حب بعد عداوة - الفصل 5 - بقلم عشق القاسم - مكتملة | روايتك

اسم الرواية: حب بعد عداوة
المؤلف / الكاتب: عشق القاسم
حالة الرواية: مكتملة
الفصل الحالي: الفصل 5

الفصل 5

رواية.. حب بعد عداوة.. 5.. يوسف كان بيمشي ب خوف ف المستشفي لان قمر كانت سخنة وتعبانه جدا يوسف نده الدكتورة جت واخدت منو قمر الدكتورة بعد ما كشفت علي قمر طلعت _ حضرتك هي عندها برد شديد بس ومتحملتهوش وهي تقدر تخرج كمان شوية لما المحلول يخلص يوسف بحزن: تمام سارة طبطبت علي دراعو وقالت: ان شاء الله هتبقي كويسة متقلقش يوسف بصلها بتعب وقعد يستني محلول قمر يخلص والمحلول خلص واخد قمر وسارة وجاب ل قمر العلاج وركب العربية وروحوا سارة اخدت قمر ونيمتها في سريريها قامت دخلت ل يوسف سارة بتعب: اديني العلاج عشان ابقي اديهولها يوسف قام جاب ليها الدواو وادهولها سارة بابتسامة: شكرا ي يوسف يوسف بتعب: استني سارة وقفت وقالت.. نعم يوسف قرب منها وباسها علي راسها. سارة اتصدمت من رد فعلو سارة وشها احمر واتكسفت وقالت بصوت منخفض: اي ده يوسف بتنهيدة: سارة انتي مراتي ياعني عادي اما نور الله يرحمها وملكت حبي وده مش معناه ارميكي ي سارة سارة ابتسمت عل كلامو بس قالت بحزن: انا ابويا باعني ليك واتجوز يوسف بمقاطعة: اسكتي ي سارة مينفعش تقولي كده انتي مراتي ونتي بنت حلال سكتي وكنتي صبورا علي كل حاجة سارة ابتسمت ليه بحب سارة بحب: ربنا يخليك ي يوسف يوسف بضحك: بعد كل ده وربنا يخليك لا روحي نامي بقا سارة ضحكت وقالتلو: طيب تصبح ع خير ونامو واليوم عدي تاني يوم عند نسمة في اوضتها نسمة بغل: انا لازم اخلص من البت دي الشخص: طب اؤمري ونا انفذ ليكي الي انتي عايزاه واكمل بخبث بس كل حاجة بتمنها نسمة بقرف: طيب هدفع الي انت عايزو بس تنفذ الي. هقولو انت هتجبلي من الصيدلية ***** الشخص بخبث: تمام انهرضة هيكون عندك نسمة ابتسمت بخبث وقفلت محمود دخل عليها وقال: اي مالك كنتي بتكلمي مين نسمة بارتباك: ها لا ولا حاجة كنت بشوف ابنك بس مبيردش محمود بتعب: ياريت تسبيه ف حالو هو ومراتو نسمة بمكسنة: ونا عملت حاجة ي محمود محمود بهدوء: عملتي كتير بس خلاص عند سارة صحيت من نومها حضرت الفطار ل يوسف وصحت يوسف من نومه يوسف قام اخد شور وطلع لبس وفطر واطمن علي سارة وقمر ومشي سارة قامت تنضف البيت وادت ل قمر دواها وخلتها تستحمي وكانت بتحضر الغدا لقيت الباب خبط راحت تفتح لقيت نسمة قدامها بصتلها بقرف وقالتلها: اتفضلي البيت بيتك نسمة بقرف: ماهو بيتي ياختي كدا كدا ودخلت سارة بصتلها بقرف ودخلت تحضر ليها ول نسمة عصير عند يوسف يوسف قاعد تعبان ودخل عليه سليم _ مالك يسطا في اي يوسف بتعب: مش قادر مشاكل ف الشغل وف البيت وتعبت ي سليم سليم قعد: مالو البيت يوسف: تعب بنتي وخناق امي وسارة مراتي وتعبت ومشاكل الشغل الفريق الي داخل ضدنا عندهم موارد وممكن يكسبو الصفقة سليم بدعم: انا جنبك وباذن الله هنكسب الصفقة اما البيت فحاول ترضي الاثنين يوسف بزهق: حاضر ي سليم سلام بقا الحق اروح يوسف مشي عند سارة ونسمة حطت سارة العصير ليها ول نسمة نسمة بتحجج: قومي هاتيلي ماية سارة قامت تجيبها نسمة طلعت من شنطتها سائل وحطت منو قطرات في عصير سارة سارة جابت ليها الماية وقعدت نسمة شربت العصير وسارة شربتو وفجأة حسن بتقط'يع ف بطنها قامت بوجع وبتصر'خ وقعت ع الارض بوجع واغمي عليها نسمة شايفها وفرحانة فيها قامت نسمة ومسكت سارة ولسه هتضر'بها طان يوسف دخل البيت يوسف بصدمة: انتي بتعلمي اي نسمة بصدمة 😳😳😳 يتبعع.. 🤎✨ (صلوا علي النبي)... #حب_بعد_عداوة