بنت اكابر - الفصل 4 - بقلم المجنون - مكتملة | روايتك

اسم الرواية: بنت اكابر
المؤلف / الكاتب: المجنون
حالة الرواية: مكتملة
الفصل الحالي: الفصل 4

الفصل 4

*_- بنت اكابر🌍🫐_!"))* ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏ الحلقه 16 الحلقه 17 الحلقه 18 الحلقه 19-قبل الاخيره الحلقه 20-الاخيره ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏تم مشاركة الرواية من قناة عَ ـشّـآقَ آلَروِآيّآتُ من الواتساب: ‏تابع قناة عَ ـشّـآقَ آلَروِآيّآتُ 🕊♥ في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VaGH05rD38COYidKgD0D 🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧 *الحلقة 16* جاسر بغضب:مفيش خروج من هنا غير لما تقوليلي ليه عملتي فيا كدة!! وقفت آسيا مكانها ودموعها تنزل بشدة.. وتمنت أن تكون في حلم فهي لا تريد أن تتحدث في أي شئ اقترب جاسر عدة خطوات منها وكانت آسيا تبتعد ومازالت تعطي له ظهرها جاسر ببرود عكس اللي جواه:متقلقيش أنا مش هقرب منك وبصراحة بقى أنا مش عايز اشوفك انصدمت آسيا من كلامه ولم ترد عليه جاسر: مش عايزة تسمعيني صوتك ولا إيه؟! آسيا بدموع:لو سمحت افتح الباب انا عايزة اخرج من هنا دلوقتي حالاً. جاسر ببرود:وانا قولت مفيش خروج.. يعني مفيش خروج واللي عندك اعمليه تعصبت آسيا وبشدة مما جعلها تضرب رجلها في الأرض مثل الأطفال آسيا بعصبية:انت عايز توصل لإيه بالظبط يا جاسر؟!. اقترب منها جاسر ووضع يديه على كتفها ولفها له حتى يرى وجهها الذي اشتاق إليه وبشدة.. نظر إليها بحزن شديد على الذي فعلته به كل الفترة اللي فاتت لم تستطيع آسيا رفع عينيها لكي تنظر إليه فكانت دموعها كفيلة بأن تقول كل شئ جاسر بهدوء مخيف:ياترى انا غلطت معاكي في إيه.. عشان تعملي فيا كدة؟؟ آسيا بدموع:بالله عليك يا جاسر سيبني امشي انا مش قادرة اتكلم والله جاسر بعصبية:اومال انا اللي قادر اتكلم يعني؟!.. لو انا اللي كنت عملت فيكي كدة. كنتي هتسامحيني يا آسيا؟! آسيا بنفي:لأ مكنتش هسامحك.. بس انا مش مكانك يا جاسر.. انا اللي حصل معايا ده كان صعب اوي وانت عارف كدة كويس جاسر وهو يحاول كتم غضبه:وانا إيه معنديش مشاعر يعني عشان اللي عمليته معايا ده؟؟! آسيا:كان لازم اعمل كدة.. انا تعبت أوي يا جاسر… اللي حصل معايا مكنش قليل عشان ارجع اكمل من جديد وكأن مفيش حاجة حصلت جاسر:بس انا معملتش حاجة لكل ده انا اصلاً معرفتش إيه اللي حصل ومع ذلك جبتي العيب فيا انا.. وفوق كل ده كدبة مو”تك… للدرجادي بتستهيني بمشاعري وحبي ليكي يا آسيا؟! آسيا بدموع:انا مش ندمانة على أي حاجة عملتها.. انا عارفة انا بعمل ايه كويس اوي جاسر:بس انا ندمان على الحب اللي حبيتهولك.. ده غير الحزن اللي كان في قلبي.. دايماً كنت حاسس إنك لسة عايشة بس كان في خوف جوه قلبي لتكوني…. آسيا:اكون مُـ”ت…مش هنكر إنك كنت احن من اهلي عليا.. مش هنكر كل حاجة حلوة عملتها عشاني..ولا مساعدتك ليا في أصعب فترة في حياتي…بس انا فعلاً تعبت من كل حاجة ومش عايزة ارجع تاني انا طالبة حاجة واحدة بس وياريت تنفذهالي جاسر بتساؤل:إيه هو؟! آسيا:طلقني يا جاسر جاسر بسخرية:ده طلبك انتي ولا عامر هو اللي قالك تقولي كدة؟؟ آسيا:عامر إيه؟!.. وبعدين عامر ملوش دعوة بالموضوع ده جاسر:وانا معنديش طلاق آسيا:لأ عندك جاسر:لأ والله معنديش ومش هيبقى عندي اصلاً آسيا:يعني انت هتبقى مبسوط لما ارفع قضية خُلـ”ـع جاسر:تحبي اوصلك! آسيا:اتغيرت أوي يا جاسر جاسر:زي ما انتي اتغيرتي انا كمان اتغيرت آسيا:لأ انا ما اتغيرتش جاسر بعصبية:لأ اتغيرتي والدليل على كدة طريقتك الباردة دي آسيا:اعتبر أن انت ما شوفتنيش ولا حتى لمحتني جاسر ببرود:من غير ما تقولي انتي بالنسبالي ميـ”تة يا آسيا آسيا بصدمة:ميـ”ـتة جاسر:ايوة آسيا:افتح الزفت ده بقى أشار جاسر إلى رجال الأمن بأن يفتحوا باب الشركة.. حتى تخرج ومع ذلك هي لم تجيب على أسئلته كما يريد خرجت آسيا وهي تبكي بشدة وركبت تاكسي وذهبت إلى منزل خالتها هدى دخلت الشقة وطلعت تجري على جوه شيري وخالتها هدى :إيه ده خير في إيه؟! ذهبت آسيا إلى غرفتها وأغلقت الباب خلفها وجلست خلف الباب وهي تبكي على كلام جاسر معها شيري بخوف:افتحي الباب يا آسيا هدي:افتحي يا حبيبتي واحكيلي إيه اللي حصل آسيا بدموع:مفيش حاجة.. مخنوقة بس شيري:افتحي يا آسيا والله هنـ”كسر الباب قامت آسيا وهي تمسح دموعها وفتحت الباب اقتربت منها هدى واخذتها في حضنها:مالك يا آسيا إيه اللي حصل يا حبيبتي؟! آسيا بشهقات:قابلته النهاردة.. قابلت جاسر شيري بصدمة:يالهوووي وعمل إيه؟! آسيا بدموع:قالي ان انا بالنسباله ميـ”ته هدى:معلش يا آسيا متزعليش منه هو برضو معذور يا بنتي…يعني بعد كل اللي حصل ده كنتي منتظرة منه إيه غير كدة؟؟ آسيا:لأ يا خالتو ده مش جاسر اللي انا اعرفه.. جاسر مش بارد كدة ده كان بيتكلم معايا وكأني واحدة غريبة شيري:معلش يا آسيا هو تلاقيه من صدمته مكنش قادر يصدق اللي حصل آسيا:انا طلبت الطلاق شيري وهدي بصدمة:إيه؟؟!! اسيا:بس جاسر مش موافق هدي:لأ معلش بقى يا آسيا انتي زودتيها اوي.. يا بنتي حرام عليكي. معقولة يا آسيا نسيتي كل اللي عمله عشانك… بصراحة بقى أنا زعلانة منك أوي.. ده جاسر ده مفيش منه اتنين وانتي رايحة بكل سهولة تطلبي منه طلب زي ده اسيا بحزن:غصب عني يا خالتو مش عايزاه يتعلق بيا اكتر من كدة خرجت هدى من الغرفة وهي تتعجب من تصرفات اسيا مع جاسر شيري:فكري تاني في قرارك ده يا آسيا. عشان ده مش القرار الصح في اليوم التالي خرجت آسيا وكانت تمشي وهي تفكر في كلام خالتها هدى وشيري وبينما هي تخرج هاتفها من حقيبتها وإذا بشخص يقترب منها من الخلف ويضع شئ على انفها وفقدت الوعي بعد شوية استيقظت آسيا ورأت شخص يجلس بجانبها وهو يبتسم بمكر آسيا بصدمة:انت اتجننت ولا إيه يا جدع أَنت وايه اللي انت عامله ده؟؟!! تفتكروا مين الشخص ده؟!🤔 🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧 *الحلقة 17* آسيا بصدمة:انت اتجننت ولا إيه يا جدع انت.. وايه اللي انت عامله ده؟؟!! نظر إليها ببرود وكان ينزع القناع عن وجهه:قومي جهزي نفسك عشان نازلين مصر دلوقتي آسيا:جاسر جاسر:أيوة واخلصي بقى عشان مش فاضي لكلامك الفاضي اللي عايزة تقوليه آسيا:انا مش هروح معاك.. انا هفضل هنا اقترب منها جاسر وامسك بيدها بقوة:انا اللي اقول وانتي تنفذي وبس… من النهاردة كلامي هو اللي يمشي وغصب عنك هتنفذيه يا آسيا وبلاش تخليني اتصرف تصرف مش كويس آسيا:انت بتعاملني كدة ليه؟! جاسر:رد فعل مني على اللي حصل منك آسيا بدموع:وليه تعمل في نفسك كدة… ما تسيبني يا عم وكمل حياتك من غيري! جاسر:مش كل حاجة بتحصل زي ما إحنا عايزين يا آسيا! آسيا:يعني إيه؟؟ جاسر:يعني تخلصي عشان الطيارة باقي عليها ربع ساعة واه صحيح في حاجات كتير هتتغير يعني تنسى الحياة اللي فاتت كلها بعد شوية ارتدت اسيا ملابسها وجهزت نفسها وخرجت وكانت تنظر إلى جاسر وكان يتحدث بالهاتف أغلق جاسر الهاتف جاسر:يلا خرجت اسيا من المكان وهي تشعر بالضيق من تصرفات جاسر معها وصلوا إلى المطار وصعدوا بالطائرة واخبرت آسيا شيري وخالتها هدى بما حدث بعد مرور بعض الوقت وصلت الطائرة إلى مصر وركب جاسر وآسيا سيارة حتى يصلوا إلى الفيلا وعندما وصلوا إلى الفيلا كانت خالية من الخادمات وكل شئ حتى دادة إحسان مش موجودة برضو آسيا:هو فين الناس اللي كانوا هنا؟! جاسر بضحك:لأ ما هو خلاص مفيش ناس… مفيش الا إحنا وبس ومفيش خدم انتي اللي هتعملي كل حاجة هنا….واه صحيح الأوضة بتاعتي مش عايزك تدخليها خالص ياريت تسمعي الكلام عشان نبقى مانتعبش بعض آسيا بصوت عالي:وانا هعمل كل ده لوحدي؟! جاسر بغضب:أيوة هتعمليه لوحدك ومش عايز صوت عالي…لما تتكلمي اتكلمي بصوت واطي آسيا بدموع:والله حرام كدة جاسر بعصبية: في حفلة النهاردة وعايز كل حاجة تجهز بسرعة.. وبلاش شغل العيال ده.. مش كل حاجة اقولها الاقيكي بتعيطي عشانها آسيا:وايه المطلوب مني بقى؟! جاسر:عايز الفيلا بتلمع والأكل مفيش منه… أما انتي بقى ف مش هتظهري في الحفلة دي نهائي عشان انتي كدة كدة ميـ”تة يعني ملكيش لازمة أمسكت آسيا بالفاظة وضر’بتها بالأرض بغضب شديد جاسر:لميها انتي بقى.. عشان بعد كدة تبقى تفكري قبل ما تتصرفي عشان ما تندميش على اللي عملتيه وكان يقصد بكلامه هذا ما فعلته معه ذهبت آسيا إلى غرفة أخرى وبدلت ملابسها وارتدت بيجامة مرسوم عليها كرتون وذهبت إلى المطبخ وبدأت في ترتيب الأشياء وخرجت وبدأت في ترويق باقي الفيلا.. كل ده وجاسر قاعد فوق في غرفته بس كان حاطط كاميرات مراقبة في كل مكان وكان يشاهد آسيا وهي تفعل ما طلبه منها جلست آسيا على الأرض بتعب فهي تفعل أشياء كثيرة ولم تفعل ذلك من قبل قام جاسر من مكانه وهو يشعر بالخوف عليها فهو مازال يحبها ولا يستطيع أن ينكر ذلك.. ولكنه يريد أن يعرفها غلطها الذي فعلته في حقه عندما كذبت عليها قامت آسيا من جديد واسكملت ما تفعله وتحاملت على نفسها حتى تنجز كل شئ وقفت آسيا في منتصف الفيلا ثم قالت بصوت عالي:انا مش بعرف اطبخ.. هات شيف يطبخلك بدل ما الناس تروح المستشفى النهاردة انا عارفة إنك شايفني من الكاميرات اللي حاططها في كل مكان دي.. انا مش هبلة والله ضحك جاسر على كلامها.. وقام من مكانه وطلب اكل جاهز ونزل إلى تحت وجدها تربط رأسها وتشرب شاي و تضع رجل على الأخري بعشوائية جاسر وهو يحاول كتم ضحكته:المعلم يحب يشرب سجار’ة ولا حاجة؟! آسيا بشرود:ياريت 😂😂😂 جاسر برفعة حاجب:نعم يا عنيا؟؟!! وقفت آسيا بسرعة بعدما استوعبت ما قالته له آسيا:لأ مش عايزة جاسر:أيوة كدة اتعدلي آسيا:إيه اتعدلي دي.. انت شايفني معووجة ولا إيه؟! جاسر بإستفزاز:انا مش، شايفك اصلاً آسيا بنفاذ صبر:وربنا آخر ما هزهق هضر’بك جاسر:بتقولي حاجة؟! آسيا:ملكش فيه وصل الطعام إلى الفيلا وظبته آسيا بإهتمام وجهزت كل شئ ثم ذهبت إلى غرفتها وضعت يديها على جبتها وجدت نفسها تعبانة وبشدة وكانت حرارتها 38 درجة ذهبت إلى الفراش ونامت بتعب ولم تستطيع فعل شئ.. فهي عندها دور برد وزاد عندها بالسخونة ولم تهتم آسيا بصحتها وتأخذ شئ حتى تصبح بخير تحت كان يقف جاسر مع بعض أصدقائه وبعض عمال الشركة استأذن منهم وذهب إلى الغرفة التي بها آسيا جاسر:انتي لسة صاحية ولا إيه؟! آسيا:…….. جاسر بقلق:آسيا تحاملت آسيا على نفسها وقامت حتى تفتح له الباب فهي كانت تغلقه من الداخل فتحت الباب وهي تشعر بدوخة شديدة.. وكان يظهر على وجهها التعب جاسر:في إيه انتي كويسة؟؟ آسيا بتعب:وده يهمك في إيه؟! مش انا ميـ”تة بالنسبالك.. يبقى مفيش داعي تسأل انا كويسة ولا لأ جاسر:مالك يا آسيا؟!. آسيا:قول انت الاول انت كويس يا جاسر؟! وضع جاسر يديه على جبهتها يتحسسها وجدها سخنة أوي وفي نفس الوقت وقعت آسيا بين يديه وهي تقول كلام غير مفهوم جاسر:متجوز واحدة فرهودة ده انتي حتى مكملتيش كتكوتة آسيا بتعب:لو بعافيتي كنت رديت عليك حملها جاسر ووضعها على الفراش بهدوء آسيا وهي تمسك في يديه :هات شيكولاتة معاك 😂😂😂 جاسر:لا إله إلا الله…عايزة شيكولاتة في الوضع ده ازاي لا مؤاخذة؟! آسيا:خلاص هات اي حاجة جاسر بضحك:تاخدي بوسة آسيا بدون وعي:بس عايزاها بالشيكولاتة أو الفراولة جاسر بضحك:لأ ده انتي سخنة خالص آسيا:تعالى اقولك نكت مره واحد عنده مزرعة فراخ تعب جاله ديك تنفس 😂😂😂😂 جاسر بضحك:يخربيت السخونية ده انتي بتقولي حاجات غريبة أوي آسيا بتعب:هات بوسة بقى مادام ضحكت 😂😂 (ملحوظة بس كل ده آسيا بتهلوس يعني مش في وعيها😂😂) اقترب منها جاسر وطبع قبلة على جبهتها بحنان وفي تلك اللحظة نزلت دموع آسيا وقالت بتعب:انا آسفة احتضنها جاسر بحنان وقال:محصلش حاجة.. المهم تكوني بخير.. عشان انا مقدرش اعيش من غيرك.. اعمل ايه بقى في قلبي اللي بيموت فيكي ده آسيا بهلوسة:تيجي نتجوز بالسر 😂😂😂😂 🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧 *الحلقة 18* آسيا بهلوسة:تيجي نتجوز بالسر 😂😂😂 جاسر بضحك:والله؟!..اومال إحنا عملنا إيه من سنة كدة؟!.. كُنا بنهزر ولا إيه؟؟ نظرت إليه آسيا بتعب ثم أغلقت عينيها وراحت في نوم عميق وضع جاسر يديه على شعر آسيا وملس عليه بحنان.. واقترب منها وطبع قبلة على شعرها بعد شوية طلب جاسر الدكتورة لأسيا ونزل إلى تحت وذهب الجميع وانتهت الحفلة بعد شوية وصلت الدكتورة وصعدت إلى الغرفة التي بها اسيا.. وكشفت عليها وعملت جميع الإجراءات اللازمة لعلاجها جاسر:خير يا دكتورة طمنيني على حالة آسيا الدكتورة:بصراحة هي مش مهتمة خالص بصحتها والدليل على كدة انها المفروض اول ما عرفت انها عندها برد كانت اخدت العلاج عشان تبقى كويسة.. بس هي ما عملتش كدة جاسر:تمام الدكتورة:وحضرتك لازم تهتم بصحتها.. عشان تبقى كويسة اتفضل ده العلاج اللازم جاسر:تمام شكراً يا دكتورة الدكتورة:الشكر للّٰه ذهبت الدكتورة.. وعاد جاسر إلى آسيا وبدأ يعمل لها كمادات لكي تكون بخير وتنخفض حرارتها وظل هكذا مدة طويلة وبدأت حرارة آسيا تنخفض وتتحسن حالتها اقترب جاسر من آسيا وقال في نفسه:بتبقى شبه الملاك وانتي نايمة لكن لما بتفوقي بتطلعي سوكة اللي جواكي عليا انا 😂😂 بعد شوية نام جاسر بجانب آسيا ف هو لم يستطيع أن يتركها وهي في تلك الحالة وظل بجانبها طول الليل في صباح يوم جديد تستيقظ آسيا وهي تشعر بتحسن في حالتها.. ولكن شعرت بمن يضع يديه على شعرها بحنان نظرت بجانبها ووجدته جاسر ولكن مازال نائم لأنه ظل ساهراً طوال الليل آسيا:كل ده وبالنسبالك ميـ”تة؟؟!.. حتى حبك مش قادر تداريه..ومع ذلك انت لسة بتخاف عليا وبتهمك حياتي استيقظ جاسر على كلامها ولكن فعل ما لم تتوقعه جاسر بعصبية:قومي يا هانم جهزي الفطار وشوفي الحاجات اللي محتاجة تتعمل.. ولا انتي اتعودتي على الخدمة.. عايزة اوضحلك حاجة بسيطة.. اللي عملته امبارح ده مش عشان بحبك لأ عملته عشان أنا لسة عايزك تتعذ”بي زيادة وزيادة.. مش عايزك تفهميني غلط… يلا قومي شوفي وراكي إيه آسيا بعصبية:اتفضل اطلع برااا خرج جاسر بعدما إطمئن انها أصبحت بخير.. فهو فعل ذلك لكي يطمئن عليها ويجعلها تقوم من الفراش جاسر:مش هقولك تاني لازم تفطري وتاخدي العلاج.. عشان انا مش عايز الدكتورة تيجي تاني آسيا:وانا مطلبتش دكاترة.. انت اللي روحت وجبت من نفسك جاسر:طب يا ستي انا غلطان آسيا بإستفزاز:أيوة غلطان خرج جاسر من الغرفة وذهبت آسيا إلى الحمام وأخذت شاور.. وصلت فرضها.. وكذلك جاسر نزلت اسيا من غرفتها وتوجهت إلى المطبخ وبدأت في تحضير الفطار وهي تضحك على ما فعلته بالأمس وبدأت في أخذ الطعام إلى الخارج ووضعه على السفرة وجلس جاسر ثم قال:اقعدي افطري وخدي العلاج بتاعك جلست آسيا وبدأت في الطعام وكان جاسر ينظر إليها من حين لآخر بعد شوية قامت آسيا وذهبت إلى غرفتها وبدأت في ترتيب الغرفة.. وبعدها ذهبت إلى باقي الغرف وبدأت في ترتيبهم انتهت من ترتيب الغرف ونزلت إلى أسفل وكانت ترتب مكتب جاسر وفجأه سمعوا صوت ضرب نار بالخارج.. وكان الصوت يقترب من باب الفيلا مما جعل آسيا تشعر بالخوف وبشدة… جريت على جاسر واستخبت وراه بخوف ودخلوا مجموعة ناس مُقنعين وفي ايديهم أسلـ”حة وكانوا يطلقون النا”ر في كل مكان وحاصروا الفيلا بالكامل جاسر:إيه اللي بيحصل هنا ده.؟؟!! احد الرجال:إحنا تلزمنا الهانم دي وجينا عشان ناخدها معانا جاسر بغضب شديد:تاخدوا مين انتوا اتجننتوا ولا إيه؟! الرجل:دي أوامر الباشا واحنا بنفذ جاسر:وانا بقول مفيش حاجة من دي هتحصل الرجل:لكن انا قولت هناخدها يعني هناخدها….يلا يا رجالة هاتوا البنت دي عشان نخلص بقى اقترب ثلاث رجال من خلف جاسر وآسيا اخذ جاسر آسيا في حضنه وهو يحميها من الجميع ولكن لم يكن لديه ما يدافع به عن نفسه الرجل بشر:يلا يا رجالة نفذوا الخطة التانية نظر احد الرجال الي جاسر بتركيز وصوب المسد”س واطلق الرصا”صة وصوب هدفه نظرت آسيا إلى جاسر وجدته ينز”ف وبشدة… وصرخت صرخة هزت أرجاء الفيلا بأكملها:جااااااااااسر 🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧 *الحلقة 19-قبل الاخيره* نظرت آسيا إلى جاسر وجدته ينز”ف وبشدة….وصرخت صرخة هزت أرجاء الفيلا بأكملها:جاااااااسر قامت آسيا من مكانها وهي تشعر بغضب شديد.. ونظرت إليهم نظرة بها الكثير من الكر”ه وكأنها تحولت وتحولت عينيها إلى اللون الأحمر من شدة الغضب اقترب منها أحد الرجال وهو يجذبها من يديها بقوة… ضر”بته آسيا بقدميها في معد’ته بقوة وقع الرجل على الأرض وهو يمسك معدته بأ’لم رغم ما تفعله ولكن كانت تشعر بخوف شديد على جاسر الذي اصابته الرصا”صة في ذراعه قام جاسر وتحامل على نفسه من أجل حمايتها فهو لا يريد أن يحدث لها مكرو’ه كان يقف أمامهم 5 رجال ومعهم الأسلـ’حة آسيا برجاء:بصوا انا هاجي معاكم بس بشرط! الرجال:إيه؟! آسيا:تساعدوني في أن انا اوصله المستشفى عشان يعالجوا الجر’ح ده ضحك الرجال وبشدة فهي لم تعرف كيف يفكرون هؤلاء الرجال الفاسد”ون احد الرجال بسخرية:وبعدين وهنرجع بيه على هنا وتوتة توتة خلصت الحدوتة آسيا:انت بتتريق عليا ولا إيه؟! الرجل:اومال إيه يا بت؟؟…يلا يا أختي عشان ورانا شغل غيرك آسيا:إيه الألفاظ البيئة دي.. انت شخص مش محترم واكيد متعرفش حاجة عن الإحترام.. عشان لو تعرف يعني إيه احترام مش هتكلم بنت كدة… واحد زبا”لة كان جاسر يقف يفكر بهدوء وكانت آسيا تدعو ربها بأن يأتي أحد وينقذهم من هؤلاء الرجال جاسر بهدوء:تاخد ا كام وتمشوا من هنا؟! الرجال:إحنا عايزين المُزة دي… لكن بالنسبة للفلوس ف المعلم بتاعنا مظبطنا على الأخر جاسر بغضب جحيمي:قسماً بالله انا لولا اني خايف على مراتي لكنت علمتكم الأدب من أول وجديد يا شوية كلا”ب…انتوا اصلاً ما يملاش عينيكم غير التراب الرجال:عليك نور يا باشا سلمنا القمر دي بقي عشان نخلص من جوع الدماغ ده بقى.. مش هنفضل كدة يعني.. نظرت آسيا إلى الرجل الذي ضر”بته ووجدت بجانبه مسد”س… نزلت إلى الأرض بسرعة شديدة وأخذت المسد”س وأعطته لجاسر أخرجت آسيا من جيب البيجامة ولا’عة جاسر:الولاعة دي بتعمل معاكي ايه؟! آسيا:كنت هو’لع بها شموع جاسر:وده ليه بقى؟! آسيا:ده مش وقته المهم انها معايا و ممكن تفيدني في إني الـ*سع اي واحد يقرب مني 😂😂 جاسر:وده وقت هزارك! آسيا:والله مش بهزر.. انا بتكلم جد الرجل بضحك:هي مراتك بتشرب ولا إيه؟!.. أصلها يعني ماسكة ولا*عة آسيا بسخرية:لأ يا ظريف دي معايا عشان السعـ”كم بيها جرب بس تقرب مني وشوف هعمل فيك إيه يا أهبل انت وهو كان جاسر يستخدم ذراعه اليمين لأن الاصابة في ذراعه اليسار وقفت آسيا في ظهر جاسر اقترب احد الرجال من جاسر وقام جاسر بضر”به بالمسد”س وفي تلك اللحظة اقترب واحد آخر وقام جاسر بضر”به بقدميه وثم اجتمع الثلاثة الآخرين حول جاسر وآسيا أمسكت آسيا بالولا’عة وهي تستعد بكل بقوة (محدش يضحك ع البطلة يا جماعة هي بتعمل اللي تقدر عليه😂😂😂😂) نظر احد الرجال الي آسيا بخبث آسيا بعصبية:فكروا بس تقربوا من هنا وشوفوا انا هعمل إيه! الرجل بسخرية:هتعملي إيه يعني؟! آسيا:هعلم عليك كان جاسر يركز مع الإثنين الأخرين وبينما هم يقتربوا منه كان جاسر يخطط لشئ ما نظر إلى السجادة التي يقف عليها وأشار إلى آسيا وابعدها عن السجادة وهو كذالك وفي ثانية كانت آسيا بترفع معاه السجادة ووقعو’ا الثلاث رجال على البلاط ومقدروش يتحركوا آسيا بسرعة:يلا بقى يا جاسر قبل ما يقوموا تاني جاسر:يلا.. وخرجوا بسرعة من الفيلا وأغلقوا باب الفيلا حتى لا يستطيعوا هؤلاء الرجال الخروج من الفيلا ذهبت آسيا إلى سيارة جاسر وسندته إلى ان ركب السيارة آسيا:لأ انا اللي هسوق.. ومتقلقش انا متعلمة السواقة كويس اوي جاسر:تمام ركبت اسيا السيارة وساقت بعناية وكانت تشاهد جاسر وهو يمسك ذراعه بأ’لم بعد شوية وصلت اسيا إلى المستشفى وأوقفت السيارة وقامت من مكانها بسرعة وفتحت الباب الآخر لجاسر جاسر:كنت هفتحه على فكرة آسيا:طب يلا انزل نزل جاسر ودخل إلى المستشفى هو وآسيا آسيا بخوف:دكتور بسرعة عشان جوزي تعبان اوي جاءت دكتورة وباين عليها كدة معجبة أوي بجاسر الدكتورة بإعجاب:اتفضل يا جاسر بيه آسيا:دكتور!! جاسر بعِند:خلاص ذهب جاسر مع الدكتورة وقامت بعلاج الجر”ح وعقمته وربطت عليه دخلت اسيا ووجدت الدكتورة تنظر إلى جاسر بتوهان وتبتسم آسيا بعصبية:عاجبك أوي كدة؟! الدكتورة بإحراج:هو مين ده؟! آسيا:اللي سرحانة فيه الدكتورة:عن إذنك يا جاسر بيه خرجت الدكتورة ووقفت آسيا تنظر إلى جاسر بغيظ جاسر وهو يحاول كتم ضحكته:في إيه بتبصيلي كدة ليه؟! آسيا:والله يعني انت مش عارف ليه؟؟ وقف جاسر وأعطى ضهره لآسيا وقال:لأ مش عارف اقتربت منه اسيا وحضنته من الخلف وهي تبكي شعر جاسر بدموعها وشهقاتها عندما حضنته بشدة التفت إليها جاسر وراي دموعها التي يصعب عليه أن يراها هكذا فقلبه لا يتحمل ذلك الشئ.. فهو يحبها وبشدة جاسر وهو يمسح دموعها:مالك بتعيطي ليه؟! آسيا بشهقات:ا.. انا.. انا آسفة أوي على كل حاجة حصلت جاسر:مفيش داعي للأسف انا اصلاً مش قادر ازعل منك رغم كل حاجة حصلت.. اعمل ايه بقى في قلبي طلع بيحبك أوي ومش قادر يبعد عنك آسيا بدموع:يعني انت سامحتني يا جاسر؟! جاسر:اممم آسيا:اقولك بصراحة انا غلطت في حقك كتير أوي وانت مع ذلك لسة بتحبني.. انت فعلاً عوض من ربنا يا جاسر واحلى عوض والله جاسر:هتقبلي تكملي حياتك معايا ونبدأ صفحة جديدة من النهاردة.. وننسى كل اللي فات آسيا:موافقة بس انا عايزة دادة إحسان ترجع تاني جاسر:حاضر هترجع تاني آسيا:بحبك اوي يا جاسر جاسر:وانا كمان بعشقك يا روح قلب جاسر بغمزة:هو حضن جاسر مش واحشك ولا إيه؟! آسيا:لأ طبعاً وحشتني يا حبيبي ثم اقتربت منه وحضنته بحب جاسر:انتي مش فاكرة انتي قولتي إيه وانت سُخنة؟؟ آسيا:لأ مش فاكرة جاسر بغمزة:انا بقى فاكر…وعايز دلوقتي بوسة بالشيكولاتة آسيا:لأ طبعاً مفيش الكلام ده جاسر بضحك:وربنا أبداً هاخد بوسة ودلوقتي حالاً.. بدل ما اطبـ’ق المستشفى على اللي فيها 🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧 *الحلقة 20-الاخيره* آسيا بغيرة:ممكن تفهمني كنت بتضحك للدكتورة ليه؟؟ جاسر بضحك:كنت بضحك عادي.. والله مفيش حاجة من اللي فالك دي آسيا:بعد كدة يا حبيبي اللي تضحكلك كشرلها عشان أنا ممكن اضر”بها واضر”بك واللي يحصل يحصل جاسر:مادام الشروط هتتطبق يبقى تتطبق علينا إحنا الإتنين ومش عايز اشوفك بتضحكي لأي راجل آسيا:وحضرتك شوفتني قبل كدة بضحك لحد غريب؟! جاسر:تحبي نعمل مشكلة في المستشفى ولا إيه؟؟ آسيا:لأ مش عايزة.. بس هتعمل ايه مع الزبا”لة اللي في الفيلا دول؟؟ جاسر:سيبيهم عليا انا والحراس هيعلموهم الأدب امسك جاسر الموبايل واتصل على طاقم الحراسة واخبرهم بأن يذهبوا إلى الفيلا ويأخذوا هؤلاء الرجال الي المخزن الذي به جهاد وبالفعل ذهبوا الحراس إلى الفيلا وفتحوها وأخذوا هؤلاء الرجال الي المخزن داخل المخزن جهاد بخوف:مين دول؟؟ الحارس بسخرية:الزبا*لة اللي زيك جهاد:انا مش هطلع من هنا بقى أنا زهقت وربنا الحارس:مش عارفين يوم ما تطلعي من هنا هتبقى عايشة ولا لأ؟؟ بس كل ده يرجع لأوامر جاسر باشا جهاد:انا عايزة اكلم جاسر باشا بتاعك ده الحارس:انتي هنا مجرد حشر*ة.. يعني ما تطلبيش حاجة خالص سامعة ولا اجيب الصندوق وانتي بقى عارفة فيه ايه! جهاد بخوف:لا خلاص هسكت خالص والله خرج الحراس وتركوا هؤلاء الرجال مع جهاد بس كانوا متكتـ’فين احد الرجال بضحك:وانتي بقى عملتي إيه عشان تيجي هنا؟! جهاد بضيق:ملكش فيه.. وياريت تخرس بقى وظلوا ينظروا إلى بعض بضيق في المستشفى عند جاسر وآسيا وصلت العيلة بأكملها عندما علموا بما حدث مع جاسر من فارس فارس وهو يحتضن أخيه بخوف:كدة برضو يا جاسر تقلقنا عليك بالشكل ده؟! جاسر:معلش يا حبيبي وبعدين ما أنا زي الفُل اهو نجاة بدموع:متزعلش من جدك يا جاسر على اللي حصل منه.. هو صحيح كان عارف ان مراتك عايشة من جدها حمدان بس مكنش راضي يقول لحد خالص الجد حمدان (جد اسيا) :المهم دلوقتي انهم رجعوا لبعض من تاني والحمدلله كل شئ بقى كويس الجميع:الحمدلله واطمئنوا على جاسر وبعدها ذهبوا إلى الفيلا مع جاسر وآسيا ف جاسر أصر على أنهم يظلوا معهم ولو حتة فترة قليلة بعد مرور أسبوع آسيا:يا جاسر مينفعش البس الفستان ده انا مش عروسة يا حبيبي جاسر:لأ عروسة يا حبيبتي واحلى عروسة كمان… وبعدين انتي ناسية كنتي عاملة ازاي يوم فرحنا؟! انا عايزك النهاردة تبقى مبسوطة بجد وتعملي كل اللي نفسك فيه بس بحدود يا قلبي….يعني الفستان هيبقى على ذوقك بس مش ضيق وبلاش ميك اب لأنك قمر من غير اي حاجة آسيا:بأمارة شعري اللي شد’يته أول ما شوفتني 😂😂😂 جاسر:ماهو بصراحة جميل أوي آسيا بإبتسامة:مش أجمل منك يا حبيبي.. عايزة اقولك إنك سبب الإبتسامة اللي على وشي دلوقتي جاسر:وانتي كمان سبب في كل حاجة حلوة في حياتي.. وبالذات قلبي اللي مش قادر يبعد عنك ثانية وبيدق ويقول بحبككككك يا اسياااااا آسيا بضحك:طب وطى صوتك جاسر:اوطي صوتي ليه مادام بقول احلى كلمة في حياتي كلها وهي انتي يا كل حياتي آسيا بدموع:يا ترى هيبقى عندنا خديجة ومريم ولا لأ؟! جاسر وهو يحتضنها بحب:هيبقى عندنا مريم وخديجة وآسيا الصغيرة وكل اللي انتي عايزه.. بس انتي خلي عندك امل ويقين في ربنا يا روح قلبي آسيا:ونعم بالله جاسر:يلا بقى عشان اعملك احسن فرح في الدنيا كلها وذهبت اسيا إلى المكان الذي ستجهز به ومعها شيري وباقي بنات العيلة وكانوا فرحانين أوي وبدأت اسيا في تجهيز نفسها وباقي البنات بعد مرور بعض الوقت شيري وهي تزغرط:لولولولوي.. الف مبروك يا روح قلبي.. والله فرحتي بيكي ملهاش وصف آسيا بسعادة:الله يبارك فيكي يا أجمل شيري وبارك لها باقي البنات مع ارتفاع الزغاريط في المكان بأكمله وجاء جاسر وباقي العيلة وأخذوا اسيا وباقي البنات وذهبوا إلى يخت كبير في منتصف البحر وكان مزين بطريقة شيك أوي ومكتوب عليه “جاسر وآسيا” بداخل قلب ♥️ شكله حلو أوي آسيا بفرحة:انت عملت كل الحاجات دي عشاني؟! جاسر:هو انتي لسة شوفتي حاجة ده احنا لسة بنقول بسم الله وجلسوا في اليخت مع تشغيل الأغاني ورقص جاسر وآسيا وسعادة الجميع بهم كان الجميع سعيد لسعادة جاسر وآسيا جاسر بغمزة:بس ايه الحلاوة دي كلها آسيا:بتكسف على فكرة جاسر:مفيش مشاكل بس ده ما يمنعش إنك حلوة اوي اوي آسيا:ميرسي جاسر:ميرسي سادة كدة؟! اسيا:اومال اقولها ازاي يعني؟! جاسر بغمزة:لأ مش دلوقتي لما الجماعة دول يمشوا هقولك ازاي يا حبي آسيا بضحك:مش فاهمة جاسر بضحك:يا شيخة😂😂 اسيا:طب بطل بقى عشان عيب كدة جاسر:بقى ده عيب! وظلوا يتحدثون وكانوا فرحانين اوي وانتهى الفرح وذهب الجميع وأخذ جاسر اسيا وعاشوا حياتهم في حب وغرام وكانت حياتهم مليئة بالحنان وذهب جاسر إلى المخزن الذي به جهاد وامرها بأن تسافر إلى الخارج ولا تعود م جديد وبالفعل سافرت ولم تعد… وسلم هؤلاء الرجال للشرطة بعد أن ادبهم على ما فعلوه بهم “بعد مرور 8 سنوات” آسيا بضحك:والله يا حبيبي انا عملت البيتزا صح بس مش عارفة العيب في مين جاسر:العيب فيا انا آسيا:صدقني انا دخلت العجينة الفرن وخرجت اجهز حاجة تاني رجعت لقيت الفرن مطفي ومش عارفة حصل كدة ازاي مريم وخديجة بضحك:إحنا اللي طفينا الفرن يا مامي 😂😂 آسيا:والله وبتقولوها في وشي كدة عادي؟! جاسر:وفيها ايه يعني.. براحتكم يا حبايبي اعملوا اللي انتوا عايزينه آسيا:نعم يا عنيااااا جاسر:في إيه انتي هترد’حيلي قدام البنات ولا إيه؟؟ مريم بضحك:مامي بابي بيكلم بنت ويقولها انها قلبه التاني.. وهيجبلها شيكولاتة لما يشوفها آسيا:الكلام ده صح يا جاسر؟! جاسر بضحك:كنت بكلم نورسين بنت فارس والله خديجة:ده مش بس كدة يامامي ده في حاجات تانية كتير أوي 😂😂 جاسر بضحك:اطلعوا برا شكلكم كدة عايزين تتربوا من أول وجديد والله ما حصل حاجة من ده كله آسيا بضحك:ما انا عارفة.. هو انا لو مش عارفة هسيبك كدة! عز ابنهم الصغير خالص:انا عايز بوسة زي بتاعة مامي 😂😂 جاسر:هما دول عيالك ولا جيباهم منين؟؟ 😂 😂 آسيا:دلوقتي بقوا عيالي؟! عز:يلا يا بابي بدل ما اروح واقول لجدو برا 😂 حمله جاسر بحب ثم قبله في خدوده وهو يقول:وربنا انا مكنتش، كدة وانا صغير.. انا كنت محترم 😂😂😂😂 آسيا:طب يلا يا حبيبي عشان إحنا خارجين وهنروح السينما سوا إحنا وكل العيلة جاسر:ماشي يا حبيبتي بعد شوية ذهب الجميع الي السينما لحتى يشاهدوا احد الأفلام العائلية مع بعضهم البعض جلس الجميع وجلست اسيا بجانب جاسر وكانت تضع رأسها على كتفه وتضع يديها في يديه بحب♡ مريم وخديجة وعز بضحك:بيحبوا بعض أوي وإحنا ثمرة حبهم زي ما قالولنا.. اوعوا يكونوا بيتفقوا يجيبوا ثمرة جديدة تونسنا 😂😂😂😂😂😂😂 جاسر بضحك:عيالك دول طلعوا قرود زيك تفكيرهم ماشاء الله 😂 😂 😂 آسيا:عارف ايه احسن حاجة حصلت بجد يا جاسر؟! جاسر:إيه يا روح قلبي؟؟ آسيا:إن العيلة متجمعة في مكان واحد وكلنا مع بعض ومتجمعين في كل الأوقات جاسر بغمزة:وانا نفسي نتجمع تاني في نفس اليخت ده آسيا:بطل يا حبيبي عشان الولاد بيسمعوا من غير ما تحس 😂😂 نظرت آسيا إلى عيون جاسر بعشق قائلة له:وعينيك إذا نظرت إليهم اكتفي بهم وعندما المس يديك أشعر بأمان العالم بأكمله.. وعندما احتضنك اشعر بالطمأنينة ف انت الأمان والحب والحنان وكل شئ فيه سلام ♡ جاسر بحب:وملامحك البريئة تجعلني اعشق النظر إليكِ دول ملل وابتسامتك تشعرني بالسعادة وتجعلني انسى كل شئ سئ..وعندما اقترب واضع يدي على قلبك أشعر به وهو يقول لقد خلقت تلك النبضات من أجل أن تنبض لكِ انتِ فقط♡ 🫧🫧🫧🫧🫧 النهاية 🫧🫧🫧🫧🫧