القرآن
الكتاب ده زي سحر كده كل ما بتقرأ منه بتحس براحه كل ما تفتحه تشوف كلام يشرح قلبك كل حاجه متفصله وشارحه نفسها بنفسها
ده مش كتاب ده دليلك الى طريق الجنه
مش مجرد مصحف وتقرأه وخلاص متعملش عشان يتقرأ وبس عشان تفهم منه تطلع منه الصح والغلط تقدر تقول كده اثنان صديقان لك حتى تدخل الجنه صلاتك وتلاوتك
يعني دول هيدخلوني الجنه اه بس ليهم شروك
تصلي وتتلو القرآن بنيه الصلح والخير بينك وبين نفسك وبين الله