فصل 7.8.9.10
*⏎[ رواية احببت مسلمه♥🫀👑 ]*
`الحلقة 7`
الحلقة 8
الحلقة 9
الحلقة 10
> 💜
روايـة أحـبـبـت مُـسـلـمـه 💙
للـكـاتـبة : شــهــد الــســعــودي 💙✍🏻
Part 7...
______________________♡
وقفنا لحد ما الرجل العجوز إلي طلع قبل كدا قال بصوت ضعيف : هي مين يابني لو هنا اعترفلها دلوقتي وسيب الباقي للأيام
ديفيد صمت لبرهه ونظر لِـ عائشة وشاور عليها : هي عائشة
هنا الصمت حل المكان والصدمة نزلت علي عائشة إلي فضلت متنحالة من الصدمة وبعدين قامت جريت بصمت
ديفيد بصوت عالي : عائشة ... عائشة
ساب الميكرفون ولحقها ووقفها
ديفيد : عائشة أنا...
عائشة : انت أي يا ديفيد أي إلي قولتة دا
ديفيد : عائشة أنا...
عائشة : انت أي يا ديفيد أي إلي قولتة دا
ديفيد بضيق : أنا بحبك فيها اي
عائشة حطت إيديها علي راسها بتوتر : فيها كتير يا ديفيد
ديفيد : ميهمنيش حاجة دلوقتي غير إجابتك علي سؤالي
عائشة بلعت ريقها وقالت بإستغراب : أي هو ؟
ديفيد : بتحبيني يا عائشة ؟
صمتت وهي مش عارفة تقولة ايوا
عائشة بحرج : مش عارفة يا ديفيد ومتضغطش عليا لو سمحت
ديفيد بحزن : افهم من كدا مكنش فية مشاعر حتي تجاهي طول الوقت دا
عائشة : وحتي لو في يا ديفيد افهم علاقتنا مش هتكمل...
ديفيد بمقاطعة : لا هتكمل يا عائشة أنا معاكي للأخر ومش هسيبك لغيري
ديفيد بمقاطعة : لا هتكمل يا عائشة أنا معاكي للأخر ومش هسيبك لغيري
عائشة فضلت ساكتة مش عارفه تقولة أي
فقال ديفيد يحزن : صدقيني أنا اللي هستناكي تنامي وهوطي التكيف عشان ماتبرديش ، وانا اللي هاخد الكوتشي الابيض بتاعك اغسله مع بتاعي بالمره ، وانا اللي مش هنتقد كونك نسيتي تحُطي الملح ف الرز وهقولك تصدقي طعمه احلى كده …..
وانا اللي هطلع افُكلك الستاير كل عيد ، وانا اللي هشتري قميص نفس لون فستانك عشان نعمل ماتشنج واحنا رايحين فرح " كريستين " سوا ، وانا اللي هاخد راسك على رجلي كل ليل واسمع حكاياتك ومغامراتك ايام شلة الثانوية ..
وانا اللي هسيبلك مصروفك كل يوم تحت المفرش ، وانا اللي هستشورلك شعرك على نور الاباجورة الاصفر السهاري فـ ليالي الشتا الجميله ، وانا اللي هسحب كرسي واقعد استناكي تقيسي كل البلوزات اللي ف المحل ونختار سوا اكتر بلوزة حلتيها …
انا مش ساحر انا مسحور بيكي ومش هعرف اطلع غير قد عشمك فيا وقد احلامك وقد ما بتتمني ، فـ لو خايفه انا معنديش ضمانات بس عندي دراعات ممكن تدخلي بينهم لما تخافي هيطمنوكي ، فـ ايه رايك؟
انا مش ساحر انا مسحور بيكي ومش هعرف اطلع غير قد عشمك فيا وقد احلامك وقد ما بتتمني ، فـ لو خايفه انا معنديش ضمانات بس عندي دراعات ممكن تدخلي بينهم لما تخافي هيطمنوكي ، فـ ايه رايك؟
اعجبت عائشة بكلماتها ولكن فضلت ساكتة مع ذلك مش عارفه تقول أي كإن لسانها عجز عن الكلمات
ديفيد هنا فهم من سكوتها إنها مش متقبلاة ومش بتحبة فـ يأس وقال : تمم ماشي فهمت ... أنا آسف علي الكلام إلي قولتة من شوية قدام الناس
ولف ضهرة ولسا هيمشي دخلت كريستين من الباب هي وجيمس بسرعة
( كانو بيتصنتوا ، تربيتي😁 )
كريستين وهي تهنج : متفهمش غلط يا ديفيد دي بتكدب عليك أصلاً
ديفيد بصلها وهو رافع حاجب
كريستين : كنت بكلمها ف يوم عشان كنت عايزاها في حاجة مهمة ولما سألتها بتحبك ولا لا ( هنا عائشة شاورت لها من ورا ديفيد بإنها تسكت بس كريستين كملت كلامها ) قالتلي إنها بتحبك بس هي يأسة من العلاقة مش اكتر
كريستين : كنت بكلمها ف يوم عشان كنت عايزاها في حاجة مهمة ولما سألتها بتحبك ولا لا ( هنا عائشة شاورت لها من ورا ديفيد بإنها تسكت بس كريستين كملت كلامها ) قالتلي إنها بتحبك بس هي يأسة من العلاقة مش اكتر
ديفيد نظر لها لبرهه بيستوعب كلامها ثم نظر لِـ عائشة إلي كانت متوترة ومحروجة من كلام كريستين
ديفيد بسعادة : بعيداً عن الكلام بس انتي لي قولتي مش عارفه
كريستين : عشان ف دينهم مينفعش تقولك كدا ونتا مش من محارمها ولو قالتلك تقولك يوم كتب الكتاب يعني وهي مراتك
جيمس بإستغراب : دانتو بقيتوا صحاب بقا وبعدين عرفتي الكلام دا منين ابت
كريستين أتوترت : عادي من كلام عائشة وكدا
ديفيد بسعادة : طيب انا هاجي بكرا أتقدملك يا عائشة
عائشة بحزن : يا ديفيد مش بالسهولة دي
ديفيد بإستفهام : مش فاهم ؟
عائشة : محدش هيقبل بيك يا ديفيد انت مسيحي ولازم تأسلم ودينا بردك ميسمحش بكدا
جيمس بإستغراب : دانتو بقيتوا صحاب بقا وبعدين عرفتي الكلام دا منين ابت
كريستين أتوترت : عادي من كلام عائشة وكدا
ديفيد بسعادة : طيب انا هاجي بكرا أتقدملك يا عائشة
عائشة بحزن : يا ديفيد مش بالسهولة دي
ديفيد بإستفهام : مش فاهم ؟
عائشة : محدش هيقبل بيك يا ديفيد انت مسيحي ولازم تأسلم ودينا بردك ميسمحش بكدا
صمت الكل وديفيد عقلة وقف مش عارف يقول اي ولا يعمل أي
ديفيد بهدوء : طب لي انتي مش تكوني مسيحية زيي
يتبع ...
روايـة أحـبـبـت مُـسـلـمـه 💙
للـكـاتـبة : شــهــد الــســعــودي 💙✍🏻
روايـة أحـبـبـت مُـسـلـمـه 💙
للـكـاتـبة : شــهــد الــســعــودي 💙✍🏻
Part 8...
______________________♡
وقفنا لحد ما أتصدمت عائشة من ردة وقالت : اكيد لا طبعاً واكيد انت كنت عارف ردي
جيمس : ولي بقا؟
صمتت عائشة ثم قالت وهي توجه كلامها لِـ ديفيد : طب هسألك شوية أسألة وجاوبني عليها
ديفيد : موافق
عائشة : ﻣﻦ ﻫﻮ ﺍﻟﻠﻪ ؟
ديفيد : ﻳﺴﻮﻉ
عائشة : ﻫﻞ ﻳﺴﻮﻉ ﻫﻮ ﺍﺑﻦ ﻣﺮﻳﻢ ؟
عائشة : ﻫﻞ ﻳﺴﻮﻉ ﻫﻮ ﺍﺑﻦ ﻣﺮﻳﻢ ؟
ديفيد : ﻧﻌﻢ
عائشة : ﻣﻦ ﺧﻠﻖ ﻣﺮﻳﻢ؟
ديفيد : ﺍﻟﻠﻪ
عائشة : ﻣﻦ ﻫﻮ ﺍﻟﻠﻪ؟
ديفيد : ﻳﺴﻮﻉ
عائشة : ﻫﻞ ﻳﺴﻮﻉ ﻫﻮ ﺍﺑﻦ ﻣﻮﻟﻮﺩ؟
عائشة : ﻧﻌﻢ
ديفيد : ﻣﻦ ﻫﻮ ﺃﺑﻮﻩ؟
ديفيد : ﺍﻟﻠﻪ
عائشة : ﻣﻦ ﻫﻮ ﺍﻟﻠﻪ ؟
ديفيد : ﻳﺴﻮﻉ
عائشة : ﻫﻞ ﻳﺴﻮﻉ ﻫﻮ ﺧﺎﺩﻡ ﺍﻟﻠﻪ ؟
ديفيد : نعم
عائشة : ﻫﻞ ﺗﻮﻓﻲ ﻳﺴﻮﻉ ﻋﻠﻰ ﺍﻟﺼﻠﻴﺐ ؟
ديفيد : ﻧﻌﻢ
عائشة : ﻣﻦ ﺃﺭﺳﻠﻪ ؟
ديفيد : ﺍﻟﻠﻪ
عائشة : ﻫﻞ ﻳﺴﻮﻉ ﺭﺳﻮﻝ ؟
ديفيد : ﻧﻌﻢ
عائشة : ﻣﻦ ﺃﺭﺳﻠﻪ ؟
ديفيد : ﺍﻟﻠﻪ
عائشة : ﻣﻦ ﻫﻮ ﺍﻟﻠﻪ ؟
ديفيد : ﻳﺴﻮﻉ
عائشة : ﻫﻞ ﻛﺎﻥ ﻳﺴﻮﻉ ﻳﺼﻠﻲ ﺣﻴﻨﻤﺎ ﻛﺎﻥ ﻋﻠﻰ ﺍﻻﺭﺽ ؟
ديفيد : ﻧﻌﻢ
عائشة : ﻟﻤﻦ ﻛﺎﻥ ﻳﺼﻠﻲ ؟
ديفيد : ﻟﻠﻪ
عائشة : ﻣﻦ ﻫﻮ ﺍﻟﻠﻪ ؟
ديفيد : ﻳﺴﻮﻉ
عائشة : ﻫﻞ ﺍﻟﻠﻪ ﻟﻪ ﺑﺪﺍﻳﺔ ؟
ديفيد : ﻻ
عائشة : ﺍﺫﺍ ﻣﻦ ﻭﻟﺪ ﻓﻲ 25 ﻣﻦ ﺩﻳﺴﻤﺒﺮ ؟
ديفيد : ﻳﺴﻮﻉ
عائشة : ﻣﻦ ﻫﻮ ﺍﻟﻠﻪ ؟
ديفيد : ﻳﺴﻮﻉ
عائشة : ﺍﻳﻦ ﻫﻮ ﺍﻟﻠﻪ ؟
ديفيد : ﻳﺴﻮﻉ
عائشة : ﺍﻳﻦ ﻫﻮ ﺍﻟﻠﻪ ؟
ديفيد : ﻓﻲ ﺍﻟﺠﻨﺔ
عائشة : ﻛﻢ ﻣﻦ إﻟﻪ ﻳﺘﻮﺍﺟﺪ ﻓﻲ ﺍﻟﺠﻨﺔ ؟
ديفيد : ﻭﺍﺣﺪ ﻓﻘﻂ
عائشة : ﺍﻳﻦ ﻫﻮ ﻳﺴﻮﻉ ؟
ديفيد : ﻫﻮ ﺟﺎﻟﺲ ﻋﻠﻰ ﻳﻤﻴﻦ ﺍﻟﻠﻪ
عائشة : ﺍﺫﺍ ﻛﻢ ﻳﻮﺟﺪ ﻣﻦ ﺍﻟﻪ ﻓﻲ ﺍﻟﺠﻨﺔ ؟
ديفيد : ﺍﻟﻪ ﻭﺍﺣﺪ ﻓﻘﻂ
عائشة : ﺍﺫﺍ ﻛﻢ ﻋﺪﺩ ﺍﻻﻟﻬﺔ ﺍﻟﺠﺎﻟﺴﻴﻦ ؟
ديفيد : ﺍﻟﻪ ﻭﺍﺣﺪ ﻓﻘﻂ
عائشة : ﺍﻳﻦ ﻫﻮ ﻳﺴﻮﻉ ؟
عائشة : ﺍﻳﻦ ﻫﻮ ﻳﺴﻮﻉ ؟
ديفيد : ﺟﺎﻟﺲ ﺑﺠﺎﻧﺐ ﺍﻟﺮﺏ
عائشة : ﻫﻞ ﻫﻢ
ﺟﺎﻟﺴﻴﻦ ﻋﻠﻰ ﻛﺮﺳﻲ ﻭﺍﺣﺪ ؟
ديفيد صمت لبرهه
( هذة الكلمات لن يفهمها إلا من حلت علية روح القدس )
عائشة بهدوء : انتو عندكوا كدا أما نحن فالأجابة عندنا ما قاله ربنا عز وجل عن نفسه :
{ ما اتخذ اللّه من ولد وما كان معه من إله إذاً لذهب كل إله بما خلق ولعلا بعضهم على بعض سبحان اللّه عما يصفون}
( لقد كفر الذين قالوا إن الله هو المسيح ابن مريم وقال المسيح يابني إسرائيل اعبدوا الله ربي وربكم إنه من يشرك بالله فقد حرم الله عليه الجنة ومأواه النار وما للظالمين من أنصار ( 72 ) لقد كفر الذين قالوا إن الله ثالث ثلاثة وما من إله إلا إله واحد وإن لم ينتهوا عما يقولون ليمسن الذين كفروا منهم عذاب أليم ( 73 ) أفلا يتوبون إلى الله ويستغفرونه والله غفور رحيم )
( لقد كفر الذين قالوا إن الله هو المسيح ابن مريم وقال المسيح يابني إسرائيل اعبدوا الله ربي وربكم إنه من يشرك بالله فقد حرم الله عليه الجنة ومأواه النار وما للظالمين من أنصار ( 72 ) لقد كفر الذين قالوا إن الله ثالث ثلاثة وما من إله إلا إله واحد وإن لم ينتهوا عما يقولون ليمسن الذين كفروا منهم عذاب أليم ( 73 ) أفلا يتوبون إلى الله ويستغفرونه والله غفور رحيم )
دينكم متناقض والعاقل منكم هو الذي يتعقب الأسئله واجوبتها لعلم انه مضحوكٌ عليه وانه ليس دين صحيح وطبعاً الله اعلم
ديفيد نظر لها لبرهه يستوعب كلامها
كريستين بشجاعة : ديفيد عايزة أقولكوا اني ... هأسلم وواخدة القرار دا من زمان
نظر لها كلاً من جيمس وديفيد
جيمس بصدمة : كريستين انتي بتقولي أي ؟
يتبع ...
روايـة أحـبـبـت مُـسـلـمـه 💙
للـكـاتـبة : شــهــد الــســعــودي 💙✍🏻
*⏎[ رواية احببت مسلمه ♥🫀👑 ]*
`الحلقة 9 - 10`
>
💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚
🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍
روايـة أحـبـبـت مُـسـلـمـه 💙
للـكـاتـبة : شــهــد الــســعــودي 💙✍🏻
Part 9...
______________________♡
وقفنا لحد ما كريستين قالت : ديفيد عايزة أقولكوا اني ... هأسلم وواخدة القرار دا من يومين
نظر لها كلاً من جيمس وديفيد
جيمس : كريستين انتي بتقولي أي ؟؟
ديفيد بصدمة : أنتي بتتكلمي جد يا كريستين
كريستين بمرح : لا بهزار
ديفيد بجد : مبهزرش
اومأت لة كريستين بمعني نعم
اومأت لة كريستين بمعني نعم
عائشة بتنهيدة طويلة : ديفيد أنا هسيبك دلوقتي مع نفسك تفكر في الكلام إلي قولتة بس عايزاك تعرف إني بحبك فعلاً ومستعدة ابقي معاك بس مينفعش ونتا لسا مسيحي .... سلام يا ديفيد وبكرا هستناك في الكافية إلي كنا قاعدين فية اخر مره لو جيت هعرف إنك وافقت علي كلامي
وغادرت عائشة
جيمس : هتعمل اي دلوقتي يا ديفيد ؟
ديفيد فضل يفكر في كلامها وقرر يفاتح أهلة : مش عارف بس في اخدت قراري خلاص وإلي يحصل يحصل
وغادر ديفيد أيضاً
كريستين : سيبه هو محتاج شوية وقت يقعد لوحدة
جيمس اتنهد : اممم بقولك اي
كريستين : أي ؟
كريستين : أي ؟
جيمس : تيجي افسحك انهاردة
كريستين : هو دا وقتة
جيمس : هنعمل أي يعني هما إلي دماغهم ناشفة
كريستين بغرور مصطنع : امممم هفكر
جيمس😒 : ياختي مش من جمال عيونك يعني دا عشان بس انا مخنوق ومش عايز ارجع البيت
كريستين😒 : انت تطول أصلاً
جيمس : اة عاجبك
كريستين 🙄 : لا الصراحة ... احممم يلااا
______________________♡
عاد ديفيد إلي القصر وجد والداة يشاهدون الـTV ويضحكون
ديفيد : ماما فين جدي
عاد ديفيد إلي القصر وجد والداة يشاهدون الـTV ويضحكون
ديفيد : ماما فين جدي
أدارت لة فيفان وجهها : في مكتبة يا حبيبي
هنا قال خوليو (والدة) : في حاجة يا ديفيد
ديفيد : لا أطمن يا بابا
ذهب ديفيد إلي مكتب جدة طرق الباب وسمح لة بالدخول وجد ( ماكس ) رئيس أعمال جدة
ديفيد : فرانسيس بية ممكن اتكلم معاك في موضوع مهم
اومأ فرانسيس لـ ماكس بمعني أن يذهب
فرانسيس بجمود : خير
ديفيد : ..... ( وقال لة شئ )
وهنا فرانسيس قام وقال بزعيق وعصبية هزت أركان القصر : أنتتتتتت بتقوووول أيييي يا أبن خوليووووو
___________________♡
وهنا فرانسيس قام وقال بزعيق وعصبية هزت أركان القصر : أنتتتتتت بتقوووول أيييي يا أبن خوليووووو
___________________♡
ترن ترن ترن
محمد ( أخو عائشة الكبير ) : السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
عائشة : وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
محمد : ازيك يا جميل
عائشة : الحمدلله في زحيم من النِعم يا روحي انت عامل أي
محمد : أنا الحمدلله كويس ... مالك باين عليكي زعلانة لي
عائشة : لا عادي يا حبيبي تعالي انت بس علي خير ونتكلم
محمد بحنان : مالك يا عائشة
عائشة اتنهدت بحزن وحكت لة ما حدث من البداية
محمد بتساءل : بتحبية صح ؟
عائشة : الصراحة ...
عائشة : الصراحة ...
محمد بمرح : احبك ونتا صريح هااا الصراحة أي بقا
عائشة بحرج : ايوا بحبة يا حوكش
محمد : اهو دا إلي كنت خايف أسمعة ... طب فكرك هو هيعمل اي دلوقتي
عائشة : مش عارفة أنا سيبتلة القرار
محمد بحيرة : أنا مش عارف والله اقولك اي بس انا نازل بكرا إن شاءالله ولما اجي هنتكلم في الموضوع دا
عائشة بسعادة : بجد
محمد بمرح : ايوا افرشيلي ورد بقا
عائشة بضحك : تشرف انت بس
محمد بحب : طب هقفل أنا دلوقتي عشان أنجز الشغل إلي عليا قبل بكرا
عائشة : تمام
محمد : تتم الله عليك دين الإسلام
أبتسمت عائشة بحب وقفلت ثم ذهبت للنوم
__________________♡
نرجع لـ ديفيد
ديفيد ببعض التوتر : فرانسيس بية أنا بحب واحدة مسلمة وعشان اتجوزها أنا ... هـ هأسلم
وهنا فرانسيس قام وقال بزعيق وعصبية هزت أركان القصر : أنتتتتتت بتقوووول أيييي يا أبن خوليو
ديفيد : فرانسيس بية أسمعني الأول ...
فرانسيس بزعيق : اسمع أي انت اكيد مجنون
هنا جاء خوليو وفيفان بخضة من صوت صريخهم
خوليو : اهدي بس يا بابا في أي يا ديفيد أي إلي حصل ؟
خوليو : اهدي بس يا بابا في أي يا ديفيد أي إلي حصل ؟
ديفيد : بابا انت اكيد هتقف معايا ... أنا بحب واحدة وعايز اتجوزها
فيفان بإستفهام : طيب فين المشكلة يا فرانسيس بية
فرانسيس بسخرية : كمل كلامك يا استاذ ديفيد ... بيقولك مسلمة وعايز يأسلم عشانها
وهنا حلت الصدمة علي والداة
فيفان بصدمة : ديفيد انت فاهم بتقول أي ؟
ديفيد : ايوا
خوليو : أنت اكيد قبل ما تقول كدا عارف إننا مش موافقين صح
ديفيد صمت لبرهه بعصبية
فرانسيس بغضب : البت دي تبعد عنها ... فااااهم
وقال أخر كلمة بزعيق
وقال أخر كلمة بزعيق
وهنا قال ديفيد بغضب مكتوم : خلاااص بدال ما الموضوع كدا ... أنا ههرب أنا وهي
فرانسيس : لا عال ... جة اليوم إلي هتكسر كلمتي فية ( ثم نظر إلي خوليو وقال ) أخرة دلعك لية شوف وصلنا لأية
ديفيد بعصبية : فرانسيس بية بابا ملهوش دخل بأي حاجة
فرانسيس بصوت عالي : هارفي
هنا جاء هارفي رئيس البودي جارد ومعة أثنان وهم ينظرون إلي الأرض إحتراماً لة
فرانسيس وهو يوجه كلامة إلي ديفيد : مفيش خروج ليك من النهاردة ... هارفي خد منة تليفونة
ديفيد بغضب : ازاي يعني انت مفكر نفسك يا فرانسيس بية إنك كدا بتمنعني مثلاً
خوليو بصوت عالي : ديفيد متردش علي جدك وأسمع الكلام
خوليو بصوت عالي : ديفيد متردش علي جدك وأسمع الكلام
ديفيد راح عند خوليو ومسك إيدة بترجي : بابا اكيد انت فاهمني صح
خوليو بص في الأرض بحزن علي حال إبنة وهنا ديفيد من صدمتة قعد يضحك بسخرية ويصقف
فرانسيس شاور لـ هارفي أنة ياخد ديفيد لأوضتة وبالفعل أخدة ووقف هارفي قدام باب اوضتة وهنا ديفيد طلعلة تليفونة وأعطهولة
هارفي : ديفيد بية صدقني كل إلي بيعملة فرانسيس بية لمصلحتك
نظر لة ديفيد وضحك بسخرية وفجأة قال بهدوء مخيف : قسماً بالله لأوريكوا كلكوا وهو أول واحد فيكوا طول الـ 25سنة إلي عيشتهم كان بيتحكم فيا في اكتر الحاجات إلي بتمناها وييمنعني عنها لكن هنا واستوب هي خط احمر ... ( ثم أكمل كلامة بسخرية ) سلام يا هارفي
وقفل الباب ودخل قعد علي الأرض جمب السرير بيفكر هيعمل أي
بينما هارفي اتنهد بحزن وقفل علية الباب من برا وذهب
يتبع ...
روايـة أحـبـبـت مُـسـلـمـه 💙
للـكـاتـبة : شــهــد الــســعــودي 💙✍🏻
Part 10...
______________________♡
تاني يوم 🫧
كريستين راحت لعائشة وقعدت معاها
كريستين : أموت واعرف انتوا بتعاندوا لي في بعض
عائشة : أي يا بنتي شايفانا توم وجيري
كريستين بهمس : لو كدا فـ اة
عائشة بتحذير : كريستين
كريستين وهي تزم شفتيها : خلاص خلاص
عائشة بتنهيدة : تفتكري يا كريستين إن ديفيد هيوافق يأسلم وهيجي يشوفني انهاردة زي ما قولتلة
عائشة بتنهيدة : تفتكري يا كريستين إن ديفيد هيوافق يأسلم وهيجي يشوفني انهاردة زي ما قولتلة
كريستين مسكت إيديها لتبث فيها الطمأنية : قبل أي حاجة انتي عارفة ان هو بيحبك يا عائشة ونا واثقة فية ومتأكدة إنو هيجي
عائشة اتنهدت : إن شاءالله خير
كريستين : اقوم أمشي أنا بقا عشان تلحقي تلبسي وتروحي تشوفية
عائشة : ماتيجي معايا يا كريستين
كريستين : محسساني انوا فرح يا عائشة اكيد لا طبعاً
عائشة بضيق : طب يلا أخفي مشوفش خلقتك قدامي اليومين دول فاهمة
كريستين ضحكت : طب كويس اني قررت امشي قبل ما انطرد
كريستين كانت بتضحك وتنظر لِـ عائشة من الخلف وكانت لسا بتفتح الباب
وقبل ما تفتحة هنا الباب اتفتح و هوووووب أتخبط في راسها
كريستين وهي حاطة إيديها علي راسها : اةةةة .... ( رفعت راسها ونظرت لذالك الشخص ) مش تحاسب يا بأف أنت
محمد🤨 : نعم ؟؟
كريستين : نعمَ الله عليك مش تحاسب
محمد كان لسا هيرد عليها ويوقفها عند حدودها بس جات عائشة وحضنتة بسعادة
عائشة بفرحة وتنطيط : اةةةةة اخيراً جيت وحشتني يا حوكش
محمد بادلها الحضن بحب وبعدين قال بمرح : متوهيش في الموضوع فين الورد إلي قولتلك تفرشهولي
عائشة ضحكت : يا بكااااش
محمد بتساؤل : اوماااال ماما فين
عائشة : نايمة جوا أصحيها ؟
محمد : لا سبيها دلوقتي
محمد : لا سبيها دلوقتي
كريستين نظرت لهم برفعة حاجب
عائشة : مالك يا كريستين
كريستين : إنتوا تعرفوا بعض ؟
محمد وهو يحاول إغاظتها : مش شايفاني بقولها ماما فين يا غبية !!
عائشة وهي بتحضن محمد : اعرفك يا ستي دا محمد اخويا الكبير
كريستين : محصلنيش الشرف 🥱
محمد بعدم اهتمام : ولا أنا صراحة
عائشة بإستغراب : اهدوا بس يا جماعة .. روحي انتي يا كريستين دلوقتي
كريستين : اوك سلام يا روحي
عائشة سلمت عليها وودعتها
عائشة سلمت عليها وودعتها
محمد : مين دي؟
عائشة بغمزة : وانت مالك
محمد محاولاً إخفاء فضولة : اتظبط كدا يا باشااا أنا بسأل بس وبعدين دي لسانها طويل
عائشة : ماااشي هحاول أصدقك .. علي العموم دي صحبت ديفيد إلي كنت بكلمك عنة ومسيحية بردك بس هـ تأسلم يعني
محمد بفرحة ظاهرة : بجد
عائشة بغمزة : أيوا بجد ونتا مالك فرحت كدا لي
محمد مسك السكينة من طبق الفاكهة وقال : قسماً عظماً لو ما مشيتي دلوقتي انتي حرة
ضحكت عائشة : كدا كدا كنت داخلة البس عشان راحة اشوفة
محمد : بسرعة ومتتأخرييش اوك
عائشة : اوك
عائشة : اوك
وغادرت
عائشة ذهبت للكافية وفضلت قاعدة مستنية ديفيد
بعد مرور وقت 🫧
مر بعض الوقت ولم يأتي ديفيد
جاء الجرسون : تطلبي حاجة يا أنسة
عائشة : لا شكراً
فضلت قاعدة في إنتظارة ولكنة مجاش فـ أخدت شنطتها ولسا هتقوم تمشي
فكرت إنها تقعد كمان شوية يمكن مشغول بحاجة وهيجي وبالفعل قعدت ولكنة مجاش بردك فـ غادرت بحزن شديد
بينما عند ديفيد ...
يتبع ...