عوضي الجميل (عمرو وحياه) - تاني فصل..... جرعة أمل 🤍🌸 - بقلم أسماء محمد - مكتملة | روايتك

اسم الرواية: عوضي الجميل (عمرو وحياه)
المؤلف / الكاتب: أسماء محمد
حالة الرواية: مكتملة
الفصل الحالي: تاني فصل..... جرعة أمل 🤍🌸

تاني فصل..... جرعة أمل 🤍🌸

الفصل في ضحك كتير 😊😊 بقلمي.....أسماء محمد وصولوا البيت بليل ✨ 💒 سمر….اتاخرتوا ليه عمرو….معلش الطريق انا طالع علشان ارتاح حياه….محاتجه مني مساعده ياماما سمر حماته بحب….لا ياحبيبتي اطلعي ارتحي انتي وجوزك حياه طلعت وفي حاجات كتيير بدور في دماغها… عمرو…..انا ممكن انزل المستشفي بكره علشان عندي حاله حياه…. تمام ماشي بس عمرو…. بس اي عايزه تقولي ايه حياه….ليه اتجوزتني عمرو….اقولك ليه ومتزعليش حياه بإصرار….ايوه عمرو بضحكه….علشان انتي طفله (ده مش السبب الأساسي) نكمل ❤️ حياه بقمص اطفال….والله عمرو بضحكه….شوفي كده منظرك في المريا وانتي هتعرفي حياه….يريتنا ما سألت بجد عمرو….انا هاخد لبسي وهروح انام في الاوضه التانيه تصبحي علي خير ❤️ حياه ….وانت من اهله حياه غيرت لبسه واتوضت ولبست إسدال من اللي هو جايبه ليه وصلت وقعدت تتدعي ان حياته تكون كويسه وان عمرو يكون العوض ليه عن ايامه الصعبه.. عمرو في الاوضه التانيه بيفكر فيه وقد ايه اتظلمت وعايز يساعده بس هو مش عارف يخرج مشاعره مره واحده… //////////////////////////////////////////////////// تاني يوم الصبح ⭐ 🤍 عمرو دخل الاوضه بتاعت حياه علشان لبسه هناك ولاقه نايمه وراح في النوم وقف يبص عليها وعلي شكله حياه بخضه….انت دخلت امته عمرو….لسه الوقتي كنت جاي اخد لبسي اسف علشان ازعجتك حياه من جواها فرحانه….لا عادي دي برده اوضتك عمرو….انا نازل دلوقتي واحتمال ابات هناك علشان متقلقيش عليا حياه…. ماشي تيجي بسلامه ❤️ عمرو….لو احتجتي حاجه اتصلي عليا او ماما واخواتي هنا حياه…. تمام ماشي حياه لبست ونزلت علشان تفطر مع حماته وعماته… ياسمين…. الفطار حلو حياه…جميل ماشاء الله مين اللي عامله ياسمين بضحكه…. أنا اصلا انا خالص هتجوز بتعلم بقا وبجرب فيكوا 😂 حياه بصدمه….هو انتي مش متجوزه ازي وانتي الكبيره ياسمين….انا سافرت بره ولسه راجعه مكنتش بفكر خالص وبابا الله يرحمه قال اللي يجهز فيكوا يتجوز حياه…. الله يرحمه بس بجد اكلك تحفه ابقي اقعد اجرب معاكي كمان 😂 ياسمين…. ماشي مليكه….طيب انا خارجه مع صاحبتي قبل ما عمرو يجي ويقف سمر….مش عايزين مشاكل مع اخوكي احسن ليكي اتصلي عليه وعرفيه مليكه بضيق…. مش هيرضي سمر….خالص مفيش خرووج مليكه بتزفر بغيظ….يوووووه اي الخنقه دي ده حاجه تقرف سمر…. بطلي قله ادب ومفيش خرووج اقعدي مع اختك ومرات اخوكي ميجراش حاجه مليكه بعصبية…. انا طالعه اوضتي احسن ما ارتكب الجريمة سمر…. يكون أحسن برده بل قله أدب حياه …. سيبه يا ماما تخرج تتهوي شويه سمر….انا عايزه تخرج بس عمرو جوزك بيقعد يزعق لانه بتأخر وانا مش عايزه مشاكل حياه….هبقي اكلمه انا ياسمين….متحوليش مش بسمع كلام حد وحياتك حياه….هنحاول علشان برده هي متضايقش برده 🤍 سمر….طيب انا راحه اشتري شويه طلبات وهاجي علطول قومي يا ياسمين تعالي معايه ياسمين….حاضر راحه البس حياه…..انا عايزه اجي معاكوا سمر …. ماشي روحي البسي وبالمره نتهو شويه ونغير جو حياه….هروح البس حاضر ❤️ حياه وياسمين وسمر خرجوا واشتروا حاجات كتيير وعمرو قاعد يرن عليه مش بترد لان جه بدري من المشفي لان الحاله اتنقلت علي مشفي تانيه… حياه بضحكه.….والله الشوبينج كان تحفه معاكي يا ماما سمر….ابقي تعالي معايه علطول عمرو بنرفزه….انتي كنتي فين والفون مقفول ليه ان شاء الله حياه بتوتر من طريقه كلامه….والله مسمتعه كان في الشنطه عمرو بعصبية…. انتي خرجتي ليه من غير اذني ممكن اعرف حياه….انا عارفه انك مشغول النهارده قولت مش هضايق عمرو….تستني لم اجي وتبلغيني حياه….انا غلطانه انا اسفه مش هتكرر تاني حياه طلعت والدموع متراكمه في عينه ودخلت الاوضه بتاعته وقعدت تعيط علي الارض وكأن افتكرت معامله مرات ابوها.. سمر…. براحه علي حياه هي معملتش حاجه وبعدين هي خرجت معايه انا واختك مش مع نفسها يعني عمرو….انا راجع متعصب اصلا من المشفي ياسمين….اهدي متحطش عصبيتك عليه هي لسه برده مش فاهمه حاجه وبعدين حياه زي الطفله بالضبط سمر….اختك قالته زي الطفله براحه عليه مش عايزه خناق يا عمرو انت اسلوبك احسن من كده عمرو بتفهم….ماشي انا طالع وبعدين مليكه فين مسمعتش صوته مليكه….انا هنا اهو عمرو…. كويس خليكي هنا عمرو طلع الاوضه عند حياه وكان خلاص فهم اللي عمله غلط واسلوبه كان قاسي معاه وهي بتكره الأسلوب ده… عمرو خبط ودخل لاقه قاعده علي الارض جمب السرير.. عمرو….انا اسف علي كلامي واسلوبي تحت حياه وهي بتمسح دموعها…عادي مفيش حاجه عمرو وهو صعبان عليه دموعها….ازي بقا اومال اي الدموع دي أنا عارف ان اسلوبي كان مش لطيف بس كنت جاي متعصب شويه حياه…..بس انا عمري ما تخيلت انك تعملني كده انا مش بحب الأسلوب ده بس انا عارفه اني غلط عرفني مش تتعصب عليا عمرو….معاكي حق انا آسف حياه….انا قائمه انام تصبح علي خير عمرو….متناميش وانتي زعلانه مني حياه…. هحاول //////////////////////////////////////////////////// تاني يوم قامت حياه وهي فاكره اللي حصل امبارح وهي مستغربه قربه منه وطريقته اللي مش مفهومه اتفجأت بالورود اللي في الاوضه كانت الورود في كل مكان ❤️ 🙈 حياه باستغراب….اي ده عمرو…. ده اعتذار رسمي مني ليكي علي طريقتي بتاعت امبارح احنا برده بنفهم في الرومانسيه ❤️😂 حياه…الورود شكلهم كيوت اوي 🙈 عمرو بضحكه…. يعني الاعتذار مقبول حياه….ايوه مقبول بس انا عايزه ايس كريم زي بتاع الخروجه عمرو….حاضر ماشي ❤️ حياه….علي كده بقا ازعل كل شويه عمرو…إن شاء الله مفيش زعل حياه بطفوله….انا هقوم البس وانزل افطر وهستناك تجيب ليا ايس كريم خليك قد وعدك عمرو بضحكه علي طريقته…. ماشي امير…صباح الخير يا عريسنا 😂 عمرو….انا عارف انك ظريف طول عمرك امير….عيب عليك والله عمرو….انت جاي ليه امير…جاي اطمن عليك الحق عليا يامرات عمي سمر….والله تستاهل علشان تبطل خفه دمك دي 😂 أمير…. ماشي رايح علي فين كده عمرو…رايح مشوار مهم تيجي معايه أمير….ايوه لاني عايز اكلمك في حاجه كده عمرو….طب يلا سلام ياماما سمر…ماشي يا حبيبي حياه….هو عمرو راح فين ياسمين بغمزه….عايزه ليه لسه خارج اهو حياه….كنت هعطي له الساعه بتاعته بس ياسمين بضحكه….اموت في التفاصيل حياه….انا راحه اعمل قهوه اعملك معايه ياسمين….لا ماليش فيه انا ليا في العصير حياه….قومي اعمليه بقا 😂 في الطريق… امير….انت رايح فين عمرو….هخطفك يعني رايح اجيب ايس كريم امير بضحكه….. ايه ايس كريم اي الهبل ده انت اكيد بتهزر صح 😂😂 عمرو….هبل ايه رايح اجيب ايس كريم فيه ايه امير….الدكتور عمرو اللي وشه عابس طول الوقت رايح يجيب ايس كريم الموضوع غريب الصراحه ويتري بقا لمين 😂 عمرو….. الصراحه هجيب لي حياه علشان زعلته امبارح بالكلامي أمير بغمزه…..الله الله علي جمالوا وهو بيحب عمرو بابتسامه….لم نفسك عادي يعني أمير بضحك…عادي جداااا عمرو….كنت عايز تتكلم في ايه اتفضل أمير….لا خالص معتش عايز احكي الرجاله خابت تقريبا كنت جاي اخد رايك بس خالص بعد الايس كريم 😂😂 عمرو…. احسن برده وبعدين عادي مفيهاش حاجه بلاش مبالغه أمير…..عايزه أسألك علي حاجه عمرو….اتفضل أسأل يا فضولي أمير….هو انت بتحب حياه ولا ايه الصراحه مش فاهمك خالص عمرو….مش مهم تفهم انا فاهم كفايه أمير….والله بسال بجد عمرو….وانا بجاوب عليك عادي أمير بغمزه…. بس والله باين عليك بتحب حياه باين اوي يعني عمرو…..لا حب ايه احنا مش بتوع حب أمير….بكره تيجي وتقولي انا واقع في الحب عمرو….انت كلامك كتييير والله اسكت بقا عمرو اشتري وروح البيت… ياسمين بتريقه…..الله بقيت تجيب ايس كريم اتطورنا أوي عمرو….. عادي يعني اي المشكله سمر….مفيش مشكله يا حبيبي سيبك منه عمرو….اومال حياه فين كده ياسمين بضحكه….حياتك فوق تعبت شويه طلعت سمر ….بطلي بقا يابت عمرو…. سيبه ظريفه اوييي 😂الله يكون في عون اللي هياخدك والله ياسمين….بقا كده ماشي عمرو….بهزر معاكي والله 😂 سمر…. سيبك منه احنا هنرتاح منه والله ومن ظريفتها عمرو….متقوليش كده ياماما انا طالع أنا في اوضه حياه قاعده ماسكه روايه من روايتها المفضله ومندمجه فيه 🩷 كانت قاعده واخده راحتها علي الاخر سايبه شعرها ولبسه بجامه ميكي (جو طفولي 😂) عمرو….اي الجمال ده بقا حياه بخضه….خضتني بجد مش تخبط عمرو….انا آسف بس انا جبت ليكي حاجه غير الايس كريم 🍨 ل حياه بفرحه أطفال….جبت اي كمان عمرو بضحكه….جبت دونتس 🍩ليكي حياه جرت تلقائيا حضتنته 🫂جامد حياه…. شكراااا كتييير بجد الحاجات دي بتعدل يومي بجد 😚 بعد دقائق كانت استعوبت هي عملت ايه.. حياه….انا أسفه بس فرحت شويه عمرو….ولا يهمك عادي يعني وبعدين مش احنا متجوزين ولا ايه حياه بخجل…. ايوه شكراا لتاني مره عمرو….كده هحبلك كل يوم عرفت انتي بتضعفي قدام ايه ❤️ حياه…. ماشي طالما الموضوع في اكل تمام 😂 عمرو…..انتي كنتي بتقراي ايه حياه…اه دي روايه من روايات المفضله بتاعتي بحبه أوي عمرو….عايز اقره معاكي ممكن حياه بفرحه…طبعاً ممكن تعال اقعد هنا وهكلك معايه علشان انا كريمه بس 😂❤️ عمرو…. ماشي هعمل مكالمه بس وهاجي حياه…. ماشي هجهز القاعده عما تيجي عمرو…الو بقولك يا ممرضه شروق معلش الغي مواعيد المشفي النهارده مش هاجي الممرضه بطاعه…. تمام يا دكتور حياه جهزت القاعده والسناكس 🍥🍭 حياه…. انا جهزت كل حاجه اي رايك عمرو….تسلم ايدك ❤️ حياه بخجل…شكرااا