ابتسم فانت ميت /2/
*_ࢪوايـه: ابتسم فانت ميت🔪💀_*
*♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡*
البارت التاني
🩸 *ملاك... المفقودة*
بعد ما اختفت *ملاك* فجأة، الكل بدأ يتوتر.
بس *غيث* هو أول واحد حس بحاجة غريبة… كان سامع صوت خفيف جدًا بيقول:
> "مشيت لوحدي… بس الطريق رجّعني…"
ليث مسك كشاف وصرخ:
> - "كل واحد يفضل لازق في التاني! مفيش حد هيتوه تاني! فاهمين؟"
*أراوه* لاحظت إن صورتهم اللي كانت على الحيطة اتغيّرت!
الصورة اللي كانت فيها الست السودة، بقت فيها كمان *ملاك… واقفة وراها!!*
*نور*:
> - "ده مش طبيعي… ملاك مش ممكن تكون دخلت الصورة! مش ممكن!"
*مراد* طلع دفتره وبدأ يكتب، وقال بصوت واطي:
> - "أنا شفت المكان ده في كوابيسي… الباب المفتوح، الممر اللي بيبكي، وملاك…"
كلهم سكتوا.
فجأة الباب اللي دخلوا منه… *اختفى*.
مش اتقفل… اختفى حرفيًا.
كأن الحيطة بلعته.
👁️ داخل عيون ملاك...
الجزء دا بنشوفه من وجهة نظر ملاك.
صحيت في فصل فاضي، كل حاجة حواليها متغطية تراب.
الصبورة مكتوب عليها بخط دم:
> "أنتِ الوحيدة اللي بتشوف الحقيقة…"
سحبت كرسي وقعدت، بس الكرسي اتحرك لوحده ووقعها على الأرض.
قامت تجري، بس كل باب كانت تفتحه… يرجّعها لنفس الفصل.
وفجأة ظهرت *الست السودة* من ورا الستارة،
ولما رفعت وشها، كان فيه *وش ملاك نفسها!*
ملاك صرخت بأعلى صوتها… لكن مفيش صوت طلع.
عودة للشلة…
*أراوه*:
> - "لازم نلاقيها… حتى لو خرجنا واحد واحد لحد ما نلاقي الباب اللي ودانا هنا."
لكن مراد وقف قدام باب جديد، كان مكتوب عليه:
> "كل سرّ… بيبدأ بضحكة."
> *(The first secret… begins with a smile)*
ليث مد إيده، وفتح الباب…
والجميع دخل… *الغابة.*
بس مش الغابة العادية، دي غابة سودة، الشجر فيها متني، والأصوات فيها *مش طبيعية*.
الغابة بدأت تتكلم معاهم…
وأصوات أطفال بيضحكوا…
وفي آخر الطريق، شافوا *ملاك*، بس مش كانت واقفة على رجلها…
كانت *متعلّقة من الشجرة.*
بس جسمها بيتحرّك… وكأنها… بتضحك.
يتبع...