الفصل 10
*ـ ࢪوايه ﺣبيبي ﺣلووف😂❤!''((جزء10))*
*- الحلقة 10*
صلى علىَ النبي يـَ زوق 💕💕💕💕💕💕🐢"". "" ___
10]
بقلمي /ڪآتبة آلآسآآطير آلمغربيـة
فرح عـمـرو ح ـسن
الحلقة العاشرة (10
من رواية "ح ـبيبي حلوف 🙂😹
الحمد لله علي الصحه و العافية علي وكل شئ💗
تاني يوم الصبح بدري
روز قامت نظمت سريرها و الاوضه الخاصه بيها و اخدت شور و لبست .... و نزلت المطبخ و بدات تجهز فطار لنفسها
فتحيه بضيق : نشيطه يعني
روز : بسنت جايه انهارده هتقعد معايا شويه
فتحيه بضيق : مش قولنا ابعدي عن البنات الملزقه دول ولا انتي مبتسمعيش الكلام
روز بكل برود وقالت : انا مش بسمع الكلام
فتحيه بغضب و صوت عالي: خالي بالك من تصرفاتك يا روز؛ انتي لسا متعرفنيش كويس؛ وانا سكتلك اوي؛ و خاليكي فاكره ليله امبارح مش هتعدي علي خير
روز بضيق: للاحظه قدرت افهم امي هربت و بعدت عنك لي 😏... و سبتها و مشيت
فتحيه بغضب: بنت*الكل*ب واعره
نوره: سمها العن من امها
فتحيه: الايام جايه وانا بس صابره عشان مش عايزه اتسرع في اي قرار
نوره بكل غل : اممم بس صبرك دا، هيكسر منخيرك، و شرفك هينزل الارض
فتحيه بغضب و اخدت بالها اني الخدمه بتوقع بنها هي و روز و بتسخنها علي روز قالت بغضب: خاليكي في حاااالك يا نووووره بدل ما هرميكي رميت الكلاب...
نوره بضيق و بدات تشتغل في المطبخ بتوتر وقالت: حاضر يا خاله
بقلمي /ڪآتبة آلآسآآطير آلمغربيـة
فرح عـمـرو ح ـسن
إستغفروا الله💗
روز مستنيا بسنت بفارغ الصبر.....
....و تسارعت الاحداث و لاقت الباب خبط و بسنت دخله هي و نوره اللي بتعرفها مكان اوضته روز....
روز حضنت بسنت : يخربيتك وحشتيني
بسنت حضنت روز : وربنا انتي اكتر بحبك يا بت
روز : مش مصدقه اني ليا حد لسا بيحبني و عايز يشوفني، صدقيني انتي اجدع من اهلي يا بسنت
"نوره قفلت عليها الباب و نزلت دا بعد ما بصت لي روز نظرت اني بسنت مينفعش تفضل في البيت فتره طويله"
روز : تعالي بقي قوليلي كنتي عايزه تقوليلي اي امبارح و مقولتيش
بسنت بتوتر وقالت: هو الموضوع بيخص زين و ماما شوقيه
روز بضيق و غضب وقالت : بقالي خمس سنين معرفش عنهم حاجه، و الافضل مش عايزه اعرف حاجه خالص
بسنت : صدقيني انتي صحبتي و مش عايزه ازعلك ولا اضغط عليكي بس انا ساكته بقالي فتره مش عارفه اشرحلك واقولك عن سبب بعد زين عنك و حتي سبب بعد ماما شوقيه دا لي سبب كبير جدا و انا مخبيه عليكي
روز بغضب وقالت : انتي عماله تحوري و تروحي يمين و شمال في الموضوع قولي اللي عندك و متخافيش لا هتصدم ولا هزعل اصلا مبقاش فارق
بسنت قالت بهدوء: يا بنتي صلي علي النبي و وطي صوتك
روز بعصبيه و قالت: عليه افضل الصلاة والسلام، وكملت كلامها و قالت: عرفتي اي عن ماما شوقيه و زين؟؟ و عرفتي منين؟؟
بسنت : من حوالي اسبوع قابلت ادم في المستشفى اللي انا بشتغل فيها
روز : ادم مين دا؟ و اي علاقته بي زين و شوقيه و بيكي؟
بسنت قالت بهدوء : ادم دا كان معانا في المركز يا روز نسيتي!!
روز بضيق: ياستي انا الذاكره عامله حادثة مش فاكره حاجه
بسنت بضيق: يا رب صبرني، ادم دا الواد ابو شعر كيرلي ، كان دايما مع زين و اشرف ابن الاستاذ منير بتاع الثانوي زمان 🙂
روز بضحك وقالت : ااااااهاا؛ افتكرتوا الواد العبيط اللي كان زين بيضربوا علي افاه دايما
بسنت: هتفضلي بيئه كده يا بت
روز بمرح : طبعا
بسنت: المهم هو دا ادم ، شوفتوا في المستشفي و سلمت عليه، .... روز قطعت كلامها وقالت بسخريه : انا استفدت اي؟! و بعدين دا اي علااقته بي موضوع زين و شوقيه؟!؟
بسنت بضيق: طيب ما انتي مش صبره اني اتكلم و علي كل حاجه عامله حوار و كانك فقدتي الذاكره بعد خمس سنين
روز بضيق: انا جيت هنا لوجع قلبي كل شويه خناق مع الحيزبونه
بسنت بإستغراف وقالت: مين الحيزبونه؟؟ ويعني اي؟؟!
روز بضحك : الحيزبونه دا حيوان الله اعلم هو مين🙂
بسنت: امم مالوا يعني الحيوان دا؟ هو انتم عندكم حيوانااات في البيت دا ؟!
روز بضيق: انتي بت فصيله؛ الحيوان دا اسم جدتي اللي ربنا يرحمني منها
بسنت : منك لله يا بعيده اعمل فيكي اي 🙄😹
روز: متعمليش حاجه و كفايه بقي قوليلي علي الموضوع المهم و انجزي
بسنت رجعت تتوتر وتزعل تاني .....
روز بإستغراب : مالك يا بومه ؟! كل شويه تقلبي بوزك 🙄
بسنت قالت بنفاذ صبر و ضيق : انا شوفت ادم في المستشفى و اتكلمت معاه و هو قالي انو كان مع زين في امريكا و.. و ......قطع كلامها روز لما قالت : ايو و زين اتجوز نسمه و عاشوا و نسيوني ؛ فكك انا كرهت العايله دي عايلة وسخ*ه
بسنت بضيق وقالت : لا 🙄😤
روز : اممم كملي
بسنت : زين اتجوز نسمه في دي معاكي حق، و نسمه كتبت لي زين شركه كبيره بتاعت ولدتها يعتبر ورث ولدتها و زين دلوقتي بقي صاحب اكبر شركه معماريه في امريكا
روز : امم طيب انا استفدتت اي، ربنا يهنيهم
بسنت : يلي منك لله اقعدي اسمعيني انا بقول اي
روز : اسمع اي انتي بتتكلمي في حاجات ملهاش لازمه، دا واحد اتجوز و مراته كتبت لي املاك كبيره و هو بعد خلاص و نسيني
بسنت بغضب وقالت: اول حاجه هو اتجوز نسمه
تاني حاجه، بقي صاحب اكبر شركه رغم صغر سنه
تالت حاجه و دي الاهم اني نسمه و شوقيه و فتحي و هما ماشين في الطريق عملوا حادث و ماتوا هما التلاته و الحادث دا كان مدبر ليهم يعني بفعل فاعل.... رابع حاجه و الاهم برضو اني زين بعد ما هما ماتوا هو ركب عربيتوا و جري زي المجنون و هو كمان عمل حادث و سبب له فقدان ذاكره
.... و حاليا زين مش فاكر اي حاجه، و ادم كل الفتره دي كان معا، و نزل مصر بالصدفه و لما شافني قالي كل حاجة، و اني لازم انتي تكوني موجوده جنب زين الفتره دي حتي لو مجرد اخت لي ....
روز قاعده شبه مش موجوده و لا مركزه الصدمه جت في وشها كأن حد ضربها قلم .....
بسنت: احم انا اسفهة اني صدمتك بس الموضوع دا بقالي اسبوع بحاول اقولك و مش عارفه اقولك ازي 🙂
روز بدات تعيط بحرقه و اترمت في حضن بسنت بدات بسنت تهدي فيها .....
روز بدموع : انا مش مصدقه نفسي ، مش مصدقه اني ماما شوقيه و عموا فتحي ماتوا حرفيا مش مصدقه قوليلي اني انتي كدااابه يا بسنت
بسنت : صدقيني يا روز انا مش بكدب، اهدي يا روز انا جنبك مش هسيبك
روز : هما ماتوا امتا
بسنت : من حوالي اربع سنين
روز: كل السنين دي وانا معرفش حاجه عنهم
بسنت : لان زين فقد الذاكره و محدش معه غير ادم و حتي ادم بيقولي انا مكنتش عارف فين روز
روز قامت وقفت من مكانها وقالت: انتي معاكي نمرت ادم
بسنت : اه بس انتي ناويه علي اي؟!؟
بدات روز تطلع شنطت سفر ....
و لمت هدومها كلها في شنطه ....
و بسنت قاعده مش فاهمه حاجه
روز بضيق وقالت : انا لازم اسافر لي زين اكون هناك افكروا بيا و اقف معه
بسنت: معاكي حق دا غير اني انتي فرد من عايلته
روز بتمسح دموعها وقالت : هاتي رقم ادم
بسنت : اكتبي
.....011226
روز : تمام
بدات روز ترن علي ادم ....
ادم : الو
روز : ادم عامل اي
ادم : مين معايا
روز : انا روز بنت عمت زين فاكرني
ادم : روز يخربيتك يا بنتي انا إفكرت اني مش هلاقيكي تاني
روز بضيق: انت فين يا ادم انا لازم اسافر لي زين
ادم : انتي اللي فين لازم اجي اخدك لي زين
روز : في حاجه حصلت لي زين؟!
ادم : لا بس كنت بحاول افكر زين بيكي بس هو مش فاكرك خالص ولا حتي فاكر عنوانك عشان كده مش لاقيتك ولما شوفت بسنت قدرت اوصلك الحمد لله
روز : تمام انت فين
ادم : انا في الشغل و بخلص شويه اجراءات و يومين وراجع امريكا عشان مش عايز اسيب زين لوحده
روز : تمام انا هجيلك وارجع معاك أمريكا
ادم : انتي فين اجي اخدك
روز بضيق: مش هعرف اوصفلك المكان!؟
ادم : ولا يهمك ابعتيلي الابلكيشن و هعرف مواقعك و جايلك حالا
روز : تمام شكرا بجد ....
وفي نفس الوقت الباب اتفتح ودخلت فتحيه بغضب ووراها نوره
روز : في اي ما تكسروا الباب احسن
فتحيه : اخرجي باره البيت يا بوظ الفقر انتي
بسنت : انتي بتقوليلي انا الكلام دا😏
روز : انتي ازي تشتمي صحبتي
فتحيه : زي ما سمعتي يا بت انتي و انتي يا بسنت الكلب اخرجي باره الدوار و مش عايزه اشوف وشك تاني 😤
بسنت : انتي محسساني اني انا قاعده في فندق خمس نجوم دا حتت بيت معفن من خشب انا ماشيه، و كفايه لحد كده مش عايزه اغلط عشان انتي ست كبيره قد امي
فتحيه بغضب : كلامك ماسخ ذيك يا بوذ الفقر
روز اتعصبت و مسكت شنطت هدومها وقالت : اصبري انا جايه معاكي دا بيت فقرر
فتحيه : هو دخلوا الحمام زي خروجه ولا اي يا بت فوزيه 😤
روز : هششششش انتي ملكيش دعوه بيا ولو مفكره الشويتين بتوعك دول هيمشوا عليا فيبقي انتي عايزه تتعالجي ، يلا يا بسنت
بسنت : يلا
فتحيه بغضب و قالت: انتي ملكيش كبير هنا ولا اي 😡
روز: ابعدي ايدك عني يا فتحيه انتي مش قدي
فتحيه : شكلك هبله و عبيطه و متعرفيش يعني اي فتحيه الصعيده
نورة بسرعه نزلت تنادي حرس الدوار عشان ياخدو روز المخزن اللي تحت الارض ....
روز : ابعدي ايدك عني يا فتحيه سبيني
بسنت جابت شبشب و ضربت علي ايد فتحيه عشان تسيب روز ....
و بسرعه روز و بسنت جريوا عشان يخرجوا باره الدوار و شافوا الحراس جاين.
روز بهمس : تعالي بسرعه نخرج من باب المطبخ
بسنت : تمام يلا بسرعه
روز بسرعه فتحت باب المطبخ و خرجت هي و بسنت من الباب الخلفي ....
و فجاه روز شافت واحد من الغفر واقف ومديهم ظهره .... راحت روز جابت خشبه من اللي موجودين في المكان و طبعا نزلت بيها علي دماغه لان دي الفكره الوحيده اللي تقدر تتخلص منه بيها
بسنت : يخربيتك ممكن يموت
روز : اجري يلاا مفيش وقت
بسنت : طيب
روز : امشي بسرعه
خرجت بسرعه روز و بسنت من الدوار جري.....
روز : الو ادم تعال بسرعه احنا هربنا من الدوار و دلوقتي جدتي مش هتسبني في حالي
ادم : لي في اي
روز : مفيش وقت للشرح تعالي بسرعه
ادم بتوتر : انا في الطريق اهو ان شاءلله اوصلكم في اسرع وقت ....
روز : تمم مستنياك
بسنت : هو فين دلوقت
روز : في الطريق ان شالله يبقي قريب
بسنت : ان شالله
ابوس افااكي اعملي كومنت كدا و متابعه حلوين زيك و شويه حبشكنااك كدا دلعيني و هندلعوكي
و السؤوال هناااااا
تفتكروا فتحيه هتمسك روز و بسنت و تحبسهم و تعلمهم الادب ولا ادم هيلحقهم؟
تتوقعوا اي اللي جااااي؟
موت نسمه هيفتح لي روز ابواب الحب؟ ولا لا؟
القدر هيغير و يشقلب كل حاجه ولا تتوقعوا اي اللي ممكن يحصل؟
يتبع..