حقيقي المتوحشه - الجزء 3و4 - بقلم الكاتبة المجهول - مكتملة | روايتك

اسم الرواية: حقيقي المتوحشه
المؤلف / الكاتب: الكاتبة المجهول
حالة الرواية: مكتملة
الفصل الحالي: الجزء 3و4

الجزء 3و4

._*ࢪوايـه حقيقتى المتوحشه🍒⸙♡»))*_ ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ ‏تابع قناة الكاتبة المجهول 𝄞🥂📓ツ)) في : */ الجزء 3: الحلقه الثالثه ......... في الحلقه الي فاتت همس : روجين .... احنا كلنا جنبك ومهما رفضتينا هنفضل جنبك . روجين : بردو مصرين .! عزيز : ايوه . ويجي فجاه صوت من بعيد . ااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه عزيز : دا صوت لوكا . روجين * تغمص عنيها وتحاول تحدد مكانها * : ايه الي نزلها المخزن تحت ! عزيز : ايه ؟ ويجرو بسرعه ع المخزن ويلاقو لوكا واقفه قدام تلاجة الدم ومصدومه من كمية اكياس الدم الي موجود دا وفي اكياس فاطيه مارميه ع الارض . روجين * بقلق * : انتي ! انتي بتعملي ايه عندك ؟ لوكا : ايه كل كمية الدم دي والي ع الارض دي ايه دا كله . عزيز : انتي ايه الي سمحلك تنزلي هنا . لوكا : كنت عايزه حاجه من المخزن ايه ده . روجين : دول دول ..... اصل الــــ . لوكا : اصل ايه ؟ ليه كل الكميه دي انتو بتاجرو فيها . همس * تطلع من سكوتها و بتتكلم بتوتر* : اااااااااااااااه اصل انا بشتغل في مستشفى هنا و و وطلبو مني اني اروح بلده كده اجيب فصيله دم مش موجوده هنا وعلى ما جيت كانو نص الاكياس اتفتحو وللاسف ملحقتش الا دول . لوكا : دول !!! يانهار اسود دي كمية كبيره جدا انتو متخيلين .! همس : ايوه مهو هما الي طلبو كده انا عبدة مامور وبس . روجين : انا مش فاهمه انتي مالك اصلا وليه الاسئله دي .... واولا دي حاجه متخصكيش ثانيا بقه مكنتش محتاجه كل الصريخ دا . عزيز : وقعتي قلبنا يا شيخه . لوكا : سوري يا بابا بس انت عارف اني بكره الدم . روجين : يلا اطلعي اوضتك على ما اجهز الاكل للكل . لوكا : اوكي ... * وتبص لهمس * فرصه سعيده يا هموسه . همس : انا اسعد يا حبيبتي . عزيز * بتريقه * : انتي همس مش اسعد . همس : هيهيهيهي بايخه جدا . لوكا روجين: هههههههههههههههههههههه . يطلعو كلهم فوق تدخل روجين المطبخ وتدخل وراها همس . همس : تحبي اساعدك . روجين : لاشكرا كفايه مساعدتك ليا تحت . همس : انا معملتش حاجه ... بس استغربت ان لوكا متعرفش انك ....! روجين : هي فعلا متعرفش ...... وبنحاول نخليها متعرفش اي حاجه لانها اتربت انها تكره مصاصين الدماء وتحاول تتجنبهم بس لما تعرف ان انا اختها واقرب حد ليها تبق كده رد فعلها هيبق ازاي ؟ همس : طيب افرضي عرفت من حد تاني ؟ روجين : هتعرف من مين مفيش حد يعرف ... دا بقه لو الحد دا موجود هنا وبينا . همس : لا طبعا انا اكيد مش هقولها انا اقصد بعد كده اكيد هيحصل مواقف و هاييجي في يوم وتعرف مفيش حاجه بتستخبى . لوكا : هو ايه دا الي مش بيستخبى . روجين * بصوت واطي * : ديما بتيجي في مواقف غبيه . همس : ابدا يا حبيبتي ... تعالي . لوكا : هو انتي فعلا تعرفي مامي ...... اصل انا تقريبا معرفش اي حاجه عنها . همس : مامتك كانت احسن واحلى بنت فيا الدنيا كانت الضحكه والابتسامه مش بتفارق وشها ابدا وكنت انا اقرب صديقه لييها كانت عندها قوه تخلي العالم دا كله اجمل ما هو عليه حاليا كانت متفاءله جدا . لوكا * بعياط * : وانا فعلا شبها . همس : طبعا نفس الوش ونفس الطول او لا اقصر شويه هههههههههههههههه انتي جميله يا لوكا زي مامتك بالظبط . لوكا : طيب انا عايزه اتعلم السحر . روجين * بانفعال * : لوكاااا ..... قولنا ان دا مش وقته . همس : اهدي يا روجين انا ممكن اتكفل بالموضوع واعلمها بما ان القعده هنا هطول . روجين : نعم !!! لوكا : اللله بجد يا همس متعرفيش انا انبسط قد ايه . روجين : لوكا مش اتكلمنا في الموضوع دا قبل كده . همس : سيبها يا روجين انتو ليه معقدين الامور لوكا كبرت ولازم تتعلم والا ممكن سحرها يستولى عليها وتبق هي نفسها ضعيفه . روجين : اوووووووووووووووووف لوكا طلعي الاكل بره . لوكا : اوكي . ع السفره .......... عزيز : انا جهزتلك اوضة الضيوف لحد ما تلاقي سكن تاني . لوكا : وليه يا بابا تفضل قاعده معانا ع طول . روجين : لوكا بس . همس : مرسيه يا عزيز بس صدقني انا مش هسيبكم . روجين * تقرب من عزيز * : انا مش طايقاها . عزيز : ولا انا بس هنعمل ايه لازم نستحمل . روجين : ياربي ...... انا خلصت اكل عن اذنكم . يعدي الوقت عادي على الكل وفي الليل روجين تزهق من قعدة البيت تنزل وتستاذن من باباها انها هتطلع تتمشى بره شويه ....... تطلع روجين وتروح لوسط المدينه وكان متزين بالانوار والجلسات العائليه والاصحاب .. ساعتها اتمنت ان لو كان ليها اصحاب لان طول الفتره الي فاتت كانت وحيده من غير اصحاب من غير حفلات من غير تجمعات وهي سرحانه في افكارها اتخبططت في ............. روجين : انت تاني ؟ ايهاب : وحشتيني . روجين : نعم ؟ ايهاب : ايوه كان نفسي اشوفك من ساعة ما مشيتي . روجين : انت مجنون ولا عندك خال اهبل . ايهاب : الاتنين . روجين : يابني اطلع من نفوخي . ايهاب : لا .... هفضل وراكي كده لحد ما تحبيني . روجين : ياربي على ام الهبل الي انت فيه ابعد من وشي . ايهاب : يخربييييت جمالك يا شيخه ... خطفتيني وسحرتيني كده من الدنيا . تفضل روجين تمشي وتمشي لحد ما تدخل في منطقه ضيقه وشبه ضلمه فضلت تمشي بشويش وسمعت صوت من وراها . ايه الجميل تايه ولا حاجه ؟ روجين : لا ... انا عارفه الطريق . الشاب : طب ما تيجي اوصلك . روجين : قولتلك انا عارفه الطريق عن اذنك . الشاب : طب استني بس * وييجي قدامها * روجين : على فكره دي مش طريقه تعامل وابعد لو سمحت . الشاب : انتي حلوه اوي وتلزميني . روجين : ابعد احسنلك . الشاب : وليه بس كده دا احنا هنمشي في هداوه ولا حد شاف ولا حد درا * ويقرب منها * روجين : قولتلك ابعد * وتزقه * . الشاب : انتي قد الزقه دي يا قطه . وتيجي مجموعة شباب من وراهم . 1 : مش عيب عليك لما تمسك واحده كده وتاخدها بالعافيه . روجين : الحمد لله ..... الولد دا مكنش راضي يسيبني في حالي وانا عايزه امشي . 1: بس تصدق يلا البت حلوه وتستاهل بره . روجين : ايه ؟ الشاب : طبعا يا ريس انا مش بختار الا الحلوين . روجين : انا بحزركم انك تبعدو عني احسن والله هتندمو . ييجي ايهاب من ورا روجين ويشدها وراه : عايز ايه منك ليه ويلا من هنا علشان ماتباتوش الليله في الحجز . الشاب : ما تخليك انت بره الموضوع . ايهاب : والله ..... امممم حلو اوي الكلام دا * ويبص لروجين * طيب روحي انتي دلوقتي وابقي تعالي بكره زوريني في العنوان دا اطمني عليا . روجين : نعم ؟ ايهاب : اه والله لا هو انتي متعرفيش دا ممكن يخلصو عليا ويلا بقه من هنا علشان تبق الجنازه زاحده مش اتنين . روجين : انا مش هسيبك لوحدك ...... وانتو قسما بربي لو ماشيتوش من هنا حالا هتشوفو الي عمركم ما شوفتوه * وتزعق بصوت عالي * يلااااااا . الشاب : طيب نستاذن احنا . ايهاب : احلفي .... امال ليه الشو الي حصل دا , روجين : انت الي بدخل نفسك في الي ملكش فيه . ايهاب : يعني اسيب حبيبتي كده الناس يعاكسوها . روجين : انت يابني عبيط * وتمشي من قدامه * ايهاب : استني يابت . روجين : بت ؟ .... انتي عايز ايه يا جدع انت . ايهاب : هوصلك .. امشي قدامي . روجين : اووووف ... مش عايزه حد يوصلني يا اخي . ايهاب * يقرب منها *: وانا قولت هوصلك يعني هوصلك . روجين * فجاه حست انها ضعيفه قصاد عنيه وقالت * : حاضر . ايهاب : ايوه كده امشي انجري قدامي . روجين : اتلم . ايهاب : اوكي سوري ....... مقولتيليش اسم القمر ايه ؟ روجين * بنرفزه * : روجين . ايهاب : الله حلو اسم روجين اوي ..... وصاحبة الاسم كمان حلوه . روجين : انت ازاي كده . ايهاب : ازاي ؟ روجين : بارد . ايهاب : افندم . روجين : بتكلم جد .... مع انك جدع وعلى طول كده الابتسامه على وشك وبتهزر وتضحك وبتبق رخم بس كده يعني فيك حاجه مختلفه . ايهاب : دي حاجه حلوه ولا وحشه . روجين : لا حلوه اكيد . ايهاب : مرسيييييييييييييه . روجين :مش بقولك بارد . ايهاب : عندك بكره جامعه صح ؟ روجين : اه . ايهاب : ابق اقابلك هناك بقه . روجين : ليه بقه ؟ ايهاب : مهو انا كمان بدرس مش فاشل والمصحف . روجين : بس انا اول مره اشوفك اصلا في البلده . ايهاب : هو انتي تعرفي حد اصلا . روجين : احم لا . ايهاب : احسن بردو...... و متعرفيش غيري يكون احسن بردو 😊 . روجين : انت مجنون رسمي ..... يلا علشان وصلنا تصبح على خير . ايهاب : وانتي من اهله .... باي . روجين : باي . تدخل روجين البيت وهي مبسوطه تقفل الباب وراها وتلف تلاقي في وشها ..... همس : مين المز دا ! روجين : وانتي مالك .... وبعدين انتي طالعالي زي العفاريت كده ليه . همس : اصل كلهم نامو وانا كنت صاحيه وشوفتك من الشباك مع واحد فا قولت اشوف مين دا . روجين : ملكيش فيه ... مكن بقه تروحي اوضتك وتنامي . همس : عيب انت تتكلمي مع حد اكبر منك بالطريقه دي . روجين : مش لما الاقي منك احترام الاول ... عن اذنك تاني يوم الصبح ............. عزيز : افطري قبل ما تطلعي يا روجين . روجين : مش هلحق يا بابا يدوب هوصل لوكا والحق الجامعه و كــــــ ........... عزيز * وهو متنح * : مين دي ؟ روجين * باستغراب * : المفروض انها همس ..... بس حاليا شمس بشعرها المنكوش دا وهي تقريبا كمان ماشيه وهي نايمه . همس : هشششششششششششششششششش انا مش نايمه فين الحمام ؟ لوكا : هناك كده ع اليمين * بعد ما همس تمشي من قدامهم * هههههههههههههههههه بتفكرني بيكي يا روجين بس بصراحه انتي بتبقي قمر وانتي لسه صاحيه من النوم . روجين : ييييييييييييييييييييييييه انا ابق شبه دي بتهزري صح يلا يا ماما يلا يا حبيبتي . لوكا : يلا .... باي يا زيز . عزيز : باي يا حبيبتي خلو بالكم من نفسكم . يططلعو البنات ويركبو العربيه وشويه وتقول لوكا . لوكا : هو انا ممكن اسالك سؤال . روجين : اسالي ؟ لوكا : انتو ليه مش عايزني اتعلم السحر وكده . روجين : لان يا لوكا كل قوه وبتيجي معاها مشاكل واحنا خايفين عليكي وعايزينك تبقي بعيده عن كل دا . لوكا : وانتي لما اتعلمتي جالك مشاكل من وراه ولا حياتك كانت عاديه . روجين * بتردد * : ايوه جالي مشاكل كتير اوي وكنت ببق متعمده اني اخليكي بعيد عن كل ده علشان ميحصلكيش حاجه . لوكا : بس انا بجد عايزاكي انتي تعلميني مش عايزه همس تعلمني . روجين : طيب هعلمك حاجه ببسيطه دلوقتي بس توعديني انك متجربيهاش قدام حد لان بجد لو عرفت انك عملتيها وحد شافك انا هسحب منك قوتك . لوكا : اوعــــــــــــــــدك . روجين : اوكي ......... * روجين توقف العربيه وترفع ايديها قدامها وتغمض عنيها وتبدا تقول تعويزه تقدر تحرك الحاجات من مكانها ... بصت لوكا الناحيه التانيه لقت انهم طايرين في الجو * لوكا : وااااااااااااااااااو دي التعويزه الي ديما بابا بيقولها لما بيصحيني هههههههههههههه . روجين : ايوه ومكنش بيقولها بصوت عالي علشان متسمعهاش .... وانا حاليا مقولتش تعويزه وحدده انا قولت اتنين واحده خليتنا طايرين كده والتاني تخلينا مختفيين علشان محدش يشوفنا . لوكا : اوعدك اني هتدرب ع التعويزه دي ولوحدي لحد ما اتعلمها وابق متقنع فيها وتعلميني التانيه روجين : تمام ... يلا انزلي وخلي بالكم من حصصك وبلاش تهور يا لوكا . لوكا : حااااااااااااضر باي ... بحبك . روجين * بحزن * : باي ... وانا كمان بحبك . تتحرك روجين بالعربيه متوجه لجامعتها واول ما توصل تلاقي ايهاب واقف مستنيها على باب الجامعه . روجين : ياربي ايه الانسان دا .... * تنزل من العربيه * ايهاب : وحشتيني . روجين : تاني . ايهاب : اوكي سوري . روجين : انت واقف هنا ليه ؟ ايهاب : مستنيكي . روجين : انا مبحبش الفت الانتباه ... فا لو سمحت نخلي في حدود بينا اوكي . ايهاب : اوكي *ويحط ايديه على كتفها * روجين : شيل ايدك حالا . ايهاب : لا .... وامشي بقه علشان مشدكيش ويبق شكلك ووووووحش . روجين : ايهاب .... بلاش هبل . ايهاب * يقف قدامها * : قوليها تاني . روجين : بلاش هبل . ايهاب : الي قبلها . روجين : مش فاكره باي * وتمشي من قدامه * ايهاب : ااااااااااااه يا قلبي . يعدي الوقت عادي ومفيش اي جديد لوكا تخلص كدرسه وتروح البيت وروجين لسه قدامها ساعه وتروح . لوكا : بابا ................ بابااااا انت فين .. همس هما راحو فين دول ؟ * تمسك لوكا موبايلها وتتصل بروجين * روجين وهي في المحاضره : هو دا وقته يا لوكا انا مش فاضيه باي . لوكا : طب استنـــ ياربي ........ هيكون راحو فين يعني * تدخل اوضتها تغير هدومها وتنزل المطبخ تعملها حاجه تاكلها وشويه وروجين تيجي * لوكا : اخيرا جيتي ؟؟ روجين : كنت عايزه ايه ؟ لوكا : بابا ولا همس موجودين . روجين : ممكن يكون بابا لسه في الشغل وهمس الله اعلم هي فين . لوكا : يمكن . روجين *: طيب انا .... انا هنزل المخزن لو في حاجه ناديني اوكي . لوكا : هتعملي ايه تحت . روجين : مش شغلك يا لوكا .. خليكي هنا وبس . لوكا : اوكي . تنزل روجين المخزن وتاخد كيس دم وتبدا تشرب ......... ومن فضول لوكا واستغرابها ان ديما روجين تنزل المخزن ولوحدها وديما بتقول محدش ينزل ورايا قررت انها تنزل وتشوف اختها . روجين تخلص الكيس الاول والتاني والـــ * وبقها مليان دم * :لوكا . لوكا * بخوف * : روجين ! روجين * وهي بتمسح بقها * : لوكا اسمعي ......... لوكا . لوكا : ابعدي عنيييييييييييييييييي . روجين : لوكا استني لوكااااااااااااااااااااااااا . . الجزء 4: لحلقه الرابعه ............ في الحلقه الي فاتت ؟؟؟؟! روجين تخلص الكيس الاول والتاني والـــ * وبقها مليان دم وعروق بارزه تحت عنيها * :لوكا . لوكا * بخوف * : روجين ! روجين * وهي بتمسح بقها * : لوكا اسمعي ......... لوكا . لوكا : ابعدي عنيييييييييييييييييي . روجين : لوكا استني لوكااااااااااااااااااااااااا . لوكا : ابعدي عني انتي وحش انتي مش انسانه انتي اكتر كائن بكره ابعديي .... ابعديييي . روجين : يا حبيبي انا اختك انا روجين يا لوكا . لوكا*بخوف * : انتي مش اختي انتي وحش . روجين * بحزن * : لالا لا يا لوكا انا عمري ما كنت كده زي ما بتقولي انا كبرت وانا كده ايوه انا كدبت عليكي بس بجد انا مش زي ما انتي متخيله ارجوكي اسمعيني . لوكا : مش عايزه اسمع اي حاجه * وتطلع اوضتها وقبل ما تقفل الباب * انتي ازاي وصلتي بالسرعه دي ؟ روجين : لازم تعرفي كل حاجه يا لوكي اسمعيني وانا هفهمك . لوكا : مش عايزه مش عايزه * وتقفل الباب * روجين : ياربي اعمل ايه ..... انت فين يا عزييييييييييييز * تسمع صوت جرز الباب* اكيد هو . تنزل بسرعه روجين ع السلم واول ما تفتح باب البيت . روجين : انت ؟ ايهاب : سوري اني جيت من غير معاد * ويبص على هدومها والدم الي موجود * انتي كويسه ؟ روجين * بتوتر * : اه اه دا عصير فراوله كنا بنهزر انا ولوكا مع بعض ووقع ع هدومي . ايهاب : لوكا ؟؟؟ روجين : اه كاميليا اختي بنقولها لوكا مفيش حد يعرف اسمها الحقيقي . ايهاب : طب وليه بتقوليلي دا . روجين : مش عارفه يا ايهاب .... المهم انت محتاج حاجه .. كنت عايز حاجه ؟ ايهاب : كنت عايز اطمـــــــــ ....... روجين * تقطعه * : بابا ! ايهاب : بابا مين ؟ تمشي روجين من قدام ايهاب وتروح جري على باباها . عزيز : في ايه يا روجين ايه الدم دا .... انتي ازاي طالعه كده ؟ روجين : لوكا . عزيز : اوعي تقولي انها شافتك 😳 روجين : انا اسفه . ايهاب * من وراهم * : احم . روجين * تنتبهله * : ايهاب معلش امشي انت دلوقتي ونبق نتقابل بالليل في وسط المدينه . ايهاب : اوكي باي . عزيز : هي فين ؟ روجين : دخلت اوضتها وقفلت على نفسها . عزيز : انتي ازاي ماخدتيش بالك من حاجه زي دي يا روجين . روجين : احنا مش في دا دلوقتي هنقولها ايه انا خايفه عليها ........ دي بصتلي بصه ولا كاني قتلت كل حاجه فيها )-: . عزيز : انا هطلع اشوفها . يعدي الوقت على عزيز و لوكا وروجين قاعده تحت مستنيه اي حاجه فجاه الباب يخبط تقوم وتفتح الباب . همس : بنجوووور . روجين * تمشي من قدامها وتقعد في مكانها من غير كلام . همس : اوووكي ... ايه الي حصل ؟ روجين : لوكا شافتني وانا بـــ همس : او مااااااااي جاد شافتك وانتي بتشربي ..... يع . روجين : احنا هنهزر . همس : مش قولتلك هاييجي يوم وتعرف . روجين : انتي !!!.... انا طالعه ولو عزيز سال قوليله طفشت .... وبعدين انتي كنتي فين طول النهار . همس : هه ! ابدا كنت بتجول في البلده . روجين : بجد ؟ همس * ببرود * : اووووف كووووووورس . روجين : باي . ________________________________________ في مكان بعيد .......... $$$ :لقيناها ... &&& :ايه ؟؟؟؟ فين ! $$$ :موجوده في بلدة **** &&& :مش ممكن اخييرا وقعتو في مصيدتي.... نتحرك بكره علشان نروح نخلص عليها . $$$ :تحت امرك يا بوص . &&& : الو ايوه يا سالي .... لقيتها . سالي : انت بتتكلم جد يا وليد . وليد : طبعا ومن امته انا بهزر في الجد . سالي : بحبك وانت مركز في شغلك ..... وهتنفز امته ؟ وليد : بكره . سالي : لا دلوقتي . وليد : دلوقتي ازاي . سالي : مش هرتاح الا لما تموت وقدامي ودلوقتي يا وليد . وليد : الي تعوزيه يتنزفز يا اميرتي . سالي : يلا اتحركو وانا هحصلكم على هناك . وليد : تمام سلام ............... ممدوح اجهزو يلا هنتحرك دلوقتي . ممدوح : تحت امرك يا بوص . _____________________________________ ايهاب : الجميل سرحان في ايه. كانت روجين قاعده لوحدها وبتبص للسما بتفكر في لوكا : عادي . ايهاب : لا في حاجه لانك زعلانه كمان . روجين : مفيش حاجه يا ايهاب انا كويسه . ايهاب * يمسك ايديها * : على فكره انا اكتر شخص ممكن تثقي فيه وتقوليلي كل الي في قلبك . روجين * بحزن * : للاسف الي جوايا مينفعش يتقال . ايهاب : مش واثقه فيا . روجين * تشد ايديها * : ايهاب احنا نعرف بعض من امبارح بس . ايهاب : ودا مش كافي ان يكون فيقه بينا . روجين : مش عارفه ............ * تمسك راسها * ايهاب : مالك ؟ روجين : حاسه ان في حاجه غلط . ايهاب : طيب اهدي كل حاجه هتبق كويسه . ___________________________________________ في البيت ... لوكا : يعني كل السنين دي كلها وهي مش اختي . عزيز : ايوه . لوكا : وليه انا معرفش . عزيز : لوكا انتي اتربيتي على انك تكرهي مصاصين الدماء ... كنتي عايزانا نقولك ايه اختك الكبيره منهم . لوكا : متقولش اختي . عزيز : اختك وهتفضل اختك لحد اخر يوم في عمرك فاهمه . لوكا : دي مش مننا دي وحش يا بابا . عزيز * بصوت عالي * : كاميليا انتي عديتي حدودك ..... زي ما انتي ساحره هي كمان ساحره والفرق انها هجين مصاص دماء . لوكا : انت بتدافع عنها . همس : بابا ميقصدش يا لوكا بس دي اختك مهما كانت ايه هي الظروف الا انكم اتربيتو مع بعض وكنتو قريبين من بعض جدا فا متخيليش موقف زي دا يقصر على علاقتكم . لوكا : انا عايزه اقعد لوحدي لو سمحتو اتفضلو . همس : يلا عزيز خليها لوحدها شويه . عزيز : فكري في كلامي كويس انتي عمرك ما شوفتي حاجه وحشه منها خبت عليكي لانها خافت تخسرك زي ما انتي دلوقتي بتحاولي تبعديها عنك .... هي الي ربتك يا لوكا من صغرك بقت ام ليكي بعد مامتك الله يرحمها . لوكا * بحزن * : ........................ همس وعزيز بعد ما ينزلو . همس : هي لما تتفهم الموضوع هيبق كل حاجه تمام متشغلش بالك . عزيز : انا مش بقيلي كتير في الدنيا دي وهما الاتنين ملهمش غير بعض وخايف لوكا تفضل راكبه دماغها ومتتقبلش الموضوع . همس : خير .......... * وتمسك دماغها * عزيز : مالك ؟ همس : في حاجه غلط . عزيز : حاجة ايه ؟ ________________________________________ سالي : هو دا البيت ؟ وليد : ايوه هو . سالي : اذا ابددا الهجوم . وليد * يبص للفريق الي معاه * : نفز . يتحركو الفريق ويحاوطو البيت على شكل دايره ... ومن ناحية تانيه ........... روجين : انا لازم اروح حالا ... في حاجه بتحصل في البيت . ايهاب : طب استني هاجي معاكي . روجين : لا خليك لانه مش هيبق امان هناك خليك . ايهاب * باصرار * : مش هسيبك . روجين : ايهاب لو سمحت خليك . ايهاب * يشدها * : امشي قدامي . روجين تستسلم لايهاب ويتحركو من مكانهم ومن الناحية التانيه سالي تبدا بالمهمه . سالي ------> ساحره ! .............. وغرضها تقتل روجين واي حد من معارفها وليد الايد اليمين ليالي وفريقه كلهم سحره وليد مستعد يعمل اي حاجه ليالي ان شالله يكون الي عايزاه دا غلط وليد : ابداو . في البيت جوه ... لوكا : بابا ...... بابا انا فكرت خلاص و ...... ااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه . عزيز : لوكا ! ااااااااااااااااااااااااااااااااااااه . همس : ااااااااااااااااااه ايه الي بيحصل دا اااااااااااااااااااااااااااااااه .* تحاول همس تقاوم الالم الي في دماغها وتقرب من الشباك وتبص تلاقي مجموعه وقفين بيحاوطو البيت وعلى راسهم سالي الي عرفتها من اول نظره حاول تقاوم اكتر وتقف على رجليها وتقف وتقرب من الباب وتفتحه . سالي : هه ! همس ..... كنت متاكده انك هتكدبي عليهم وتقولي انها ماتت . همس : انا مش هسمحلك انك تئزيها * وترفع ايديها وتقول تعويزه تطير سالي من مكانها * سالي : اااااااااااه ..... ليه ليه بتحميها . همس : لانا اهم منكم كلكو . سالي * وهي بتتحدف تاني على الارض * : ااااااااااه انا هقتلها واقتلك وهقتلكم كلكو . تقوم سالي من ع الارض وتقرب اكتر من البيت وبتعويزه تحدف همس لجوه . سالي : هي فين ؟ عزيز : هي مين ..... اااااااااااااااااه سالي : هتنطق ولا اموت القطه الصغيره . عزيز : معرفش معرفش مكانها . لوكا : ااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه . عزيز : والله العظيم معرفش هي فين . سالي : مسيطه انا هعرف مكانها . تقرب من لوكا وتمسك راسها . لوكا : ااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه .... مش موجوده هناك . سالي : دوري كويس . لوكا : مش لاقياهااااااااااااااااااااا * واغمى عليها * . كانت سالي بتتواصل بلوكا على انها تدور على روجين . سالي : كلاااااااااااااااااااااااااااااااااااب . ______________________________________________ ايهاب : مين دول ؟ روجين : اكيد يول جايني علشان * وتسكت * باابااا ولوكا جوه . ايهاب : خليني اتصل بالشرطه ؟ روجين : لا ..... انا عارفه انك هتخاف من الي هتشوفه بس مهما حصل متخافش يا ايهاب فاهم وخليك ورا متقربش ابدا من البيت . ايهاب : انا مش فاهمـــــــــ ..... روجين ! كانت روجين اتحركت من قدامه بسرعه وراحت مسكت واحد من الي واقفيت وبدا عنيها تتحول والعروق تبرز والانياب وتشرب من دمه مع سحب قوته منه وتخلع راسه من جسمه . روجين * بغضب * : جيتو المكان الغلط ........... وتتحرك بسرعه عليهم كلهم وتموتهم ما عادا وليد فضلت واقفه قدامه وبتبسم ابتسامه شريره . وليد : انا مجرد عبد مامور اروجووكي انا مليش زنب . روجين * ترفع ايديها وبتعويزه تخلي وليد طاير قدامها وتخنق فيه * : انا هسيبك كده لحد ما تتخنق وتموت . وتسيبه وتدخل البيت ةهي بترزع الباب . سالي : جيتي برجليكي لحد هنا واااو جريئه . روجين : وريني بقه هتفلتي من ايدي ازاي ؟ سالي : انا معايا ناس كتير بره ومش هتقدري تعملي حاجه . روجين : الظاهر ان قوتك ضعيفه ومش حاسه باللي حصل بره ... عارفه ليه ؟ لاني خلصت عليهم ما عادا واحد حسيت انه يهمك سيبته مشعلق في الهوا مخنوق لحد ما يموت . سالي *بخوف *: اننتي !! روجين : ايه خايفه ؟ .... ليه مخوفتيش ساعتها انك تيجي تواجهيني ؟ سالي : انتي كنتي سبب في قتل ابويا وامي علشان حاولو يحموكي . روجين * باستغراب * : روحي الحقي الي بره بدل ما يموت . تجري سالي لبره وتروح تلحق وليد . سالي : وليد انت كويس رد عليا . وليد * وهو بياخد نفسه بصعوبه : انتي ليه مقولتيش انها قويه كده وتقدر تخلص على قبيله بحالها . سالي : انا معرفش والله انا اسفه . وليد : خلصتي عليها ولا لسه ؟ سالي : يا مجنون دي هي الي هتخلص عليا . روجين * من وراهم * : انا هسيبكم المره دي بس والله العظيم لو حاولتو تكرروها تاني انا هخلص عليكم فعلا .............ز اه وقبل ما تمشو شيلو الجسس دي من هنا . ترجع روجين البيت وتجري على لوكا الي مغمى عليها : ايه الي حصلها . عزيز : مقدرتش تستحمل الوجع . روجين : انا السبب . همس : مش انتي يا روجين ... الكل بيدور عليكي علشان خايفين منك . روجين : ولو خايفين مني ليه هيدورو عليا . همس : لانك انتي اكبرنا قوه وسلاح ضدهم . روجين : وانا الي هيئزي عيلتي قسما بالله هخلص عليه ........ وبعدين ثاية واحده مين دي ومين الي ماتو علشان بيحموني . همس : ابوها وامها انا كنت اعرفهم وتود كانو بيحموكي من صغرك وصية برومين قبل ما يموت او يختفي بمعنى اصح .... والمصاصين الدماء خلصو عليهم لما رفضو انهم يقولولهم على مكانك . روجين : الظاهر كده اني اواجه كتير .... * تقف فجاه وتفتكر ان ايهاب بره* يا خبر . تطلع روجين جري على بره تلاقي ايهاب واقف مكانه مصدوم ومحاولش يرفع عنيه قبالها . روجين : ايهاب ... انا انا قولتلك انت هتتصدم من الي هتشوفه بلاش تديني رد فعلك دا .* حاولت تقرب منه بس ايهاب بعد * ايهاب ارجوك . ايهاب : انا مش خايف منك يا روجين بس اتصدمت منك . روجين : ايهاب حااااااااااااااااسب .... اااااااااااااااااااااه . ايهاب : روجين !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!