عشقت قمر الصعيد - الحلقه الثاني - بقلم الكاتبة الصغيره - مكتملة | روايتك

اسم الرواية: عشقت قمر الصعيد
المؤلف / الكاتب: الكاتبة الصغيره
حالة الرواية: مكتملة
الفصل الحالي: الحلقه الثاني

الحلقه الثاني

*ـ عشقت قمر الصعيد ↻≯🍒⸙•♡»»))* https://whatsapp.com/channel/0029Vb5ne3F4SpkDOruzUy0Q *عشقت قمر الصعيد 🌚🦋* ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ *البارت 6* *البارت 7* *البارت 8* *البارت 9* *البارت 10* رواية عشقت قمر الصعيد الحلقة السادسة دخلت تالين بعد لما طرقت الباب عده مرات وسمحت لها قمر بالدخول وفجأه!! وجدت تالين قمر تبكي بشده ومتوتره تالين: اي دا مالك يقمر بتعيطي لي حد قالك حاجه او ابيه باسل جه هنا تاني يبنتي طمنيني قمر من وسط دموعها: انا خايفه انزل تحت باسل يعمل مشاكل تاني وبصراحه انا حاسه بالذنب عشان اتخانق مع ناديه هانم وصالح باشا بسببي تالين: اي اللي بتقوليه دا يبنتي بس لا طبعا انتي ملكيش ذنب وبعدين هما دايما كدا اسأليني انا وضحكت وقالت يلا بقا يقمر ننزل وانتي سكر كدا دا اي الحلاوه دي يبنتي بس قمر ضحكت برغم حزنها ونزلت مع تالين ليتناولوا الفطار صالح: ما تتطلعي يا ناديه شوفي البنات مالهم اتاخروا كدا لي ناديه وهي تنظر بالصدفه ناديه: لا هما نزلوا اهم نظر باسل لقمر بصدمه من رقتها وشكلها الجذاب برغم انها ليست شديده الجمال قال باسل ف نفسه معقول البرائه دي بجد ولا راسمه قناع البنت الطيبه البريئه علينا بس هي جميله اووي ثم قال اي دا يا باسل اللي بتقوله دا انت اتجننت ولا اي مين دي اللي ابصلها اصلا تالين بخبث: ابيه بااااسل يا ابيه سرحان ف اي كدا وضحكت باسل بتوهان: ها لا ولا حاجه انا هروح الشركه عندي اجتماع مهم ونظر ل قمر بقرف قمر اتضايقت جدا وكانت هتطلع تاني بس ناديه نادت عليها ناديه: تعالي هنا يبنتي اقعدي جمبي عشان تاكلي كويس زي ما الدكتور قال تالين: الله الله يست ماما وانا بقا روحت فين ولا من لقي احبابه نسي صحابه ضحكوا جميعا علي مشاكسه تالين لوالدتها ناديه: انتوا الاتنين وباسل كمان نور عيني من جوا ربنا يعلم انا من اول ما شوفت قمر وانا حبيتها كأنها بنتي اللي خلفتها قمر: والله يا ناديه هانم وانا كمان حبيتكم جدا واعتبرتكم عيلتي ناديه: هانم اي يا قمر بس انا اسمي ماما يحببتي دا لو مش هيضايقك يعني قمر: يضايقي اي يا هانم قصدي يا ماما وعيونها دمعت من الفرحه فرحوا جميعا لفرحه قمر صالح الدمنهوري: انا هقوم اروح الشركه التانيه وممكن اعدي علي باسل في الشركه اشوف الاوضاع هناك عامله ازاي ناديه: وانا كمان هروح النادي عندي مؤتمر تالين: وانا وقمر هنقعد هنا بقا هفرجها ع اوضتها وننزل نعمل شوبينج ناديه وصالح: ماشي يحبايبي خلوا بالكم من نفسكم تالين وقمر: حاضر ذهب صالح الدمنهوري للشركه وناديه للنادي وقمر وتالين لغرفه قمر الجديده وهناك من كان يراقب البعض احد الخدامات: الو ايوا يا باسل باشا اه الهانم والبيه نزلوا وتالين هانم وقمر لسه في البيت هينزلوا يشتروا شويه حاجات باسل: تمام عايز عينك متتشلش من علي اللي اسمها قمر دي طول ما هي ف الفيلا الخادمه: حاضر يا باشا فلاش باك: باسل لاحد الخدامات: بقولك اي انا عايزك تراقبي كل تحركات قمر وتفضل دايما قدام عينك مفهوم الخادمه: ازاي بس يا باشا دا لو الهانم او البيه عرفوا هيطردوني من البيت باسل: اسمعي اللي بقولك عليه من غير نقاش ومتخافيش الخادمه حاضر يا بيه ﺣ حاضر نرجع بقا لقصتنا داده سعاد: بتكلمي مين يا رحاب؟! الفصل السابع داده سعاد: بتكلمي مين يا رحاب؟! رحاب بتوتر واضح: دا دا يعني جوزي كان بيطمن عليا داده سعاد بشك: ماشي يا رحاب روحي انتي علي المطبخ وبلاش تليفونات كتير ها رحاب: حاضر يا ابله سعاد تالين وقمر ف اوضه قمر الجديده دخلت تالين الغرفه وقالت تالين: اوضتك الجديده اهي يستي جمبي علي طول اي رايك بقا قمر بفرحه وهي مش مصدقه نفسها انها هتعيش في اوضه زي دي بعد لما كانت عايشه في اوضه الكراكيب في بيت عمها قمر: رايي ف اي بس يا تالين هو انا كنت احلم اعيش في اوضه زي دي ولا حتي انام علي سرير زي دا تالين: للدرجادي يقمر اوضتك مكنتش كويسه زي دي قمر ابتسمت بحزن: اوضه اي يا تالين دول كانوا معيشني في اوضه الكراكيب بتاعتهم وسط الحشرات ومكنش في سرير كنت بنام علي حصيره ومن غير غطا كمان بس ربنا كبير وعوضني بيكم مش متخيله ازاي ناس من لحمي ودمي يبهدلوني كدا وناس قلبهم طيب زيكم ميعرفونيش ويعيشوني عيشه كويسه كدا انا بحبكم اووي والله واتمني باسل كمان يتقبلني زيكم تالين: يااه يا قمر انتي عيشتي حياه صعبه اووي معلش يا حببتي وانا جمبك ومش هسيبك انتي خلاص بقيتي اختي وربنا عوضني بيكي وبابي ومامي جمبك كمان وابيه باسل ان شاء الله هيفهم ان تفكيره غلط اكيد قمر: يارب ربنا يخليكوا ليا يارب نسيبهم شويه ونروح الصعيد بالتحديد في منزل عم قمر عبدالباسط: انتي يوليه قومي شوفي مقصوفه الرقبه دي مصحيتش لي سليمان بيه علي وصول هو والماذون مرات عبدالباسط: ماشي ياخويا هقوم اشوفها يكش نخلص منها بجا وتغور من خلقتنا فتحت زوجه عبدالباسط باب غرفه قمر ولم تجدها وصرخت زوجه عبدالباسط: الحقني يا عبدالباسط البت مش موجوده عبدالباسط بغضب وركض بسرعه علي غرفه قمر عبدالباسط: مش موجوده كيف يوليه دخل الغرفه ولم يجد بها احد عبدالباسط: يعني اي البت هربت منينا قال جملته في دخول سليمان سليمان بغضب شديد: مين دي اللي هربت يا عبدالباسط؟! الفصل الثامن عبدالباسط: يعني اي البت هربت منينا قال جملته في دخول سليمان سليمان بغضب شديد: مين دي اللي هربت يا عبدالباسط صدم كل من سليمان وزوجته بدخول سليمان عبدالباسط: د دي قمر يا بيه بس متقلقش هنقلب عليها البلد كلا تها وهنلاقيها سليمان بغضب: بس اول ما لاقيها هربيها من اول وجديد عشان هي متربتش وساعتها م هرحمها نروح عند قمر وتالين تالين: بصي يستي بقا انا هروح اخد شاور والبس واجي عشان نخرج نعمل شوبينج قمر: روحي انتي يا تالين انا هفضل هنا عشان اخوكي ميعملكيش مشاكل ويزعل منك انتي كمان عشان بتقعدي معايا تالين: اي الهبل دا يبنتي اكيد مش هيزعل يعني وبعدين هو هيزعل من اي كل واحد براحته وبدام انتي كويسه وبحبك ومامي وبابي بيحبوكي يبقا كل واحد حر ف نفسه يلا بقا انا هقوم اعمل زي ما قولتلك ومش هتاخر عليكي ونخرج علي طول قمر: ماشي يحببتي هستناكي خرجت تالين من غرفه قمر ونادت علي داده سعاد تالين بصوت عالي نسبيا: داده سعاد خلي الحرس يجهزوا العربيه عشان هنخرج انا وقمر داده سعاد: ماشي يحببتي هقولهم ذهبت تالين الي غرفتها لتجهز نفسها للخروج قمر جالسه في غرفتها غارقه في التفكير وفي حياتها الجديده ومصيرها مع باسل قمر ف نفسها: معقول حياتي هتفضل كويسه كدا ولا عمي وسليمان اخو العمده هبلاقوني ويرجعوني معاهم ويجوزوني بالغصب ويا تري باسل هيفهم اني مش زي اللي في دماغه ويعاملني كويس ولا هيفضل كدا نروح بقا لباسل وتحديدا في شركته جالس علي مكتبه وسط الملفات والأوراق مندمج في عمله وفجاه هاتفه يرن باسل بص علي شاشه الفون ولاقي ان شيري بتتصل باسل: ايوا يا شيري عايزه اي شيري: هو اي اللي عايزه اي يا باسل بكلمك عشان انت وحشتني اووي وبعتلك رسايل كتير ومردش عليا امبارح حصل اي باسل: لحقت اوحشك مانا كنت معاكي امبارح بليل وبعدين متشغليش دماغك مفيش حاجه حصلت شيري بمياصه: اي يا بيبي اه وحشتني اووي وبصراحه كدا عايزه اننا نتغدي مع بعض انهارده باسل: سوري يا شيري مش هقدر عندي شغل كتير شيري: وحياتي عندك توافق يلا بقا يا باسل باسل عشان يخلص من زنها باسل: ماشي يا شيري هخلص علي الساعه 2 كدا ونتغدي ف المطعم اللي بنروح فيه دايما شيري: روح قلبي ماشي هستناك هناك قفل باسل المكالمه مع شيري وافتكر شكل قمر وهي نازله من علي السلم وسرح في برائتها وشكلها باسل: اي يا باسل اللي بتعمله دا انسي اللي بتفكر فيه دا مستحيل يحصل خرج كل من تالين وقمر في احدي السيارات التابعه لباسل ووالده ومعهم الحراس ليقوموا بحمايتهم ونزلوا عند احدي المولاات الشهيره بالبراندات الباهظه الثمن تالين: يلا يا قمر انزلي وصلنا قمر نظرت للمول بذهول من جماله قمر: احنا هنشتري من هنا دا شكله غالي اووي يا تالين تالين: مفيش حاجه غاليه عليكي يعيوني وبعدين مامي وبابي مواصيين عليكي اووي ومقدرش ازعلهم يلا ندخل دخلت تالين وقمر وقاموا بالتجول في المول واشترت تالين لقمر العديد من ملابس المحجبات وملابس البيت ولها ايضا ملابس عصريه لانها غير محجبه قمر: اااه يا رجلي مبقتش قادره لفينا كتير اووي انهارده ضحكت تالين علي قمر تالين: اي يبنتي لازم تتعودي علي كدا عشان دايما هنشتري كل حاجه سوا انا كان نفسي ف اخت بنت وانتي جيتي اهو مليش دعوه دا انا هلففك معايا كتير قمر: من عيوني ليكي يحببتي يلا بقا عشان نروح تالين: يلا يحببتي اثناء خروجهم من المول صدمت قمر مما راته قمر ل تالين: تالين بصي كدا! الفصل التاسع اثناء خروجهم من المول صدمت قمر مما راته قمر لتالين: تالين بصي كدا! تالين نظرت فوجدت باسل ومعه شيري تالين ل قمر: اي دا دي شيري وباسل تعالي نسلم عليهم قمر بضيق لما تعرف سببه: لا روحي انتي انا معرفهاش وباسل اكيد هيضايق تالين بخبث: واشمعنا بتقوليها وانتي مضايقه كدا هو ف حاجه ولا اي قمر: انا مضايقه وهضايق لي يعني هو انا اعرفها عشان اضايق منها انا بس مش عايزه اروح عشان اخوكي ميعمليش مشكله ولا حاجه تالين لسه هتتكلم ولكن نظر باسل بصدفه ووجد قمر وتالين باسل بصوت عالي نوعا ما: تاااالين واتجه ناحيه قمر وتالين وشيري جت وراه نظرت تالين وقمر لمصدر الصوت باسل: بتعملي اي هنا يا تالين ونظر الي قمر نظره غير مفهومه تالين: بعمل شوبينج انا وقمر يا ابيه انت اللي بتعمل اي هنا شيري: جايين نتغدي مع بعض تعالي معانا تالين: لا معلش يا شيري همشي انا وقمر شيري: اه معرفتناش مين دي وبتبص لقمر بتكبر وغيظ لنظرات باسل الي قمر تالين: دي قمر صحبتي واختي وكل حاجه ليا دي الصاحبه اللي عمرها ما هتبيعني ولا هتصاحبني عشان مصلحتها غضبت شيري من كلام تالين عشان عارفه ان الكلام دا ليها تالين: سلام يا ابيه احنا هنمشي باسل وقمر كان ف عالم اخر لتبادل النظرات فيما بينهم وكانت نظراتهم لبعضهم غير مفهومه عند الاخر اخيرا باسل وقمر رجعوا للواقع قمر: يلا يا تالين عشان نمشي باسل: لا مفيش حد هيمشي احنا هنتغدي كلنا مع بعض وهروحك يا تالين عشان اطمن عليكي ملحوظه: باسل قصده هيروح قمر وتالين بس مقالش كدا عشان قمر متحسش انه مهتم بوجودها وهو مش فاهم هو بيعمل كدا لي برغم انه بيقول في نفسه انه بيكرها نظرت شيري بغضب لعدم تقبلها لكلام باسل وباسل نظر لها نظره عدم اهتمام قمر وتالين مكنش عايزين يدخلوا المطعم معاهم بس باسل كلمته مبتترفضش دخل كل من باسل وشيري وقمر وتالين المطعم وقعدوا علي تربيزه مخصصه لباسل الدمنهوري الجرسون: اهل باسل باشا حضرت تحب تطلب اي باسل: اهل بيك يلا شوفوا هتطلبوا اي تالين طلبت هي وشيري وباسل تالين: هتاكلي اي يقمر انتي مطلبتيش قمر: لا شكرا يا تالين مش جعانه نظر لها باسل وقال اظن اننا كلنا طلبنا واكيد انتي مش هتقعدي كدا من غير اكل ولا اي قمر بغيظ من كلامه: قولت مش عايزه مش بالغصب يعني وانا ماشيه صدم كل الموجودين من كلام قمر محدش عنده الجرئه انه يعاند باسل الدمنهوري ركضت قمر وتالين خلفها وباسل باسل: اطلبي انتي يا شيري انا هروح وسابلها فلوس علي التربيزه ومشي غضبت بشده شيري شيري في نفسها: ماشي يا باسل انا هعرفك ازاي تسيبني وتجري ورا البنت دي وهعرف كل حاجه عنها وهوريها ازاي تاخد حاجه بتاعت شيري ونظرت بشر.. الفصل العاشر شيري ف نفسها: ماشي يا باسل انا هعرفك ازاي تسيبني وتجري ورا البنت دي وهعرف عنها وهوريها ازاي تاخده بتاعت شيري ومظهر بشر قمر خرجت من المطعم ووراها تالين وركض خلفهم باسل تالين: استني يقمر يحببتي هاجي قكي : لو سمحتي يا تالين روحيني من هنا باسل بصوت عالي قبل ركوب قمر للسياره هي وتالين باسل: استني عندك رايحه فين تالين تدخلت عشان باسل ميعملش مشاكل مع قمر تالين: خلاص يا ابيه احنا هنمشي وكمل انت الغداء بتاعك مشاكل شيري وبلاش لو سمحت باسل: ازاي تمشي كداعملش احترام للناس اللي قاعده قمر بغضب: بغضب: بغض النظر عن مرتاحالهم ومش مرتحالنا : هو كدا وخلاص دي حاجه تخصني انا تم تغطية وشها في عشان دي من العادات بتاعتهم بس هو حس ، قبل أن تنقذها من ايد اخو العمده لا بأس في قمرها بسببها ، قصتنا ، على سبيل المثال ، لانها بتحبه بقالها على طرف واحد ، وهو مؤكد انه حاسس ، قمر بس قلبه ومراته. عكس كدا باسل: انتوا هتروحوا في عربيتي وانا اللي هوصلكم ومفيش اعتراض يلا يا تالين حصلوني قمر كانت فرحانه من جواها بس بينت عكس كدا وحاولت تمثل الغضب بس تالين ملاحظه ان ف حاجه وقالت نفسها تالين نفسها: بكره اعرف ف جواكم من ناحيه بعض وضحكت وكانت فرحانه ركبت قمر وتالين في السياره من الخلف وباسل قاد السياره باسل كل شويه كان بيبص علي قمر في مرايه العربيه بس قمر مكنتش واخده بالها وهي كمان كانت بتبصله كل شويه بنظرات سريعه مزخره ما ياخد بالهالين وتالين مركزه معاهم الاتنين وبتداري ابتسام تالين بخبث: انت ازاي ما احنا كمان معانا عربيتنا وكمان معانا الحراسه باسل: عادي يا تالين هوصلكم وخلاص بك تليفون باسل رن وف شيري الاسكر كان مفتوح وباسل مخدش باله شيري بدلع: الو بيبي قمر اول لما سمعت الصوت بصت علي باسل وكانت مضايقه بس مبينتش وباسل بص عليها يشوفها بصت ولا لا باسل: اي يحببتي اكيد هاجي طبعا وبص لقمر حاولت اللي تداريه وبصت الناحيه التانيه لتبين عدم الاهتمام عكس ما بداخلها استغربت شيري ان باسل قالها يحببتي مجرد تسليه وقت بسحب انه بيحبها قدام قمر وهو ميعرفش اي سبب اللي بيعمله دامر هتعي من كتر الغيره بس مسكت نفسها بالعافيه وتالين بس مكنتش راضيه تقول حاجه قدام باسل وقالت نفسها لما نروح هتكلم معاه واشوف فيها اي شيري: ماشي يقلب حبيبتك هستناك باي باسل باشمئزاز خفي: باي بيبي وصلوا وقمت وقمت فتحت بابه ازلت بسرعه تالين هي وباسل نزلوا ل تالين: صحبتك دي مجنونه ولا اي هي بتعمل كدا لي وزعلت من اي اصلا تالين ابيه لو سمحت متقولش كدا علي قمر وبعدين اكيد اتضايقت من نظرات شيري هانم بتعمل ديسل : تاااالين اتكلمي عدل ماشي ، بغضها تالين بزعل: ماشي يا ابيه هدخل باسل فاهم بيتصرف كدا لي اللي خلاه يوصلهم ويراقب قمر ويعرف انهم في مخطط و مخطط انه هيتغدي في المطعم دا عشان يقابلهم ويشوف قمر باسل: اي اللي انا بعمله دا اصلا بعمل كدا عشان خايف علي تالين بحرص على كل نفس عشان ميعترفش انه اعجب علي نفسه عشان ميعترفش انه اعجب ب قمر قمر قمر علي اوضتها طبعا وقعدت تعيط وقفلت الباب عليها بالمفتاح وخبطت عليها تالين تالين: افتحي يا قمر الباب نتكلم قمر تالين انا هنام وبليل نتكلم لو سمحتي تالين بتفهم: ماشي يا حببتي انا هروح اخد شاور وانام وبليل نتكلم وذهبت لغرفتها قمر قعدت تعيط كتير لعند لما ترجع ورجع باسل من الشركه وسال علي باباه ومامته لسه مجوش طلع اوضته يرتاحويه وتالين نامتعاطف رجع صالح الدمنهوري من الشركه وناديه من النادي وسالوا داده سعاد علي الاولاد صالح وناديه: داده سعاد فين الولاد داده سعاد: الست قمر والست تالين رجعوا من بره ودخلوا يرتاحو وكمانسل باشا رجع من الشركه ودخل يرتاح في اوضته صالح الدمنهوري: هروح اخد شاور واغير هدومي لعند لما العشاء مطعمه : ماشي يحبيبي وانا كمان جهزي العشاء يو داده ونادي علينا داده سعاد: تحت امرك يا هانم صحيت قمر ودخلت خدت شاور وحاولت تبان انها طبيعيه وقررت تروح اوضه تالين وخرجت وراحت الاوضه اللي جمبها وفتحت الباب ودخلت وفجاه !! يتبع... الكاتبة المجهول