الغني والفقير
الغني والفقير.. زمان كان مافيش غني وفقير، علشان الغني كان بيحس بآلام الفقير 💔. وكان الكل بيطلع من ماله لغيره، علشان الكل يعيش سعيد 🌟.
دلوقتي بقى في غني وفقير، ونسيوا زمان الحب الكبير ❤️. ماكنش فيه جار يفطر وجار صايم، ماكلش من يومين 🍴. ماكنش في غش ولا خداع بين الناس، ولا كان في حد بوشين 🤥.
دلوقتي كل واحد مع نفسه، ولو جاره محتاج يقول "وأنا مالي" 🙄. أبقى أطلع لهم زكاة قبل العيد، يخسارة على زمان راح وراحت معه جدعنة المصريين 👑.
كانوا يناموا ويصحوا يطمنوا على بعض، ويصحوا لصلاة الفجر والعيد 🎉. دلوقتي لا باقي في عيد زي زمان، ولا بقيتوا زي زمان يا مصريين 😔.