حبيبي حلوف - الفصل 10 - بقلم عشق القاسم - مكتملة | روايتك

اسم الرواية: حبيبي حلوف
المؤلف / الكاتب: عشق القاسم
حالة الرواية: مكتملة
الفصل الحالي: الفصل 10

الفصل 10

*ـ ࢪوايه ﺣبيبي ﺣلووف😂❤!''((جزء10))* ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ *- الحلقة 10* صلى علىَ النبي يـَ زوق 💕💕💕💕💕💕🐢"". "" ___ 10] بقلمي /ڪآتبة آلآسآآطير آلمغربيـة فرح عـمـرو ح ـسن الحلقة العاشرة (10 من رواية "ح ـبيبي حلوف 🙂😹 الحمد لله علي الصحه و العافية علي وكل شئ💗 تاني يوم الصبح بدري روز قامت نظمت سريرها و الاوضه الخاصه بيها و اخدت شور و لبست .... و نزلت المطبخ و بدات تجهز فطار لنفسها فتحيه بضيق : نشيطه يعني روز : بسنت جايه انهارده هتقعد معايا شويه فتحيه بضيق : مش قولنا ابعدي عن البنات الملزقه دول ولا انتي مبتسمعيش الكلام روز بكل برود وقالت : انا مش بسمع الكلام فتحيه بغضب و صوت عالي: خالي بالك من تصرفاتك يا روز؛ انتي لسا متعرفنيش كويس؛ وانا سكتلك اوي؛ و خاليكي فاكره ليله امبارح مش هتعدي علي خير روز بضيق: للاحظه قدرت افهم امي هربت و بعدت عنك لي 😏... و سبتها و مشيت فتحيه بغضب: بنت*الكل*ب واعره نوره: سمها العن من امها فتحيه: الايام جايه وانا بس صابره عشان مش عايزه اتسرع في اي قرار نوره بكل غل : اممم بس صبرك دا، هيكسر منخيرك، و شرفك هينزل الارض فتحيه بغضب و اخدت بالها اني الخدمه بتوقع بنها هي و روز و بتسخنها علي روز قالت بغضب: خاليكي في حاااالك يا نووووره بدل ما هرميكي رميت الكلاب... نوره بضيق و بدات تشتغل في المطبخ بتوتر وقالت: حاضر يا خاله بقلمي /ڪآتبة آلآسآآطير آلمغربيـة فرح عـمـرو ح ـسن إستغفروا الله💗 روز مستنيا بسنت بفارغ الصبر..... ....و تسارعت الاحداث و لاقت الباب خبط و بسنت دخله هي و نوره اللي بتعرفها مكان اوضته روز.... روز حضنت بسنت : يخربيتك وحشتيني بسنت حضنت روز : وربنا انتي اكتر بحبك يا بت روز : مش مصدقه اني ليا حد لسا بيحبني و عايز يشوفني، صدقيني انتي اجدع من اهلي يا بسنت "نوره قفلت عليها الباب و نزلت دا بعد ما بصت لي روز نظرت اني بسنت مينفعش تفضل في البيت فتره طويله" روز : تعالي بقي قوليلي كنتي عايزه تقوليلي اي امبارح و مقولتيش بسنت بتوتر وقالت: هو الموضوع بيخص زين و ماما شوقيه روز بضيق و غضب وقالت : بقالي خمس سنين معرفش عنهم حاجه، و الافضل مش عايزه اعرف حاجه خالص بسنت : صدقيني انتي صحبتي و مش عايزه ازعلك ولا اضغط عليكي بس انا ساكته بقالي فتره مش عارفه اشرحلك واقولك عن سبب بعد زين عنك و حتي سبب بعد ماما شوقيه دا لي سبب كبير جدا و انا مخبيه عليكي روز بغضب وقالت : انتي عماله تحوري و تروحي يمين و شمال في الموضوع قولي اللي عندك و متخافيش لا هتصدم ولا هزعل اصلا مبقاش فارق بسنت قالت بهدوء: يا بنتي صلي علي النبي و وطي صوتك روز بعصبيه و قالت: عليه افضل الصلاة والسلام، وكملت كلامها و قالت: عرفتي اي عن ماما شوقيه و زين؟؟ و عرفتي منين؟؟ بسنت : من حوالي اسبوع قابلت ادم في المستشفى اللي انا بشتغل فيها روز : ادم مين دا؟ و اي علاقته بي زين و شوقيه و بيكي؟ بسنت قالت بهدوء : ادم دا كان معانا في المركز يا روز نسيتي!! روز بضيق: ياستي انا الذاكره عامله حادثة مش فاكره حاجه بسنت بضيق: يا رب صبرني، ادم دا الواد ابو شعر كيرلي ، كان دايما مع زين و اشرف ابن الاستاذ منير بتاع الثانوي زمان 🙂 روز بضحك وقالت : ااااااهاا؛ افتكرتوا الواد العبيط اللي كان زين بيضربوا علي افاه دايما بسنت: هتفضلي بيئه كده يا بت روز بمرح : طبعا بسنت: المهم هو دا ادم ، شوفتوا في المستشفي و سلمت عليه، .... روز قطعت كلامها وقالت بسخريه : انا استفدت اي؟! و بعدين دا اي علااقته بي موضوع زين و شوقيه؟!؟ بسنت بضيق: طيب ما انتي مش صبره اني اتكلم و علي كل حاجه عامله حوار و كانك فقدتي الذاكره بعد خمس سنين روز بضيق: انا جيت هنا لوجع قلبي كل شويه خناق مع الحيزبونه بسنت بإستغراف وقالت: مين الحيزبونه؟؟ ويعني اي؟؟! روز بضحك : الحيزبونه دا حيوان الله اعلم هو مين🙂 بسنت: امم مالوا يعني الحيوان دا؟ هو انتم عندكم حيوانااات في البيت دا ؟! روز بضيق: انتي بت فصيله؛ الحيوان دا اسم جدتي اللي ربنا يرحمني منها بسنت : منك لله يا بعيده اعمل فيكي اي 🙄😹 روز: متعمليش حاجه و كفايه بقي قوليلي علي الموضوع المهم و انجزي بسنت رجعت تتوتر وتزعل تاني ..... روز بإستغراب : مالك يا بومه ؟! كل شويه تقلبي بوزك 🙄 بسنت قالت بنفاذ صبر و ضيق : انا شوفت ادم في المستشفى و اتكلمت معاه و هو قالي انو كان مع زين في امريكا و.. و ......قطع كلامها روز لما قالت : ايو و زين اتجوز نسمه و عاشوا و نسيوني ؛ فكك انا كرهت العايله دي عايلة وسخ*ه بسنت بضيق وقالت : لا 🙄😤 روز : اممم كملي بسنت : زين اتجوز نسمه في دي معاكي حق، و نسمه كتبت لي زين شركه كبيره بتاعت ولدتها يعتبر ورث ولدتها و زين دلوقتي بقي صاحب اكبر شركه معماريه في امريكا روز : امم طيب انا استفدتت اي، ربنا يهنيهم بسنت : يلي منك لله اقعدي اسمعيني انا بقول اي روز : اسمع اي انتي بتتكلمي في حاجات ملهاش لازمه، دا واحد اتجوز و مراته كتبت لي املاك كبيره و هو بعد خلاص و نسيني بسنت بغضب وقالت: اول حاجه هو اتجوز نسمه تاني حاجه، بقي صاحب اكبر شركه رغم صغر سنه تالت حاجه و دي الاهم اني نسمه و شوقيه و فتحي و هما ماشين في الطريق عملوا حادث و ماتوا هما التلاته و الحادث دا كان مدبر ليهم يعني بفعل فاعل.... رابع حاجه و الاهم برضو اني زين بعد ما هما ماتوا هو ركب عربيتوا و جري زي المجنون و هو كمان عمل حادث و سبب له فقدان ذاكره .... و حاليا زين مش فاكر اي حاجه، و ادم كل الفتره دي كان معا، و نزل مصر بالصدفه و لما شافني قالي كل حاجة، و اني لازم انتي تكوني موجوده جنب زين الفتره دي حتي لو مجرد اخت لي .... روز قاعده شبه مش موجوده و لا مركزه الصدمه جت في وشها كأن حد ضربها قلم ..... بسنت: احم انا اسفهة اني صدمتك بس الموضوع دا بقالي اسبوع بحاول اقولك و مش عارفه اقولك ازي 🙂 روز بدات تعيط بحرقه و اترمت في حضن بسنت بدات بسنت تهدي فيها ..... روز بدموع : انا مش مصدقه نفسي ، مش مصدقه اني ماما شوقيه و عموا فتحي ماتوا حرفيا مش مصدقه قوليلي اني انتي كدااابه يا بسنت بسنت : صدقيني يا روز انا مش بكدب، اهدي يا روز انا جنبك مش هسيبك روز : هما ماتوا امتا بسنت : من حوالي اربع سنين روز: كل السنين دي وانا معرفش حاجه عنهم بسنت : لان زين فقد الذاكره و محدش معه غير ادم و حتي ادم بيقولي انا مكنتش عارف فين روز روز قامت وقفت من مكانها وقالت: انتي معاكي نمرت ادم بسنت : اه بس انتي ناويه علي اي؟!؟ بدات روز تطلع شنطت سفر .... و لمت هدومها كلها في شنطه .... و بسنت قاعده مش فاهمه حاجه روز بضيق وقالت : انا لازم اسافر لي زين اكون هناك افكروا بيا و اقف معه بسنت: معاكي حق دا غير اني انتي فرد من عايلته روز بتمسح دموعها وقالت : هاتي رقم ادم بسنت : اكتبي .....011226 روز : تمام بدات روز ترن علي ادم .... ادم : الو روز : ادم عامل اي ادم : مين معايا روز : انا روز بنت عمت زين فاكرني ادم : روز يخربيتك يا بنتي انا إفكرت اني مش هلاقيكي تاني روز بضيق: انت فين يا ادم انا لازم اسافر لي زين ادم : انتي اللي فين لازم اجي اخدك لي زين روز : في حاجه حصلت لي زين؟! ادم : لا بس كنت بحاول افكر زين بيكي بس هو مش فاكرك خالص ولا حتي فاكر عنوانك عشان كده مش لاقيتك ولما شوفت بسنت قدرت اوصلك الحمد لله روز : تمام انت فين ادم : انا في الشغل و بخلص شويه اجراءات و يومين وراجع امريكا عشان مش عايز اسيب زين لوحده روز : تمام انا هجيلك وارجع معاك أمريكا ادم : انتي فين اجي اخدك روز بضيق: مش هعرف اوصفلك المكان!؟ ادم : ولا يهمك ابعتيلي الابلكيشن و هعرف مواقعك و جايلك حالا روز : تمام شكرا بجد .... وفي نفس الوقت الباب اتفتح ودخلت فتحيه بغضب ووراها نوره روز : في اي ما تكسروا الباب احسن فتحيه : اخرجي باره البيت يا بوظ الفقر انتي بسنت : انتي بتقوليلي انا الكلام دا😏 روز : انتي ازي تشتمي صحبتي فتحيه : زي ما سمعتي يا بت انتي و انتي يا بسنت الكلب اخرجي باره الدوار و مش عايزه اشوف وشك تاني 😤 بسنت : انتي محسساني اني انا قاعده في فندق خمس نجوم دا حتت بيت معفن من خشب انا ماشيه، و كفايه لحد كده مش عايزه اغلط عشان انتي ست كبيره قد امي فتحيه بغضب : كلامك ماسخ ذيك يا بوذ الفقر روز اتعصبت و مسكت شنطت هدومها وقالت : اصبري انا جايه معاكي دا بيت فقرر فتحيه : هو دخلوا الحمام زي خروجه ولا اي يا بت فوزيه 😤 روز : هششششش انتي ملكيش دعوه بيا ولو مفكره الشويتين بتوعك دول هيمشوا عليا فيبقي انتي عايزه تتعالجي ، يلا يا بسنت بسنت : يلا فتحيه بغضب و قالت: انتي ملكيش كبير هنا ولا اي 😡 روز: ابعدي ايدك عني يا فتحيه انتي مش قدي فتحيه : شكلك هبله و عبيطه و متعرفيش يعني اي فتحيه الصعيده نورة بسرعه نزلت تنادي حرس الدوار عشان ياخدو روز المخزن اللي تحت الارض .... روز : ابعدي ايدك عني يا فتحيه سبيني بسنت جابت شبشب و ضربت علي ايد فتحيه عشان تسيب روز .... و بسرعه روز و بسنت جريوا عشان يخرجوا باره الدوار و شافوا الحراس جاين. روز بهمس : تعالي بسرعه نخرج من باب المطبخ بسنت : تمام يلا بسرعه روز بسرعه فتحت باب المطبخ و خرجت هي و بسنت من الباب الخلفي .... و فجاه روز شافت واحد من الغفر واقف ومديهم ظهره .... راحت روز جابت خشبه من اللي موجودين في المكان و طبعا نزلت بيها علي دماغه لان دي الفكره الوحيده اللي تقدر تتخلص منه بيها بسنت : يخربيتك ممكن يموت روز : اجري يلاا مفيش وقت بسنت : طيب روز : امشي بسرعه خرجت بسرعه روز و بسنت من الدوار جري..... روز : الو ادم تعال بسرعه احنا هربنا من الدوار و دلوقتي جدتي مش هتسبني في حالي ادم : لي في اي روز : مفيش وقت للشرح تعالي بسرعه ادم بتوتر : انا في الطريق اهو ان شاءلله اوصلكم في اسرع وقت .... روز : تمم مستنياك بسنت : هو فين دلوقت روز : في الطريق ان شالله يبقي قريب بسنت : ان شالله ابوس افااكي اعملي كومنت كدا و متابعه حلوين زيك و شويه حبشكنااك كدا دلعيني و هندلعوكي و السؤوال هناااااا تفتكروا فتحيه هتمسك روز و بسنت و تحبسهم و تعلمهم الادب ولا ادم هيلحقهم؟ تتوقعوا اي اللي جااااي؟ موت نسمه هيفتح لي روز ابواب الحب؟ ولا لا؟ القدر هيغير و يشقلب كل حاجه ولا تتوقعوا اي اللي ممكن يحصل؟ يتبع..