوضه روز بتكلم نفسها وقالت : هو الصوت دا جي من اوضه الحلوف صح ؟ بسرعه روز نزلت و قربت من اوضه زين و فتحت الباب بسرعه وقالت : في أي ... و هوب الازاز طار فوق دماغ روز و روز بسرعه نزلت راسها قبل ما الازاز يجي في وشها روز : اااااااااااااااه زين بغضب : انتي اي جابك هنا ؟🙄 روز : انت بتعمل اي يا حلوف انت🙄 زين : انتي شايفه اي ؟🙄 روز بغضب : شايفه حلوف بيكسر في الاوضه بتاعتوا🙄 زين بغضب : بنت اقعدي ساكته و بطلي طول الوقت تشتميني انا اسمي زفت زين مش حلوف🙄 روز : تصدق اسم زفت زين احلي من حلوف خلاص تمام يا زفت زين بتكسر لي في الاوضه بتاعتك ؟😒 زين مسكها من افاها و خرجها باره روز بغضب :اييي انت بتعمل اي يا حلوف انتتتت 🙄 زين : يلااا هششش امشي علي الاوضه بتاعتك أنا قرفان لوحدي مش ناقص بلاوي روز بغضب و قالت : بقي أنا بلاوي أما حلوف بحق زين قفل الباب و هو متعصب و دماغوا مصدعه من التفكير في الماضي و بيحاول يفتكر ذكرياتوا أو اي حاجه بس كل حاجه في عالم الغيب و دماغوا صداعت من التفكير روز بضيق و طالعت علي الأوضه بتاعتها وهي بتقول و بتكلم نفسها : عيل تعبان في دماغو بس علي مين واللهي لطلع عينك يا زين الكلب🙄 مغامرات زين مع روز مستمره بس توقعتكم اي هل الحب دا هيكبر ويدوم ولا لا؟ و اي مصير بسنت في المكان الغريب اللي بدات تشتغل فيه دا وهل دا خير ليها ولا شر؟ 🟩🟩🟩🟩🟩💞🟩🟩🟩🟩🟩🟩🟩🟩💞🟩🟩🟩🟩🟩🟩🟩🟩🟩