الفصل الرابع
تشرق الشمس من الغرب وهذا اليوم سوف يكون بدايه الإنتقام
تستيقظ زينب من النوم لتستغرب انها نائمه في غرفه غير بيتها لتحاول الذكر ولا تعرف اخر حاجه فاكراها انها حست بدوخه لتحاول تعدل ثيابها وتخرج وتسأل الموظفه عن مين الي جابها هنا
الموظفه(ورده) :دكان في واحد عاوز يغتصبك فأنا اتصلت بالشرطه وعرفتهم وجم وخدوه
زينب بهدوء:تعرفي اسمه
ورده: اه اسمه خالد الراشدي بس هو كان بيقول انه انتي اغمى عليكي وهو جابك هنا علشان ميعرفش بيتك
زينب بضحه خبيسه وفي سرها :انا هخليك تعد في السجن شويه كده
وذهبت وتفكر ماذا تقول لعمها فالساعه الأن5 فتفكر ان تتصل ببنت عمتها(جنى)
جنى بصوت ناعس:مين
زينب:بتاع الملامين هيكون مين يعني انا زينب بنت عمك
جني: اه زينب مانتي قاعده معايا في البيت بتتصلي ليه متتخلي الأوضه احسن
زينب بتوتر:بسي الحكايه طوليه هبقي اقلهالك بعدين المهم انا دلوقتي مش في البيت عاوزه منك تفتحي الباب فتحه صغيره علشان اقدر ادخل من غير حد مبعرف
جنى : ماشي بس تعالي بسرعه هما لسه نايميت
زينب :انا قربت خلاص ودخله الشارع اهو سلام
جنى :سلام
جنى لون بشرتها امحاويه لون عينها عسلي غامق طولها 159 تبلغ من العمر 22 خريجه من كليه الطب فهي دكتوره
لتخرج جنى من الغرفه بصوت هادي لكي لا يسمعها احد وتفتح الباب ببطء لتسمع صوت حد طالع على السلم لتقول في نفسها اكيد دي زينب لتكون فعلا زينب لتدخل ببطء وتقفل الباب
زينب:انا هدخل اغير هدومي واجيلك
جنى :okay
لتذهب كلا منهما الي غرفتهم
زينب: انا هروح اخد دش
وذهب واستحمت وخرجت بالروب وذهبت الي دولابها واخرجت منه بجامه مريحه بالون الأحمر ولبستها ومشطت شعرها وعملته كحكايه وذهبت الي غرفه جنى انصدمت
زينب:اه يامجنونه
استووووووووووب
تتوقعو ايه الي صدم زينب
تتوقعو ليه زينب بتكره خالد
وايه هو سبب حادث والداها ووالدا سلوي
ايه رأيكم في البارت
وباى من غير سلام😘😘😘😘