ملاك الموت - الفصل الخامس - بقلم مريم سيد | روايتك

اسم الرواية: ملاك الموت
المؤلف / الكاتب: مريم سيد
حالة الرواية: مستمرة
الفصل الحالي: الفصل الخامس

الفصل الخامس

Part 5...♕ روٌآيَــ♡ــةّ: مِــلَآك آلَــمِــوِتُ... 💀 آلَكآتُبّـهِ:مريم سيد...🖤 { في البدايه تعالو بينا ناخد عشر حسنات و نترفع في الجنه عشر درجات و يتمحي من صحيفتنا عشر سيأت...♥...وِ نِصّلَيَ عٌلَﮯ سِيَدٍنِآ آلَنِبًيَ صّلَﮯ آلَلَهّ عٌلَيَهّ وٌسِلَمً } ويلا بينا بسرعه ندخل و نشوف قصتنا بتحكي عن ايه النهارده...♡ الليل كان هادي... زياده عن اللزوم. الكاميرا بتتحرك وسط الظلمه حوالين ڤيلا "محمود المنشاوي"، واحد واقف بعيد، ماسك تليفونه، وعينيه كلها غِل و انتقام. ؟؟؟(بصوت واطي): انا شوفتهم... كلهم في البيت. الليله دي هتبقي اخر ليله ليهم. قفل التليفون، و ابتسم بسخريه شيطانيه، و اختفى في الضلمه. -♡-♡-♡-♡-♡-♡-♡- ملاك كانت قاعده بتتفرج لوحدها على فيلم رعب في الجنينه بعد ما الكل نام. الدنيا ضلمه وصوت الفيلم عالي... فجأه حست ان في حركه وراها! ملاك (بهمس): ايه ده؟ في حد؟! بتلف بسرعه تلاقي حد طالع من الضلمه... تالين (بضحك): انتي اتخضيتي يا بت؟ ده فيلم رعب مش حقيقي 😂 ملاك: اقسم بالله كنت هضربك بالكرسي! اللي ييجي على فجأه وانا في جو رعب كده بيتشال مش بيُستقبَل 😂 ـ♡ـ♡ـ♡ـ♡ـ♡ـ♡ـ♡ـ♡ـ♡ـ { تاني يوم الصبح } سليم و ياسين راجعين المدرسه بعد فصلهم من المدرسه، و الكل بيبصلهم باستغراب. سليم: هو احنا راجعين من السجن ولا ايه؟ ياسين: هدي نفسك، احنا بقينا مشاهير 😎 البنات جم بسرعه. ملاك: كويس إنكم رجعتوا... بس خفوا مشاكل شويه. زينب: اه والله، خلوا عندكم دم شويه. -♡-♡-♡-♡-♡-♡-♡- بعد الرجوع من المدرسه. كلهم دخلوا البيت، و وشوشعم باين عليها التعب... بس ملاك كعادتها كانت فايقه و نشيطه زياده عن اللزوم. ملاك(بصوت عالي): انا جعااااااااااااانه زينب: يا بنتي لسه واكلين في الفُسحه. ملاك: ده اسمه تذوق، مش اكل، دي وجبه استكشافيه مش وجبه اساسيه 🤓 تالين: انتي نفسك استكشافيه اصلا. ملاك: اسكتي انتي، انتي شكلك دايماً جاعانه بس كبريائك مش بيسمحلك تعترفي. ـ ـ ـ ـ ـ جميله (بتهديد): اللي هيقرب من الكيكه دي هشيله من على الارض شيل... دي ليا انا! سليم (دخل بسرعه): انا اللي طلبتها من ماما، يبقى ليا فيها نث الكيكه على الأقل. جميله: نص ايه!؟ تعاله هنا يا حرامي الكيكه! (مسكت شوكه بلاستيك وفضلت تجري وراه😂) ملاك: اه احب الشغب الاسري، البيت من غير مشاكل شبه المستشفى... هادي و ممل و مفيهوش امل. ـ ـ ـ ـ ـ ـ جاسر دخل الصاله فجأه و هو بيزعق: جاسر: مين اللي سرق شاحن موبايلي!؟ ياسين (ببرود): غالبا عصابه مافيا 😂 جاسر (بغضب): ياسين! ملاك: انا شفت زينب واخداه من اوضه البنات من شويه 😂 زينب: أنتي بتبلغي عني ليه؟ كان محتاج شحن ضروري يا عم. ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ الجد محمود داخل مرتبك: الريموت ده بيشغل التكييف ولا المروحه؟ انا حاسس البيت هينفجر. ملاك: حضرتك مشغل كل الاجهزة مع بعض... احنا بنصرف كهربا اكتر من المستشفى. ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ليان دخلت فجأه و هي شايله الكلب بتاعها الصغير في بطانيه: ليان: البيبي عيان... مش عارفه اوديه لدكتور ولا اعمله شوربه فراخ؟ سليم: اعملي شوربه وخلي ياسين ياكل معاه... ما هما مفيش فرق بينهم 😂 -♡-♡-♡-♡-♡-♡-♡- بعد ما البيت هدي في مكتب محمود. محمود و اسر و جاسر قاعدين في المكتب. محمود: فاكرين الشحنه اللي قولتلكم عليها؟ عرفت معلومات جديده. اسر: خير اي هي؟ محمود: 1. معتصم هيستلم الشحنه بعد بكره 2. عاوز ينتقم مننا ويقتلنا بسبب الماضي 3. بيراقبنا... و المصيبه الاكبر... في حد قريب مننا بيبلغه بكل حاجه! جاسر: يعني... في خاين في البيت!؟ محمود (بغضب): ايوه... الخطر جوه بيتنا. *-♡-♡-♡-♡-♡-♡-* > يا ترى مين الخاين؟ و معتصم ناوي يعمل ايه؟ وهل الخطر هيبدأ من جوه البيت ولا من بره؟ ✨استنونا في Part 6 من "ملاك الموت"... النار لسه ما ولعتش بجد!